Helsingin yksi sisäilmaltaan heikoimpia kiinteistöjä on lienee Fredrikinkatu 61 Helsingin Kampissa. Mitä muita vaikeita vauriokohteita löytyy Helsingistä, kiinnostaisi kuulla.
Fredrikinkatu 61, Helsingin homeisin
12
1171
Vastaukset
- omistamat
tai vuokraamat kiinteistöt. Koulut, terveysasemat, päiväkodit, virastot, kirjastot. Saattaa olla, että löytyy yksi homeeton, mutta kukaan ei muista missä se voisi olla.
- kävi
seminaarissa ja totesi senkin olevan homeessa: TKK Otaniemi.
- vai niin
kävi kirjoitti:
Mitenköhän hän sen totesi? Minäkin olen siellä käynyt sisäilmaseminaareissa, mutten ole oireillut siellä lainkaan, vaikka homesairas olenkin.
- homeessa
kävi kirjoitti:
Tämä on sitä todellista homehysterian villitsemistä.
"Totesi olevan homeessa"
Voinhan minäkin todeta: "Lehmät lentää" jne. - homeahdistus1
homeessa kirjoitti:
Tämä on sitä todellista homehysterian villitsemistä.
"Totesi olevan homeessa"
Voinhan minäkin todeta: "Lehmät lentää" jne.sen voi kyllä havaita, ihan niin kuin lehmän niityllä; se näkyy ja haisee. Lehmäallergikko oireilee tilassa missä on ollut lehmiä, homeallerginen huomaa kyllä oireistaan, missä on niitä homeita joille hän on herkistynyt. Monet homeet päästävät ilmaan sellaisia myrkkyjä, ettei tarvitse olla edes allerginen ne havaitakseen.
- mutta:
homeahdistus1 kirjoitti:
sen voi kyllä havaita, ihan niin kuin lehmän niityllä; se näkyy ja haisee. Lehmäallergikko oireilee tilassa missä on ollut lehmiä, homeallerginen huomaa kyllä oireistaan, missä on niitä homeita joille hän on herkistynyt. Monet homeet päästävät ilmaan sellaisia myrkkyjä, ettei tarvitse olla edes allerginen ne havaitakseen.
TKK:lla paikassa, jossa sisäilmaseminaarit pidetään ei haise eikä näy. Olen itse pahasti altistunut ja reagoin herkästi, mutta siellä en ole koskaan havainnut mitään homeongelmaan liittyvää. Päinvastoin.
- Helsingin
kaupungintalolla en oireillut... Vaikka herkästi reagoinkin. Yhden tutun perheen kodista löytyi juuri kosteusvaurio - ja tämän minun oireilun ansiota... Osasinpa jopa paikallistaa huoneenkin... Että jotakin hyvää tästäkin herkistymisestä on seurannut, jos sen niin haluaa nähdä.
Minäkin kehottaisin välttämään turhaa hysterian lietsomista. Ei ole eduksi homesairaille. Varmasti löytyy jokunen koulu, päiväkoti etc., jotka eivät homeessa ole... (Espoosta ainakin löytynyt lapsilleni sekä puhdas päiväkoti että koulu: minun testaamat!). - kyllä jotain
Helsingin kirjoitti:
kaupungintalolla en oireillut... Vaikka herkästi reagoinkin. Yhden tutun perheen kodista löytyi juuri kosteusvaurio - ja tämän minun oireilun ansiota... Osasinpa jopa paikallistaa huoneenkin... Että jotakin hyvää tästäkin herkistymisestä on seurannut, jos sen niin haluaa nähdä.
Minäkin kehottaisin välttämään turhaa hysterian lietsomista. Ei ole eduksi homesairaille. Varmasti löytyy jokunen koulu, päiväkoti etc., jotka eivät homeessa ole... (Espoosta ainakin löytynyt lapsilleni sekä puhdas päiväkoti että koulu: minun testaamat!).puhtaita tilojakin aina löytyy, mutta surullista on, että niitä on se vähemmistö ja siinä on aika etsiminen esim. koulun tai päiväkodin kohdalla. Joskus säkällä pääsee helpommalla.
- ollut suinkaan
mutta: kirjoitti:
TKK:lla paikassa, jossa sisäilmaseminaarit pidetään ei haise eikä näy. Olen itse pahasti altistunut ja reagoin herkästi, mutta siellä en ole koskaan havainnut mitään homeongelmaan liittyvää. Päinvastoin.
sisäilmaseminaari, jossa kollegani homeoireili. Uskoisin, että kyseisessä korkeakoulussa on muitakin seminaarisaleja. Toki, siis toki, sisäilmaseminaari pidetään hyvässä sisäilmassa ;)
- Kampin, Punavuoren ym. seud...
ja kävin monissa pienissä putiikeissa katutasossa ja yhdellä kirppikselläkin. En saanut aivan selviä oireita jostakin tietystä rakennuksesta, mutta kirppis tietysti haiskahti voimakkaimmin tunkkaiselle, myöskin kadunkulmat ja porraspielet ovat ihmisten ja koirien virtsasta Helsingissä aika haisevat. Saatteko muut oireita jo siitä ureanhajusta? Onneksi satoi vettä, mikä huuhteli katuja, mutta tullessani rautatieasemalle, en enää meinannut jaksaa portaita kävellä, joten fatiikin syynä oli varmasti hengitysteiden tukkeentuminen limasta. Mietin, että sota-aikakin on myös vaurioittanut vanhoja arvokkaita rakennuksia ja vaurioita on tullut varmasti niiden jälkeen joka vuosikymmenellä lisää.
- oikeesti..........
Eiköhän hengitysvaikeudet Helsingissä johdu pääosin liikennepäästöjen aiheuttamista ilmansaasteista.....
" Saatteko muut oireita jo siitä ureanhajusta? Onneksi satoi vettä, mikä huuhteli katuja, mutta tullessani rautatieasemalle, en enää meinannut jaksaa portaita kävellä, joten fatiikin syynä oli varmasti hengitysteiden tukkeentuminen limasta." - sisätiloissa
oikeesti.......... kirjoitti:
Eiköhän hengitysvaikeudet Helsingissä johdu pääosin liikennepäästöjen aiheuttamista ilmansaasteista.....
" Saatteko muut oireita jo siitä ureanhajusta? Onneksi satoi vettä, mikä huuhteli katuja, mutta tullessani rautatieasemalle, en enää meinannut jaksaa portaita kävellä, joten fatiikin syynä oli varmasti hengitysteiden tukkeentuminen limasta."EI, vaan silloin kyseessä on sisäilman muut ongelmat. No joskus se katuilma tulee sisälle väärin asennettujen raitisilmapuhaltimien kautta, mutta muutoin se sisäilma on sisäilmaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302245
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261958Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121489Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121337Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 931048
- 17967
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752