Tahtoo minin!! Kannattaako??

Nainen

Ajan duuniin päivittäin moottoritietä n. 100 km suuntaansa ja nyt aikeissa hankkia pätevä piili. Olen kiertänyt joka jumalan autopuljun lähialueellani mutta minin nähtyäni kaikki muut autot näyttää maksalaatikolta. Kertokaa hyvät ihmiset kenellä on varaa miniin? Kannattaako keskituloisena 2000 eskon kk-palkalla ostaa miniä? Sillä mikäänhän ei ole vittumaisempaa kuin velan takaisin maksu. Miten olette itse tehneet?

27

3813

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mini-haaveilija

      Jos ajat 200 km päivässä kannattaa tietysti ostaa diesel-auto. Esim. VW, Audi, Skoda tai Seat ovat tunnettuna hyvästä 1.9 litran TDI-koneestaan. TDI-golfin saa samaan hintaan kuin bensa-Minin (~24000 euroa).

      Mutta pyydä Ministä tarjous osamaksulla ja arvioi sitten että voitko/haluatko laittaa pyydetyn rahasumman autoon joka kuukausi.

      Itsellä on bruttotulot yli 3000 euroa kuussa mutta auto on silti vuosimallia -86, saita kun olen =)

      • Nainen

        Elämä on elämistä varten eikä saitailua varten. Tietääkseni kukaan ei ole voinut mukaansa mitään ottaa hiippakuntaa vaihtaessaan joten ei muuta kuin törsäämään!! Tai muuten perilliset tuhlaavat säästämäsi pennit luoja ties mihin turhuuteen sinun poistuttuasi. Ajattelepas tätä ; )


      • Mini-haaveilija
        Nainen kirjoitti:

        Elämä on elämistä varten eikä saitailua varten. Tietääkseni kukaan ei ole voinut mukaansa mitään ottaa hiippakuntaa vaihtaessaan joten ei muuta kuin törsäämään!! Tai muuten perilliset tuhlaavat säästämäsi pennit luoja ties mihin turhuuteen sinun poistuttuasi. Ajattelepas tätä ; )

        Tottahan se on, että kerran vain eletään ja siitä voisi vaikka välillä nauttiakin ;-) Sen verran on kuitenkin järkikulta pistänyt vastaan että on pitänyt muitakin autoja käydä testaamassa.

        Jos verrataan Miniä pieniin autoihin, niin onhan se ylihintainen. Toisaalta, jos ajat yksinään tai miehen (?) kanssa eli et kaipaa tilaa enempää, niin mikä ettei. Eihän auto maksa noin 5000 euroa enemmän kuin Corolla ja näyttää hyvälle sekä on pirteä ja hauska ajaa.

        Jos/kun ajan pitkää matkaa, niin minua häiritsee autoissa eritoten melu. Minissä on arvatenkin yritetty saavuttaa BMW-mäistä meluttomuutta, mutta tässä ei ole (täysin)onnistuttu, kenties auton pieni koko tai rakenne muuten ei salli hyvää meluntorjuntaa. Ääntä on siis about samanverran kuin Golfissa yms alemman keskiluokan autoissa, hiljaisempi kuitenkin siis kuin pääosa pikkuautoista. Moottoritiellä kulkee kyllä ihan hyvin, en menisi koeajon perusteella moittimaan tässä suhteessa.

        Sinuna kävisin muuten testaamassa Skoda Fabia RC:n, ei ehkä näytä niin hyvälle kuin Mini, mutta on tiettävästi hauska peli, on tehokas dieseli (130hv) ja tilaa on enemmän. Hintakin on sama kuin Minillä, sisältäen ilmastoinninkin. Itse koeajoin perus-bensaversion, jäi erittäin positiivinen mielikuva.

        Ministäkin saattaa muuten lähitulevaisuudessa (lähivuosina?) tulla diesel-malli, muistelen lukeneeni "jostain".


      • iCasso
        Nainen kirjoitti:

        Elämä on elämistä varten eikä saitailua varten. Tietääkseni kukaan ei ole voinut mukaansa mitään ottaa hiippakuntaa vaihtaessaan joten ei muuta kuin törsäämään!! Tai muuten perilliset tuhlaavat säästämäsi pennit luoja ties mihin turhuuteen sinun poistuttuasi. Ajattelepas tätä ; )

        kuten jo nickistä arvata voi, ajelen itse picassolla ja käytän macintoshia, mutta kai nekin on enemmän fiilissyistä tehtyjä hankinoja.
        Minikin vaikuta kivalle, entä miten se käyttäyty talviajossa? Sisäinen tunne sanoo, että pikkuautot on hieman heikommalla talvisin (erityisesti pitkässä ajossa), saatan olla tietty väärässä...


      • iCasso
        iCasso kirjoitti:

        kuten jo nickistä arvata voi, ajelen itse picassolla ja käytän macintoshia, mutta kai nekin on enemmän fiilissyistä tehtyjä hankinoja.
        Minikin vaikuta kivalle, entä miten se käyttäyty talviajossa? Sisäinen tunne sanoo, että pikkuautot on hieman heikommalla talvisin (erityisesti pitkässä ajossa), saatan olla tietty väärässä...

        >kuten jo nickistä arvata voi, ajelen itse >picassolla ja käytän macintoshia, mutta kai >nekin on enemmän fiilissyistä tehtyjä hankinoja.

        unohtui mainita että pidän myös koirista enemmän kuin kissoista, tämäkin ihan fiilissyistä.


      • Ministeri
        iCasso kirjoitti:

        kuten jo nickistä arvata voi, ajelen itse picassolla ja käytän macintoshia, mutta kai nekin on enemmän fiilissyistä tehtyjä hankinoja.
        Minikin vaikuta kivalle, entä miten se käyttäyty talviajossa? Sisäinen tunne sanoo, että pikkuautot on hieman heikommalla talvisin (erityisesti pitkässä ajossa), saatan olla tietty väärässä...

        Mini pärjäsi keskiverrosti, talviarvosana 7,6. Kaksi hiutaletta.

        "Se on talvellakin hauska ajettava ja yliohjautuvuudesta ja aktiivisesta ajamisesta nauttivat saavat Cooperista hyvän kaverin."

        "Yleinen talvitoimivuus kylmässäkin antaa kuvan laadukkaasta autosta.."


      • Mini-haaveilija
        Mini-haaveilija kirjoitti:

        Tottahan se on, että kerran vain eletään ja siitä voisi vaikka välillä nauttiakin ;-) Sen verran on kuitenkin järkikulta pistänyt vastaan että on pitänyt muitakin autoja käydä testaamassa.

        Jos verrataan Miniä pieniin autoihin, niin onhan se ylihintainen. Toisaalta, jos ajat yksinään tai miehen (?) kanssa eli et kaipaa tilaa enempää, niin mikä ettei. Eihän auto maksa noin 5000 euroa enemmän kuin Corolla ja näyttää hyvälle sekä on pirteä ja hauska ajaa.

        Jos/kun ajan pitkää matkaa, niin minua häiritsee autoissa eritoten melu. Minissä on arvatenkin yritetty saavuttaa BMW-mäistä meluttomuutta, mutta tässä ei ole (täysin)onnistuttu, kenties auton pieni koko tai rakenne muuten ei salli hyvää meluntorjuntaa. Ääntä on siis about samanverran kuin Golfissa yms alemman keskiluokan autoissa, hiljaisempi kuitenkin siis kuin pääosa pikkuautoista. Moottoritiellä kulkee kyllä ihan hyvin, en menisi koeajon perusteella moittimaan tässä suhteessa.

        Sinuna kävisin muuten testaamassa Skoda Fabia RC:n, ei ehkä näytä niin hyvälle kuin Mini, mutta on tiettävästi hauska peli, on tehokas dieseli (130hv) ja tilaa on enemmän. Hintakin on sama kuin Minillä, sisältäen ilmastoinninkin. Itse koeajoin perus-bensaversion, jäi erittäin positiivinen mielikuva.

        Ministäkin saattaa muuten lähitulevaisuudessa (lähivuosina?) tulla diesel-malli, muistelen lukeneeni "jostain".

        Piti tietysti puhumani Skoda Fabia RS:stä :-)

        Sitä se tekee kun Ministä on pää sekaisin.. No, ei nyt ihan sentään, tässä Fabia RS:n koeajo:

        http://www.iltasanomat.fi/autot/koeajot.asp?id=642481


      • iCasso
        Ministeri kirjoitti:

        Mini pärjäsi keskiverrosti, talviarvosana 7,6. Kaksi hiutaletta.

        "Se on talvellakin hauska ajettava ja yliohjautuvuudesta ja aktiivisesta ajamisesta nauttivat saavat Cooperista hyvän kaverin."

        "Yleinen talvitoimivuus kylmässäkin antaa kuvan laadukkaasta autosta.."

        ratissa olevalle aikamoista työtä... kai? Ei siis sellaista leppoisaa ajelehtimista, mutta jos siitä tykkää, mitä siitä ; ))


    • maxi

      Riippuu tietysti käsirahasta ja jäännösarvosta, millaisen kuukausierän saat aikaiseksi. Nyt kyllä korot ovat alhaalla, joten voit saada alhaisella hinnalla. Jossain mainostettiin 199e/kk rahoituksella.
      Niin ja nythän alkaa olla jo käytettyjä minejä liikkeellä, kun jotkut ovat esim. vaihtaneet Cooper S:ään.
      Kyllä 200km päivässä on suht paljon, jos itse maksat bensat eli silloin voi jo harkita nakuakin. Mutta diesel ei muuten ole niin kiva ja jos ei löydy kivannäköistä dieselpeliä.
      Ei silti, ei Minin kulutus niin huimaa ole, etteikö bensojakin voisi maksella.

      • nainen

        Kiitos hyvistä ja asiallisista vastauksista. Hieman pelotti, mitä ryöpytystä tulee, kun selasin aiempia mini-keskusteluja niin aikamoista vittuilua liikkeellä, kummastutti. Mutta nimettömänä on helppo vittuilla. Kotona ollaankin sitten kiltisti vaimon tossun alla. No joo, nyt eksyttiin raiteilta. Mutta thanks enivei : )


      • Sama nainen

        Mistä hitosta saa noin hyvän rahoituksen?? Kerro! Olen laskenut pankkien sekä autoliikkeiden lainalaskureilla kk-eriä niin tulos on aina n. 500 €/kk. Ostan heti minin jos saan noin hyvän rahoitustarjouksen.


      • maxi
        Sama nainen kirjoitti:

        Mistä hitosta saa noin hyvän rahoituksen?? Kerro! Olen laskenut pankkien sekä autoliikkeiden lainalaskureilla kk-eriä niin tulos on aina n. 500 €/kk. Ostan heti minin jos saan noin hyvän rahoitustarjouksen.

        hesarissa oli siitä kesällä pitkän aikaa mainos.
        Tietysti tarkoitti vastaavasti kai suurempaa käsirahaa.

        Kannattaa kysellä rahoitustarjouksia eri liikkeistä. BMW-rahoituksella saat aika joustavan systeemin.


      • Rouvalla on Mini
        Sama nainen kirjoitti:

        Mistä hitosta saa noin hyvän rahoituksen?? Kerro! Olen laskenut pankkien sekä autoliikkeiden lainalaskureilla kk-eriä niin tulos on aina n. 500 €/kk. Ostan heti minin jos saan noin hyvän rahoitustarjouksen.

        Kyseessä on BMW:n select sopimus, jossa auto ostetaan, ei liisata. Maksat sisään jonkun pääoman (esim. 5000€). Sitten maksat vain auton käytöstä esim 36kk. Tämän ajan lopussa joko lunastat auton itsellesi (viimeinen lainanmaksu erä, joka on suuri), tai otat pääoman itsellesi ja ikäänkuin "myyt" auton takaisin autoliikkeelle.


    • logic

      Huomaa taas että on nainen ostoksilla kuin vain ulkonäkö ratkaisee. Kannattaa käyttää sitä toistakin aivolohkoa.
      Meidänkin perheeseen kun saatiin erikoistarjouksessa ollut paku ja siihen vielä hyvällä sattuma mäihällä eränäisiä varusteita ilmaiseksi niin nainen oli heti kotona vihaisena kun oli sininen väriltään eikä punainen... (ja rahaa oli säästynyt kymmeniä tuhansia vanhassa rahassa)

      Cooper on kallis sillipurkki ja lähinnä varakkaiden rouvien rahastusta, samanlaisia on esim. mesen pienimmät kulkuneuvot.

      Ja enkä näe Cooperia edes kovin järkevänä valintana moottoritie ajoon. Kaupungissa kyllä varmasti näppärä peli kokonsa puolesta.

      • ei niin rahakas rouva mutta...

        Ohhoijaa, tyypillinen katkeran persaukisen vastaus, joka salaa ihailee paskapurkkinsa ikkunasta muiden hienoja autoja ja samalla katuu vääriä elämänvalintojaan. Olisi ehkä sittenkin pitänyt valita kauppis sen amiksen sähkölinjan sijaan. Et osannut edes perustella miksi ei sovi moottoritieajoon. Käypä kuule testaamassa ja tule sitten uudestaan kertomaan. Haluan todellakin kuulla ne perustelut. Mini Cooper jos mikä on unelmavalinta moottoritielle.


      • ahaha!
        ei niin rahakas rouva mutta... kirjoitti:

        Ohhoijaa, tyypillinen katkeran persaukisen vastaus, joka salaa ihailee paskapurkkinsa ikkunasta muiden hienoja autoja ja samalla katuu vääriä elämänvalintojaan. Olisi ehkä sittenkin pitänyt valita kauppis sen amiksen sähkölinjan sijaan. Et osannut edes perustella miksi ei sovi moottoritieajoon. Käypä kuule testaamassa ja tule sitten uudestaan kertomaan. Haluan todellakin kuulla ne perustelut. Mini Cooper jos mikä on unelmavalinta moottoritielle.

        hyvin sanottu, kaikki oikein.


      • ihmettelijä

        suurin osa, joilla olen nähnyt Minin, ovat kyllä olleet miehiä. Ja itsekin ostan suurimman osan autoista ulkonäön perusteella. No Bemarit toki tehojen mukaan, mutta käyttöautot ulkonäon mukaan. Mitä pahaa siinä on? Autoilu on fiilisasia ja Mini esim. on auto, jossa on asennetta ja hauskaa ulkonäköä. Sillä ajaminen voi piristää päivää harmaassa syyssäässäkin. Turha moittia ketään siitä.
        Eivät kaikki halua ajaa kuivilla, mitäänsanomattomilla malleilla.


      • mersumies
        ei niin rahakas rouva mutta... kirjoitti:

        Ohhoijaa, tyypillinen katkeran persaukisen vastaus, joka salaa ihailee paskapurkkinsa ikkunasta muiden hienoja autoja ja samalla katuu vääriä elämänvalintojaan. Olisi ehkä sittenkin pitänyt valita kauppis sen amiksen sähkölinjan sijaan. Et osannut edes perustella miksi ei sovi moottoritieajoon. Käypä kuule testaamassa ja tule sitten uudestaan kertomaan. Haluan todellakin kuulla ne perustelut. Mini Cooper jos mikä on unelmavalinta moottoritielle.

        olis ehkä pitänyt valita teku sen kauppiksen sijaan niin käyttäisit aikasi muuhun kuin toisten ihmisten auton arvon laskemiseen...


      • kannattaako
        ihmettelijä kirjoitti:

        suurin osa, joilla olen nähnyt Minin, ovat kyllä olleet miehiä. Ja itsekin ostan suurimman osan autoista ulkonäön perusteella. No Bemarit toki tehojen mukaan, mutta käyttöautot ulkonäon mukaan. Mitä pahaa siinä on? Autoilu on fiilisasia ja Mini esim. on auto, jossa on asennetta ja hauskaa ulkonäköä. Sillä ajaminen voi piristää päivää harmaassa syyssäässäkin. Turha moittia ketään siitä.
        Eivät kaikki halua ajaa kuivilla, mitäänsanomattomilla malleilla.

        ostaa kallis pikkuauto päivittäiseen, pitkään maantieajoon? Mielestäni ei.

        Noilla ajokilometreillä (työmatka yhteensä 200 km/pvä) kannattaisi ostaa ilman muuta isokoinen dieselauto.

        Mini Cooper on hyvä auto, mutta ei sitä nyt kannata jokaiselle kysyjälle suositella. Auto tarpeen mukaan! Kys. naiselle tulisi aivan älyttömän kalliiksi jo bensojen puolesta ajella Cooperilla päivittäiset ajonsa, puhumattakaan siitä, että Cooperin kokoinen auto on parhaimmillaan kaupungissa, ei maantiellä. Eikö teitä edes hävetä tuo tuputtamisenne?


      • 'Smokey'
        kannattaako kirjoitti:

        ostaa kallis pikkuauto päivittäiseen, pitkään maantieajoon? Mielestäni ei.

        Noilla ajokilometreillä (työmatka yhteensä 200 km/pvä) kannattaisi ostaa ilman muuta isokoinen dieselauto.

        Mini Cooper on hyvä auto, mutta ei sitä nyt kannata jokaiselle kysyjälle suositella. Auto tarpeen mukaan! Kys. naiselle tulisi aivan älyttömän kalliiksi jo bensojen puolesta ajella Cooperilla päivittäiset ajonsa, puhumattakaan siitä, että Cooperin kokoinen auto on parhaimmillaan kaupungissa, ei maantiellä. Eikö teitä edes hävetä tuo tuputtamisenne?

        Mini One D tullee ihan pian Suomenkin hinnastoon, siinä diesel. Miksi sen pitäisi olla iso?

        Itse valitsen nimenomaan bensan ajonautinnon takia, ja tottakai mitä enemmän ajaa, sitä enemmän 'kärsisi' dieselistä. Hyvästä kannattaa maksaa.


      • vuosikymmenellä
        'Smokey' kirjoitti:

        Mini One D tullee ihan pian Suomenkin hinnastoon, siinä diesel. Miksi sen pitäisi olla iso?

        Itse valitsen nimenomaan bensan ajonautinnon takia, ja tottakai mitä enemmän ajaa, sitä enemmän 'kärsisi' dieselistä. Hyvästä kannattaa maksaa.

        elät, 'Smokey'? Tiesitkö, että nykyaikaiset turbodieselit pesevät niin suorituskykynsä kuin kulutuksensa puolesta bensavehkeet 6-0. Se siitä "kärsimyksestä". Tosin turbodieselit ovat bensavehkeitä kalliimpia, mutta sinun sanojasi lainatakseni: "hyvästä kannattaa maksaa".


      • ampuja
        vuosikymmenellä kirjoitti:

        elät, 'Smokey'? Tiesitkö, että nykyaikaiset turbodieselit pesevät niin suorituskykynsä kuin kulutuksensa puolesta bensavehkeet 6-0. Se siitä "kärsimyksestä". Tosin turbodieselit ovat bensavehkeitä kalliimpia, mutta sinun sanojasi lainatakseni: "hyvästä kannattaa maksaa".

        No jo ajonautinto tarkoittaa sitä, että täytyy tähdätä kierroslukumittarin neula 2000-4000rpm väliin niin ovathan ne nykydieselit sitten ok. Juu, kokemusta on VAG TDI 150hv koneesta.


      • dieselit
        ampuja kirjoitti:

        No jo ajonautinto tarkoittaa sitä, että täytyy tähdätä kierroslukumittarin neula 2000-4000rpm väliin niin ovathan ne nykydieselit sitten ok. Juu, kokemusta on VAG TDI 150hv koneesta.

        sitten kehittyneitä, kun 2000-4000 kierroksella minuutissa pesevät kiihdytyksessä bensakoneet. Niin, mikäs muuten sen mukavampaa, kuin saada erittäin hyvä kiihtyvyys aikaiseksi mahtavalla väännöllä: kulutus ja ennen kaikkea moottorin kierrosten aiheuttama melu pysyvät aisoissa.


    • Kaide

      Noh...Tällänen raavas, liki 100 kiloinen mies meni ja tilasi Minin ( Cooper S ). On se vaan niin äärettömän hyvä ajaa jopa pitkää matkaa. Ties kuinka monentena koeajona vetäsin hki-jyväskylä-hki ja vieläkin hymyilytti ;-) Ne jotka eivät ole tuolla ajaneet , voivat tosiaan pitää sen kateellisen suunsa kiinni... Onhan se 34300e tollasesta sillipurkista aika kova hinta ,mutta mitä sitten ! Nyt vaan odottelen joulukuuta että saan "lahjani".

      • Ministeri

        Kerropas kokemuksesi S:n penkeistä tuolla hki-jkl-hki-välillä? Puolen tunnin koeajon jälkeen "perstuntuma" oli että sporttipenkeissä ei ehkä olisi yhtä mukavaa tehdä matkaa kuin perusjakkaroilla.

        Vai olisiko syy ollut 17" vanteissa, ehkä se 16" vaihtoehto olisi matka-ajoon mielekkäänmpi.. Kummalla itse ajoit?


      • Kaide
        Ministeri kirjoitti:

        Kerropas kokemuksesi S:n penkeistä tuolla hki-jkl-hki-välillä? Puolen tunnin koeajon jälkeen "perstuntuma" oli että sporttipenkeissä ei ehkä olisi yhtä mukavaa tehdä matkaa kuin perusjakkaroilla.

        Vai olisiko syy ollut 17" vanteissa, ehkä se 16" vaihtoehto olisi matka-ajoon mielekkäänmpi.. Kummalla itse ajoit?

        Otan itselleni JCW.n kuppipenkit, joten en kovin pitkään kiusaa itseäni noilla ässän penkeillä, eivät ole niin hirveän mukavat . Itseäni häiritsee ristiselän tuen puute.


      • Pelle

        näky, kun tuollainen öhrä ahtautuu miniin. Hehhehehh, kuin sika tynnyrissä, hahhehheh...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      135
      2232
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      27
      1725
    3. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      381
      1696
    4. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      227
      1216
    5. Nainen, minkä kappaleen laittaisit nyt miehelle

      kuunneltavaksi tietäen, että hän ikävöi sinua ja kipuilee päästäkseen yhteyteen kanssasi. Jotain, joka kertoo...
      Ikävä
      109
      1049
    6. Toivottavasti vielä kohdataan mies

      Ja aloitetaan juttelu. Nyt olisin valmis.
      Ikävä
      97
      1045
    7. Koen, että minua tavallaan vainotaan

      Kyllä minä vain satun tietämään, että täälläkin on joitain serkun kaiman kummeja jotka kiusaavat minua. Lisäksi sairas n
      Ikävä
      125
      1014
    8. Vanhemmalle naiselle

      Aikataulu muutos. Ensi viikolla pistetään asia vireille. Ei juhannukseen asti aikaa. Kannatti valehdella!
      Ikävä
      56
      1003
    9. Herätänkö minä sinut itkullani nainen

      Kysyn tässä kun kaipuun aallot lyövät ylitseni ja ihmettelen missä olet toivoessani, että olisit tässä vierelläni. On va
      Ikävä
      25
      888
    10. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      11
      877
    Aihe