E36 himmeät mittari valot

Arska

eli kilometri mittaristo näkyy todella himmeänä, mittarin kirkkaus säädöstä huolimatta. Onko siihen mitään korjauskeinoa?!? Digitaalimittari kyseessä tietty.
Kiitti vastauksista!

8

761

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tai hankalaa

Mittaritaulusta on polttimo palanut. Jos tai kun ruopeat vaihtamaan niitä, niin vaihda kaikki kerralla uusiksi.

• Arska

Taitaa olla suht hankala homma, ratti irti (ehkä) mittaristo irti jne. Johdot irti jne...
        Taitaa jäädä korjaamatta jos noin hankala homma on...

• Bemukka
        Arska kirjoitti:

Taitaa olla suht hankala homma, ratti irti (ehkä) mittaristo irti jne. Johdot irti jne...

Katoppas siitä oppaasta minkä linkitin ja jonka olet koneellesi jo ladannut. Eiköhän sieltä löydy tuohonkin vikaan korjausohjeet.

• Arska
        Bemukka kirjoitti:

Katoppas siitä oppaasta minkä linkitin ja jonka olet koneellesi jo ladannut. Eiköhän sieltä löydy tuohonkin vikaan korjausohjeet.

katsoin. Mittaristo on näemmä Instruments, en heti hoksannu. Lamppu pitäis vaihtaa. Taidan antaa olla ku niin iso homma ennen ku siihen asti pääsee.

• mittariston avannut
        Arska kirjoitti:

Itse asensin omaani semmoset kromiset rinkulat mittareiden ympärille, joka tietysti vaati mittariston avaamisen ja purkamisen samassa määrin kuin polttimoiden vaihto. Itselläni on kolmepuolainen M-ratti, jota ei tarvinnut ottaa irti. Ratti vaan niin alas kuin menee, mittariston 3 "töpseliä" irti ja sit mittaristo on kädessä. Sitten vaan ruuveja availemaan, taitaa olla muistaakseni osa torxeja. Jotkut käännettävät muoviklipsit siellä jossain olivat s******tanan tiukassa, joten malttia kehiin.

Takaisin laitto (ratti paikallaan) olikin ahdas homma, mutta kyllä ne töpselit sai takaisin paikoilleen sinne mittariston taakse, tosin vaati käsiltä/ranteilta melko epäluonnollisia asentoja :D Mutta ihan yksinäänkin täysin tehtävissä oleva homma.

Hauskaahan tuossa oli se että parin päivän päästä tuosta mun asennuksesta, mulla himmeni myös juuri se kilometrinäyttö :D Ei ole jaksanut vielä tehdä asialle mitään.

• Arska
        mittariston avannut kirjoitti:

Itse asensin omaani semmoset kromiset rinkulat mittareiden ympärille, joka tietysti vaati mittariston avaamisen ja purkamisen samassa määrin kuin polttimoiden vaihto. Itselläni on kolmepuolainen M-ratti, jota ei tarvinnut ottaa irti. Ratti vaan niin alas kuin menee, mittariston 3 "töpseliä" irti ja sit mittaristo on kädessä. Sitten vaan ruuveja availemaan, taitaa olla muistaakseni osa torxeja. Jotkut käännettävät muoviklipsit siellä jossain olivat s******tanan tiukassa, joten malttia kehiin.

Takaisin laitto (ratti paikallaan) olikin ahdas homma, mutta kyllä ne töpselit sai takaisin paikoilleen sinne mittariston taakse, tosin vaati käsiltä/ranteilta melko epäluonnollisia asentoja :D Mutta ihan yksinäänkin täysin tehtävissä oleva homma.

Hauskaahan tuossa oli se että parin päivän päästä tuosta mun asennuksesta, mulla himmeni myös juuri se kilometrinäyttö :D Ei ole jaksanut vielä tehdä asialle mitään.

Mulla on 4 puolainen, vissiin normaali ratti. Tuolla bmw suvuilla jotku väittää, että ratti pitää irroittaa (kuten myös tuo mainittu korjausopas) jotku taas sanoo että onnistuu ilman ratin irroittamista.

• Bemukka
        Arska kirjoitti:

Mulla on 4 puolainen, vissiin normaali ratti. Tuolla bmw suvuilla jotku väittää, että ratti pitää irroittaa (kuten myös tuo mainittu korjausopas) jotku taas sanoo että onnistuu ilman ratin irroittamista.

Jos airback-ratti niin akun kenkä irti, muuten jää backin valo palamaan. Ei niin suuri työ vaihtaa.

• zaheo

Itse pääsin ongelmasta vetämällä sumuvalojen piuhat mittaristoon. Asensin keulalle toiset sumuvalot joita pidän päällä aina, oli ilma mikä tahansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      316
      5179
    2. Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava

valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak
      Maailman menoa
      117
      2705
    3. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      143
      1706
    4. Minkälaisen viestin

Laittaisit ikävöinnin kohteelle, jos rohkenisit?
      Ikävä
      116
      1292
    5. Mahtavaa, Trump pelasti lentäjän, Irania nöyryytettiin

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011917601.html Taas osoitus kuinka ylivertainen maa USA on Trumpin johdolla.
      Maailman menoa
      351
      1102
    6. Miten voit olla niin tyhmä

että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle
      Tunteet
      139
      1054
    7. Keskiviikkona 8.4.2026 se tapahtuu

Nimittäin tulevana keskiviikkona 8.4.2026 Donald Trump ilmoittaa Naton pääsihteerille että Yhdysvallat eroaa Natosta. N
      NATO
      268
      1012
    8. Rakastin sua niin paljon ettei löydy sanoja sille tunteenpalolle mitä silloin koin

Sellaista tunnetta ei koe kuin ehkä kerran elämässä. Tuntui, että sekoaa, että menee järjiltään. Tuntui että räjähtää si
      Ikävä
      37
      919
    9. IS Viikonloppu 4.-6.4.2026

Nyt on Viitamäeltä pääkuvaton ristikko. Nimimerkki happonen kehui kovasti "On kyllä laadukas pahis, iso kiitos tästä ja
      Sanaristikot
      100
      903
    10. Hitto mulla

On sinua ikävä ihana.
      Ikävä
      40
      851
    Aihe