yön syli.

Tämä lähenevä yö
tulee kysymättä
viereeni

kuin kysyen
oletko vapaa

- minäkö vapaana -

tuhat silmää
tuijottaa minua

- maailmani avaruutta -

ei edes aikaa riisua
elämäni naamiota,joka
on raiskattuna

verta vuotavana,
jossa yöllinen sade
huuhtoo maan uumeniin

ja on niin helvetin
kiire

- ei minnekkään-

vaan vuode hohtaa
kylmyyden huuruja
alastomaan vartalooni.

Minulla on kylmä ja
yö huutaa syliään

- ja minä menen
yön sylille
aamua tekemään.

14

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkin valvon

      Yön syli
      ottaa omakseen
      kysymättä
      silmätysten

      anna naamion olla
      älä yritäkään
      pois riisua

      älä sateen anna tuntua
      älä kiireen vaikuttaa

      -en minäkään-

      ei kylmyyttä, eiiiii
      huiiiii

      alastoman vartalon lämpö
      ota ja omista

      ota aamu kahvia odotellessa

      älä jätä, älä unohda
      olen tässä ja nyt!!!

      Ihanaa, eikö vain?

      • Kuka oletkin ja missä lienetkin
        niin- Kiitos Sinulle tähän päivään.

        Ihanaa on se että olet
        olemassa,ei elämä ole
        turhaa vaan : Opettavaa
        ja tunteita tuottavaa.

        Aurinko paistaa nyt Sinulle
        ja Kiittää.


    • runo64-1

      ...yksinäisyytei saa puhkeamaan huutoon
      täällä minä olen tule!!!
      mutta se nainen jolla on gps paikannin
      luoksesi saa sähkömagteettisiä häiriöitä
      tähtien avaruudesta niin ei löydä luoksesi.
      no on se kumma juttu kuinka yksinäisyys
      saa juuri yöllä kaiken koskettavuuden esiin
      -kai yön pitäisi olla rakastamisen aikaa.
      puhuit naamiosta niin kerran luin viisaan
      ajatuksen kirjasta;"ei naamio ole pelottava
      vaan se mitä se paljastaa"
      kovin,kovin koskettava on runosi
      ja niin tuttua yksinäisille
      mutta sinä annoit sille kasvot hienolla
      runollasi ja puit sen sanoiksi.
      hyvä dolan!!!

      • Yöllä hätäisesti tehty runo ja
        ei mikään hassumpi sieltä
        toiselta puolelta...jos oikein
        alkaa miettimään,niin sitä
        juuttuu johonkin jopa
        epäolennaiseen kiinni.

        Rakastamisen aika on joka hetki,se
        on vain jotenkin yöksi luotu,joka
        hämärtää tabun oikeellisuutta.

        Jokaisella on omat naamionsa,jota
        ei haluta paljastaa,ettei pikku
        sieluisuus näy muille.
        Jos taas paljastaa väärään aikaan
        väärälle henkilölle,niin voi
        löytää itsensä kaupungin/kylän
        juoru palstoilta "hulluuden kehys"
        sädehtien päänsä päällä.

        Kiitän sanoistasi ja siitä että
        luit kuin vastasit.




    • päivän serkku
      välillä ystävä
      monesti...vihollinen

      kuinka karkoittaa möröt
      millä haiduttaa tuska
      kuinka saavuttaa rauha
      antaa levon tulla

      ei kysytä
      ei vastata

      ehkä niin on parempi

      • Sanasi kuultavat elämän
        totuutta osaltaan ja
        kelle mitenkin

        -se on vain meidän
        kunkin koettava.

        Kiitän Sinua.


    • lindalinda1

      ääretön avaruus valvoo Sinua,
      meitä kaikkia.

      ' on niin helvetin kiire
      ei minnekkään '

      Sitä se on tämä elo nykyihmisellä,
      todella.

      Tässä runossasi on hieman samoja aineksia, kuin
      tuossa ylimmässäkin - aamu ja yö.
      Kaipausta ihmisen lähelle, syliin.

      • Kyllä se vaan ihmeellistä on,
        vaikka kuinka luonnolliselta
        näyttäisi ja tuntuu.

        Juuri sitä ihminen kaipaa
        - Perusturvaa,joka monelta
        jää saamatta tänäänkin.

        Kiitän Sinua.


    • tomppa2006

      ...voimakkaalla kynällä kirjoitettu...

      Pidin erityisesti kohdasta: "ja on niin helvetin kiire - ei minnekään". En tiedä miksi, mutta jotenkin vaan vahvat lyhyet virkkeet viehättävät. Olisiko se sitten sitä maskuliinisuutta?

      • Tuo helvetin kiire tuli niin
        spontaanisti,kuin luonnostaan
        särmää antamaan runolle.
        Ehkä lyhyissä lauseissa
        on tiivis ydin
        parhaimmin huomioitavissa.
        - Ehkä maskuliinistakin
        osaksi kuten ilmaisit.

        Kiitoksia Sinulle ja pian
        ollaan syyskuussa.


    • kaaru

      lohdun tuo
      tähti valaisee
      alastonta vartaloa

      on kylmä
      ja niin yö
      kuljettaa minut
      syliin pimeään

      Taidokas...pidin runostasi:)

      • Kaunis vastine kaaru
        josta Kiitän

        ja saatan syys poluille
        Sinut.


    • Minänoita

      runossasi on jollain
      lailla synkeä soundi,
      onneksi aamu kantaa
      valoa mukanaan..

      Minä pidän
      tästä runostasi Dolan!

      • Joko synkeys yllättää
        runon kupeillani
        - ehkä jotain
        salaisuuden verhon
        takaista iskua.

        Kiitän palautteestasi
        Sinua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      94
      1145
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      968
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      83
      708
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      283
      699
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      586
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe