voiko lapsen ottaa mukaan synnytykseen

henna tampere

Olen nyt rv 35 ja aika siis lähestyy. Minulla on 6 v poika, joka haluaisi olla mukana kun saa pikkuveikan. Lapsilla ei ole isää. Voiko lapsen ottaa mukaan synnytyssaliin.

Pahinta on, että mulla ei ole lapselle hoitopaikkaa,
olenhan työtön ja vähävarainen. Joudunvarmaan abortoimaan nykyisen, jos nettiraati tuomitsee aikeeni.

16

2483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • K.L::

      Mun oma melipide: Ei!

      Lapsi on lapsi, ei hänen kuulu nähdä synnytystä. Synnytys voi kestää kauan, monta tuntia. Kaikki ei aina mene suunnitelman mukaan.

      Muistan oman synnytykseni. Miehelle se oli raskas kokemus(lapsi olisi varmasti saanut truman. Synnytys kesti kauan, varsinkin ponnistus vaihe. menetin paljon verta. Olin huonossa kunnossa, sain happea ja tippa letkulla nestetta ja ravintoa, oksensin monta kertaa enkä jaksanut liikkua, olin sekava. Tikkejä ommeltiin yli tunnin. Vauva vietiin kauhealla kiireellä happikaappiin.

      Ajatella että jollekkin käy edes mielessä ottaa lapsi mukaan, kauheaa! Hyvä että mietit sitä etukäteen=). Lapsen psyyke on erilainen kuin aikuisen ihmisen. Lapsi ei pysty käsittelemään kaikkia asioita. On lapselle haitaksi jos se joutuu tilanteeseen jota hän ei pysty kasittelemään, ei ymmärrä. Silloin hän joutuu sen vielä joskus (Esim. aikuisena) käsittelemaan. Ihminen ei aina muista kaikkea tietoisesti mutta alitajunta muistaa.

    • ...

      Hei!

      Yritä vaikka netin kautta etsiä joku hoitaja...
      Onhan täällä noita lastenhoitaja-palstoja. Yksi yö/päivä ei hirveästi voi maksaa...

    • ei ole isää

      voit myydä sensaatiotarinasi lehdille ja tienata teidän kaikkien sekä ala- että yläpään hoitokulut.

    • muka

      abortoit syntyneen??? ettet adoptoi??

      ei lapset kuulu sinne synnytyssaliin sellaista kattomaan, kun jo 8v tyttönikin vahingossa näki meidän synnytysvideon niin sai kammon.

      hanki hoitaja! kai sulla sukulaisia on? tai vaikka naapuri

      • ja ne jotka on elossa niin

        ne asuu Venäjällä. Mä en voi mennä sinne synnyttämään teknispoliittisista sisstä


      • lasta saa
        ja ne jotka on elossa niin kirjoitti:

        ne asuu Venäjällä. Mä en voi mennä sinne synnyttämään teknispoliittisista sisstä

        ottaa synnytykseen mukaan, ei tämä (onneksi) mikään Jenkkilä ole=)
        MLL:sta saa lapselle hoitajan, mm.


      • laitokselle
        lasta saa kirjoitti:

        ottaa synnytykseen mukaan, ei tämä (onneksi) mikään Jenkkilä ole=)
        MLL:sta saa lapselle hoitajan, mm.

        lapsen kanssa niin lähettääkö ne mut pois kotiin synnyttään?


      • eihän...
        laitokselle kirjoitti:

        lapsen kanssa niin lähettääkö ne mut pois kotiin synnyttään?

        niillä kätilöillä ja lääkäreillä ole aikaa toimia lastenvahteina. Siellä voi olla monta synnytystä menossa samaan aikaan kun itsekin synnytät. Ja itse, et kerkeä, pysty lastasi vahtimaan, saatikka selittämään mitä tapahtuu ja miksi huudat tms. Aikuinen mieskin tuntee itsensä pelokkaaksi ja avuttomaski synnytyksessä, niitäki pelottaa synnyttäjän kipu, niin miten sitten pienen pojan laita on??? Vähintäänkin pitäisi olla joku aikuinen mukana, tukena pojalle. Koska synnyttäessäsi et siihen pysty. Jos sinulla ei ole rahaa hoitajaan, niin käy siellä sossussa juttelemassa, voit varmasti saada toimeentulotukea tai kunta maksaa.


      • joku
        ja ne jotka on elossa niin kirjoitti:

        ne asuu Venäjällä. Mä en voi mennä sinne synnyttämään teknispoliittisista sisstä

        sukulaisiatsi tulla vaikka viikoksi kyläilemään luoksesi??
        Tai soita sosiaalitoimistoon ja kerro tuo tilanteesi siellä, kerro, että tarvisisit lapsellesi hoitajan synnytyksen ajaksi ja ehkä muutaman päivän ajan sen jälkeen apua.

        Tai etsi puhelimluettolosta mannerheiminlastensuojeluliitto, ne välittää lastenhoitajia, maksaa noin 5e tunti.Tai joku firma koninavux.fi esimerkiks.


    • vuorohoitopäiväkotiin!

      Ja huomaat että sinulla on asianmukainen hoitopaikka ihan silloin kun sitä tarvitset.

      Vuorotyöläisten lapset ovat siellä joka tapauksessa hoidossa, öin ja päivin.

      Juttele suoraan laitoksen johtajalle.

    • puhu asiasta

      sosiaaliviranomaisille. He voivat järjestää lapselle tukikodin, jossa hän saa olla sen ajan, kun olet sairaalassa, jos sinulla ei ole sukulaisia tai ystäviä, jotka voisivat ottaa hänet hoitoonsa.

      Toisaalta voipi olla, että juttusi on provo vain, koska puhut abortista samaan hengenvetoon. Abortin saa vain 12:een raskausviikkoon asti. Nettiraati ei päätä mitään asioita. Höpöhöpö.

    • tuota..

      Varmaan aika rankka kokemus olisi lapselel. hän yksin siellä ja sinä kivun kourissa. Ota lapselle hoitaja ja lapsi käy hoitajan kanssa sairaalassa vaikka avautumisvaiheessa ja sitten sen jälkeen, kun vauva syntynyt. Koita soittaa sosiaalitoimistoon, eikö heillä ole kodinhoitajia, ehkä voisit saada sellaisen hetkeksi. Tai sitten näitä mll lastenhoitajia. Ja varmasti tampereella on muitakin firmoja, jotka järjestävät lastenhoitoa kotiin. Kotona teetettävästä työstähän saa sen 60 Prossan veroalen.

      Tai voisiko vanhemman isä olla muutaman päivän lapsen kanssa? Tai jommat kummat isovanhemmat? Kummit?

    • repsuli

      Miksi ihmeessä teet lisää lapsia jos jo nyt olet työtön ja vähävarainen?Ehkäisy on halpaa.Mä en tajua,että veronmaksajien pitää maksella teikäläisten ja teidän lasten elämistä.Eipä tuu sympatiaa sunlaisille tyypeille.Mutta eihän sille mitään voi jos ei ole ollut paikalla kun järkeä jaettiin...

    • äippä12

      Itselläni oli 13v tyttö mukana synnytyksessä. Hän itse halusi nähdä miten lapsi syntyy,eikä saanut mitään traumoja tai mitään. Mutta esim. Nyt siinä synnytyksessä syntynyt 5v tyttöni ei pääsisi mukaan. Ja mieheni ei halua tulla ja ymmärrän kyllä. Miettikää jos menisitte katsomaan miehenne synnytystä...

    • Santsus

      Tosiaankaan 6-vuotiaan paikka ei ole synnytyssalissa. Ajattelepa jos synnytyksesi päätyisi sectioon, missä lapsesi olisi sillä aikaa, kun itse olet leikkaussalissa. Kätilöt eivät kerkeä lastasi vahtimaan!

    • Kaijakookis

      Lapsen voi ottaa synnytykseen jos lapsi tietää paljon seksistä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10320
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      422
      4594
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3114
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1899
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1650
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe