Maksimi neliömäärä yksineläjälle?

plus koira

Mikä onkaan se kämpän maksimi neliömäärä tahi vuokrasumma jolla asumistukea vielä maksetaan?

19

12007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivuilta

      löytyy vastaus!!!

    • kelaa
      • asumistuessa

        taitaa hyväksytty neliömäärä yhdelle olla peräti 75 neliötä!


      • kelaa
        asumistuessa kirjoitti:

        taitaa hyväksytty neliömäärä yhdelle olla peräti 75 neliötä!

        niin ja opiskelija ei saa yleistä asumistukea ollenkaan, kun saa opintotuessa asumislisää.
        Onhan näitä versioita.
        siksi tuo linkki kelan sivuille.

        kysyjä kun ei kertonut onko eläkeläinen, keski-ikäinen, nuori vai opiskelija.


    • Sivuilta

      Yksinasuja voi saada tukea enimmillään 37:n neliön asuntoon. Suuremmassa tietysti voi asua, mutta tuki lasketaan enintään tuolle neliömäärälle.
      Tuen määrään taas vaikuttaa moni asia, joten laske tukisumma itse Kelan laskurilla.

      http://asiakas.kela.fi/aylaskenta_app/AYLaskentaApplication

    • karikas

      jos asut 100m2 asunnossa niin saat mahdollista tukea niiltä neliöiltä joka määritelty kulloinkin yhdelle.
      Asua ei siis tarvitse tarkalleen tasalukuna neliöitä. Perusteet tosin aina reilusti ylisuuresta tilasta ja alueen markkinahinnat myös arvioiden.
      Vanhaan asuntoon ei anneta helpolla tukea. Vuokran hinta on laskennallinen joten keinotelua ei pääsisi tapahtumaan verovaroista.
      Kaupunki voi tarjota vastineasuntoa ilman tukea jolloin hinta tuloihin osuu oikein.

      • Eläkeläinen 39

        Eläkeläisten asumistuen max neliömäärä on 70 neliöö suomessa.


      • turhia neliöitä
        Eläkeläinen 39 kirjoitti:

        Eläkeläisten asumistuen max neliömäärä on 70 neliöö suomessa.

        Vaan kuka yksinasuva eläkeläinen haluaa asua 70 neliön asunnossa? En minä ainakaan. Asuntoni on 35,5 neliötä. Siinäkin on ihan tarpeeksi siivoamista. Ja tottakai 35,5 neliön asunnon vuokra on halvempi kuin 70 neliön.


      • raitissetä
        turhia neliöitä kirjoitti:

        Vaan kuka yksinasuva eläkeläinen haluaa asua 70 neliön asunnossa? En minä ainakaan. Asuntoni on 35,5 neliötä. Siinäkin on ihan tarpeeksi siivoamista. Ja tottakai 35,5 neliön asunnon vuokra on halvempi kuin 70 neliön.

        fattan kämpässä loisiva juoppopaska.


    • jennakepap

      Päteekö tuo 37neliöö myös kaksin asuville opiskelijoille?

      • kelaa

        no ei päde. kaksinasuvalle on tietty oma maksimineliömäärä, kts. kelan sivuilta.


    • Petu...

      Opiskelijoiden kohdalla ei neliömäärällä ole lainkaan vaikutusta koska opiskelija saa asumislisää. Kahdella yleistä asumistukea saavalla huomioitava neliömäärä on 57.

      http://www.sosiaalitoimisto.net

    • lakimatematiikkaa

      Tasan 37 neliöä per naama.
      Ja se ei ole vain maksimi, vaan myös minimi neliömäärä jos meinaa saada eurolleen täyden asumistuen. Näin ovat viisaat hallitsijamme politbyroossa päättäneet.

      • akxakölksA

        1hlö = max 37m2
        2hlöä = 57m2
        3hlöä = 77m2
        jne

        Eli ei siis ole 37m2 per nuppi.....


      • tammers
        akxakölksA kirjoitti:

        1hlö = max 37m2
        2hlöä = 57m2
        3hlöä = 77m2
        jne

        Eli ei siis ole 37m2 per nuppi.....

        lainaus:
        _______________
        1hlö = max 37m2
        _______________
        Se on kelan asumistuki, sossun asumistuella on suurempi raja. Eräs työtön yksinasuva henkilö asuu helsingissä vuokralla kolmiossa ja sossu maksaa vuokraa kokonaisuudessaan.


    • Perheviisi

      Entä kun olen eronnut mies neljä lasta jotka joka toinen viikonloppu minulla minkäkokoista asuntoa voin hakea

      • ymmyrkäinen

        37 neliötä, jos asunnossa olet kirjoilla vain sinä.


    • fwefwfwefg

      juustoa ja majoneesia, ehkä pekonia lisäksi.

    • 1247

      entäs kun asutaan kahelleen kissa ok-talossa ja talon mitat ulkoa mitattuna 9 8m ja 3 kerroksessa jossa kaikissa eri pinta-ala asuttavaa.... tarkoista neliöistä ei ota pirukaan selvää...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10250
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4543
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3084
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2704
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1874
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe