kauanko kesti tulla raskaaksi?

Liisa V.

Kuinka kauan teillä kesti tulla raskaaksi, siitä kun lopetitte ehkäisyn ja päätitte alkaa yrittää raskaaksi tulemista? Voisitteko myös kertoa ikänne, ylipainon, tms. mikä ehkä vaikeutti raskaaksi tulemista? Ja vaikka raskaaksi tulemisen nopeus riippuu kovasti yksilöstä, niin jos joku tietää jotain yleisempiä tilastoja, niin nekin kiinnostavat.

26

8776

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • molemmat..

      nuoria, terveitä ja normaalipainoisia. Kumpikaan ei tupakoi ja alkoholin käyttö vähäistä. Meillä kesti kuitenkin ehkäisyn lopettamisen jälkeen lähes 2 vuotta tämän raskauden alkamiseen. Nyt rv 12 2.

      • vielä..

        olemme tällä hetkellä minä 23v ja mies 24v.


    • mamma06ja09

      No itse lopetin minulet pillereiden syömisen toukokuussa, viimeisen pillerin otin 6.5 ( söin siis liuskan normaalisti loppuun ) ja kuukautiset alkoivat sitten 9.5 ja kestivät noin 5 päivää (normaalit siis). Sen jälkeen ei kuukautisia enää tullut ja raskaustesti näytti sit positiivista 17.6 ja nyt mennään tosiaan viikoilla 14 6. Pituutta on 157cm ja lähtöpaino oli 51kg ja sanotaan nyt ikäkin viel, eli 27v;)

    • kEnkuli

      Minä 19v ja mies 24v.. Minulla jonkin verran ylipainoa oli, kun jätettiin ehkäisy pois ja heti ensimmäisestä kierrosta tärppäsi! Nyt rv 28.

    • hiihaa

      TAAS..kuukautiset heinäkuussa ja muutama pv hedelmöityksestä jo arvasin että raskaana,oireilut alkoi jo yli 1,5vkoa ennen kuukautisia...

      ikä 35
      pituus 174cm
      paino56

    • meillä!

      Jätin pillerit -04, tärppäsi puoli vuotta myöhemmin ja esikoinen syntyi -05. (painoa oli silloin 97kg)
      Ei edes alettu käyttämään ehkäisyä sen jälkeen ja -07 heinäkuussa tärppäsi toisen kerran ja kuopus syntyi -08 (painoa 112kg) ja kun poitsu oli 4 kk huomasin olevani jälleen raskaana!
      Näin meillä!

    • -nakke-

      Meillä mieheni kanssa 11v ikäeroa (minä nuorempi). "Yritys" alkoi kesäkuun alussa, pillerit siis jäi toukokuun lopussa pois. Epäsäännöllinen kierto, kahdet menkat ehti oleen ja sitten tärppäs. Nyt rv 6 2 (kai). Molemmat ollaan sopusuhtaisia ja tupakoitiin vielä yrityksenkin aikoihin.

    • näin......

      minä 22v, mies 26.
      meillä kesti vuoden, molemmat ok painoiset, ei juodaan eikä poltetaan..

    • tammimami

      Esikoista toivottiin vuosi ja 2kk ennen ku tulin raskaaksi,siis pilsut pois sillon. Paino normaali ja tupakoiva ennen raskautta. Pikku kakkonen sit tuli yhdestä ainoasta kerrasta kun ehkäisy pääsi unohtumaan.. Tervetullut silti kun kerran omaa pöljyyttä ei huolehdittu ehkäisystä =) Nyt 18 3

    • meillä ;)

      Lopetin pillerit kesäkuun alussa, ei kuitenkaan mitään erityistä yritystä lapsen suhteen (jätettiin asia herran haltuun). Yhdet kuukautiset ehti tulla ja elokuun alussa tein positiivisen raskaustestin.

      Olin järkyttynyt, mutta tokenin nopeasti ;)

      Olen 27-vuotias, takana yksi abortti 20-vuotiaana, pituus 178, paino 64 kg. En tupakoi ja juon todella harvoin, nyt vielä harvemmin ;)

    • kauaa

      synnytin maaliskuussa, raskaana jo huhti-toukokuun vaihteessa.

      ylipainoa aika paljon: bmi 40, ikää 30v.

    • ehkäisy...

      vuonna 95.. sen jälkeen en käyttänyt mitään ehkäisyä..nyt siis eka kertaa raskaana,ja ikää 36,mies 28.. :) mun paino 66 ennen raskautta..mies n.90..minä poltin ennen raskautta paljonkin,en enää.lopetin heti kun plussasin..mies tupakoi.

    • Mie vaan

      Ehkäisyn lopetin (evra) toukokuun lopulla. Annoin tulla yhdet luomumenkat ja sen jälkeen aloitettiin yritys. Tai yritys ja yritys.. Ajateltiin, että vauva saa tulla jos on tullakseen. Toisesta kierrosta kuitenkin jo tärppäs. :)

      Ikää 30v, ehkä vähäsen ylipainoa. En tupakoi.

      Oisin luullut, että menee kauemmin ennen kuin tärppää koska olen syönyt e-pillereitä 8 vuotta ja käyttänyt evroja yli 2 vuotta. Ja sit mulle on myös tehty 20-vuotiaana abortti.. Onneksi eivät vaikuttaneet raskaaksituloon.

    • mennä...

      puoli vuotta kun lopetin pillerit. Ikää oli 19-20 hujakoilla ja ylipainoa jonkun verran. housukoko oli siis 42-44 hujakoil, vaikka ois pitäny olla 38..

    • ------------------

      Kuinka kauan teillä kesti tulla raskaaksi, siitä kun lopetitte ehkäisyn ja päätitte alkaa yrittää raskaaksi tulemista? öö kahden kohdalla meni 1kk kolmas ja tää neljäs ihan suunnittelematta ilman ehkäisyä.

      Voisitteko myös kertoa ikänne: 25 joulukuussa 26v
      ylipainon: paremminkin ollu ainainen alipaino joka vaikuttanut kiertoon jolloin oli clomifen ja terolut-hoidot tämä oli tilanne kun alettiin kolmatta haaveilla mutta ei kuulunut 3v yrittämisen jälkeen, lopetin hoidot kunnes alkasinkin yhtäkkiä suunnittelematta odottaa lasta kesken koulun, nyt tämä neljäs tulossa ja vieläkin samassa koulussa ollaan.

      • ---------------

        mieheni 30v ja tutkimuksissa todettiin hänellä silloin että ei oikein hyvin liikkuvia siittiöitä ole tarpeeksi.

        alkoholia otamme korkeintaan 1x vuodessa ja
        tupakointi ollut säännöllistä joskin ei itsekllä odotusten aikana. mieheni 172cm 65kg
        itse ennen raskautta 172cm ja 53kg


    • Minimiii

      Tänään tossa illalla raskaustestin tein ja positiivistä näytti.
      Tulin laakista raskaaksi ovulaation aikana. Minä normaalipainoinen, tupakoiva 26-vuotias ja mies normaalipainoinen 22-vuotias.
      Ehkäsynä käytimme aikaisemmin kondomia ainoastaan.

    • lkwsfj

      eli minä 28 ja mies 34, kumpikin tupakoi ja alkoholiakin tuli käytettyä. normi painosia ja urheilullisia. jätin pilsut pois 2000 ja nyt esikoista ootelaan viikolla 33.

    • Odotaja85

      Hei!

      Meillä ei tosiaan yrittäminen kaua kestänyt. Eli toisella kierrolla jo tulin raskaaksi, kun lopetettiin ehkäisy. Tulevan isän ensimmäiset sanat uutisen kuultua olivatkin "no tulipa se nopeasti" :)

      Itselläni on ikää siis 23v ja tulevalla isukilla 28, itse ole hieman ylipainoinen, en polta enk' pahemmin käytä alkoholia. Tuleva isukki tosin polttaa, minkä arvelin vaikuttavan hedelmöittymiseen, mutta eipä meillä ainakaan vaikuttanut, ilmeisesti...

    • meni

      Tammikuusta - Elokuuhun.

    • tais suurinpiirtein mennä

      Meillä meni reilu vuosi, että ensimmäisen kerran tärppäsi.
      Itse olen 20, mies 30. Itse en tupakoi ja juonkin todella harvoin, eikä ole ylipainoa. Mies tupakoi ja jonkin verran juo. On ollut myös muutama vuosi sitten aika paha huumeongelma josta selvitty.
      Ensimmäinen raskaus meni kesken, mutta toinen tärppäsi heti yksien kuukautisten jälkeen.
      Nyt ollaan viikolla 19 2, sydänäänet kuuluu hyvin ja vauva todella aktiivinen. Nyt sitten mietitään kannattaisiko mennä yksityiselle rakenneultraan kun meillä ei kunta sitä tarjoa. :)

    • näin:

      Tulin ekasta kierrosta raskaaksi. olin syönyt pillereitä melkein kymmenisen vuotta, mutta lopettanut ne n. puoli vuotta aiemmin, sen jälkeen käytimme kondomia. Mä olen 29 ja mies 32.

      • äityli0888

        Meillä lopetettiin pillerit heinäkuussu 07 mutta "vakinainen" ehkäisy pois lokakuussa. tammikuussa tuli vikat menkat että siinä meni sellanen 3 kk kun tulin raskaaks... ylipainoa on vähän, miehellä ei... mutta ihan normi vauhdissa tulin vaikka ei kyllä olis ehkä uskonu. Ikää mulla 22 ja mies pian 24.v.


    • Vaikeasti_raskaaksi

      Aika Wanha ketju mutta kerronpa kokemukseni. Kun aloitettiin vaimoni raskautumisen yritys niin vaimoni oli 27 ja minä 36, molemmat normaalipainoisia. Minä poltan tupakkaa ja juon alkoholia normaalisti, en ylikäytä. Ehkäisyä emme käyttäneet koskaan. Yritimme vuosikausia kunnes sitten viimein vuosia myöhemmin vaimo tuli raskaaksi vieraan naisen munasolulla ja minun spermallani. Ennen sitä yritettiin häntä raskaaksi keinohedelmöittämällä vieraan miehen spermalla. Syytä ei kukaan ei tiennyt miksi hän ei tullut minun spermallani raskaaksi. Todettiin vaan että kummassakaan ei ole mitään vikaa eli emme kuulemma vaan sopineet toisillemme sillä tavalla. Mutta nyt kuitenkin olemme onnellisia 4-vuotiaan maailman ihanimman pojan vanhempia enkä häntä vaihtaisi mihinkään mistään hinnasta.

    • Anonyymi

      Täällä kaksi lasta ennestään ja kolmatta odotetaan :)
      Ekaa yrittäessä meni 7kk, molemmat tupakoivat ennen sitä, ylipainoa vähän, alkoholia kohtuudella.
      Tokaa yrittäessä meni 1kk, silloin painoin vähemmän, en polttanut enkä juonut alkoholia juuri yhtään.
      Kolmatta tehtiin 8kk, ylipainoa vähän enemmän, ei tupakointia, alkoholia kohtuudella.

      Raskaudet alkaneet 29v-36v. :)

    • Anonyymi

      Puoli vuotta kesti, ja loppua kohden kahdet menkat oli sellaiset mitä ennen, eli vuoti melkein 5päivää kuin seula, ja joka paikka hellänä oli. Ei uskaltanut kuin yösiteitä käyttää, muuten oli lakanat ym. Likaiset.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5078
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe