Liian aikaista?

annyyy

onko teidän mielestä liian aikaista mennä 17 vuotiaana kihloihin? ja kuinka kauan pitäisi seurustella ennenkuin alkaa edes kihloista puhua?

16

3364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marjo27

      Eli siis mitä mieltä ite oot, että ootko liian nuori? Aiotko olla kyseisen ihmisen kanssa koko loppu elämäs, ootko valmis menee naimisiin vai minkä takii kihloihin meette? Näyttämisen halusta vai sen takii et ootte menossa naimisiin? Oma päätös se on, vaikka muut ihmiset ois asiasta mitä mieltä.

      Ite menin kihloihin 6 kuukauden seukkauksen jälkeen koska ollaan varmoja toisistamme. Häät oottaa vielä. Yhessä ollaa oltu yli 2v.

      Ei sitä kukaa voi päättää et kauan pitää seurustella enne kihloihin menoa. Sitten ko tuntuu siltä.

      • annyyy

        Ite haluan mennä, mutta pelkään vähän sukulaisten ja kavereiden mielipiteitä. Eikä kyse oo mistää näyttämisen halusta, vaan siitä että halutaan kummatkin oikeasti naimisiin jossaan vaiheessa.
        Meillä tilanne on just toi sama 6 kk kun kihloihin mentäisiin.


      • Marjo27
        annyyy kirjoitti:

        Ite haluan mennä, mutta pelkään vähän sukulaisten ja kavereiden mielipiteitä. Eikä kyse oo mistää näyttämisen halusta, vaan siitä että halutaan kummatkin oikeasti naimisiin jossaan vaiheessa.
        Meillä tilanne on just toi sama 6 kk kun kihloihin mentäisiin.

        Antaa toisten reakoida miten tahtovat. Se on teiän asia. Kaikilla on joka asiaan mielipide ja aina se ei oo sama ko itellä. Tehkää siltä ko teistä hyvältä tuntuu. :)


      • jul123
        annyyy kirjoitti:

        Ite haluan mennä, mutta pelkään vähän sukulaisten ja kavereiden mielipiteitä. Eikä kyse oo mistää näyttämisen halusta, vaan siitä että halutaan kummatkin oikeasti naimisiin jossaan vaiheessa.
        Meillä tilanne on just toi sama 6 kk kun kihloihin mentäisiin.

        Miten te itse ajattelette?

        Kun kihlaudutte, haluatte sitoutua toisiinne. Kihlaus on osoitus avioliittolupauksesta.

        Jos tuntuu ja haluatte sitoutua, miksi ei?

        Voisi olla hyvä sopia hääpäivä samaan aikaan, kun menette kihloihin, niin siitä ei tule mahdollista ongelmaa myöhemmässä vaiheessa.

        Lykkyä tykö!


      • fghfkjh
        annyyy kirjoitti:

        Ite haluan mennä, mutta pelkään vähän sukulaisten ja kavereiden mielipiteitä. Eikä kyse oo mistää näyttämisen halusta, vaan siitä että halutaan kummatkin oikeasti naimisiin jossaan vaiheessa.
        Meillä tilanne on just toi sama 6 kk kun kihloihin mentäisiin.

        Eihän tuo väärinkään ole. Mutta vaikka kuinka oikealta kumppani tuntuis, en menisi kihloihin, ennekuin olisin valmis menemään naimisiin 1-1,5 vuoden sisällä. Kihlaus ei kuitenkaan muuta mitään, niin miksi mennä kihloihin ajatuksena että mennään naimisiin "sitten joskus"?

        Mutta eipä tuossa muuten mitään ihmeellistä, voihan sitä nuorenakin mennä naimisiin, kun oikeasti siltä tuntuu.


      • varma olet?
        annyyy kirjoitti:

        Ite haluan mennä, mutta pelkään vähän sukulaisten ja kavereiden mielipiteitä. Eikä kyse oo mistää näyttämisen halusta, vaan siitä että halutaan kummatkin oikeasti naimisiin jossaan vaiheessa.
        Meillä tilanne on just toi sama 6 kk kun kihloihin mentäisiin.

        6 kk on vanhemmillakin ihmisillä lyhyt aika seurustella. Saatika noin nuorella jolla on vain vähän kokemusta elämästä ja ihmissuhteista. Ja ihmiset tuppaa muuttumaan tuossa iässä matkalla aikuisuuteen vielä paljon. Itse voit muuttua ja toinen voi muuttua. Ja voit arvostaa kumppanissa eri asioita kuin nyt muutaman vuoden päästä.

        Oletko todella varma, että haluat mennä naimisiin joskus? Että jos se olisi mahdollista niin voisit mennä vaikka heti? Jos vähänkin epäilet, niin odota. Älä mene sillä ajatuksella kihloihin, että voihan sitä luvata, kun ei onneks tarvitse vielä pitkään aikaan kuitenkaan mennä...

        Miksi ette voisi odottaa asian kanssa? Ehditte ihan hyvin mennä myöhemminkin.

        Itse halusin ensiksi muuttaa yhteenkin. Kaikki ei tietysti asu ennen avioliittoa yhdessä.


    • näin..

      Olin 17, mies 25, kun mentiin kihloihin vuoden seurustelun jälkeen. Meillä suku suhtautui hyvin, kaverit taas jostain syystä ei!
      No, kun olin 19, mentiin naimisiin ja sillä tiellä ollaan edelleen. Meillä on ihana lapsi ja ihana liitto. Päivääkään en ole katunut!

    • varmaan ihan

      hyvä homma, mutta pidä se tosi asia mielessä, että oli nyt tällä hetkellä kuinka ihanaa hyvänsä, se asia tulee todennäköisesti muuttumaan. kannattaa lukea jostain rakastumisen vaikkutuksesta aivojen välittäaineisiin (esim oksitosiini ja dopamiini) ja muutenkin lukea rakastumisesta ja sen eri vaiheista ja sitten tehdä päätös, kun tajuaa, että jossain vaiheessa ei ehkä olekaan vaan yhtä huumaa. sori oon paska ja kylmä realisti. kaikke hyvää tulevaisuuteesi tai yhdessä sen toisen kaa.

    • voisi..

      vielä hieman odottaa? Esimerkiksi vuoden verran. Harva alaikäisenä solmituista suhteista päättyy hyvin, vaikka tietysti poikkeuksiakin on. Kuten DrPhil sanoo, "Jos idea on hyvä, se on sitä huomennakin".

    • aikaista!

      Tyypilliset pissiskihlat, jotka vaan aiheuttaa osaltaan inflaatiota kihlojen oikealle merkitykselle.

      Ja tuttavat vain nauravat selän takana. Viimeinenkin kunnioitus on näin menetetty.

    • Naimisiin-----------

      Jos todellakin 17-vuotiaana olet valmis naimisiin, niin antaa palaa. Eli seurustelua takana sen verran, jotta ollaan valmiita menemään vihittäviksi.

    • minä vain.

      Sinä itse sen tiedät parhaiten, ei sitä täällä sinulle voi kukaan sano. Itse menin 17 vuotiaana kihloihin , mutta olimme olleet reilu 2 vuotta yhdessä ennen kuin kihlauduimme. Parin vuoden sisällä on häät tiedossa.

      • tiedä mitään!

        Ja kehtaat vielä neuvoa täällä syvällä rinta-äänellä.

        Todellisuudessa tulevaisuudessa suhteesi ei tule kestämään edes viittä vuotta. Usko pois. Syön hattuni jos kestää.


    • itsekin samaa

      ...koska olen ollut tämän nykyisen kanssa virallisesti pian 5kk (näin meidän kesken, vietämme ns. 2vuotispäivää tuossa parin viikon päästä) ja olemme jo puhuneet kihloista. Sinänsä erikoinen tilanne että olen aikaisemmin seurustellut muutamaan otteeseen parikin vuotta ilman halua ajatella tulevaisuutta miehen kanssa yhtään ensi viikkoa pidemmälle, nyt taas olen ollut alusta asti sitä mieltä että tämän miehen kanssa aion haluta sen naurettavan perheidyllin jota joka paikassa näkee. Hulluinta tässä sekin että mies on ollut vuosia yksin kun on pettynyt naisiin ja pitänyt naista "huonona sijoituksena", nyt on sekin mieli muutettu helläksi ja rakastavaksi äijänkörilääksi. Kihlapäivä on melkeinpä jo lyöty lukkoon, siitäkin huolimatta että miehen ensiasenne "perheidylliin" oli "minun puolestani tätä sukua saa jatkaa jooku muu", "mahdanko niitäkään juhlia haluta edes nähdä...." kun yleisesti häistä puhuttiin.. kyllä se tosta pehmenee.;)

      Jos sinusta tosiaan siltä tuntuu että tämä on se oikea (tiedät miltä tuntuu pikaihastumiset ja sen miten se mielenkiinto myös lopahtaa helposti) niin toivotan onnea ja pitkää ikää suhteellenne. =D

    • mistä puhutaan

      Nykyään tuohon kysymykseen on vaikea vastata. Pitäisi tietää vähän enemmän. Koska sanalla kihlaus, ei aina tarkoiteta sitä miksi sen itse ajattelee.

      Onko kihlaus sinulle sama kuin, että sovitte naimisiin menosta vai ei? (eli kysytkö onko aikaista edes puhua naimisiin menosta tai jopa luvata menevänsä toisen kanssa naimisiin) Ja jos ei ol niin mitä sitten tarkoittaa teidän tapauksessa? Sehän siippuu tyystin siitä, että onko aikaista vai ei, että miksi tehdään jotain ja mitä se itselle merkitsee.

      Jos kyse on siitä, että kihlaus on sopimus naimisiin menosta niin on aivan liian aikaista mielestäni. Ja ei ole mitään aikaa kuinka kauan seurustella. Se on tapauskohtaista ja kyllä sen sitten itse tuntee onko valmis vai ei.

      Ja vaikka se ei liittyisi mitenkään avioliittoonkaan, mutta on sulle joku tärkeä speciaali juttu niin varmaan kannattaisi seurustella aika pitkään. Paljonko se nyt sitten pitkä aika 17 -vuotiaalle on... 6 kk? Jos se ei ole mitään erityisen speciaalia mitä odottaa niin siitä sitten vain vaikka eka treffeillä!

      Mutta pikku vinkkinä, että sitten kun puhutte kihloista niin puhukaa niin että molemmat sitten varmasti tietää, että mihin on ryhtymässä. Ja mitä se toiselle merkitsee.

    • tarpeeksi

      Teidän kannattaa keskustella rauhassa ja pitkään, rehellisesti, ei yrittäen miellyttää toista, mitä elämältänne odotatte, millä tavalla näkemyksenne eri asioista eroavat ja ennenkaikkea miksi haluatte kihloihin. Jos näiden syvällisten keskustelujen jälkeen olo tuntuu edelleen samalta, niin toivotan teille onnea suhteeseenne! Itse olen 20 ja poikaystäväni 18 (molemmilla kylläkin synttärit ihan pian) ja olemme puhuneet todella paljon tälläisistä syvällisistä asioista. 12.10. olemme menossa kihloihin 3,5 vuotta seurusteltuamme :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 135
      3933
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      109
      3589
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2525
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1609
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      88
      1471
    Aihe