Löytyisikö

ostajia

Keräisin mielelläni suppilovahveroita myyntiin Kainuusta (jos ei yöpakkaset pilaa/estä satoa).

Mistä ihmeestä löytäisin ostajan sienilleni, siis sellaisen joka maksaa kohtuu korvauksen, koska ei ole mieltä lahjoittaa niitä lähes ilmaiseksi, ja rahallekkin olisi käyttöä?

Niitähän voisi lähettää pidemmällekkin, koska säilyvät hyvinä vielä monia päiviä keräämisen jälkeenkin.

Paljonko pyytävät litralta, jos menee torilta ostamaan, tiedätkö?

7

1224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ostaa jos ei

      sienikorttia.

      • aloittaja

        Olen josku saanut kortin rouskuista ja tateista, silloin ei ollut suppiloita edes nähtävänä.

        Olen kuitenkin kerännyt (joskus yksitisille myynytkin)ja syönyt suppiloita n. 25v, joten uskallan väittää että tunnen suppilot erittäin hyvin.

        Uskon että sen kortinkin melko helposti saisin hommattua, jos se "muodollisuus" on jotenkin pakollinen.


      • vai itsekeräämiä sieniä
        aloittaja kirjoitti:

        Olen josku saanut kortin rouskuista ja tateista, silloin ei ollut suppiloita edes nähtävänä.

        Olen kuitenkin kerännyt (joskus yksitisille myynytkin)ja syönyt suppiloita n. 25v, joten uskallan väittää että tunnen suppilot erittäin hyvin.

        Uskon että sen kortinkin melko helposti saisin hommattua, jos se "muodollisuus" on jotenkin pakollinen.

        On sitä täälläkin sieniä kerätty kymmeniä vuosia, silti tai ehkä juuri siksi, en ostaisi etenkään suppiloita keneltäkään.

        Sieni sieneltä ne on kotona vielä käytävä läpi.

        Tuskin tuohon kukaan ryhtyy, jos sieniä vieraalle myy?


      • seitikkiä
        vai itsekeräämiä sieniä kirjoitti:

        On sitä täälläkin sieniä kerätty kymmeniä vuosia, silti tai ehkä juuri siksi, en ostaisi etenkään suppiloita keneltäkään.

        Sieni sieneltä ne on kotona vielä käytävä läpi.

        Tuskin tuohon kukaan ryhtyy, jos sieniä vieraalle myy?

        suppikseen voisi sekoittaa. pitäis olla aika helppo ja vaaraton laji kerätä?

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Suppilovahvero


      • aloittaja
        vai itsekeräämiä sieniä kirjoitti:

        On sitä täälläkin sieniä kerätty kymmeniä vuosia, silti tai ehkä juuri siksi, en ostaisi etenkään suppiloita keneltäkään.

        Sieni sieneltä ne on kotona vielä käytävä läpi.

        Tuskin tuohon kukaan ryhtyy, jos sieniä vieraalle myy?

        Niin, minulla ei ole tapana repiä sienikoriin mitä tahansa "myrkkyjä", kerään suppilovahverot YKSITELLEN ja napsautan multaisen jalan valmiiksi pois että ovat suoraan käyttövalmiita, koska jos ne kerää multaisina niin koko sienisaalis on mielestäni pilalla ja hirveä työ niitä kotona puhdistaa.

        Jos minun sienieni joukossa olisi yksikin myrkkysieni, niin en varmasti uskaltaisi käyttää ollenkaan sitä erää, koska olisi sellainen tunne että koko erä on saastunut.

        Täytyy olla kyllä tosi huono sienituntemus jos sotkee seitikit ja suppilovahverot keskenään.


      • vielä kotona
        aloittaja kirjoitti:

        Niin, minulla ei ole tapana repiä sienikoriin mitä tahansa "myrkkyjä", kerään suppilovahverot YKSITELLEN ja napsautan multaisen jalan valmiiksi pois että ovat suoraan käyttövalmiita, koska jos ne kerää multaisina niin koko sienisaalis on mielestäni pilalla ja hirveä työ niitä kotona puhdistaa.

        Jos minun sienieni joukossa olisi yksikin myrkkysieni, niin en varmasti uskaltaisi käyttää ollenkaan sitä erää, koska olisi sellainen tunne että koko erä on saastunut.

        Täytyy olla kyllä tosi huono sienituntemus jos sotkee seitikit ja suppilovahverot keskenään.

        Nippuina nyppää ja perkaa puukolla varret.

        Aina ainakin yhdessä kymmenestä korista löytyy yksi helttasieni joukosta.

        Yksitellen on käytävä toiseen kertaan koko kori läpi totuuden sienien laadusta varmistuakseen. Tässä asiassa en ole valmis luottamaan kuin itseeni. En osta suppiloa myyntiinkerääjältä!


    • olla hintatietoinen

      Torille tuli joskus myytyä aamusta aikaisin edellisenä päivänä keräämät suppilovahverot.. Ei tarvinnut mitään poimijakorttia, kunhan vain vei näytille että ovat suppilovahveroita. Sai parempaa hintaa kuin välittäjiltä. Toki yksityiset voisivat maksaa parhaiten.

      Suppiksiahan löytyy niin paljon kuin jaksaa kerätä. Kerääminen tosin hieman hidasta.

      Älkää harrastako sitten polkumyyntiä, vaikka niitä suppilovahveroita olisikin paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe