Olen palaamassa muutaman päivän päästä toihin päiväkotiryhmään, jossa lasten ikäjakauma on 1-5 vuotta. Kertokaapa jotain kivoja tutustumisleikkejä tms., mitä lasten kanssa voisi ensi tapaamisella ottaa. Itselle ei muistu mieleen ainuttakaan!!!
Tutustumisleikkejä
5
11412
Vastaukset
- sillä voi tehä
melkein mitä vaan!
- ??????
Onko tarkoituksenasi, että tutustut lapsiin ja he sinuun? Eikö tutustumisleikit ole enemmänkin siksi, että lapset oppivat tuntemaan toisensa.
Jos kyse on siitä, että haluat tutustua lapsiin ja päinvastoin, niin ei siihen välttämättä leikkejä tarvita. Laskeudu lattiatasolle ja juttele lasten kanssa esim. heidän leikkiessään tai voithan yrittää mennä hienovaraisesti leikkeihin mukaan. Ole heidän saatavilla niin, että heidän on helppo hivuttautua lähemmäs tekemään tuttavuutta.. joku tulee esittelemään hienoa bionicle-transformer hirviötään, joku kysyy sun nimeä ja joku kysyy vaikkapa, miksi sulla on tollainen kaulakoru tms. Siitä se sitten lähtee :)- yks ope
just niin lattialle vaan istuskelemaan kaikessa rauhassa.Nyt kun taas uusia lapsia on harjoitellut ja vanhemmat ovat olleet mukana niin eipä aikaakaan kun "vanhat"lapset jo vie hiekkaämpäriä et tee kakkuja ja sisällä "voit sä lukee" "kuka sun nimi" ja hetkessä uusi vanhempi on nielastu ryhmään, niin käy sunkin nopeammin kuin huomaatkaan.
- ihmettä
yks ope kirjoitti:
just niin lattialle vaan istuskelemaan kaikessa rauhassa.Nyt kun taas uusia lapsia on harjoitellut ja vanhemmat ovat olleet mukana niin eipä aikaakaan kun "vanhat"lapset jo vie hiekkaämpäriä et tee kakkuja ja sisällä "voit sä lukee" "kuka sun nimi" ja hetkessä uusi vanhempi on nielastu ryhmään, niin käy sunkin nopeammin kuin huomaatkaan.
tää aloittajahan oli menossa töihin päiväkotiin, ei siis viemässä lastaan sinne. Eli ei siis ole siellä vanhempana, vaan työntekijänä. Ja työntekijällehän tuo ohje nimen omaan on, että mene lapsen tasolle ja ole saatavilla, mutta älä tuputa seuraasi. Kyllä ne lapset pian tutustuvat sinuun ja sinä lapsiin.
- ei nyt leikkaa...
tuli kuitenkin pari laulua mieleen tai laululeikkiä...eli mehiläisten piiri ja kehrätkäämme silkkilankaa. Niissä tulis käytyä nimiä läpi, mutta sopii lähinnä isommille.
Aika haastellinen homma tuollasessa ryhmässä, jossa ikäjakauma noin suuri.
Voitte myös taputtaa rytmikkäästi nimiä...ensin otatte rytmin (vaikkapa kädet reisiin ja kädet yhteen), sitten vuorotellen jokainen sanoo nimensä (esim.Marja) ja muut toistaa (Marja) ja sitten seuraava (Liisa-Liisa) jne.
Lorupussia tai käsinukkea vois käyttää, jos ne pienimmät on siinä samaan aikaan paikalla...mitä sitten keksitkään niillä tehtäväksi. =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351