Kuinka kipeänä

töihin?

Kuinka kipeä sinun pitäisi olla että et menisi töihin?
Jäätkö herkästi kotiin vai oletko tunnollista pakertaja-tyyppiä joka raahautuu töihin sairaanakin?
Onnistuuko sinun työnantajasi saamaan sinulle syyllisen olon jäädessäsi potemaan "vain" flunssaa kotiin?
Pitääkö työntekijällä mielestäsi olla myös kuumetta vai riittävätkö kotiinjäämisen syiksi muut flunssan oireet ja voimaton olo?

13

3277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tunnollinen

      Itse pidän rajana kuumetta. Jos on flunssaa niin menen töihin, koska flunssa voi olla 1-2 viikkoakin.

      • flunssassa?

        Ihanko totta? Menetkö tosiaan flunssaisena siivoamaan?
        Jälkitaudit voivat olla aika hurmaavia. Oletko niistä tietoinen?
        Älä hitto vie mene kipeänä rankkaa duunia painamaan vaan hoida aina itsesi kuntoon ennen töihinpaluuta!
        Joku kevyempi työ, esim. toimistotyö tai muu jossa mahdollisesti istutaankin joskus voisi vielä tulla kysymykseen mutta ei siivous jossa joutuu hikoilemaan ja pitämään kiirettä. On kai meilläkin sentään jotain oikeuksia vielä vaikka siivoojan arvostus noin muutoin on aika retuperällä..


      • lääkäriltä heru
        flunssassa? kirjoitti:

        Ihanko totta? Menetkö tosiaan flunssaisena siivoamaan?
        Jälkitaudit voivat olla aika hurmaavia. Oletko niistä tietoinen?
        Älä hitto vie mene kipeänä rankkaa duunia painamaan vaan hoida aina itsesi kuntoon ennen töihinpaluuta!
        Joku kevyempi työ, esim. toimistotyö tai muu jossa mahdollisesti istutaankin joskus voisi vielä tulla kysymykseen mutta ei siivous jossa joutuu hikoilemaan ja pitämään kiirettä. On kai meilläkin sentään jotain oikeuksia vielä vaikka siivoojan arvostus noin muutoin on aika retuperällä..

        ellei ole kuumetta. Ei ainakaan meillä! Oli kuinka voimat poissa tahansa ja rakä vuotaa niin töihin vaan. Itse olin paripäivää kuumeessa töissä, sitten kuin kuume nousi 39 asteeseen piti luovuttaa =D
        No omasta tahdosta tietty menin töihin, en suinkaan työnantajan mieliksi vaan jonkun muun ;)


      • Tunnollinen
        flunssassa? kirjoitti:

        Ihanko totta? Menetkö tosiaan flunssaisena siivoamaan?
        Jälkitaudit voivat olla aika hurmaavia. Oletko niistä tietoinen?
        Älä hitto vie mene kipeänä rankkaa duunia painamaan vaan hoida aina itsesi kuntoon ennen töihinpaluuta!
        Joku kevyempi työ, esim. toimistotyö tai muu jossa mahdollisesti istutaankin joskus voisi vielä tulla kysymykseen mutta ei siivous jossa joutuu hikoilemaan ja pitämään kiirettä. On kai meilläkin sentään jotain oikeuksia vielä vaikka siivoojan arvostus noin muutoin on aika retuperällä..

        Kyllä flunssaisena olen ollut monesti siivoamassa. Tiedän kyllä mitä voi sattua, jos sairaana rehkii.
        Lähtökohtana on että flunssaisena arvion oman työkyvynsä.
        Oman kehonhallintaan ja tuntemuksiin olen oppinut juoksulenkkien kautta sekä maratooneista.

        Pyrin tekemään flunssaisena joissakin kohteissa vielä kevennettyä siivousta eli järkiä pitää käyttää.


    • anelma

      Jos on sairas, jään kotiin. Tosin jos on vaan vähän flunssainen olo, meen töihin ja teen puoliteholla. Kiireiset sijaiset ei kaikkee ehdi tehdä. Sit saa paikata ja paikata jos on paljon pois.

    • Sairaanakin töissä ollut

      riittää, siivoustyö on raskasta flunssaisena ilman kunnon kuumettakin. Olen kyllä ollut sairaana töis, enää en aio olla. Vaikea vaan päästä lääkäriin kun osa-aikainen olen, ei tarpeeksi työtunteja että olis oikeutta työterveyden käyttöön.

    • ei saa tehdä

      kuumeisena tai muuten huonokuntoisena. Kolme kuumeetonta päivää on ehdoton sääntö, toimisto ym. kevyemmässä työssä riittää 1 päivä. Kuumeisena työskentely kostautuu myöhemmin, ehkä vasta vuosien kuluttua, sydänsairauksina. Tämä on tutkittua tietoa ja pitäisi olla lekureiden tiedossa.

    • Anonyymi

      Itse menen töihin kuumeessa, jos olon saa särkylääkepommilla ja energiajuomalla siedettäväksi. Olen töissä pienessä perheyrityksessä eikä täällä katsota saikuttelua yhtään hyvällä.

      • Anonyymi

        Onpa typerää


    • Anonyymi

      En todellakaa mene enää kipeänä töihin, kerran kun sen virheen tein niin olin yli kuukauden kipeänä sen jälkeen. Mikään firma ei siihen kaadu jos työntekijä on pari päivää töistä pois!

    • Anonyymi

      Olen ollut myös kuumeisena töissä. Viimeksi piti vetäytyä lopulta potemaan. Testi sitten kertoi, ettei se ollut ihan tavallinen flunssa, ja ilmanko oli niin kurja olo.
      Muutamaan päivään pahin meni ohi, mutta jäi yli viikoksi hengitysongelmat.
      Pohjaton väsymys oli hengitysongelmien ja kovan kuumeen lisäksi. En kolmeen kuumepäivään jaksanut edes suihkuun.
      Onneksi lemmikkini ei sairastunut.

      • Anonyymi

        Lisäys vielä että toki sairastaisi kuumetaudit kokonaan kotona. Saikutusta ei katsota hyvällä. Eikä siitä makseta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lisäys vielä että toki sairastaisi kuumetaudit kokonaan kotona. Saikutusta ei katsota hyvällä. Eikä siitä makseta.

        Asiakkaat hyvin helposti antavat palautetta eteenpäin. Etenkin he, jotka tekevät toimisto töitä. jos ei tiedä miten kertoa, yleensä kohteessa on joku ylempi pamppu joka toimii tieto lähteenä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10682
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3033
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2849
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 82
      1478
    Aihe