Kissan pissa

Aloittelija kissa-asioissa

Hei!
Otin viikko sitten kaksi ihanaa tyttökissaa, jotka ovat nyt 14 viikkoisia. Minulla ei ole aiemmin ollut kissoja, joten siksi kyselen tässä vähän hölmöjä =) Ostin kissoille kannellisen kissanhiekkalaatikon ja molemmat osaavat käydä siellä hyvin. En ole huomannut lainkaan, että kissat olisivat pissanneet minnekään muualle. Silti asunnossa leijuu todella vahva pissan tms. haju. Olen käynyt ystävieni luona kylässä missä on paljon kissoja ja heillä ei pissa haise. Olen myös siivonnut kissojen WC:n lähes heti, kun he ovat käyneet tekemässä tarpeensa. Pesin lattian tavallisella astianpesuaineella, mutta voimakas haju ei kadonnut minnekään. Se on tarttunut vaatteisiinikin (vaikka kissat eivät ole niihin pissanneet) ja monet työkaverit sekä kaupassa ohi kulkevat alkavat lähes välittömästi yskiä tai aivastella. Itse en huomaa haisevani, mutta tuntuu epämielyttävälle, kun kaikki ympärillä olevat tuntuvat huomaavan sen.Mistä moinen hajun vaatteisiin tarttuminen johtuu? Vai kuuluuko se vain normaalin yhteiselämään kissojen kanssa? Onko muilla kissan omistajilla samoja kokemuksia? Voiko voimakas kissan pissan haju kieliä myös jostain sairaudesta tai ehkäpä stressistä (kun ovat tulleet kotiini vasta viikko sitten)? Luin myös jostain keskustelusta, että leikatun kissan pissan haju ei ole yhtä voimakas kuin leikkaamattoman, pitääköhän tämä paikaansa? Missä iässä olette muuten totuttaneet kissanne valjaisiin ja millä tavoin aloititte totuttelun? Kysyvä ei tieltä eksy, niinhän sitä sanotaan, joten kiitoksia jo etukäteen kaikille, jotka vastaavat =)

Terveisin
Apua kaipaava

4

1364

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä ja kisut

etikka sellaisenaan on hyväja tehokas kissanpissahajun poistaja!
      Riippuu myös millaista hiekkaa sulla on esim puupelletit pitävät hajun tehokkaasti poissa!
      Myös ruoka vaikuttaa miten pissa haisee.on siis monta tekijää hajulle. on totta että haju laimentuu kun on leikattu mutta useimmat eläinlääkärit ei suostu alle 6kk pentuja leikkaamaan. nukutusaine kun voi olla pienille vaarallista.Valjaisiin totutin heti kun olivat asettuneet taloon. pidin valjaita päällä ja leikitin niin ettei kiinnittänet huomiota niihin. kannattaa lyhyitä aikoja ekaks.

• eli hiekan ja ruoan. Kissan pissan haju on niin voimakas ja pistävä, että se tarttuu kyllä vaatteisiin. Mutta jotain on kyllä pielessä, jos niin käy. Kysäiseppä siltä ystävältäsi mitä kissanhiekkaa hän käyttää. Voisit kokeilla sitä. Valitettavasti yleensä laadusta joutuu maksamaan, mutta itse olisin kyllä valmis maksamaan, jotta pissa ei haisisi. Meillä käytetään puupellettejä, mutta kaikki kissa eivät pidä niistä. Niitäkin voi kokeilla.
      Ruokinta on toinen joka vaikuttaa. Jos syötät paljon ns. märkäruokaa, se myös tuottaa virtsaa enemmän. Laadukas (jälleenkerran) eläinkaupan kuivamuona,lihaa eli porsaan/naudan suikaleita ja sydäntä, broilerin lihaa, kalaa (1-2 x viikko), ja sitten lisänä märkäruokaa (pennuille tarkoitettu aina vuoden ikään asti). Näillä ruoilla, pitäisi tuotokset pysyä kurissa sekä samalla taata pennuille hyvä ravinto,jotta niistä kasvaisi terveitä, hyvin voivia kissoja

• Aloittelija kissa-asioissa

Sain hyviä neuvoja, kiitoksia niistä =)

• Nelli sairastaa

Meillä ihmetellään kun yli kymmenvuotiaan kissan pissa ei haise. Se on nyt muutamana yönä pissannut laatikon ohi ja sitä kuivatessani huomannut, että eihän tämä haise. Vai olisiko oksentanut vettä, mutta aina hiekkalaatikon viereen? Seurailee minua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      147
      5524
    2. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      138
      3611
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      126
      3339
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      36
      3223
    5. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      43
      2714
    6. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      51
      2304
    7. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      24
      2240
    8. Hyviäkin uutisia tulossa, hallinto-oikeus asettaa toimeenpanokieltoon

Hyvinvointitalon työmaa pysähtyy. Rillankivi+energia ja vesi kytkyrahanpesu stoppaa. Tytäryhtiöiden hallitusjäsenet+kon
      Pyhäjärvi
      229
      2186
    9. prööt prööt nyt ottaa vihervassaria pattiin!

Korvatkaa R kirjaimet L kirjaimilla ja sanokaa ääneen "Jari Kurri etsii pakoputkiautossaan jarruja".
      Maailman menoa
      11
      1924
    10. Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä?

Gallup: Mikä on ollut mielestäsi paras tv-sarja ikinä? Onko se joku suomalainen viihdepläjäys, brittirikossarja, amerikk
      Tv-sarjat
      93
      1826
    Aihe