karvarouskujen käsittely,oikeinko??

minppuliini

keräsin tänään karvarouskuja...Putsasin ja paloittelin ne ja keitin 10 minuuttia jonka jälkeen huuhdoin ne kylmällä vedellä ja tein niistä sienisalaattia..

Onko käsittely oikein vai menikö jossain metsään...? voinko turvallisin mielin syödä tekemääni salaattia...?

Kiitos jo etukäteen... :o)

11

6193

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • voit

syödä.Minä kyllä huuhdon pariin kertaan ja puristan ne aina tosi kuiviksi siinä huuhteiden välillä.
      Mistä päin niitä löysit?Täällä mäntsälässä päin ei ole sieniä näkynyt,vaikka tuntuu että on satanut koko kesän!

• tapio640

Löysin tänään ison laatikollisen(g kuva)karvarouskuja kaikki olivat noin 50 neliön alall. Vanha koivupinon pohja

• tattikeisari

Tatteja ei enää juurikaan löydy, mutta niitä on jo pakastimessa. Karvarousku on sen verran herkullisen näköinen sieni, että tekisi mieli kokeilla siitä ryöppäämisen jälkeen jotakin muuta kuin suolasientä. Onko kukaan tehnyt kastiketta, keittoa tai jotain muuta kuin suolasieniä karvarouskuista?

• lähes mitä tahansa:

käytän ryöpättynä kastikkeeseen, muhennokseen, salaattiin, canneloneihin, lasagneen, risottoon. Lähes mihin tahansa, mihin muut käyttävät esim. herkkusientä tai jauhelihaa.

• Anonyymi

Hei. Kaikista monipuolisin sieni, teen salaattia, pihvejä, kastiketta, pataruokiin lisukkeeksi, pizzaan jne

• jotkut kirjat

suosittelevat karvalaukulle kymmenen minuutin keittämistä. Se on minusta liioittelua. Tähän mennessä olen antanut niiden kiehahtaa ja hyvää on tullut. Nyt on menossa kokeilu, että en edes kiehauta vaan liotan pari päivää.

• Anonyymi

Niin mitta.... Myrkyt kerääntyvät ihmisen elimistöön. Ehkä jossain vaiheessa posahtaa tai aiheuttaa terveys huolia... Toiv ettei käy niin mutta olisin varovainen ja ainakin minä pelaan varman päälle🙏

• vuodet

Eihän se myrkyllinen sieni ole , Vuoden 1987 sienikirja sanoo näin: Karvarouskun makua voi lieventää ryöppäämällä tai suolaamalla, jolloin sienestä tulee käyttökelpoinen.

• Anonyymi

Ei tuon vuonna puhuttu myöskään tupakan vaarallisuudesta? 🤔😅

• sienineuvoja

Hyvä minppuliini, nauti sienisalaattisi turvallisin mielin. Aivan oikein olet tehnyt.

• kikej

karvarouskuja keitetään räväkän maun laimentamiseksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      84
      6759
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      32
      3139
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      99
      1777
    4. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      845
    5. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      45
      723
    6. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      59
      689
    7. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      27
      647
    8. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      29
      646
    9. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      20
      635
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      25
      605
    Aihe