johnson VRO

60Hv

Olen kuullut että näissä johnsoneissa olisi joku koneita rikkova VRO järjestelmä ja että joku vanha järjestelmä olisi parempi..polttoaine puoleenhan se ilmeisesti liittyy, mutta sen verran jäi itselle avoimeksi asia, että kyselisinkin nyt että mikä järjestelmä tämä VRO on ja voikosen korjata jollain paremalla järjestelmällä!?

5

873

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • palle ramstetti

VRO pumppu sekoittaa öljyn polttoaineeseen pensapumpussa. Jos VRO systeemi on rikki niin kone jää ilman öljyä tai ottaa ilmaa tilalle. Jos VRO pumppu otetaan pois käytöstä ja ajetaan öljyt tankissa 2%, niin täytyy vaihtaa myös bensapumppu normaaliin. Ei riitä että tulppaa vain öljypuolen sisääntuloreijän pumpusta.

• sinisavuinen

Itse olen käyttänyt Marinerissa 1% seosta esisekoitetussa 2T-bensassa ja siinäkin tuntuu olevan roimasti liikaa ainakin uistelukäyttöä ajatellen. Eli eiköhän Jonsussakin riitä se 1 % suoraan bensaan sekoitettuna, luulisin näin.

• on rikki

Jos kone ei saa öljyä huutaa pilli vauriota. Edellinen kirjoittaja sotkee pa-linjan ilmavuodon öljylinjaan. Siinäkin tapauksessa koneeseen menee liian rikasta bensa-öljy seosta ja se näkyy mm. savutuksena.

Edellinen kirjoittelija on taas sarjaa tee se itse insinööri. Tutustukaa oikeasti aiheeseen ennen kuin lauotte.

Vro on syntipukki kaikkeen mahdolliseen.

• palle ramstetti
        on rikki kirjoitti:

Jos kone ei saa öljyä huutaa pilli vauriota. Edellinen kirjoittaja sotkee pa-linjan ilmavuodon öljylinjaan. Siinäkin tapauksessa koneeseen menee liian rikasta bensa-öljy seosta ja se näkyy mm. savutuksena.

Edellinen kirjoittelija on taas sarjaa tee se itse insinööri. Tutustukaa oikeasti aiheeseen ennen kuin lauotte.

Vro on syntipukki kaikkeen mahdolliseen.

VRO.lla on taipumus savuttaa ehjänäkin. Se on joillekkin syy syyttää vro.ta ja vaihtaa normaalin pensapumppuun. Ilmavuodosta taas seuraa mäntien leikkautumista ja lämmönnousua liian laihan seoksen johdosta. Kun lämmönnoususta johtuva pilli huutaa on laakerit jo ottaneet itseensä. Samoin sylinterien pinnat. Kukin tehköön tahtonsa.
        Voi 1% riittää mutta minä olen käyttänyt 2% jo seitsemättä vuotta. Ja ei ole ollut mitään ongelmia. Uistelussa minulla on 5hp honda.

• metsään meni
        palle ramstetti kirjoitti:

VRO.lla on taipumus savuttaa ehjänäkin. Se on joillekkin syy syyttää vro.ta ja vaihtaa normaalin pensapumppuun. Ilmavuodosta taas seuraa mäntien leikkautumista ja lämmönnousua liian laihan seoksen johdosta. Kun lämmönnoususta johtuva pilli huutaa on laakerit jo ottaneet itseensä. Samoin sylinterien pinnat. Kukin tehköön tahtonsa.
        Voi 1% riittää mutta minä olen käyttänyt 2% jo seitsemättä vuotta. Ja ei ole ollut mitään ongelmia. Uistelussa minulla on 5hp honda.

Palle Palle, jos pa-linja vuotaa ilmaa ja kaasrit toimii normaalisti menee koneeseen extraöljyistä besavaahtoa. Se karstoittaa, ky huonosti, savuttaa muttei riko konetta.

Toki pidemmän päälle männänrenkaat jumittaa/joku karstan palanen lähtee liikkeelle ja rikkoo jotakin.

Mutta vro toimii edelleen, omistaja ei ottanut tosissaan pa-linjan tiiviys vaatimusta. Koskee kaikkia koneita, joissain voi käydäkkin kuten palle kuvasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2896
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1896
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1718
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1367
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      968
    Aihe