onko hiusten vaalennus ok raskauden aikana? ja jos puhutaan ihan värinpoistosta. on aika tujua ainetta ja jos sitä imeytyy vauvan verenkiertoon... ???
hiusten vaalennus
12
3208
Vastaukset
Ei suositella etenkään 6.-12. raskausviikon välillä. Myöhemmin ei ole niin haitallinen mutta en silti itse tekisi suuria operaatioita (itteltä palaa päänahka vaalennusaineista muutenkin..). Juuri joku laittoi virallisen linkin missä kerrotaan kemikaalien haitoista raskausaikana... en laittanut ylös, ehkä joku laittaa uusiksi. Yleensä se on niin että kaikki ryntää puolustelemaan "mä vaalensin ja vauva on kunnossa" eivätkä tajua että riski se itsellekin... itsellä tietyt syöpäriskit lisääntyy aina kun värjäät.
- iujhicuwhe
No ota nyt sitten tosta selvää, kun toiset sanoo et voi värjätä ja vaalentaa ettei siitä mitään tule. Mut sit taas toiset väittää ettei saa just sen takia kun se ohuen päänahan kautta voi imeytyä verenkiertoon ja siitä sikiöön. Emmä kyl tarkkaan tiiä. Yks kampaaja mulle sanoi et ei ole ikinä kuullutkaan etteikö saisi ja et sen työkaveri on raskaana ja värjää ja vaalentaa hiuksia useesti. Itse olen miettiny samaa ja päättäny olla värjäämättä tai vaalentamatta. Ihan vaan siksi kun nyt varmaa vastausta en tiedä.
- varovainen.
no kyllä jo esim lorealin sivuilla sanotaan, ettei säännöllisesti saisi värjäillä. kumma jos kampaaja on sanonut et vaalentaa jatkuvasti.. se on oikeasti pahaa ainetta ja päänahan kautta todellakin imeytyy myrkyt verenkiertoon. kampaajathan ei varsinaisesti ole ammattilaisia noissa asioissa, mikä tulee myrkkyjen vaikutuksiin sikiölle, joten kehoittaisin kuitenkin kysymään joltain muulta.
En ole mitenkään ylivarovainen itse, mutta mulle noi tukkavärit, samalla tavalla kuin maalihuurut, lääkkeet (kielletyt siis) ja muut kemikaalit on aika selkee ei raskauden aikana. Parempi olla varovainen kuin ei siitä nyt kuole jos odottelee muutaman kuukauden lisää.. - neiti ja vaalea tukka
varovainen. kirjoitti:
no kyllä jo esim lorealin sivuilla sanotaan, ettei säännöllisesti saisi värjäillä. kumma jos kampaaja on sanonut et vaalentaa jatkuvasti.. se on oikeasti pahaa ainetta ja päänahan kautta todellakin imeytyy myrkyt verenkiertoon. kampaajathan ei varsinaisesti ole ammattilaisia noissa asioissa, mikä tulee myrkkyjen vaikutuksiin sikiölle, joten kehoittaisin kuitenkin kysymään joltain muulta.
En ole mitenkään ylivarovainen itse, mutta mulle noi tukkavärit, samalla tavalla kuin maalihuurut, lääkkeet (kielletyt siis) ja muut kemikaalit on aika selkee ei raskauden aikana. Parempi olla varovainen kuin ei siitä nyt kuole jos odottelee muutaman kuukauden lisää..mulla henk koht väheni vaalennukset kun huomasin itse reagoivani herkemmin vaalennus aineeseen ja päänahka tuntui olevan tulessa nyt raskauden myötä.. Itse olen kampaaja ja en suosittele vaalennusta suoraan päänahalle,mutta on muitakin tapoja.. Jos haluat vaalentaa,pyydä kampaajaa tekemään pää täyteen RAITOJA vaalennus aineella.. Joko foliolla tai ihan perinteisesti huppuraidoitus.. Silloin ei itse aine osu päähäsi.. Eikä myöskään mene vauvan verenkiertoon.. :)
- äiti kohta viidelle
Imeytyyhän sitä verenkiertoon. Itse en koskaan raskausaikana värjää hiuksiani, mutta en silti usko että muutamasta värjäyskerrasta raskausaikana on mitään kohtalokasta seurausta. Itse vain pyrin välttämään kaikkea kemikaalia raskausaikana että vauva saa kasvaa mahdollisimman luomusti :D
- neiti ja vaalea tukka
niin sen piti vielä sanomani,että henkilö joka on allerginen väriaineille, voi käyttää myös hyvin tätä *hupputaktiikkaa* eli paljon raitoja hupun läpi.. Ja siis tätä tyyliä tosiaan käytämme..
- imeydy
Vaalennusaine ei voi mitenkään imeytyä verenkiertoon jos se ei kosketa päänahkaa. Näin siis raitoja laitettaessa, sit tietty jos värjää kaikki hiukset, asia on eri, mutta ei siitä nyt mitään kohtalokkaita määriä imeydy, kunhan ei nyt kerran viikossa käsittelyä uusi.
- ...
imeydy kirjoitti:
Vaalennusaine ei voi mitenkään imeytyä verenkiertoon jos se ei kosketa päänahkaa. Näin siis raitoja laitettaessa, sit tietty jos värjää kaikki hiukset, asia on eri, mutta ei siitä nyt mitään kohtalokkaita määriä imeydy, kunhan ei nyt kerran viikossa käsittelyä uusi.
siitä just puhuttiin et suora vaaleennus imeytyy mut raidottamalla ei imeydy ja sitä kannattaa käyttää jos tahtoo vaalentaa. Opettele lukemaan.
- elikä
Ja kaikki mitä ennen raskautta teet häippäsee sun kehosta samalla kun tulet raskaaksi!?!? No okei, vein tämän taas ääripäähän mutta jotenkin pisti silmään toi.
- säikähtänyt
apua, olen ihan raskauden alussa (viidennellä viikolla) ja värjäsin juuri hiukseni, tosin ruskealla. samaa kemikaaliahan sekin on.. onko se vähemmän paha kuin blondi? apua, tuli huono omatunto, ajatella jos pilaan lapseni elämän tuolla tavalla, mitenhän se voi vaikuttaa lapseen?
- tyttö ja vaalea tukka
älä huoli tosta värjäyksestä. Vaalennus aine on hyvin paljon voimakkaampaa kuin normaalit väriaineet. Ja jos et joka viikko värjää,ei lapselle siitä ole mitään haittaa! KAIKKI ON SALLITTUA RAJOISSA.. Ottakaa ihmiset ihan rauhassa. Ei se ylimääräinen turha stressikään hyvää tee!
- qwertyuiopålöä
En kyllä suosittele värjäämistä raskauden aikana!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121450- 981390
- 691250
- 991164
- 1161150
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n257972- 69961
Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897