Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Upseereiden

heikkotaso

johtuu Suomessa siitä että upseerit valitsevat upseerioppilaat. Etulinjan veteraanit kertoivat lukuisia tapauksia piileskelevistä ja housuihinsa paskovista upseereista. Sama linja näyttää jatkuvan nykyään.

13

3135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jossei nyt kumminkaan

      Huutoäänestyksellähän ne "pätevimmät" upseerit on aina valittu. Ja niistä joukoista missä niin on toimittu on päädyttty joko joukkohautaan tai vankileirille. Tottakai ne, joilla ei ole mitään käsitystä upseerintehtävistä ovat sopivimpia valitsemaan niihin koulutettavat. Tottahan toki. Totta kai upseerit ovat tietämättömämpiä omien tehtäviensä asettamista vaatimuksista kuin ne jotka eivät ole selllaisia tehtäviä koskaan hoitaneet. Juujuu. Ja sorvareiden pitäisi valita toimitusjohtajat ja peruskoululaisten professorit ja proletariaatin diktatuuri välittömästi käyttöön ja tietämättömyys muutenkin kunniaan!

      Oletko katkera kun et päässyt rukkiin vai muuten vain sokeaan herravihaan kasvatettu?

      • eeeveeeepeeeee

        Sopivasti sattuikin äskeinen repla kun Wahlroos lässytti paskaa taas kerran iltapäivälehdistössä.Elikkäs RUK:n suorittaminen on niin mittava meriitti ja kuinka res.ups nuorukaiset ovat selkeästi eliittiä urallaan jne...
        Tuohon valintaan liittyen voin sanoa että aikoinaan AuK: johtajana toiminut jääkiekkohullu kapteeni teki valinnat.Ja "väärää" lajia SM-tasolla harrastaneena jäin tietysti valitsematta.Mutta näistä XIVII-divisioonapuulaakikiekkotason herroista palasi yli puolet maitojunalla takaisin Haminasta. Ja kuitenkin olen ihan res.au-pohjalta joutunut erikoisupseerin sa-tehtävään ja sijoitukseen jolloin alaisina on paljonkin näitä kurssimatrikkeli kainalossa kulkevia vänrikinnappuloita jotka naama tippa silmässä odottaa ylennystä kun kertauspäiviä hankitaan höpöhöpö-maanpuolustuskursseilta.
        Uskokaa jo perkele ettei pelkkä Kirkkojärven kierros tee johtajaa.Eikä sellaisia sijoiteta vaativiin tehtäviin joilla ei ole edellytyksiä.Joukkueen/jaoksen johtajiksi sijoitetaan päteviä aliupseereita mieluummin kun kaljupäisiä res.vänrikkejä.
        Käytännön johtamistaidot ja organisointikyky onneksi aika pitkälti ratkaisee työelämässä.Onneksi.Eikä kokoomusnuorten jäsenkirja tai tuurilla käyty RUK.
        Totuutta kirjoitteli res. "juustomestari"


      • hokea rukki ylistystä
        eeeveeeepeeeee kirjoitti:

        Sopivasti sattuikin äskeinen repla kun Wahlroos lässytti paskaa taas kerran iltapäivälehdistössä.Elikkäs RUK:n suorittaminen on niin mittava meriitti ja kuinka res.ups nuorukaiset ovat selkeästi eliittiä urallaan jne...
        Tuohon valintaan liittyen voin sanoa että aikoinaan AuK: johtajana toiminut jääkiekkohullu kapteeni teki valinnat.Ja "väärää" lajia SM-tasolla harrastaneena jäin tietysti valitsematta.Mutta näistä XIVII-divisioonapuulaakikiekkotason herroista palasi yli puolet maitojunalla takaisin Haminasta. Ja kuitenkin olen ihan res.au-pohjalta joutunut erikoisupseerin sa-tehtävään ja sijoitukseen jolloin alaisina on paljonkin näitä kurssimatrikkeli kainalossa kulkevia vänrikinnappuloita jotka naama tippa silmässä odottaa ylennystä kun kertauspäiviä hankitaan höpöhöpö-maanpuolustuskursseilta.
        Uskokaa jo perkele ettei pelkkä Kirkkojärven kierros tee johtajaa.Eikä sellaisia sijoiteta vaativiin tehtäviin joilla ei ole edellytyksiä.Joukkueen/jaoksen johtajiksi sijoitetaan päteviä aliupseereita mieluummin kun kaljupäisiä res.vänrikkejä.
        Käytännön johtamistaidot ja organisointikyky onneksi aika pitkälti ratkaisee työelämässä.Onneksi.Eikä kokoomusnuorten jäsenkirja tai tuurilla käyty RUK.
        Totuutta kirjoitteli res. "juustomestari"

        kun se on itse sen käynyt. Nalle vaan aina unohtaa sen, että sillä se oli itsestään selvää kun faija oli buntta. Eli ettei silleen kannattaisi sotkea perittyä asemaa omiin kykyihin.


      • muuta sanoa

        kuin, että täyttä asiaa!!!


      • fghhb
        hokea rukki ylistystä kirjoitti:

        kun se on itse sen käynyt. Nalle vaan aina unohtaa sen, että sillä se oli itsestään selvää kun faija oli buntta. Eli ettei silleen kannattaisi sotkea perittyä asemaa omiin kykyihin.

        Nallehan oli kommunisti.


    • ne huonoimmat

      karsiutuisi siellä etulinjassa itsestään. Luoti tulisi edestä tai takaa.

    • ressu-79

      Myös hyviä ja päteviä tapauksia löytyy paljon suomenarmeijasta.Ukkini lähti res.vänrikkinä talvisotaan ja palasi puuarkussa luutnanttina.Juttelin kerra ukin komppanjassa olleen vetereenin kanssa ja kertoi että parempaa johtaa sai hakea.Meni aina ite eellä näytti esimerkkiä piti huolta kaikista tasapuolisesti.En tiiä oli ollut ennen sotaa työnjohtajan metsähallituksella että on saattanu olla siinä on kehittynyt johtamistaidot.Itse olen käynyt myös rukin ja joudun aika ajoin toimimaan esimiestehtävissä..enpä ole eroa huomaannut vaikka esimiehenä siviilissä olisi sotamies,alikeisari tai sääli ruusuke.Rukin antamat ihmisten johtamistaidot ei oo mitkään päätä järisyttävät.Käytännön kokemuskin armiejassa jää puolenvuoden harjoitteluun.Eli loppu kaneetti johtajuuteen kasvu on pitkä prosessi....

    • ...

      Eiköhän sitä housuunpaskomista tapahtunut tasapuolisesti myös siellä miehistössä. Ihmisiähän ne upseeritkin on.

      • edellytys johtamiselle

        sodassa on toiminen johtotehtävissä myös rauhan aikana. Miten joku putkimiesvänrikki, joka on "johtanut" pari kuukautta inttiaikan pystyisi johtamaan miehiään sodassa?


      • on täyttä puppua
        edellytys johtamiselle kirjoitti:

        sodassa on toiminen johtotehtävissä myös rauhan aikana. Miten joku putkimiesvänrikki, joka on "johtanut" pari kuukautta inttiaikan pystyisi johtamaan miehiään sodassa?

        olen peruskoulun käynyt roskakuski.
        kävin ruk kurssin 216 yhteys 1k.v2000.
        intin jälkeen on kertaamassa tullut käytyä 4 kertaa=jääkäreillä kalusto himpun muuttunut.
        olin jo varusmiesaikana pidetty johtaja kun esimerkilla näytin jutut ym..se johtamiseen pystyminen on siitä kiinni uskooko sun miehet sinuun ja sinun kykyyn hoitaa asiat.ainakin mun miehille,joissa on korkeaastikkin koulutettuja,mua melkein kymmenen vuotta vanhempia,minun ammatti ja siviilikoulutus ei ole ongelma.
        harrastan maanpuolustustoimintaa, ampumaurheilua ja muutenkin liikuntaa,ja nämä maanpuolustusasiat ovat minulle aika tärkeä asia.
        uskon että tositilanteessa pärjäisin siinä missä joku toimiston työnjohtajana siviilissä toiminutkin!


      • Krivi
        edellytys johtamiselle kirjoitti:

        sodassa on toiminen johtotehtävissä myös rauhan aikana. Miten joku putkimiesvänrikki, joka on "johtanut" pari kuukautta inttiaikan pystyisi johtamaan miehiään sodassa?

        Mielenkiintoista seurata, kun "asiantuntijat" esittävät ajatuksiaan johtamisesta sodassa.
        Puhutaan asiasta, josta ei todellisuudessa tiedetä yhtään mitään.
        Kyllä "putkimiesvänrikki" pystyi johtamaan miehiään kiitettävästi, vaikka ikää hänellä saattoi olla vasta parinkymmenen vuoden kieppeillä, eikä hän ollut rauhan aikana ollut päivääkään minkäänlaisissa johtotehtävissä.


      • kakkua on
        Krivi kirjoitti:

        Mielenkiintoista seurata, kun "asiantuntijat" esittävät ajatuksiaan johtamisesta sodassa.
        Puhutaan asiasta, josta ei todellisuudessa tiedetä yhtään mitään.
        Kyllä "putkimiesvänrikki" pystyi johtamaan miehiään kiitettävästi, vaikka ikää hänellä saattoi olla vasta parinkymmenen vuoden kieppeillä, eikä hän ollut rauhan aikana ollut päivääkään minkäänlaisissa johtotehtävissä.

        Tosi miehet,siis MIEHET lusivat elinkautista.Te pullapojat vain kuvittelette olevanne KOVIA POIKIA,ja suuria johtajia.


      • Suvaitsevaisuutta
        kakkua on kirjoitti:

        Tosi miehet,siis MIEHET lusivat elinkautista.Te pullapojat vain kuvittelette olevanne KOVIA POIKIA,ja suuria johtajia.

        Tässä taas yhden säälittävän RUK:iin pääsemättömän vuodatus. Kateus vie kalatkin vedestä! Ottaa se koville joillekkin, kun muut ovat parempia kuin minä luulen itseni olevan!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2344
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      52
      2029
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1863
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1638
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      26
      1437
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1392
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1370
    Aihe