Onko kellään kokemuksia ja vinkkejä (hyviä) Vital-eristeiden leikkauksesta. Ei meinaa onnistua millään terällä??
Vital-eristeet / leikkaus
5
2952
Vastaukset
- Rak.Ins2
leikkaa kohtuullisesti. Käytännössä siis sähköllä käyvä ketjusaha. Isoteräinen pöytäsirkkeli toimii myös kohtuullisesti. Sitä ei voi leikata millään puukolla. Pienihampainen pistosaha toimii myös kun laittaa eristeen kahden laudan väliin ja leikkaa laudan reunaa myöten. Vital eristettä pitää siis sahata, ei leikata.
- Paras...
Ihan ylivoimaisesti paras millä Vital-eristettä olen leikannut on Boch vaahtomuovileikkuri GSG300 Rautakaupassa hinta tosin leikkurille 510€ Leikkuujälki on hieno ja tasainen. Ison 1½-kerroksisen omakotitalon asennukseen meni reilu työpäivä eikä illalla ole kutittanut mitään paikkoja niin kuin esim. lasivillalla.
Muutenkin tuntuu todella fiksulta eristemateriaalilta.
Suosittelen lämpimästi muillekkin.
Itsellemme saimme leikkurin lainaan Vitalin tehtaalta, posti toi soiton jälkeisenä päivänä ilman kustannuksia. Tein tavallisesta timpurin sahasta "puukon" smirklaamalla sen hampaat pois kokonaan niin, että siitä tuli terävä "sahaveitsi".
Puristin kevyehkösti villan lautojen väliin niin, että ylä ja alapuolella oli lautojen välissä esim. 5 mm:n rako sahaamista varten. Tähän kehittelin kyllä jonkinlaisen saranoinnin, jotta villan asettaminen puristimen väliin kävi sutjakkaasti. Kun villaa oli puristettu esim. paksuudestaan 1/3 niin se leikkautui kyllin siististi ja mittatarkasti ja sanoisin että sopivan pienellä vaivalla. Villa oli 125 mm:istä.
Näin leikkasin myös Ekovillaa, joka tosin leikkautui huomattavasti helpommin.
Toistuvasti kokeiltu, sekä hyväksi ja halvaksi havaittu.
- jesse1956
Sirkkeli on paras tossa hommassa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 952006
- 571939
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351