Vanhojen tölkkien keräilyarvo?

antti-.--------

Tulin vanhempieni luona käymään ja he aikovat viedä kirpputorille vanhoja tavaroita. Löytyipä myös kaksi laatikkoa tölkkejä; olut, limsa yms. Muutama tölkeistä on hyvin tyypillisiä 90-luvun alun mukaisia. Mieteinkin, että mahtaako tuollaisille tölkeille olla keräilyarvoa jossain, että ne voisi myydä, vai kannattaako viedä metallinkeräykseen?


.

28

18659

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kierrättäjä1

      Ite en kyllä ostaisi mitään juomatölkkejä, on sitten kuinka vanhoja tahansa.

      Mutta ei kannata viedä metallinkeräykseenkään. Nimittäin kauppojen pullonpalautuskoneet ottavat tölkkejä vastaan. Voi kokeilla myös tölkinpalautuskonetta. Näin se metalli menee paljon parempaan kierrätykseen, kuin metallinkeräyslaatikossa.

      • Vanhoja tölkkejä..

        Itseltänikin löytyy ainakin 50 vanhaa tölkkiä vuosilta 1980-2000 ulkomaalaisia kuin suomalaisia. On tullu mietittyä et onkohan niillä arvoa ollenkaan.


      • keräilyarvoa?
        Vanhoja tölkkejä.. kirjoitti:

        Itseltänikin löytyy ainakin 50 vanhaa tölkkiä vuosilta 1980-2000 ulkomaalaisia kuin suomalaisia. On tullu mietittyä et onkohan niillä arvoa ollenkaan.

        Olen kerännyt napanöyhtää vuosilta 1985 - 1998 ja 2001 - 2007. Kummaltakin ajanjaksolta tuotetta on reilu muovikassillinen. Minkähän arvoiseksi nämä arvioitaisiin asiantuntijaliikkeessä?
        Toinen -varmasti laajempaakin mielenkiintoa herättävä kokoelmani koostuu käytetyistä kahvinsuodatinpusseista. Niitä on n. autotallillinen. Hintaa olen ajatellut pyytää suurin piirtein viisi tai kuusi tonnia.


    • ...

      mietei iha rauhas vaa.

      • ellen k

        käy kysymässä antikvariaatista tai sellasesta.kyllä ne siellä sulle kertoo.


    • ankkuriköysi

      ... löytyy ehkä jollekin keräilijälle. Joku keräilijä saattaa vain tarjota kahvit, enkä oikein usko mitenkään rahalliseen arvoon... paitsi sadan vuoden kuluttua ehkä?!? Kirpparilla noista saattaa saada vain sen nykyisen panttiarvon eli 0,15E/kpl, jos on keräilijälle jollain lailla tärkeä.

    • naima muisto

      käyttämättömän kirnu-piimä tölkin 50-luvulta eurolla - mikäli löytyy..

      • Kun haluttaa on maksettava!

        Tuossa sen näkee! Kun haluaa on oltava valmis maksamaan. Jätä ne säilöön ja sitten 20v päästä saa niistä paremmin! 50v vanhtaa purkkia (uutta, käyttämätöntä) Ei SAA EUROLLA!


    • Tepezxka

      Jos sulla on luppotilaa esim. mökillä "aitan parrella" tai muussa sopivassa paikassa, missä tölkit eivät ole tietenkään ihmeemmin tiellä, niin ne kannattaa ehdottomasti säästää. Tänä päivänä ehkä vaikuttavat "itsestään selviltä", mutta vuosien päästä niistä tulee, ellei keräilytavaraa, niin ainakin sisutuksellisia elementtejä. Varsinkin 80-luvun tölkit ovat jämeryydessään, kulmikkuudessaan ja myös kuvitukseltaan "kiehtovia". :)

      • En ole varma

        Joo tota noin minulla on mielessä tällänen kauppa se on helsingissä foorumin takana.Nii siellä minun mielestä just tommosta tavaraa kerätään.

        Mutta en usko että ne antaa paljon joku 2-5 euro per tölli riippuu,koska itekkin oon vieny sinne tavaraa.


      • Spede..
        En ole varma kirjoitti:

        Joo tota noin minulla on mielessä tällänen kauppa se on helsingissä foorumin takana.Nii siellä minun mielestä just tommosta tavaraa kerätään.

        Mutta en usko että ne antaa paljon joku 2-5 euro per tölli riippuu,koska itekkin oon vieny sinne tavaraa.

        Itselläni on myös säästössä oikeasti yli tuhannen erillaisen tölkin kokoelma vanhemmillani (pahvilaatikoissa). Nuorena poikana tuli niitä kerättyä joka paikasta ja sitten sain muutaman ison kokoelman myös kavereilta jotka lopettelivat harrastuksensa ennen minua. Olen myös miettinyt sitä kauankohan niitä pitäisi säästellä että niistä olisi mahdollista saada kelpohinta rahaa. Toinen vaihtoehto on että jos ja kun menen joskus naimisiin niin voisin laittaa koko kokoelman hääauton perään, kyllähän sillä varmaan kympinuutisten loppukevennykseen pääsisi =) Voisin kyllä olla kiinnostunut noista teidänkin mahdollisesti roskiin menevistä kokoelmista, mutta säilytystiloja pitäisi alkaa miettimään.


      • läpinkyltä
        Spede.. kirjoitti:

        Itselläni on myös säästössä oikeasti yli tuhannen erillaisen tölkin kokoelma vanhemmillani (pahvilaatikoissa). Nuorena poikana tuli niitä kerättyä joka paikasta ja sitten sain muutaman ison kokoelman myös kavereilta jotka lopettelivat harrastuksensa ennen minua. Olen myös miettinyt sitä kauankohan niitä pitäisi säästellä että niistä olisi mahdollista saada kelpohinta rahaa. Toinen vaihtoehto on että jos ja kun menen joskus naimisiin niin voisin laittaa koko kokoelman hääauton perään, kyllähän sillä varmaan kympinuutisten loppukevennykseen pääsisi =) Voisin kyllä olla kiinnostunut noista teidänkin mahdollisesti roskiin menevistä kokoelmista, mutta säilytystiloja pitäisi alkaa miettimään.

        mylläkin yksi just tänää juäty ja avatty tölkki,siis ihän yysii,mikähän sen kerääilyyarvo mahtas öllä


    • kerääjä

      terve! minäkin voisin ne sinulta ostaa.... riippuu tietenkin missä päin suomea olet ja mitä niistä pyydät? laita meiliä tulee.... [email protected]

    • kokistölkkejä

      olen käyttänyt ilmakiväärin maalitauluna. Nyt siis tuuletettuja malleja kaupan a 10 eur.

      • Miina66

        Tarjoapa niitä rekvisiitaksi teatteriin tai elokuvayhtiöille. Voivat tarvita juuri niitä =)


    • .........

      Pari euroa voit noista saada, jos kirppiksellä joku keräilijä sattuu piipahtamaan.

      Myös erikoistölkit/-pullot ovat keräilyarvossa. Esim. Leningrad Cowboys Red Beer- ja Lordi Cola -pullot ovat tulevaisuudessa arvossaan. Leningrad Cowboys-pullot ja tölkit ovat jo nyt harvinaisia, sillä niitä ei ole noin 10 vuoteen tehty.

    • vastaa kysymykseen

      Tölkkien keräyksen asiantuntijana voisin arvioida kokoelmasi noin 1000 euron arvoiseksi. Toki täytyy muistaa, että tölkkien tulisi olla hyväkuntoisia.
      Itse keräsin tuossa taannoin tyhjiä juustopakatteja ja sain niistä hyvän hinnan kun löysin oikean keräilijän. Tällä hetkellä kerään juna-aikatauluja, joista voi vielä tulla jymy menestys kunhan jaksan odottaa vielä noin 300 vuotta.

      • .........

        Ne ovat vielä arvossaan, koska 300 vuoden päästä junat on kielletty, koska ne saastuttavat ilmastoa.

        Lentokoneisiin liittyvä materiaali tulee kanssa olemaan arvossaan - jo alle 100 vuodessa!


      • Mr. Coke
        ......... kirjoitti:

        Ne ovat vielä arvossaan, koska 300 vuoden päästä junat on kielletty, koska ne saastuttavat ilmastoa.

        Lentokoneisiin liittyvä materiaali tulee kanssa olemaan arvossaan - jo alle 100 vuodessa!

        Olen keräillyt Coca-Cola tölkkejä 90-luvun alkupuoliskolta lähtien ja mikäli kaapeista löytyy hyväkuntoisia cokistölkkejä, niin olen kiinnostunut ostamaan niitä.

        Tarjouksia voi laittaa osoitteeseen jussi-80 (at) suomi24.fi


    • coca cola

      jos on coca cola tölkkejä jotka on hyvä kuntoisia voisin maksaa niistä muutaman euron.

      • NH

        onkohan mitään arvoa 1971 vuoden tuborg tölkillä olis hyvä kuntosena ja avaamattomana edelleen kaapissa??


    • Hopea ja kulta

      Myy uusiomateriaaliksi maidonkierrätykseen lehmänmaitofirmaan esim. Valiolle...arvokkaampia kuin pahviset kartonkitölkit!

    • Tölkki keräilijä

      Meikäläinen etsisi ainakin noita vanhoja tölkkejä.
      Kannattaa ainakin koettaa kirpputorilla myydä vaikka 30snt-50snt/kpl.

    • keräily tölkkejä

      On muutama jätesäkillinen tölkkejä... kerälilin aikonaan. Suurin osa manner euroopasta 80 luvulla. Suurin osa hyväs kunnos. Nyt muuttosuunnitelmia eikä oikein paikkaa varastoida arvonnousuksi.

      Tölkit on Tampere alueel. Jos ei kiire niin toimitusta voi järjestellä myös Tampere-Outukumpu välille

      Voisin noista vaikka satasella luopuu.

      meilini on tiilikainen(piste)kari (miukumaukuup) gmail.com

    • terve2005

      Näin tuossa vanhan 60-70 luvun kerma- ja maitotölkin kirppiksellä. Sen tiesi siitä, että siinä purkissa oli torvensoittaja.

    • kaikkea mahdollista

      Olen ollut aina silloin tällöin töissä kirppiksellä. Vain mielikuvitus voi olla rajana mitä ihmiset voivat keräillä. Se keräily alkaa silloin ja tavara on arvossaan, kun sitä ei tahdo enää mistään löytää.

    • kaljapulloja_välikatossa

      ullakolta löyty monta hyväkuntosta lahden olut tölkkiä 50-luvulta ja kossupullo samoilta ajoilta

    • Anonyymi

      Multa löytyy muumikalja purkki, hintaa on 9800€.....pari luodinreikääkin on...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe