Jos ei läpäise mutta menee kursseille...?

Kiinnostunuttre

Olen pääaineeni kanssa valmis ja gradu on tehtynä. Englantia havittelin sivuaineeksi, mutta en päässyt sivuainekokeesta läpi :( Ilmoittauduin kuitenkin kursseille. Tilanteeni on siis se, että luen tänä vuonna opettajan opintojen perusopinnot (25 op) ja sen lisäksi olin ajatellut tuota enkkua lukea reippaasti. Olen myös lukenut englantia appron verran ulkomailla pari vuotta sitten, joten ajattelin saada enkusta cumun tänä vuonna. Onko jollakin tarkempaa tietoa "mitä tapahtuu", jos vain menen noille englannin kursseille? Jos paikkoja ryhmissä on nii luulis, että kursseille voi mennä... Mulla ei oikein ton englannin lisäks oo mitään suoritettavaa (paitsi se pedan appro josta saa vain 25 op).

5

795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mrikka

      ei tule onnistumaan. Sivuaine- eli lähtötasokoe on läpäistävä, jotta saisi oikeuden opiskella jotakin kieltä sivuaineena. Voit tietysti kysyä asiasta vielä ko. oppiaineen opettajilta/kansliasta (ja perustella asiasi sillä, että olet jo englantia opiskellut), mutta en usko, että sitä katsotaan hyvällä, että menet paikalle, vaikka nimesi ei ole ollut hyväksyttyjen listassa.

    • maisteri

      Kysy tätä hyvä ihminen yliopistosi opintojen ohjauksesta. Jos sitä ei ole, niin homma on pahasti pielessä. Lain mukaan sinulla on oikeus seurata mitä tahansa yliopiston opetusta, ellei ole erityistä syytä sitä kieltää. Opintojen suorittaminen on eri juttu.

      Ja jos sitä ohjausta ei tule, niin vaadi sitä !

      • fm-englanti

        Luentokurssit ovat avoimia kaikille, pienryhmäopetus ei yleensä.


    • fm-englanti

      Kielissä on paljon pieniryhmäopetusta ja useimmille kursseille vaaditaan etukäteisilmoittautuminen. Jos sinulla ei ole sivuaineeseen opinto-oikeutta, niin tällaisia kursseja et voi suorittaa, etkä voi mennä kursseja tod.näk. myöskään edes seuraamaan. Luentokursseille voit mennä niin kuin missä tahansa oppiaineessa, mutta en usko, että voit näitkään kursseja suorittaa.

      Vaikea uskoa, että kursseilla olisi tilaa. Ainakin omakohtainen muisto on valitettavasti se, että täynnä ne olivat aina ja usein etenkin aineopintojen ja syventävien opintojen pienryhmäopetuksena järjestettävissä opinnoissa oli karsintaa - vaadittiin esim. jotain tiettyjä aiempia kursseja. Tosin, oli laitoksellani yksi samaan aikaan kanssani aloittanut kaveri, joka teki jotenkin hassusti opinnot niin, että kävi ison osan syventäviä kursseja heti alkuun (po. seminaarit) ja oikeastaan vasta sitten perus- ja aineopintoja.

      Kerroit opiskelleesi ulkomailla enkkua appron verran, oletko jo saanut nämä opinnot hyväksytyksi osaksi tutkintoa?

    • Selkokielittäjä

      Jos englantia saavat yliopistossasi opiskella sivuaineena vain sivuainekokeen läpäisseet, niin tämä tarkoittaa sitä, että - yllätys yllätys - englantia saavat yliopistossasi tosiaankin opiskella sivuaineena vain sivuainekokeen läpäisseet.

      Kaikissa yliopistoissa ei opiskeluoikeutta välttämättä tarkisteta kurssille ilmoittautumisen yhteydessä, joten saatat hyvinkin onnistua ilmoittautumaan kurssille ilman että kukaan älähtää. Opiskeluoikeus kuitenkin yleensä tarkistetaan automaattisesti opintosuoritusta rekisteröitäessä. Oikeudettomasti kurssille itsensä keplotelleiden on turhaa haaveilla suoritusmerkinnästä. Nuhteet ovat todennäköisempi lopputulema.

      Sivuainekokeen tarkoitus on varmistaa, että oppiainetta pääsevät opiskelemaan parhaat niistä, jotka oppiainetta haluaisivat opiskella. Jos et ole päässyt englannin sivuainekokeesta läpi, se tarkoittaa sitä, ettet yksinkertaisesti ole kyllin hyvä. Nenä kiinni kirjaan siis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe