sovitepalset??

vanteita ostamassa

moikka!

kellään tietoa mistä sais hommattua vanteisiin sovitepalat? 67mm->60mm 15" 4x100 jaolla olevat.

9

3333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stroyer

Mitään sovitepalasia ei ole sallittu laittaa!

Tosin esim. Biltema myy aluvanteitarenkaineen ja valikossa jotain sovitepaloja myös?

Biltemassa siis ainenkin saatavilla.

• vanteita ostamassa

kieltääks sen joku tieliikennelaki?

• nyt oot
        vanteita ostamassa kirjoitti:

kieltääks sen joku tieliikennelaki?

tainnu sekottaa kenties "sovitepalaset" eli soviterenkaat ja levikepalat keskenään... noin 95% vanteista tulee soviterenkailla... ja niitä saa ostettua rengasliikkeistä!!

• nyt oot kirjoitti:

tainnu sekottaa kenties "sovitepalaset" eli soviterenkaat ja levikepalat keskenään... noin 95% vanteista tulee soviterenkailla... ja niitä saa ostettua rengasliikkeistä!!

Minä olen sitten nähnyt vain niitä noin 5 %:n vanteita.

• laillisia
        sitroen kirjoitti:

Minä olen sitten nähnyt vain niitä noin 5 %:n vanteita.

mutta periaatteessa vanne on aina sopimaton jos tarvitsee soviterenkaan, sitten ihmetellään tukivarsien löystymistä, katkeamista ja ihmeellisiä ajo-ominaisuuksia..
        Mutta pääasia että on leveät renkaat..

Ake sanoo:

Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita.

• moo
        laillisia kirjoitti:

mutta periaatteessa vanne on aina sopimaton jos tarvitsee soviterenkaan, sitten ihmetellään tukivarsien löystymistä, katkeamista ja ihmeellisiä ajo-ominaisuuksia..
        Mutta pääasia että on leveät renkaat..

Ake sanoo:

Auton pyörännavan ja vanteen väliin saa asentaa vain auton tai vanteen valmistajan vanteen ja kyseisen automallin yhteydessä käytettäväksi tarkoittamia sovituskappaleita. Vanteiden vaihdon seurauksena auton akseliston raideväli saa muuttua enintään 30 mm ellei auton valmistaja muuta ilmoita.

eli tarkoitat edelleenkin spacereitä eli levikepaloja jolla vannetta saa ulommas mitä se muuten tulisi. sovitepala tai tarkemmin soviterengas on osa joka keskittää vanteen auton navalle, jolloin vanne ei ole pelkkien pulttien varassa. ja kyllä soviterenkaat ovat laillisia koska tulee PALJON halvemmaksi tehdä vanteita yhden kokoisella keskireiällä ja sitten soviterenkailla saada ne sopimaan autoon kuin autoon. tietysti on olemassa tüv-hyväksyttyjä vanteita jotka sopivat vain ja ainoastaan tiettyyn autoon keskireikänsä puolesta. ja nämä vanteet voi kiinnittää auton omilla pulteilla. mo.

• vanteita ostamassaa
        nyt oot kirjoitti:

juuri noita keskiönsovite renkaita olin hakemassa eli sanamuoto oli sitten väärä:) pitää lähteä liikkeestä kyselemään... kiitoksia avunannosta!!

• fskalkf
        moo kirjoitti:

eli tarkoitat edelleenkin spacereitä eli levikepaloja jolla vannetta saa ulommas mitä se muuten tulisi. sovitepala tai tarkemmin soviterengas on osa joka keskittää vanteen auton navalle, jolloin vanne ei ole pelkkien pulttien varassa. ja kyllä soviterenkaat ovat laillisia koska tulee PALJON halvemmaksi tehdä vanteita yhden kokoisella keskireiällä ja sitten soviterenkailla saada ne sopimaan autoon kuin autoon. tietysti on olemassa tüv-hyväksyttyjä vanteita jotka sopivat vain ja ainoastaan tiettyyn autoon keskireikänsä puolesta. ja nämä vanteet voi kiinnittää auton omilla pulteilla. mo.

Ainakin rengasliikkeessä myyjä minulle sellaisia tarjosi...

• meister69
        vanteita ostamassaa kirjoitti:

juuri noita keskiönsovite renkaita olin hakemassa eli sanamuoto oli sitten väärä:) pitää lähteä liikkeestä kyselemään... kiitoksia avunannosta!!

Ainakin asiansa osaavasta rengasliikeestä noita löytyy. Itse ostin keväällä 73mm>67 6€ kpl muoviset soviterenkaat ja paikkana askosaari oy pirkkala. Toisesta liikkeestä ei löytynyt mutta sanottiin ei niitä saa kyllä mistään, että menee sorvari keikaksi... Ja 2km päästä löyty. Ja tosiaa noi spacerit on laittomia. Ne kun muuttaa auton offsettiä myös.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7843
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5607
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4871
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4833
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3604
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      51
      2849
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      63
      2595
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2468
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2402
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2284
    Aihe