Miten kummeja muistetaan?

Mä vaan

Jottei lapsen kummeille tulisi sellainen olo, että heiltä vaan odotetaan ja vaaditaan muitteivät saa mitään takaisin niin miten olette muistaneet kummeja ja oletteko antaneet heille takaisin jotain lahjoja? Mietimme lapsen kuvan antamista kehyksissä, mutta tuleeko siitäkin vain sellainen olo, että on pakko laittaa esille? Ottaisin mielelläni vastaan lahja- tai muistamisideoita!

12

1471

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ############

Kummeille annettiin 1-vuotis kuva ilman kehyksiä. Niissä oli sellaiset paperikehykset. Jouluna olen muistanut kummeja antamalla joulukukka asetelman. Joskus olen myös toisen tytön kummille lähettänyt kuvia kun asuu toisella paikkakunnalla eikä nähdä usein. Itse kummina olen myös saanut kummilapsieni 1-vuotiskuvat ( en pidä niitä esillä kuitenkaan ) ja yhdeltä kummipojalta joka joulu jo 19 vuoden ajan kukka asetelman. En itsekään kummina odota mitään lahjoja kummilapsiltani enkä siksi anna tyttöjemme kummeillekaan mitään kummempia lahjoja.

• toivoisin itse

Minulla on useampi kummilapsi ja osan vanhemmat vaativat lastaan kiittämään lahjoista ja lähettelevät välillä esim postikkortteja ym. Toisten kummilasteni vanhemmat ottavat minuun yhteyttä vain kertoakseen mitä lapsi jouluna ja synttäreillä toivovat lahjaksi, muuten yhteyden pito on täysin minun kontollani. Eli kiitos kirje tai puhelu lahjojen jälkeen ja yhteyden pito muutenkin olisi kaikilta kummilapsiltani mukavaa. Tietenkään se ei ole lasten vika kun tapoja ei ole opetettu, se on täysin vanhemista kiinni.

• hioåopi

itse muistan kummilastani aina synttäri ja joululahjana ja annan aikaa yhdessä oloon. minua kummina ei sitten muisteta mitenkään..joka joulu käyn viemässä lahjan ja kummin äiti sanoo että tulee käymään joku pv ja tuo kukan ,ei ole 7 vuoteen tuonut kertaakaan.eipä haittaa mutta naurattaa. synttäreillä vien syntymäpäivänä lahjan , juhiin minä en ole kutsua saanut että ihan kakulle pääsisin. et sillai. välil kyl mietityttää etten taida enää kelvata kummiksi???

• kummina

odota mitään erityisiä lahjoja sinänsä. Mutta kummilapsen kuvia on aina kiva saada! Lisäksi on ollut todella mukava yllätys kun kummilapsi on joskus kerhossa askarrellut söpön rannekorun helmistä tai pannunalusen ja antanut sen minulle lahjaksi.

• ............

En kannata tuota lapsen kuva kehyksessä ideaa...
      Itse en edes pidä valokuvia esillä, muuta kuin omasta perheestä seinällä muutama kuva.
      Mielummin joku kiva esine. Sinähän tunnet kummit mistä he pitävät...ja riippuu tietenkin missä tilaisuudessa aiot lahjan antaa...

• 4:n mami

yleensä muistan kummeja...olen sanonut että kun synttärillä tuovat jo lahjan ei tarvi jouluna mut aina tuovat kaikki kummit.
      ja tietty aina vuosittain kuvan lapsesta.
      joskus ajatellut et pitäs lapsen piirrustuksia tms..lähettää mut aina jäänyt.
      Jouluna antanut lahjaksi mitä milloinkin.
      Kerran kehyksissä lapsen kuvan missä vieressä oli käden jälki.ja kerran tyynyn liinat missä oli lapsen kädet ja piirrustus kangas väreillä.ja joskus ihan yleisiä lahjoja....

• ggb

"Kerran kehyksissä lapsen kuvan missä vieressä oli käden jälki.ja kerran tyynyn liinat missä oli lapsen kädet ja piirrustus kangas väreillä"

Sori vaan mutta minä en ainakaan haluaisi yhtäkään tuollaista lahjaa. Mielummin ottaisin vaikka tarjous sika-nautaa Siwasta. Mitä itse luulet, kuinka onnellisia kummit on noista lahjoista?

• kummi kolmelle
        ggb kirjoitti:

"Kerran kehyksissä lapsen kuvan missä vieressä oli käden jälki.ja kerran tyynyn liinat missä oli lapsen kädet ja piirrustus kangas väreillä"

Sori vaan mutta minä en ainakaan haluaisi yhtäkään tuollaista lahjaa. Mielummin ottaisin vaikka tarjous sika-nautaa Siwasta. Mitä itse luulet, kuinka onnellisia kummit on noista lahjoista?

Mitäs vikaa noissa lahjoissa on? Itse olen aina ilahtunut kummilasteni itse tekemistä lahjoista. Mutta kai se on nykyisin niin, että eläköön materiaalisuus ja rahaa palakoon!

• vaan sanoa

kiitos jos kummi muistaa. Itse olen myös laittanut lapsen soittamaan kummille ja kiittämään lahjasta/kortista.

Senkin uhalla että saan haukut niskaan niin: ÄLKÄÄ MUISTAKO KUMMIA VAIN JOLLAKIN LAPSEN KUVALLA. Ei se juuri lahjalta tunnu, sori vaan. Pahinta ois varmaan jos kuva tulis jossain karmeissa kehyksissä ja sit se pitäis sijoittaa kirjahyllylle näkyville. Annetaan jokaisen itse päättää se miten kotiansa sisustaa.

Osta kummille sellainen lahja josta kummi voi päätellä että se on ostettu juuri häntä varten. Esim. innokkaalle kokille joku uutuuskokkauskirja, niskakipuiselle kummille käynti hieronnassa, tiettyä urheilulajia harrastavalle jotain joka liittyy harrastukseen. Siis jotain sellasta jonka saadessaan tietää että on oikein tosissaan ajateltu sitä tiettyä kummia ja nähty vaivaa lahjan eteen.

• 13 vuotta kummina ja tätinä

Mulle riittää kiitokseksi lämmin halaus, aito kiitos suoraan sydämestä. Tänään kummipoikani täyttää 13 vuotta. Yhtäkään kertaa en ole lahjoja hänelle ostanut, vaan annan lahjaksi hauskan viikonlopun tädin kanssa ja silloin tehdään mitä poika haluaa, esim. elokuvat, keilaaminen.

Mulla on ilo nähdä kummilastani usein ja meillä on todella läheinen suhde. Se on mulle kummina tärkeintä, että saan nähdä, kun pienestä pojasta kasvaa mies.

• Tit-ta

ja edullisia lahjoja jotka kertovat tavalla tai toisella lapsen kehityksestä. Esim albumi johon voi vuosien varrella kerätä valokuvia ja piirrustuksia.

• vastaa

Olen kummina pian 2-vuotiaalle miehenalulle. En odota, että minua muistettaisiin millään erityisillä kalliilla lahjoilla. Ihaninta on, kun saan viettää aikaa pojan kanssa, mikä onneksi toteutuukin viikottain. Syntymäpäivänä sain postissa itse askarrellun kortin, mikä oli parempi kuin mikään lahja. Kortteja lähetän joskus, ja niistä tulee äidin välityksellä ainakin kiitos tekstiviestillä. Puhelimessa puhutaan usein, kun poika kuulemma haluaa soittaa kummitädille.
        Tykkään myös saada valokuvia ihanasta kummipojastani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe