En ole koskaan tehnyt sienikeittoa muista kuin ryöpätyistä rouskuista niin kysyisin että pitääkö ei ryöpättävät sienet , mm. tatit ja kanttarellit , freesata pannulla omassa liemessään ennen keittokattilan veteen laittoa ?
Suppilovahveroita olen pakastanut sellaisenaan vuosikaudet , ime ilma pois pussista ja paina kädellä pussia "littanaksi" , säilyy pakasteessa reilun vuoden vaikka toisten mielestä pitäisi pyöräyttää pannulla ensin.
Entäs tatit ?
Pitääkö tatit freesata pannulla ennen pakastusta vai "raakanako" pilkottuna vain jäätymään ?
Kiitos vastaajille.
Avusta kiitollinen
3
996
Vastaukset
- sienisen sepi
Ensin pannuun ja voissa vähän paistelet, jauhoja päälle ja lisää neste. Siinä on perusohje eri sienikeitoille. Elikkä kaikissa (mitä minä tiedän) ne ensin paistetaan niin että neste irtoaa.
Pakastettaessa menee pienempään tilaan kun käyttää pannulla ja paistaa nesteen pois. Sitten kylmänä vain pussiin ja painaa pussukan litteäksi, niin sopii satakertaa enemmän sientä pakkaseen, oli ne sitten tatteja tai suppiksia tai mitävain sieniä.- kyllä on:
sienet täytyy aina esikäsitellä ennen pakastusta.
keittää tai freesata ilman rasvaa ja suolaa.
- vai sekoiletko
Ei tatteja ja kantarelleja tarvitse tietenkään ryöpätä ennen ruaksilaittamista.
Ei tarvitse paistaa jos ei halua, kunhan muistaa pitää niitä riittävän kauan keittovedessä kypsyäkseen. Saahan niihin pannulla tietysti paistopinnan ja erikseen maustettuakin, mutta toisaalta taas osa mehuista jää sitten pannuun. Ite luultavasti paistaisin suoraan metsästä tulleet tatit ennen keittoon laittamista, kuivatut taas laittaisin liotuksen jälkeen suoraan keittoon. Kantarellien kanssa siinä ja siinä. Turhaa se sellainen edestakas paistelu ainakin maalaisjärjellä on. Suoraan vaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 205054
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23092Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1001278
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931084
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17893viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61763- 35742