viherpeukalot

multasormi08

Onko muilla kokemuksia viherpeukaloilta tilatuista tuotteista? Ovatko lähteneet hyvin kasvuun??Tilasin itse sieltä juuri tuotteita ja kun avasin paketin hämmästyin. Aikaste riutuneen näköisiä kasveja/kukkia olivat, Kannattaako lähettää takaisin vai innostuvatko ensi vuonna kasvuun kun ovat kukkapenkkiin päässeet?

7

4241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiiiipeeee

Olen itse tilannut viherpeukaloista useampaankin otteeseen. Joka kerta oikeastaan on ollut pettymys kun olen paketit avannut. Pensaat ovat olleet tosiaankin riutuneen näköisiä risuja, ja aina olen epäillyt että mitähän näistä tulee. MUTTA, lähes kaikki ovat lähteneet hyvin kasvamaan. Ja ne mitkä eivät ole lähteneet - syy ennemminkin maaperässä kuin taimissa. Luulisin ainakin. Eli ei muuta kuin istuttele ohjeiden mukaan, lannoitukset ym. myös ja eiköhän ne siitä kasvamaan lähde.
      Olen toki monesti huomannut että lähimmästä puutarhaliikkeestä saa samat taimet huomattavasti isompana ja lähes samaan hintaan. Montaa euroa ei välttämättä hintaeroa ole, joten siinä sitten miettii että mikä kannattaa.
      Mutta ei minulla valittamista kuitenkaan viherpeukaloista ole. :)

• kokeillut

En suosittele!

• kokenut tämän

Surkeita reppanoita, ja kun laskee postikulut päälle ja toimitusmaksun, niin saman mutta suuremman saa puutarhaliikkeestä.
      Samasta paikasta voi myös varmistaa k.o kasvin soveltuvuuden aiottuun paikkaan, sekä kotimaisuuden, joka taas varmistaa talvenkestävyyden.

Viherpeukalon taimet ovat ulkolaisia, yleensä hollantilaisia.
      Monet kasveista olivat huonoja.

P.S Puutarhaliike antaa kasvuunlähtötakuun, jolla saat uuden taimen , jos kasvi ei kasvanutkaan. Kuitti vaan talteen.

• juu ei kiitos

Todella onnettomia taimia olivat. Juuri saapui lähetys. Kesäkukka-amppeli ei ollutkaan amppeli, vaan yksi onneton kukkavarsi muovipussissa. Taimet pelkkiä risuja ja vielä kärsineet matkalla kun ilmoitus saapumisesta ei tullut perille. En suosittele.

• Huijattu

Tosi surkeita ovat. En ikinä enää tilaa. Itse en olisi valinnut noin huonoja taimia edes alennuskopasta. Juurakot eivät lähteneet kasvamaan ollenkaan eivätkä suostuneet palauttamaan rahoja. Huijarifirma. Kannattaa hakea puutarhalta mistä saa itse valita hyvät taimet ja palvelu pelaa.

• viherpeukalo
        Huijattu kirjoitti:

Tosi surkeita ovat. En ikinä enää tilaa. Itse en olisi valinnut noin huonoja taimia edes alennuskopasta. Juurakot eivät lähteneet kasvamaan ollenkaan eivätkä suostuneet palauttamaan rahoja. Huijarifirma. Kannattaa hakea puutarhalta mistä saa itse valita hyvät taimet ja palvelu pelaa.

Tilasin (valitettavasti) useammat paketit ko. firmasta. Osa oli ok kunnossa, 1/4 homeessa ja 1/4 täysin kuivuneita. Ei mitään hyvityksiä tms. Ei tarvitse toiste tilata!!

• Anonyymi

Kokemuksia v 2024?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      83
      4243
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      161
      3523
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3129
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      192
      1912
    5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      44
      1756
    6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      27
      1747
    7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      23
      1744
    8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      57
      1694
    9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
      Ikävä
      19
      1597
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      18