Missä paras Ford huolto?

diku

Elikkä lyhyesti:

Missä paras pääkaupunkiseudun merkkihuolto
Fordille? Pitäisi päättää missä alan
huollattamaan uutta Fordia ja kokemusta
kyseisen merkin merkkihuolloista ei ole.
Olisko kellään suosituksia? Lähinnä
paras laatu/hintasuhde painottuen enemmän tuonne
laadun ja huolellisuuden puolelle.

T.S.

9

5792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolto halvalla
      • Ei täälläkään etuja.

        Sain huoltotapahtumasta pyynnön antaa palautetta, muttei mainitusta osoitteesta löytynyt, kuin hinauspalvelua. No niin. Ostin parikuukautta sitten Transit/Solifer asuntoauton 08/07 11 000 km ajettu. Siispä tilasin ajan Ford-huoltoon. Kerroin huomioni vastaanotossa, sekä huoltomiehelle, että auton akku reistailee. Muutamanpäivän tauonjälkeen starttaa laiskasti. Ovat kuulema vaihtaneet takuuseen jonkun releen akkujen välillä. Ohjekirja ilmoittaa, että varoituskolmio on kuljettajanpuoleisessa ovessa, kysyin missä muualla se voisi olla? Ei tietoa. Tunkki löytyi, muttei rengas-avainta?, saatikka vararengasta. Kysyin voiko kytkintä säätää, koska se ottaa nopeasti lyhyellä matkalla ja auto sammuu. Ei sitä voi säätää. Kaikki muutkin ovat valittaneet samasta asiasta. Olin pettynyt saamiini vastauksiin ja kaduin jo koko Transitmieheksi ryhtymistä. Tuli laskun maksun aika, eikä laskun kirjoittajaa meinannut löytyä, viimein löytyi. Ilmoitettiin samalla, että kuljettajanpuoleinen vetonivelen suojakumi on murtunut ja pitäisi vaihtaa, muttei meillä ole, ja toinen akku pitäisi uusia. Öljy ja suodatin 252 euroa. Tiesin että huolto on kallista, kun ollut Mersuja edelliset autot. Kyllä Fordi ainakin yhtä kallis on. Huollan täslähtien auton itse.


    • mondeonisti

      Lyhyesti: aja pois pääkaupunkiseudulta huoltoon, niin säästät satasia!

      Jokaisella on jokaisesta huollosta varmaan jotain negatiivista sanottavaa, mutta voisin silti suositella lämpimästi Astrum Autoa Forssassa.

      Huolto on keskustassa, voit käppäillä kaupungilla ostoksilla, kunnes ilmoittavat autosi olevan huollettu.

      Minulla on suunnilleen sama matka Helsinkiin Pitäjänmäelle kuin Forssaan, mutta huoltohinnat ratkaisevat.

      • diku

        Jeps, ei se tarvii niin pääkaupunkiseudulla
        ollakaan. Eli vähän pidemmälläkin riittää.
        Pitänee tutkailla. Ongelmahan tietty tulee
        siinä, että kun arkipäivänä vie, niin olisi
        hyvä, jos ei tarvitsisi lomapäiviä siihen
        käyttää, eli saisi aamulla vietyä ja sitten
        töihin ja sitten taas illalla haettua.
        Eli senverran lähellä pitäisi olla.

        Forssa on kyllä melko kaukana, mutta
        ainakin lomareissuilla sitä kautta tulee
        ajettua, joten periaatteessa mahdollista.
        No, pitänee tsekkailla.

        T.S.


      • diku kirjoitti:

        Jeps, ei se tarvii niin pääkaupunkiseudulla
        ollakaan. Eli vähän pidemmälläkin riittää.
        Pitänee tutkailla. Ongelmahan tietty tulee
        siinä, että kun arkipäivänä vie, niin olisi
        hyvä, jos ei tarvitsisi lomapäiviä siihen
        käyttää, eli saisi aamulla vietyä ja sitten
        töihin ja sitten taas illalla haettua.
        Eli senverran lähellä pitäisi olla.

        Forssa on kyllä melko kaukana, mutta
        ainakin lomareissuilla sitä kautta tulee
        ajettua, joten periaatteessa mahdollista.
        No, pitänee tsekkailla.

        T.S.

        Kokeile huolto hämäläistä Järvenpäässä. Itse olen käyttänyt siellä. Ei huonoja kokemuksia toistaiseksi. Ainakin tulee sellainen vaikutelma, että käyvät läpi auton huolellisesti. Kerran olin talvipimeässä joutunut vaihtamaan kohmeisilla käsin lyhyen valon polttimon, jotta sain tielle riittävästi valoa. Tiesin, että vaihto-operaatiossa poltin jäi hieman vinoon, mutta pääasia, että näkyvyys parani. Pari päivää myöhemmin oli huolto enkä korjannut polttimon asentoa, ihme ja kumma, huomasivat sen huollossa ja laittoivat kuntoon!!! Joskus jopa pesevät auton, että on puhdas kun hakee huollosta, kannattaa siis viedä likaisena.


      • tulee kuntoon

        Lautalla lätäkön yli Tallinnaan!


      • Anonyymi
        team-u kirjoitti:

        Kokeile huolto hämäläistä Järvenpäässä. Itse olen käyttänyt siellä. Ei huonoja kokemuksia toistaiseksi. Ainakin tulee sellainen vaikutelma, että käyvät läpi auton huolellisesti. Kerran olin talvipimeässä joutunut vaihtamaan kohmeisilla käsin lyhyen valon polttimon, jotta sain tielle riittävästi valoa. Tiesin, että vaihto-operaatiossa poltin jäi hieman vinoon, mutta pääasia, että näkyvyys parani. Pari päivää myöhemmin oli huolto enkä korjannut polttimon asentoa, ihme ja kumma, huomasivat sen huollossa ja laittoivat kuntoon!!! Joskus jopa pesevät auton, että on puhdas kun hakee huollosta, kannattaa siis viedä likaisena.

        Vanha aloitus mutta ajankohtainen asia.

        Nimenomaan tämän kysisen Järvenpään Ford-huollon kierrän ainakin minä kaukaa. Minun auton huolto meni persuksilleen. Rikkoivat jarrujen ilmausruuvin mutta sitä ei vaihdettu uuteen. Osia ei ole hyllyssä, Erittelyssä oli maininta ja kehoitus ajaa varovasti katkenneen ilmausnipan johdosta. Vaihdoin jarrusylinterit ja ilmasin takapiirit itse huollon jälkeen.

        Etujarrulevyt on laskutettu mutta ei ruosteesta ja reunan pykälästä pätellen kuitenkaan vaihdettu. Automaattilaatikon öljynvaihto jäi tekemättä kun oli öljypohjan tiiviste jäänyt tilaamatta. Ei kuulema mainittu "netissä" sen tarpeesta.

        Oma arvio: paikassa osataan rahastus mutta kokemus tietyista malleista ja tahto viedä asiat loppuun saakka puuttuu. On priorisoitu taloudellinen etu maineen kustannuksella; halutaan saada nosturit mahdollisimman nopeasti vapaaksi seuraavaa rahastettavaa varten vaikka edellisen auton työlista on kesken. Tiskillä selitellään mutta ei toimita. Ei vakuuta.


    • pp

      sitä itseään kehuisi, mutta tuolla porintien varelta kehä-III ulkopuolella ennen härkälän kauppaa on ford paja jossa korjailee ford harrastaja eli jos johonkin kun luottaisin ford asioissa niin häneen. Pajan nimeä en tiedä puh. numeron sain kaverilta kun etsittiin osaa sierraan sekin löytyi tuolta(avk-vanhaa varastoa). Tietenkin on tuonne matkaa hesasta, mutta asian tuntevaa palvelua oli ja mielekästä asioida.

    • Anonyymi

      Ei missään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      332
      2868
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      106
      2164
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1620
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1154
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      71
      1032
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      993
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      950
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      148
      934
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      290
      842
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      754
    Aihe