Onko muilla kokemuksia viherpeukaloilta tilatuista tuotteista? Ovatko lähteneet hyvin kasvuun??Tilasin itse sieltä juuri tuotteita ja kun avasin paketin hämmästyin. Aikaste riutuneen näköisiä kasveja/kukkia olivat, Kannattaako lähettää takaisin vai innostuvatko ensi vuonna kasvuun kun ovat kukkapenkkiin päässeet?
viherpeukalot
7
4329
Vastaukset
- jiiiipeeee
Olen itse tilannut viherpeukaloista useampaankin otteeseen. Joka kerta oikeastaan on ollut pettymys kun olen paketit avannut. Pensaat ovat olleet tosiaankin riutuneen näköisiä risuja, ja aina olen epäillyt että mitähän näistä tulee. MUTTA, lähes kaikki ovat lähteneet hyvin kasvamaan. Ja ne mitkä eivät ole lähteneet - syy ennemminkin maaperässä kuin taimissa. Luulisin ainakin. Eli ei muuta kuin istuttele ohjeiden mukaan, lannoitukset ym. myös ja eiköhän ne siitä kasvamaan lähde.
Olen toki monesti huomannut että lähimmästä puutarhaliikkeestä saa samat taimet huomattavasti isompana ja lähes samaan hintaan. Montaa euroa ei välttämättä hintaeroa ole, joten siinä sitten miettii että mikä kannattaa.
Mutta ei minulla valittamista kuitenkaan viherpeukaloista ole. :) - kokeillut
En suosittele!
- kokenut tämän
Surkeita reppanoita, ja kun laskee postikulut päälle ja toimitusmaksun, niin saman mutta suuremman saa puutarhaliikkeestä.
Samasta paikasta voi myös varmistaa k.o kasvin soveltuvuuden aiottuun paikkaan, sekä kotimaisuuden, joka taas varmistaa talvenkestävyyden.
Viherpeukalon taimet ovat ulkolaisia, yleensä hollantilaisia.
Monet kasveista olivat huonoja.
P.S Puutarhaliike antaa kasvuunlähtötakuun, jolla saat uuden taimen , jos kasvi ei kasvanutkaan. Kuitti vaan talteen. - juu ei kiitos
Todella onnettomia taimia olivat. Juuri saapui lähetys. Kesäkukka-amppeli ei ollutkaan amppeli, vaan yksi onneton kukkavarsi muovipussissa. Taimet pelkkiä risuja ja vielä kärsineet matkalla kun ilmoitus saapumisesta ei tullut perille. En suosittele.
- Huijattu
Tosi surkeita ovat. En ikinä enää tilaa. Itse en olisi valinnut noin huonoja taimia edes alennuskopasta. Juurakot eivät lähteneet kasvamaan ollenkaan eivätkä suostuneet palauttamaan rahoja. Huijarifirma. Kannattaa hakea puutarhalta mistä saa itse valita hyvät taimet ja palvelu pelaa.
- viherpeukalo
Huijattu kirjoitti:
Tosi surkeita ovat. En ikinä enää tilaa. Itse en olisi valinnut noin huonoja taimia edes alennuskopasta. Juurakot eivät lähteneet kasvamaan ollenkaan eivätkä suostuneet palauttamaan rahoja. Huijarifirma. Kannattaa hakea puutarhalta mistä saa itse valita hyvät taimet ja palvelu pelaa.
Tilasin (valitettavasti) useammat paketit ko. firmasta. Osa oli ok kunnossa, 1/4 homeessa ja 1/4 täysin kuivuneita. Ei mitään hyvityksiä tms. Ei tarvitse toiste tilata!!
- Anonyymi
Kokemuksia v 2024?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392155Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1941735- 941411
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421219- 1151128
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351060Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70904
- 250886