hiusten vaalennus

ja raskaus

onko hiusten vaalennus ok raskauden aikana? ja jos puhutaan ihan värinpoistosta. on aika tujua ainetta ja jos sitä imeytyy vauvan verenkiertoon... ???

12

3208

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ei suositella etenkään 6.-12. raskausviikon välillä. Myöhemmin ei ole niin haitallinen mutta en silti itse tekisi suuria operaatioita (itteltä palaa päänahka vaalennusaineista muutenkin..). Juuri joku laittoi virallisen linkin missä kerrotaan kemikaalien haitoista raskausaikana... en laittanut ylös, ehkä joku laittaa uusiksi. Yleensä se on niin että kaikki ryntää puolustelemaan "mä vaalensin ja vauva on kunnossa" eivätkä tajua että riski se itsellekin... itsellä tietyt syöpäriskit lisääntyy aina kun värjäät.

• iujhicuwhe

No ota nyt sitten tosta selvää, kun toiset sanoo et voi värjätä ja vaalentaa ettei siitä mitään tule. Mut sit taas toiset väittää ettei saa just sen takia kun se ohuen päänahan kautta voi imeytyä verenkiertoon ja siitä sikiöön. Emmä kyl tarkkaan tiiä. Yks kampaaja mulle sanoi et ei ole ikinä kuullutkaan etteikö saisi ja et sen työkaveri on raskaana ja värjää ja vaalentaa hiuksia useesti. Itse olen miettiny samaa ja päättäny olla värjäämättä tai vaalentamatta. Ihan vaan siksi kun nyt varmaa vastausta en tiedä.

• varovainen.

no kyllä jo esim lorealin sivuilla sanotaan, ettei säännöllisesti saisi värjäillä. kumma jos kampaaja on sanonut et vaalentaa jatkuvasti.. se on oikeasti pahaa ainetta ja päänahan kautta todellakin imeytyy myrkyt verenkiertoon. kampaajathan ei varsinaisesti ole ammattilaisia noissa asioissa, mikä tulee myrkkyjen vaikutuksiin sikiölle, joten kehoittaisin kuitenkin kysymään joltain muulta.

En ole mitenkään ylivarovainen itse, mutta mulle noi tukkavärit, samalla tavalla kuin maalihuurut, lääkkeet (kielletyt siis) ja muut kemikaalit on aika selkee ei raskauden aikana. Parempi olla varovainen kuin ei siitä nyt kuole jos odottelee muutaman kuukauden lisää..

• neiti ja vaalea tukka
        varovainen. kirjoitti:

no kyllä jo esim lorealin sivuilla sanotaan, ettei säännöllisesti saisi värjäillä. kumma jos kampaaja on sanonut et vaalentaa jatkuvasti.. se on oikeasti pahaa ainetta ja päänahan kautta todellakin imeytyy myrkyt verenkiertoon. kampaajathan ei varsinaisesti ole ammattilaisia noissa asioissa, mikä tulee myrkkyjen vaikutuksiin sikiölle, joten kehoittaisin kuitenkin kysymään joltain muulta.

En ole mitenkään ylivarovainen itse, mutta mulle noi tukkavärit, samalla tavalla kuin maalihuurut, lääkkeet (kielletyt siis) ja muut kemikaalit on aika selkee ei raskauden aikana. Parempi olla varovainen kuin ei siitä nyt kuole jos odottelee muutaman kuukauden lisää..

mulla henk koht väheni vaalennukset kun huomasin itse reagoivani herkemmin vaalennus aineeseen ja päänahka tuntui olevan tulessa nyt raskauden myötä.. Itse olen kampaaja ja en suosittele vaalennusta suoraan päänahalle,mutta on muitakin tapoja.. Jos haluat vaalentaa,pyydä kampaajaa tekemään pää täyteen RAITOJA vaalennus aineella.. Joko foliolla tai ihan perinteisesti huppuraidoitus.. Silloin ei itse aine osu päähäsi.. Eikä myöskään mene vauvan verenkiertoon.. :)

• äiti kohta viidelle

Imeytyyhän sitä verenkiertoon. Itse en koskaan raskausaikana värjää hiuksiani, mutta en silti usko että muutamasta värjäyskerrasta raskausaikana on mitään kohtalokasta seurausta. Itse vain pyrin välttämään kaikkea kemikaalia raskausaikana että vauva saa kasvaa mahdollisimman luomusti :D

• neiti ja vaalea tukka

niin sen piti vielä sanomani,että henkilö joka on allerginen väriaineille, voi käyttää myös hyvin tätä *hupputaktiikkaa* eli paljon raitoja hupun läpi.. Ja siis tätä tyyliä tosiaan käytämme..

• imeydy

Vaalennusaine ei voi mitenkään imeytyä verenkiertoon jos se ei kosketa päänahkaa. Näin siis raitoja laitettaessa, sit tietty jos värjää kaikki hiukset, asia on eri, mutta ei siitä nyt mitään kohtalokkaita määriä imeydy, kunhan ei nyt kerran viikossa käsittelyä uusi.

• ...
        imeydy kirjoitti:

Vaalennusaine ei voi mitenkään imeytyä verenkiertoon jos se ei kosketa päänahkaa. Näin siis raitoja laitettaessa, sit tietty jos värjää kaikki hiukset, asia on eri, mutta ei siitä nyt mitään kohtalokkaita määriä imeydy, kunhan ei nyt kerran viikossa käsittelyä uusi.

siitä just puhuttiin et suora vaaleennus imeytyy mut raidottamalla ei imeydy ja sitä kannattaa käyttää jos tahtoo vaalentaa. Opettele lukemaan.

• elikä

Ja kaikki mitä ennen raskautta teet häippäsee sun kehosta samalla kun tulet raskaaksi!?!? No okei, vein tämän taas ääripäähän mutta jotenkin pisti silmään toi.

• säikähtänyt

apua, olen ihan raskauden alussa (viidennellä viikolla) ja värjäsin juuri hiukseni, tosin ruskealla. samaa kemikaaliahan sekin on.. onko se vähemmän paha kuin blondi? apua, tuli huono omatunto, ajatella jos pilaan lapseni elämän tuolla tavalla, mitenhän se voi vaikuttaa lapseen?

• tyttö ja vaalea tukka

älä huoli tosta värjäyksestä. Vaalennus aine on hyvin paljon voimakkaampaa kuin normaalit väriaineet. Ja jos et joka viikko värjää,ei lapselle siitä ole mitään haittaa! KAIKKI ON SALLITTUA RAJOISSA.. Ottakaa ihmiset ihan rauhassa. Ei se ylimääräinen turha stressikään hyvää tee!

• qwertyuiopålöä

En kyllä suosittele värjäämistä raskauden aikana!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1450
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      99
      1164
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      257
      972
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe