Kotoa tapahtuva aikakauslehtien myynti

2690

Kertokaa kokemuksistanne aikakauslehtien tilausmyynnistä kotoa käsin.

5

1222

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • järkeä

koittanut, ei kannata

• ...

olen kokeillu.. hyvä on homma, jos on itsekuria..
        tuli tehtyä kotona miltei aina jotain muuta kuin töitä, mutta silti kuun tienesti oli paras, mitä ikinä on ollut! suosittelen, jos jaksaa / kykenet tekemään normaalin työpäivän kotona..

• käsin
        ... kirjoitti:

olen kokeillu.. hyvä on homma, jos on itsekuria..
        tuli tehtyä kotona miltei aina jotain muuta kuin töitä, mutta silti kuun tienesti oli paras, mitä ikinä on ollut! suosittelen, jos jaksaa / kykenet tekemään normaalin työpäivän kotona..

Vaatii tosiaan hyvä itsekuria eli täytyy pitää
        työajoista kiinni ja soitella kanssa että saa
        sitä kauppaa.
        Alussa voi mennä puolikin vuotta ennenkuin alkaa
        kunnolla provikkaa juoksemaan kun provikat
        tietenkin tulee basta sen jälkeen kun asiakkaat
        maksaneet.
        Ei sovi homma kovin monelle mutta on Suomessa
        silti tuhansia jotka tienaa sillä hyvän toimeentulon
        ts. useita tonneja kuussa.

• pidempi tarina

Tein itse muutaman vuoden kotoa käsin puhelinmyyntiä. Ei toiminut aluksi, mutta sain homman toimimaan loppuaikana.

Miinuksia on tietenkin kulut; on puhelinlaskua, yelliä, ennakkopidätyksiä, kirjanpidon pyöritystä jnejne.. Suurin plussa on se tietty vapaus työssä se on myös homman ylivoimaisin varjopuoli.

Aluksi kun tein kauppaa homma luisti, mutta provikat tulevat niin pahasti jäljessä että muutaman kuukauden tehtyäni aloin väsähtää, kokoajan tuntui emmerdale ja muut "laatuohjelmat" olevan kiinnostavampia kuin työnteko.. Sitten alkoi olemaan tilanne että rahat oli totaalisen loppu, oli pakko hakea pankista rahaa elämiseen; omaa tyhmyyttä toki mutta minkäs tekee..

Pankkilaina oli minulle "pelastus" se toimi minun "pomona" töissä. Oli pakko tehdä kauppaa että sai maksettua vipin pois ja samalla elettyä. Kun sain vipin pois niin oma "väsymys" taas iski työhön, ei vain kertakaikkiaan kiinnostanut soittaa->provikat pieneni (eli provisioni nousi niin, että sain yhdestä kaupasta enemmän mikäli myin useamman kuukausittain) ja rahaa tuli vähemmän.

Päätin ottaa itseäni taas niskasta kiinni; kun kotona työ ei luistanut, vuokrasin pienen toimiston johon menin vartavasten töihin. Tila ei ollut kallis se oli 120e/kk alv mutta kuitenkin sellainen että siellä ei voinut mitään muuta tehdä kuin soitella. Vein kotoa pöydän, tuolin ja radion ja aloin hommiin. Kauppa kävi taas kun otti asiaksi.

Tätä jatkoin jonkin aikaa kunnes totesin että oma riski suhteessa ansioon ja työpäivien pituuteen (tein itse oman kirjanpidon että pääsin halvemmalla, siihen meni ammattitaidottomana noin viisi tuntia joka kuukausi yhtenä lauantaina) on niin iso että ennemmin kannattaa olla palkkatöissä. Löysin yhden pienen telemarkkinointialan yrityksen ja ensimmäisen kuukauden myynnin jälkeen sain väännettyä itselleni 25% provision myynnistä joka oli minulle riittävä.

Nyt teen myyntiä ko. firmassa noin 10 000e kuussa, kuusi tuntia päivässä ja saan 2500e palkkaa bruttona.

Kotimyyjänä sain toki provisiota enemmän, tein myyntiä saman verran koska muiden asioiden hoito vei myös aikaa. Provikka oli siinä 30-40% joskus enemmänkin mutta pakit söi osan pois joten tuon verran jäi joka kaupasta jos peruutuksia ei laske. Eli sain kuussa keskimäärin 3000-4000e josta maksoin vuokran 120e, puhelinlaskun 100-150e,sekä jotain pientä työpaikalleni (vessapaperia,kahvia jnejne) johon meni muutama kymppi. Lopputuloksena sain bruttona palkkaa kuussa n. 2500-3500e Eli vähän enemmän, mutta oli töitäkin enemmän. Eikä tietenkään mitään lomarahoja ollut kun oli yrittäjä.

Omasta mielestäni kotimyynti on kiva sivujuttu, mutta itselleni sopii se että joku muu hoitaa kaikki hommat ympäriltä, minä keskityn myyntiin ja saan ennenkaikkea viettää huoletonta elämää. Riski on aina riski, vaikka olisi pienikin. Jollain kuitenkin pitää elää jos kauppa ei käy ja y-tunnuksella toimivalle rahattomuus on isompi juttu kuin yksityiselle ihmiselle. Seuraavana olen ajatellut koittaa kepillä jäätä ja testata joskos minulle maksettaisiin kuukausi/tuntipalkkaa ja mahdollisia provikoita tähän päälle:P Toki ymmärrän entisenä kotimyyjänä työnantajaani paljon paremmin kuin muut ja ehkä siksi olenkin omalla tavallaan pidetty työntekijä jonka toiveet otetaan kuuloon :)

• toiminut..

sekä kotimyyjänä,että "välikäsi"yrityksessä.Ja jos haluat oikeasti saada rahat tienaamastasi työstä,niin ota yhteys suoraan kustantajaan niin tili tulee varmasti ja OIKEIN tilillesi,eli VAIN kustantajat maksavat sen minkä lupaavat!!!
      Jos osaat myydä,niin homma on varmasti kannattavaa ja puhelinkulut ja muut ovat vain pieniä menoeriä.En sano,etteikö vois ehkä jossain olla rehellinenkin välikäsi firma..mutta kokemuksen syvällä rinta äänellä neuvon valitsemaan VAIN kustantajan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      130
      3026
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2961
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1896
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1539
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      238
      1403
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1138
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1031
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      950
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      48
      880
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      863
    Aihe