viherpeukalot

multasormi08

Onko muilla kokemuksia viherpeukaloilta tilatuista tuotteista? Ovatko lähteneet hyvin kasvuun??Tilasin itse sieltä juuri tuotteita ja kun avasin paketin hämmästyin. Aikaste riutuneen näköisiä kasveja/kukkia olivat, Kannattaako lähettää takaisin vai innostuvatko ensi vuonna kasvuun kun ovat kukkapenkkiin päässeet?

7

6386

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jiiiipeeee

Olen itse tilannut viherpeukaloista useampaankin otteeseen. Joka kerta oikeastaan on ollut pettymys kun olen paketit avannut. Pensaat ovat olleet tosiaankin riutuneen näköisiä risuja, ja aina olen epäillyt että mitähän näistä tulee. MUTTA, lähes kaikki ovat lähteneet hyvin kasvamaan. Ja ne mitkä eivät ole lähteneet - syy ennemminkin maaperässä kuin taimissa. Luulisin ainakin. Eli ei muuta kuin istuttele ohjeiden mukaan, lannoitukset ym. myös ja eiköhän ne siitä kasvamaan lähde.
      Olen toki monesti huomannut että lähimmästä puutarhaliikkeestä saa samat taimet huomattavasti isompana ja lähes samaan hintaan. Montaa euroa ei välttämättä hintaeroa ole, joten siinä sitten miettii että mikä kannattaa.
      Mutta ei minulla valittamista kuitenkaan viherpeukaloista ole. :)

• kokeillut

En suosittele!

• kokenut tämän

Surkeita reppanoita, ja kun laskee postikulut päälle ja toimitusmaksun, niin saman mutta suuremman saa puutarhaliikkeestä.
      Samasta paikasta voi myös varmistaa k.o kasvin soveltuvuuden aiottuun paikkaan, sekä kotimaisuuden, joka taas varmistaa talvenkestävyyden.

Viherpeukalon taimet ovat ulkolaisia, yleensä hollantilaisia.
      Monet kasveista olivat huonoja.

P.S Puutarhaliike antaa kasvuunlähtötakuun, jolla saat uuden taimen , jos kasvi ei kasvanutkaan. Kuitti vaan talteen.

• juu ei kiitos

Todella onnettomia taimia olivat. Juuri saapui lähetys. Kesäkukka-amppeli ei ollutkaan amppeli, vaan yksi onneton kukkavarsi muovipussissa. Taimet pelkkiä risuja ja vielä kärsineet matkalla kun ilmoitus saapumisesta ei tullut perille. En suosittele.

• Huijattu

Tosi surkeita ovat. En ikinä enää tilaa. Itse en olisi valinnut noin huonoja taimia edes alennuskopasta. Juurakot eivät lähteneet kasvamaan ollenkaan eivätkä suostuneet palauttamaan rahoja. Huijarifirma. Kannattaa hakea puutarhalta mistä saa itse valita hyvät taimet ja palvelu pelaa.

• viherpeukalo
        Huijattu kirjoitti:

Tosi surkeita ovat. En ikinä enää tilaa. Itse en olisi valinnut noin huonoja taimia edes alennuskopasta. Juurakot eivät lähteneet kasvamaan ollenkaan eivätkä suostuneet palauttamaan rahoja. Huijarifirma. Kannattaa hakea puutarhalta mistä saa itse valita hyvät taimet ja palvelu pelaa.

Tilasin (valitettavasti) useammat paketit ko. firmasta. Osa oli ok kunnossa, 1/4 homeessa ja 1/4 täysin kuivuneita. Ei mitään hyvityksiä tms. Ei tarvitse toiste tilata!!

• Anonyymi

Kokemuksia v 2024?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomessa on meneillään boomereiden kosto

1990-luvun lamassa osumaa saaneet sukupolvet toivovat sen jälkeen syntyneille sukupolville kärsimystä porvareita äänestä
      Maailman menoa
      95
      2780
    2. Petteri Orpon kommentti persujen väkivaltaan?

Hiirenhiljaa taas on, kun Tampereella persulahkon ääriosasto pahoinpiteli kantasuomalaisen tytön. Missä on pääministeri
      Maailman menoa
      128
      1985
    3. IPCC romahtaa

Mitenkäs tässä nyt näin kävi? Ilmastohourimoinnin tukijalka myöntää, ettei mitään ilmastokatastrofia olekaan. Eikös tääl
      Ilmastonmuutos
      58
      1967
    4. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      33
      1646
    5. Mitä ikävöit eniten

kaivatussasi? 🫶
      Ikävä
      94
      1590
    6. Onko sinulla jalostettu koira? Nämä tekijät altistavat koiran sairastumiselle

Moni Suomessa suosittu koirarotu on sairas ulkonäkökeskeisen jalostuksen ja ääripiirteiden vuoksi. Erityisesti tietyt t
      Koirat
      28
      1544
    7. Miten voit vain

Olla kuin mitään ei olisi?
      Ikävä
      141
      1304
    8. Anabaptismin kirous

Uudestikastetut lahkolaiset joutuvat valheen kierteeseen. He joutuvat herjaamaan lapsena saamaanssa kastetta nimeen Isä
      Kaste
      416
      1103
    9. Robotiikka korvaa tulevaisuudessa seurustelusuhteet

Haluan herättää keskustelua aiheesta. Asiantuntijoiden mukaan robottien kehitys on 10-15 vuoden päässä siitä että voidaa
      Sinkut
      256
      1014
    10. kamera hakokylässä

kamera kuvaamassa yleistä tietä laittomasti ristauksessa hakokylä-raatevaara!
      Hyrynsalmi
      19
      1005
    Aihe