Vanhainkotien vanhukset aliravittuja.

Laritsa M

Saattepa nähdä, että politiikka on tässäkin jonkinlaisessa roolissa niinkuin oli Merikartanossa.

Vastuuhenkilöt ovat suojatyössä entisinä syrjäytettyinä kansanedustajina tai kunnanvaltuutettuina. Ilmeisesti Demareita.

7

332

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos ihminen, vanhakin, ei halua syödä, niin se on oma tahto.
      Ei ketään voida pakottaa syömään.
      Jos ei yksin pysty syömään, niin apua täytyy tietenkin silloin olla tarjolla.
      Omaisten ja lääkärin on kai ääritapauksissa päätettävä mitä tehdään.

Vaalien alla ei kannata uskoa mihinkään vähänkään poliittiseen aiheeseen, se on totta.

Ei kannata uskoa myöskään vaalilupauksiin. Sehän nähtiin viime vaaleissakin. (Esim. Vanhasen minimieläkejuttu tänään).

Oman ehdokkaan valintaa helpottaa, kun katselee kuluvan kauden valtuutettujen aikaansaannoksia.

• Nimetön

Muuan apuhoitaja ilmeisesti piti huonokuuloista näkövammaista potilasta vähämielisenä, kun ei kuullut missä kohtaa maitolasi ruokapöydässä oli.

Silloin, kun satuin olemaan paikalla ruokailemassa tämän potilaan kanssa yhtäaikaa, autoin potilastoveriani tietenkin.

Siinä ruoanjakelija viis veisasi, söikö potilas vai jäikö nälkäiseksi.

• Nimetön kirjoitti:

Muuan apuhoitaja ilmeisesti piti huonokuuloista näkövammaista potilasta vähämielisenä, kun ei kuullut missä kohtaa maitolasi ruokapöydässä oli.

Silloin, kun satuin olemaan paikalla ruokailemassa tämän potilaan kanssa yhtäaikaa, autoin potilastoveriani tietenkin.

Siinä ruoanjakelija viis veisasi, söikö potilas vai jäikö nälkäiseksi.

Ottaa mitään kantaa, kun en tiedä ,miten ne asiat
        oikeasti ovat.
        Sehän tiedetään että ruokahalu iän myötä huononee, varsinkin jos ulkoilukin puutuu.

Sekin on tutkittua juttua, ettei ikäihmisen elimistö pysty käyttämään hyväkseen kaikkia ruuassa saamiaan ravintoaineita.
        Ja sekin, että vaikka söisikin, niin saataa vaan paino pudota iän lisääntyessä.
        Sekin vaikuttaa,mitkä ovat ne perus-sairaudet?
        Asia on hyvin, hyvin monitahoinen. Tuskin siihen voi sanoa kyllä tai ei.
        Tiedän myös lääkäreitä jotka ovat sitä mieltä, ettei ihmistä saa väkisin syöttää. (puhun nyt vanhuksista) Sekin on epäinhimillistä, jos ruokaa työnnetään suuhun ja toisesta suupielestä pursuu entiset pois,,,mätetään vaan, vakkei toinen millään haluaisi.
        Viimeistään siinä vaiheessa alkaa kyllä ruoka tökkimään viimeistään.

Jos itse joutuisin sellaiseen tilanteeseen , Ehdottomasti minua ei saisi syöttää väkisin.
        Sehän on epäinhimillistä.
        Mitenkäs te muut koette tämän asian?

• kieloke3
        meri-kukka98 kirjoitti:

oikeasti ovat.
        Sehän tiedetään että ruokahalu iän myötä huononee, varsinkin jos ulkoilukin puutuu.

Sekin on tutkittua juttua, ettei ikäihmisen elimistö pysty käyttämään hyväkseen kaikkia ruuassa saamiaan ravintoaineita.
        Tiedän myös lääkäreitä jotka ovat sitä mieltä, ettei ihmistä saa väkisin syöttää. (puhun nyt vanhuksista) Sekin on epäinhimillistä, jos ruokaa työnnetään suuhun ja toisesta suupielestä pursuu entiset pois,,,mätetään vaan, vakkei toinen millään haluaisi.

Jos itse joutuisin sellaiseen tilanteeseen , Ehdottomasti minua ei saisi syöttää väkisin.

Olen Merikukan kanssa samaa mieltä että on epäinhimillistä syöttää ihmistä väkisin, olen niitä ihmisiä joiden ruokahalu katoaa surun ja huolen myötä ja olen kokenut sen että vaikka itse syön mitä alas saan se on kovaa työtä ja helpotus on suuri kun on se tehty ja silloin jos syöttäjä on vieras ja pakottaa syömään se on melkein pahoinpitelyä.

• Nimetön
        meri-kukka98 kirjoitti:

oikeasti ovat.

TV-uutisissa oli kuvaa kuinka raihnaisia jotkut vanhukset ovat. Eivät saa kunnollista otetta maitomukista tai lusikasta. Kyllä silloin henkilökunnan on autettava.

• Nimetön kirjoitti:

TV-uutisissa oli kuvaa kuinka raihnaisia jotkut vanhukset ovat. Eivät saa kunnollista otetta maitomukista tai lusikasta. Kyllä silloin henkilökunnan on autettava.

Syötetään ja juotetaan, ellei itse pysty.
        Tietenkin aika on rajallista, ei ehdi tuntikausia houkutella jos jollekin ei maistu.

Puhutaan paljon siitä ihmisen itsemääräämisoikeudesta viimeiseen hengenvetoon saakka.
        Sitä ei saisi unohtaa, vaan pitäisi toimia enemmän sen sairaan ihmisen ehdoilla. Kaikessa missä pystyy! se koskee kaikkea, myös ruokailutapahtumia!

• Nimetön
        meri-kukka98 kirjoitti:

Syötetään ja juotetaan, ellei itse pysty.
        Tietenkin aika on rajallista, ei ehdi tuntikausia houkutella jos jollekin ei maistu.

Puhutaan paljon siitä ihmisen itsemääräämisoikeudesta viimeiseen hengenvetoon saakka.
        Sitä ei saisi unohtaa, vaan pitäisi toimia enemmän sen sairaan ihmisen ehdoilla. Kaikessa missä pystyy! se koskee kaikkea, myös ruokailutapahtumia!

Pitää mielestäsi olla tulokseen tyytyväinen. Onhan sentään 2/3 kunnolla ravittuja. Voiko enempää vaatiakaan?

-Laritsa-

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      152
      2470
    2. Ketä haluaisit suudella?

🤣
      Ikävä
      79
      1056
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      987
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      966
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      803
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      75
      633
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      91
      573
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      546
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      532
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36