biolanin kompostori

tahtootietää

Voiko biolanin kompostoriin laittaa kananmunankuoria ja esim. kyljyksistä tulleita luita?

11

1004

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mökkihöperö

      Kyllä voi laittaa molempia mainittja "jätteitä".
      Kananmunan kuoret kannattaa rikkoa pieniksi murusiksi ja luista pitää poistaa kaikki liha,myös luiden katkominen nopeuttaa maatumista.

      • Kierrättäjä1

        Varmaan kirjoittaja tarkoittaa, että liha kannattaa syödä. Mutta lihankin voi laittaa, jos se on mennyt pilalle.


      • viimeisiä maatujia
        Kierrättäjä1 kirjoitti:

        Varmaan kirjoittaja tarkoittaa, että liha kannattaa syödä. Mutta lihankin voi laittaa, jos se on mennyt pilalle.

        suodatinpussien kanssa;-D. Joten murustelu tosiaan kannattaa.


    • Jäteäijä

      Ruokajätteiden laitto Biolanin muovikuoriseen kompostoriin on kyseenalainen homma. Rotta kykenee nakertamaan kulkuaukkoreiän siihen helposti, kokemusta on. Perhana nakersi kerran talvella reiän kompostorin yläosan ilmanvaihtotötterön juureen! Itse käytän arkkupakastimesta tekemääni kompostoria, toimii tosi hyvin, ei maksa mitään eikä mene rotat läpi!

      • laittaa kompostoriin????

        Höpönhöpöä. MEillä en ole rottia nähnytkään. Ei kai kompostoriin muuta laitetakaan kuin ruokajätteitä:-0. Arkkupakastin, hmm...olen saanut sen käsityksen, että on liian tiivis ja siellä kamat homehtuu. Mun Biolan on toiminut kuin enkeli vuosia.


      • Jäteäijä
        laittaa kompostoriin???? kirjoitti:

        Höpönhöpöä. MEillä en ole rottia nähnytkään. Ei kai kompostoriin muuta laitetakaan kuin ruokajätteitä:-0. Arkkupakastin, hmm...olen saanut sen käsityksen, että on liian tiivis ja siellä kamat homehtuu. Mun Biolan on toiminut kuin enkeli vuosia.

        Arkkupakastin ei tietenkään ole sellaisenaan kompostori! Se vaan toimii lämpöeristyksensäkin ansiosta paljon eristämätöntä nopeammin ja paremmin. Ei minunkaan Biolanissa ollut rottaa ennen sitä ensimmäistä, jonka sain huitaistua hengiltä. On täysin mahdollista, ettei biolaninkaan kompostoriin tule rottia tai myyriä, jollei niitä satu lähistöllä liikkumaan. Höpöhöpö v....lu on turhaa! Jollei kompastoriin laiteta muuta kuin ruokajätteitä, on täysin varmaa, että jätteet eivät kompostoidu vaan mätänevät!


      • Kierrättäjä1
        Jäteäijä kirjoitti:

        Arkkupakastin ei tietenkään ole sellaisenaan kompostori! Se vaan toimii lämpöeristyksensäkin ansiosta paljon eristämätöntä nopeammin ja paremmin. Ei minunkaan Biolanissa ollut rottaa ennen sitä ensimmäistä, jonka sain huitaistua hengiltä. On täysin mahdollista, ettei biolaninkaan kompostoriin tule rottia tai myyriä, jollei niitä satu lähistöllä liikkumaan. Höpöhöpö v....lu on turhaa! Jollei kompastoriin laiteta muuta kuin ruokajätteitä, on täysin varmaa, että jätteet eivät kompostoidu vaan mätänevät!

        En itse tekisi arkkupakastimesta kompostia. Jos haluaakin hävittää sen, niin on paljon vaikeampi hävittää.


      • Jäteäijä
        Kierrättäjä1 kirjoitti:

        En itse tekisi arkkupakastimesta kompostia. Jos haluaakin hävittää sen, niin on paljon vaikeampi hävittää.

        Mikä sen tekee vaikeammaksi "hävittää"? Miten pakastimeen tehdyt tarpeelliset 2 ilmanvaihtoreikää tekevät asian vaikeammaksi?


      • Kierrättäjä1
        Jäteäijä kirjoitti:

        Mikä sen tekee vaikeammaksi "hävittää"? Miten pakastimeen tehdyt tarpeelliset 2 ilmanvaihtoreikää tekevät asian vaikeammaksi?

        Tässä erään jäteyhtiön sivuilta usein kysytyistä kysymys -osiosta:

        "Kompostorina toimineen pakastimen hävittäminen on hankalaa, sillä se ei sovellu kierrätykseen."


      • Jäteäijä
        Kierrättäjä1 kirjoitti:

        Tässä erään jäteyhtiön sivuilta usein kysytyistä kysymys -osiosta:

        "Kompostorina toimineen pakastimen hävittäminen on hankalaa, sillä se ei sovellu kierrätykseen."

        Mikähän lie jäteyhtiö? Ei varmaan sovellu, jos kyseinen jäteyhtiö yrittää saada sen edelleen pakastinkäyttöön! Jos sensijaan pakastin menee metallien osalta kierrätykseen,eristemuovi (polyuretaani) ja nesteet (CFC-voiteluöljyseos)polttoon,niillä ilmarei'illä ei ole mitään merkitystä!


      • Kierrättäjä1
        Jäteäijä kirjoitti:

        Mikähän lie jäteyhtiö? Ei varmaan sovellu, jos kyseinen jäteyhtiö yrittää saada sen edelleen pakastinkäyttöön! Jos sensijaan pakastin menee metallien osalta kierrätykseen,eristemuovi (polyuretaani) ja nesteet (CFC-voiteluöljyseos)polttoon,niillä ilmarei'illä ei ole mitään merkitystä!

        jäteyhtiön nimellä ei ole nyt väliä. Pääasia on se, että mä tiedän, ettei kyseinen jäteyhtiö niin tee. Ja parempi niin, että luotat mun sanaan (tai tässä tapauksessa kirjoitukseen) nyt.

        Sitä paitsi yleensä kierrätykseen viedään rikkinäisiä pakastimia. Ja eipä niitä aleta korjailemaan missään!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe