HALUAN MIELIPITEESI !

mq-mq

Eli siis mulla on kolme vaihtoehtoa. Minkä valitsen siinä pulma. antakaa vinkkejä kun en oikein itse osaa päättää kaikki on niin ihania ja hyviä. Mikä on paras kun tämä koira tulisi maalle ja osin metsästykseen ja kotikoiraksi lasten kanssa pitäisi pärjatä nuorin tosin 11v ja kolme koiraa jo on ennestään (tarhassa ulkona) tämä voisi/saisi asua sisällä. Eli onko kokemuksia millaisia näistä jokin tai kaikki on.

-Dreeveri
-Venäjänajokoira
-eestinajokoira


olen katsellut kyllä netistä ja koirakirjoista millaisia luonteeltaan ovat ja on ollutkin joskus Venäjänajokoira omana. Mutta lähinnä haluaisin tietää omakohtaisia mielipiteitä jos joku on joskus omistanut jonkin yllämainituista tai on kokemusta muuten vaan kiitos etukäteen jos joku vaivautuu!

7

720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kainuun ukko

      Kaikista löytyy hyväluonteisia, kannattaa toki karttaa arkoja ja levottomia emokoiria. Itselläni on ollut enimmäkseen suomenajokoiria, mutta olen keskustellut monen eestinajokoiraharrastajan kanssa ja he ovat kehuneet koiraa varsinkin pitokoirana sisätiloissa. Itsekin kokeilen ko. rotua joskus tulevaisuudessa.

    • vierailija

      Dreeveri hyvä metsällä ja huomaamaton sisällä.lasten ystävä....

    • justnäin

      mun vahva mielipide on, että toi o ihan epäreilua ja melkeen jopa eläinrääkkäystä. pidät 3 koiraa ulkona häkissä ja käyt viskaamassa safkaa aina kun täytyy ja nyt otat yhden koiran sisälle. miten luulet toisten koirien siihen reagoivan? en sitten voi käsittää näitä häkkikoiria. koira on kuitenkin ihmisrakas ja ihmisläheinen eläin. joka haluaa olla ihmisenkanssa tekemisissä. tämä ulkokoira juttu pitäisi laissa kieltää. hitto että vihastuttaa.miten ihmeessä huomiosi riittää kaikkiin 4 sitten? mutta eipä tämä minun mielipiteeni paljoo auta.

    • annajj

      minkä rotusia ovat edelliset koirasi?
      Mä kyllä oon dreeverin kannalla. Tulee hyvin lasten kanssa toimeen ja on pieni kokoine, kun sisäkoiraksi? oot sitä ottamassa. :)

    • mulle sopii

      Muista ei ole kokemusta paitsi venakosta. Kiltti, rauhallinen jopa huomaamaton sisällä mutta toimii metsällä. Äärimmäisen ystävällinen ja rodulle ominainen arkuus häviää kun saa olla ihmisten kanssa sisällä yhtenä perheenjäsenenä. Ei hötkyile turhia.

    • tonht

      Itselläni kaksi eestinajokoiraa, poikaystävä metsästää molempien kanssa ja minä hoidan lähinnä seurustelun. :)
      Molemmat uskomattoman söpöjä ja ihania.
      Kyllä olen vahvasti eestinajokoiran kannalla ja suosittelen sitä sinullekin! :))
      Siis sinulla on jo kolme koiraa ennestään?
      Oletko koskaan harkinnut että nämä kolme muuta koiraasi voisivat myös olla sisällä? sillä mielestäni on todella epäreilua, että hankit yhden koiran lisää joka saa olla sisällä ja sillä välin toiset koirat hilluvat ulkona häkeissään. Suorastaan raivostuttavaa!
      Mutta eestinajokoiraa minä suosittelen!! ; ))

    • valmentajavallu

      Kaikista roduista saa hyvän ajokoiran. Ehkä kuitenkin valtarodusta varmimmin, mikäli suomenajokoiran valitsee käyttövaliovanhemmista ja periyttäjäsuvuista. Tällä hetkellä Suomessa ei ole muilla roduilla ajokoirapuolella niin hyvää tutkittua tietoa eri ominaisuuksien periytymisestä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3003
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2344
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2082
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1923
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1787
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    7. 158
      1224
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1072
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe