Mistä edullisesti LL-öljyä

Mobiliako

Mistä saa edullisesti uuteen TSI-Volkkariin sopivaa öljyä. Vaatimus on 504.00 jos oikein olen ymmärtänyt. Wikistä löytyy tällainen lista öljyistä:

* Castrol SLX LongLife III 5W-30
* Castrol Edge 5W-30
* Elf Solaris LLX 5W-30
* Liqui Moly TOP TEC 4200 5W-30
* Mobil 1 ESP Formula 5W-30
* Neste City Pro W LongLife III 5W-30
* Shell Helix Ultra VX 5W-30
* Total Quartz Ineo 504-507 5W-30
* Valvoline SynPower XL-III 5W-30 (VW 503.00/504.00/506.00/506.01/507.00)
* Teboil Diamond Carat III 5W-30 (VW 504.00 VW 507.00 (Longlife III))
* Texaco Havoline Ultra V 5W-30 (VW 504.00 VW 507.00 (Longlife III))

Mutta kannullinen Mobilia maksoi Motonetissä 54,50. Löytyisikö muualta halvemmalla vai olisiko joku muu parempi vaihtoehto?

48

9427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haloo hei

      Miksi? Ei tuo ole mikään kustannus kuitenkaan jos sillä 30 tonnia ajat. Eihän sillä saa edes tankillista bensaa! Hankitaan kallis auto ja pihistetään euroja öljyissä???

      • pihistellä

        Enkä varmasti aja 30tkm samoilla öljyillä. Vaihdan itse öljyt vaihtovälin puolessa välissä. Näin pysyy auto kunnossa ja pitkään. Mutta periaatteessa tuo LL-öljy on aika arvokasta ja siksi mieluummin ostaisin sen sieltä mistä edullisimmin sen saa.
        En siis pihistele vaan maksan autoilustani enemmän kuin se pihistelijä joka ajaa samoilla öljyillä 30tkm.


      • haloo!
        pihistellä kirjoitti:

        Enkä varmasti aja 30tkm samoilla öljyillä. Vaihdan itse öljyt vaihtovälin puolessa välissä. Näin pysyy auto kunnossa ja pitkään. Mutta periaatteessa tuo LL-öljy on aika arvokasta ja siksi mieluummin ostaisin sen sieltä mistä edullisimmin sen saa.
        En siis pihistele vaan maksan autoilustani enemmän kuin se pihistelijä joka ajaa samoilla öljyillä 30tkm.

        No miksi sen sitten pitää olla jotain LL-öljyä? 15tkm kestää mikä vaan hyvälaatuinen synteettinen öljy.


      • käy..
        haloo! kirjoitti:

        No miksi sen sitten pitää olla jotain LL-öljyä? 15tkm kestää mikä vaan hyvälaatuinen synteettinen öljy.

        LL-huolloissa. Jos siellä olisi jotain muuta pitäisi sen käydä merkkihuollossa vuosittain. Silloin tietysti laittaisin Mobilin 0W-40. En tiedä huomaisivatko eron mutten aio yrittääkään.


      • etteivät
        käy.. kirjoitti:

        LL-huolloissa. Jos siellä olisi jotain muuta pitäisi sen käydä merkkihuollossa vuosittain. Silloin tietysti laittaisin Mobilin 0W-40. En tiedä huomaisivatko eron mutten aio yrittääkään.

        huomaa mitään eroa kun valuttavat öljyjä pihalle.


      • ex-Mosse
        haloo! kirjoitti:

        No miksi sen sitten pitää olla jotain LL-öljyä? 15tkm kestää mikä vaan hyvälaatuinen synteettinen öljy.

        Koska 50400 luokituksen öljyt ovat aina longlife öljyjä, uusissa VAGineissa ei saa ainakaan toistaiseksi käyttää muita öljyjä (50400 tai 50700), vaikka vaihtaisi öljyt kiinteällä huoltovälillä eli 15tkm/1v välein.


      • Ihmetteliä
        haloo! kirjoitti:

        No miksi sen sitten pitää olla jotain LL-öljyä? 15tkm kestää mikä vaan hyvälaatuinen synteettinen öljy.

        Olen tässä itsekkin koittanut vähän kattella, et mitkä öljyt ja mistä, ehkä halvimmalla saa ja jne... MUTTA onpa ihme että sama paskan jauhanta jatkuu täälläkin!! Miksi näillä foorumeilla/palstoilla ei vastata kysymykseen?? Vaan aletaan aina väittelemään et, "onko se nyt niin järkevää ajaa niillä tai näillä.." jos joku kysyy et, mitkä on hyvät LL-öljyt NIIN vastaa!! eläkä kysy et, miksi LL-öljyt!!!!!! Hullua ja sama ralli joka paikassa.


    • ---------

      kannattaa katsella sekatavarakaupoista, joissa on kunnollinen autopuoli. ei mistään prismasta, abc:ltä tai citymarketista, niissä ne kalleimmat on. mene ihan perus tavarataloon, minimaneissa on usein alemmat hinnat.

      ja kannattaa edelleenkin katsoa tuolta, kuten jo edellisellekin sanoin,
      http://www.teboil.fi/voiteluainesuositukset/product.asp
      voi löytyä suositukset myös normaaleille 15 tonnin vaihtoväleille, ll-välien lisäksi.

    • ollut jo vuosia

      Tynnyritavara on halvempaa. Suodatin, 4 litraa Castrolia (SLX) ja työ on 50-55 euroa. Tämä siis öljynvaihtofirmassa kerran vuodessa tehtynä kun ajot on 15-17.000/vuosi. Tuohon hintaan ei kannata itse käsiään liata.

      • varmasti

        Olisipa tuollainen firma jossain lähellä.


      • valintakysymys
        varmasti kirjoitti:

        Olisipa tuollainen firma jossain lähellä.

        Kun se öljy on tynnyritavaraa, niin hintakin pysyy kurissa. Paikka oli Öljyrengas, Kotka.
        Ihan kelvollinen peltihalli eikä tarvitse asiakkaan ylläpitää mitää lasipalatsia kuten merkkiliikkeessä.


      • ike
        valintakysymys kirjoitti:

        Kun se öljy on tynnyritavaraa, niin hintakin pysyy kurissa. Paikka oli Öljyrengas, Kotka.
        Ihan kelvollinen peltihalli eikä tarvitse asiakkaan ylläpitää mitää lasipalatsia kuten merkkiliikkeessä.

        Ehkä öljyissä näin. Mutta renkaidennostossa
        silmä vältti ja alla käytetyt renkaat uusien hinnalla. VÄLTTÄKÄÄ!


    • pelleillä jollain

      "long"life huolloilla?

      Luuletko että joku maksaa jotain siitä sun vokesta ku kuulee että sinne on kondensoitunut parin kolmen talven ajan vedet öljyn sekaan?

      Mun perse kestää huollattaa joka vuosi autoni ja jos ei meinaa kestää niin sitten ostan halvemmat korealaisen tjms joka kumminkin on parempi laatunen ku joku huollossapihtaajienwaageni...

    • nimimerkki

      Pyydä että huollossa laittavat huoltovälin kiinteälle välille niin saat leimoja koko rahan edestä ja samalla jälleenmyyntiarvo suorastaan räjähtää nousuun...

      Oikeasti sanoisin että sä oot väärillä jäljillä jos tossa rupeat kympin päälle pihtaamaan.

      Auto kertoo koska huolletaan ja jos ei sitä usko niin huolto-ohjelmasta poikkeaminenkaan ei ole mikään "myyntiargumentti".

      Siellä on nippu hienoja antureita jotka tunustelevat öljyn laatua ja vaihtoväli riippuu sen lisäksi lukuisista muista parametreistä.

      Tee siis kuten huoltoväli sanoo. Se ottaa huomioon sun ajo-olosuhteet ja uskaltaisin väittää että Ingolstadtissa on asiaan perehdytty enemmän kuin peruskuljettajan tarvitsee.

      • ku bratswurststadin

        nahkahousuinen insinööri joka saa auton pelaan samalla huolto-ohjelmalla epsanian helteessä ja täällä napapiirillä...


      • älä jätä...
        ku bratswurststadin kirjoitti:

        nahkahousuinen insinööri joka saa auton pelaan samalla huolto-ohjelmalla epsanian helteessä ja täällä napapiirillä...

        Eikös sitä sen takia kutsuta MUUTTUVAKSI huoltoväliksi, että auto itse "päättää" juuri ajo-olosuhteiden (lue. espanjan lämpö vs. napapiiri), ajotavan miljoonan muun parametrin avulla, milloin kulkupeli tulisi huoltoon kiikuttaa. Näin säästytään ylimääräiseltä öljyn läträykseltä ja maapallo pelastuu. Ainakin teoriassa.


      • järkevää

        Huolto ottaa mielellään sen reilut parisataa vuoden välein mieluummin kuin kahden. Maksan mieluummin sen kahden vuoden välein ja teen itse 50€:llä sen väliöljynvaihdon.

        Siinä olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa että koko LL on täyttä pelleilyä. Mutta näillä mennään ja minä pidän autoni varmasti kunnossa.


      • järkeä saa käyttää.
        älä jätä... kirjoitti:

        Eikös sitä sen takia kutsuta MUUTTUVAKSI huoltoväliksi, että auto itse "päättää" juuri ajo-olosuhteiden (lue. espanjan lämpö vs. napapiiri), ajotavan miljoonan muun parametrin avulla, milloin kulkupeli tulisi huoltoon kiikuttaa. Näin säästytään ylimääräiseltä öljyn läträykseltä ja maapallo pelastuu. Ainakin teoriassa.

        öljyjen laatu on kehittynyt roimaa vauhtia nykyaikana sekä moottorien puhtaus on parantunut. yli kymmenen vuotta sitten suositusvaihtovälit olivat noin 10 000 km, tästä on kehityttävä eteenpäin -nyt eletään eri aikaa.

        juurikin tällä "automaattisella" öljynvaihto välillä pyritään
        *vähentämään turhaa öljyjen vaihtoa, kun olemassa oleva öljy on vielä suorituskykyistä (tietokone määrittelee optimi-vaihtovälin esim öljyn koostumuksien, ulkoilman ja ajoympäristön perusteella)
        *vähentämään auton huollossa tarvittavan työn määrää, öljynvaihdot ovat kuitenkin melko usein tehtävä huolto perinteisellä aikataululla mitattuna
        *luonto säästyy kun tuotteet käytetään loppuun, ennenaikaisen poisheittämisen sijasta (esim turhan usein tehdyt öljynvaihdot)
        -->syntyy vähemmän öljyjätettä ajokilometriä kohden
        *kehittämään edelleen ympäristöystävällisempiä ajopelejä ja puhtaampia moottoreita

        näihin tavoitteisiin ei päästä ns. perinteisellä menetelmällä joka perustuu ajokilometreihin ja aikaan, sekä täysin omistajan mielivaltaiseen arvioon ajorasitteesta.

        pitkien vaihtovälien huolto-olosuhteita on varmasti tutkittu ja erilaisia testejä ajettu, niin autonvalmistajien kuin öljy-yhtiöidenkin puolelta, jotta saadaan kehitettyä hyvät laatuvaatimukset ll-vaihtovälin öljyille.

        ja kyllähän moni, jopa premium-automerkeiksikin kutsutut, ovat käyttäneet pidennettyjä vaihtovälejä jo pitkän aikaa...heidän kehitystyö alkaa näkyä jo ns kansanautoluokassakin, nyt vain tarvitaan vielä "essonbaarin" hyväksyntä" asialle.


      • olet päätellyt
        järkevää kirjoitti:

        Huolto ottaa mielellään sen reilut parisataa vuoden välein mieluummin kuin kahden. Maksan mieluummin sen kahden vuoden välein ja teen itse 50€:llä sen väliöljynvaihdon.

        Siinä olen samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa että koko LL on täyttä pelleilyä. Mutta näillä mennään ja minä pidän autoni varmasti kunnossa.

        että autosi hajoaa jos käyttäisit LL-vaihtovälejä? varmaan vain mielikuvasi nyt hankaavat vastaan?

        ettet vain tee turhaa työtä auton kanssa, yleensä aivan muut osat hajoavat ennemmin kuin moottori, eikä niillä ole mitään tekemistä öljynvaihtovälien kanssa..


      • jotka homostelette
        järkeä saa käyttää. kirjoitti:

        öljyjen laatu on kehittynyt roimaa vauhtia nykyaikana sekä moottorien puhtaus on parantunut. yli kymmenen vuotta sitten suositusvaihtovälit olivat noin 10 000 km, tästä on kehityttävä eteenpäin -nyt eletään eri aikaa.

        juurikin tällä "automaattisella" öljynvaihto välillä pyritään
        *vähentämään turhaa öljyjen vaihtoa, kun olemassa oleva öljy on vielä suorituskykyistä (tietokone määrittelee optimi-vaihtovälin esim öljyn koostumuksien, ulkoilman ja ajoympäristön perusteella)
        *vähentämään auton huollossa tarvittavan työn määrää, öljynvaihdot ovat kuitenkin melko usein tehtävä huolto perinteisellä aikataululla mitattuna
        *luonto säästyy kun tuotteet käytetään loppuun, ennenaikaisen poisheittämisen sijasta (esim turhan usein tehdyt öljynvaihdot)
        -->syntyy vähemmän öljyjätettä ajokilometriä kohden
        *kehittämään edelleen ympäristöystävällisempiä ajopelejä ja puhtaampia moottoreita

        näihin tavoitteisiin ei päästä ns. perinteisellä menetelmällä joka perustuu ajokilometreihin ja aikaan, sekä täysin omistajan mielivaltaiseen arvioon ajorasitteesta.

        pitkien vaihtovälien huolto-olosuhteita on varmasti tutkittu ja erilaisia testejä ajettu, niin autonvalmistajien kuin öljy-yhtiöidenkin puolelta, jotta saadaan kehitettyä hyvät laatuvaatimukset ll-vaihtovälin öljyille.

        ja kyllähän moni, jopa premium-automerkeiksikin kutsutut, ovat käyttäneet pidennettyjä vaihtovälejä jo pitkän aikaa...heidän kehitystyö alkaa näkyä jo ns kansanautoluokassakin, nyt vain tarvitaan vielä "essonbaarin" hyväksyntä" asialle.

        sen 1.6 karvalakki fssiiin kanssa 3-5 vuotta ja vaihdatte välittämättä tollasen pelleilyn aiheuttamasta saastekuormasta...

        Mutta mä ku pidän autoa useampia vuosia, ni en todellakaan suostu koekaniiniks että kestääkö se jopa 10 vuotta "long"life-huolloilla.

        Periaatteena toi on hyvä jos öljyä kuluu vähemmän, mutta ku täällä edelleen on autojen keski-ikä ja todellinen käyttöikä mikä on, niin vähän kyllä arveluttas että jos auto tehdään maassa missä ne menee romuun jo jopa 5 vuotiaana että onko meitä silloin ajateltu...

        Säästääkö enemmän luontoa, jos kävisikin niin että tollanen kilahtas esim 7 vuoden iässä ja vaatis vaikka hoonauksen, laakeroinnin ja männänrenkaat. Sinä aikana öljyä säästyy alle 30 litraa niin jäädäänkö plussalle? Plus toi että te hävitätte käsistänne noi "long"life autot alle 5 vuotiaina ja ostatte ja laivaatte vaan uutta menopeliä alle? Kyllä se autotehdas ja laiva varmaan vie enemmän ku 30 litraa öljyä per auto? Vai eikö viekkään?


      • järkeäsi
        olet päätellyt kirjoitti:

        että autosi hajoaa jos käyttäisit LL-vaihtovälejä? varmaan vain mielikuvasi nyt hankaavat vastaan?

        ettet vain tee turhaa työtä auton kanssa, yleensä aivan muut osat hajoavat ennemmin kuin moottori, eikä niillä ole mitään tekemistä öljynvaihtovälien kanssa..

        Niin minäkin teen. Jos ajat ensin sisäänajoöljyillä 30tkm ja sen jälkeen ajat öljyillä 30tkm ja vertaat tällaista autoa sellaiseen jossa on vaihdettu sisäänajoöljyt 1-2tkm kohdalla ja sen jälkeen öljyt 15tkm välein niin moottorin käyttöiässä on varmasti eroa. LL-vaihdoillakin auto varmasti kestää ensimmäisellä omistajalla. Käytettyä ostavaa sitten jo kiinnostaakin nämä vaihtovälit.

        Jokainen toimikoon viisaimmaksi katsomalla tavalla. Autotekniikkaa tuntevalle tämä tapa saattaa olla erilainen kuin matti meikäläiselle.


      • pitäisi
        järkeäsi kirjoitti:

        Niin minäkin teen. Jos ajat ensin sisäänajoöljyillä 30tkm ja sen jälkeen ajat öljyillä 30tkm ja vertaat tällaista autoa sellaiseen jossa on vaihdettu sisäänajoöljyt 1-2tkm kohdalla ja sen jälkeen öljyt 15tkm välein niin moottorin käyttöiässä on varmasti eroa. LL-vaihdoillakin auto varmasti kestää ensimmäisellä omistajalla. Käytettyä ostavaa sitten jo kiinnostaakin nämä vaihtovälit.

        Jokainen toimikoon viisaimmaksi katsomalla tavalla. Autotekniikkaa tuntevalle tämä tapa saattaa olla erilainen kuin matti meikäläiselle.

        vaihtaa öljyt minunkin mielestäni. ja muutenkin sisäänajovaiheessa tulisi käyttää autoa vähän rauhallisemmin kuin normaalivaiheessa. mutta sen jälkeen voi siirtyä pidemmälle nykyään jo normaalille ll-vaihtovälille.


      • huomioida
        pitäisi kirjoitti:

        vaihtaa öljyt minunkin mielestäni. ja muutenkin sisäänajovaiheessa tulisi käyttää autoa vähän rauhallisemmin kuin normaalivaiheessa. mutta sen jälkeen voi siirtyä pidemmälle nykyään jo normaalille ll-vaihtovälille.

        Jos ajaisin vuodessa LL-välin voisin sen hyväksyä. Minulla siihen menee kuitenkin kaksi vuotta joten välin puolittaminen on hyvin perusteltua. Öljyssä nimittäin myös aika heikentää ominaisuuksia.


      • azz
        olet päätellyt kirjoitti:

        että autosi hajoaa jos käyttäisit LL-vaihtovälejä? varmaan vain mielikuvasi nyt hankaavat vastaan?

        ettet vain tee turhaa työtä auton kanssa, yleensä aivan muut osat hajoavat ennemmin kuin moottori, eikä niillä ole mitään tekemistä öljynvaihtovälien kanssa..

        Tosi on että öljyt .. tai se moottoriin kaadettava liukas ja synteettinen aine on kehittynyt vuosien varrella roimasti. Varmaan kilpailu osaltaan pitää jatkuvan tuotekehittelyn ajan hermolla. Seitkytluvulla kun taunuksen mittarissa oli 200 000 niin ei sitä ostanu kukaan; ajettu liikaa. Tänään toi ajomäärä on vähän, vaikka mottorin sisälle on ahdettu ainakin yli puolet lisää kaiken laisia lisähyrriä .. kannet alumiinia venttiilejä jopa viisi per pytty etc
        Tähän logikaan vedoten uskaltaisin väittää, että moottoriöljyjen kehityksen ansiosta koneet kestää pitempään. Samalla huoltoväli on pidentynyt juuri sen synteettisyyden takia.. mineraaliöljyä ja synteettistä valmistetta ei voi kaiketi edes verrata toisiinsa. ? Ostin eilen audi a 6 diesel v6 2,5 tdi ja olen nyt tutkinut kaikki paperit jotka liittyvät huoltoihin. Skeptisyyteni liittyi juuri tohon öljynvaihtoväliin ja sanapariin LL pari tuntia olen selaillut näitä palstoja ja summasummaarum aijon noudattaa juuri huolto ohjelman ja auton tietokoneen antamia vinkkejä.
        Jos meet lääkäriin ja se määrää sulle jotain lääkettä todettuun sairauteen antaa annosteluohjeet .. yleensä niitä noudatetaan. Olisihan se aika hauskaa luettavaa näillä palstoilla ... pakkausohjeessa käskettiin ottamaan 3 kertaa päivässä .. mut eihän ne mitään tiedä mä otin kaikki kerralla .. eiks sillon parane niiko nopeemmin.


    • asian kanssa pelannut

      Moniko teistä tietää miksi vw on niin kranttu öljyn laadulle. Vastaus on tarkasti suunniteltu voitelu. halpisöljyillä tuhoat takuuvarmasti mootorista mm nokka akselit, paininkupit, turbot, pumppusuutin akselit. VW:n luokitus on juuri näitä erikoisemmin suunniteltuja moottoreita varten että öljy pysyy oikeassa paikassa voitelemassa osia. Siis onko kallista maksaa OIKEASTA öljystä vai tehdä täysi koneremontti ennen 300 000 kilsan rajapaalua?

    • moi vaan

      Juups itte oon tilannu Tampereen Öljytukusta noi 504 00 / 507 00 öljyt.
      Myy yksityisille ja postitaa ympäri suomen ettei ees tarvi mistää haeskella vaan soittaa vaan. Heillä merkkinä saksalainen Ravenol ja on ralli piireissäkin käytetty merkki ja volkkarin tehtaan hyväksyntä öljyllä on.
      Voiko elämä olla helppoo

    • maksakaavaan

      GM LL 5W/30 dexos 2 on paras hinta/laatusuhteeltaan.
      Ko öljy on VW 505.1 eli käy myös uusimpiin hiukkassuodatinmalleihin.
      Itse käytän 2012 mallisessa dieselmersussani.
      2007 mallisella ederllisellä Mersullani ajoin tällä öljyllä 35 tuhannen kilometrin vaihtovälillä 400000 km.
      Ei tarvinut lisätä kertaakaan öljynvaihtojen välillä.
      Öljy maksaa 19.90 € 5litraa.
      Rahaa minulla kyllä on mutta käytän sen muuhun kuin Formuloiden sponsorointiin.

      • III ryhmän mineraali
        III ryhmän mineraali kirjoitti:

        http://viewitem.eim.ebay.fi/ORIGINAL-GM--OPEL-dexos2-MOTORL-2X5-Ltr--5W30--5W30/180569382555/item

        http://www.ebay.de/itm/ORIGINAL-GM-OPEL-dexos2-MOTOROL-2X5-Ltr-5W-30-5W30-/180569382555?pt=Autopflege_Wartung&hash=item2a0ac61e9b

        Sekoittaja Belgiassa.

        http://vimeo.com/54036254

        Vastaa TB Carat III öljyä.

        Wolf sekoittaa OEM öljyjä eri autovalmistajille. Mainosbudjetti on minimaalinen. Wolf on Teboilin Haminan öljysekoittamoa suurempi toimija. Wolf sekoittaa tuon GM-dexos 2 öljyn.

        Ashland on suuri amerikkalainen Hollanissakin toimiva sekoittaja. Kaikki Neste öljyt tulee sieltä. Myös Valvoline sekoitetaaan siellä. Sekoittaa lukuisia halpa "synteettisiä" Kaikki III ryhmän krakattua mineraaliöljyä.


      • ihan vakuuttavaa,hi

        rahaa on, mutta ei formuloiden sponsorontiin, hihii on pöljempää perustelua peraukisuudelle tai sairaalle säästämiselle??


      • jojoon säästäjät
        ihan vakuuttavaa,hi kirjoitti:

        rahaa on, mutta ei formuloiden sponsorontiin, hihii on pöljempää perustelua peraukisuudelle tai sairaalle säästämiselle??

        Tavallinen dallaaja vaihtaa öljyt korkeintaan kerran vuodessa ja työkseen ajava maksimissaan kaksi kertaa 30tkm vaihtoväleillä, onko vaivan väärtti tamppuilla muutaman euron säästö kokeilemalla muita kuin suositeltuja merkkejä??


      • PAO säästää
        jojoon säästäjät kirjoitti:

        Tavallinen dallaaja vaihtaa öljyt korkeintaan kerran vuodessa ja työkseen ajava maksimissaan kaksi kertaa 30tkm vaihtoväleillä, onko vaivan väärtti tamppuilla muutaman euron säästö kokeilemalla muita kuin suositeltuja merkkejä??

        LL vaihtoväli raiskaa konetta. Sopii hyvin autotehtaille, koska moottori kuluu paljon enemmän.. 10 000km vaihtoväli ja moottori kestää leikiten 1000 000km.

        Moottorivaurioista yleisimpiä on turbojen laakerien pettäminen ja nokkien kuluminen.

        LL öljyt .. Krakatut III öljyt " eivät voitele hyvin.

        Paras huolto on käyttää PAO tai esteriöljyä 10 000km vaihtovälillä ja heittää LL öljyt jorpakkoon. http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-0W-30-Motoroel-5-Liter-0W30-VOLLSYNTHESE-/180569342534

        PAO Castrol on hyvää.


      • NESTE VALEHTELEE
        PAO säästää kirjoitti:

        LL vaihtoväli raiskaa konetta. Sopii hyvin autotehtaille, koska moottori kuluu paljon enemmän.. 10 000km vaihtoväli ja moottori kestää leikiten 1000 000km.

        Moottorivaurioista yleisimpiä on turbojen laakerien pettäminen ja nokkien kuluminen.

        LL öljyt .. Krakatut III öljyt " eivät voitele hyvin.

        Paras huolto on käyttää PAO tai esteriöljyä 10 000km vaihtovälillä ja heittää LL öljyt jorpakkoon. http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-0W-30-Motoroel-5-Liter-0W30-VOLLSYNTHESE-/180569342534

        PAO Castrol on hyvää.

        Turboille on esteriöljyt paras. Sitten PAO.

        Huonompaa on KRAKATTU mineraalioöljy, eli III ryhmän öljy , mitä mainostetaan virheellisesti täyssynteettisenä ja synteettisenä=Teboil ja Neste.

        Ennen Neste oli jyrkästi eri linjalla. (OMA PAO-TEHDAS)

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018h2?context=oikotie

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie


      • tryps
        NESTE VALEHTELEE kirjoitti:

        Turboille on esteriöljyt paras. Sitten PAO.

        Huonompaa on KRAKATTU mineraalioöljy, eli III ryhmän öljy , mitä mainostetaan virheellisesti täyssynteettisenä ja synteettisenä=Teboil ja Neste.

        Ennen Neste oli jyrkästi eri linjalla. (OMA PAO-TEHDAS)

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018h2?context=oikotie

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/-/HL20010609SI1AL018gs?context=oikotie

        Ei sitä mitään virheellisesti mainosteta. Suomessa ei homma mene niin kuin Saksassa, jossa täyssynteettisyydelle on jokin määritelmä. Se on markkinointitermi.

        Group III -öljy voidaan valmistaa joko raakaöljystä pitkälle jalostamalla tai sitten maakaasusta kuten Shellin GTL -öljyt. PAO:kin valmistetaan eteenikaasua jatkojalostamalla. Eli eivät ne erot ole niin dramaattiset mitä annat ymmärtää.

        Jos pistän kahteen läpinäkyvään purkkiin PAO:ta ja toisen Group III -perusöljyjä niin aika fakiiri olet jos pystyt sanomaan kumpi on kumpaa.


      • Esson vaarit rulaa
        PAO säästää kirjoitti:

        LL vaihtoväli raiskaa konetta. Sopii hyvin autotehtaille, koska moottori kuluu paljon enemmän.. 10 000km vaihtoväli ja moottori kestää leikiten 1000 000km.

        Moottorivaurioista yleisimpiä on turbojen laakerien pettäminen ja nokkien kuluminen.

        LL öljyt .. Krakatut III öljyt " eivät voitele hyvin.

        Paras huolto on käyttää PAO tai esteriöljyä 10 000km vaihtovälillä ja heittää LL öljyt jorpakkoon. http://www.ebay.de/itm/Castrol-EDGE-0W-30-Motoroel-5-Liter-0W30-VOLLSYNTHESE-/180569342534

        PAO Castrol on hyvää.

        miksi auton moottorin pitäisi kestää miljoona kilometriä, autoha on loppu muualta paljon ennen sitä eikä kannata edes korjata vaiikka kone olisikin ehjä????
        Turbot ovat kulutusosia joiden kestävyys on käyttäjästä kiinni. Hyvin näyttää LL-autot kestävän koneensa puolesta, mistähän olet "tietosi" keksinyt?


      • näin se menee
        Esson vaarit rulaa kirjoitti:

        miksi auton moottorin pitäisi kestää miljoona kilometriä, autoha on loppu muualta paljon ennen sitä eikä kannata edes korjata vaiikka kone olisikin ehjä????
        Turbot ovat kulutusosia joiden kestävyys on käyttäjästä kiinni. Hyvin näyttää LL-autot kestävän koneensa puolesta, mistähän olet "tietosi" keksinyt?

        Hunommillla LL- krakatuilla mineraaliöljyillä pitkillä väleillä kone voi hyvissä olosuhteissa kestää 400 000km. Turbot menee vaihtoon 100 -200 000 välein.

        Esteriöljyillä ja 10 000 vaitovälillä kone kestää kolminkertaisesti.

        PAO öljyllä lähes.

        LL- öljyt sopii niille jotka vaihtaa autonsa 3v välein uuteen.


      • tryps
        näin se menee kirjoitti:

        Hunommillla LL- krakatuilla mineraaliöljyillä pitkillä väleillä kone voi hyvissä olosuhteissa kestää 400 000km. Turbot menee vaihtoon 100 -200 000 välein.

        Esteriöljyillä ja 10 000 vaitovälillä kone kestää kolminkertaisesti.

        PAO öljyllä lähes.

        LL- öljyt sopii niille jotka vaihtaa autonsa 3v välein uuteen.

        No voit olla huoleti. Tulevaisuuden 0W/5W - 20 öljyt jotka ovat LL-öjyjä jälleen PAO -öljyjä. Nähdääs miten turbot kestää. Voin sanoa, eivät tule sen paremmin kestämään.


      • Esteriöljy
        tryps kirjoitti:

        No voit olla huoleti. Tulevaisuuden 0W/5W - 20 öljyt jotka ovat LL-öjyjä jälleen PAO -öljyjä. Nähdääs miten turbot kestää. Voin sanoa, eivät tule sen paremmin kestämään.

        Turbot kestää paremmin PAO-Öljyillä. LL-vaihtovälissä mikroskooppiset partikkelit hiovat moottoria. Turbossa öljy kuumenee. Varsinkin jos kone sammutetaan väärin kuormituksen jälkeen.

        Esteriöljyt on turboystävällisiä. Jos lompakko kestää niin esteriöljyt on parhaita.

        Nissan Maximassa pitää käyttää esteripohjaista öljyä.

        http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/AskMobil/Is_Mobil_1_ESP_Formula_M_an_Ester_Oil.aspx

        Parasta öljyä.
        http://www.the370z.com/nissan-370z-general-discussions/3530-nissan-ester-oil.html


      • juusmt
        Esteriöljy kirjoitti:

        Turbot kestää paremmin PAO-Öljyillä. LL-vaihtovälissä mikroskooppiset partikkelit hiovat moottoria. Turbossa öljy kuumenee. Varsinkin jos kone sammutetaan väärin kuormituksen jälkeen.

        Esteriöljyt on turboystävällisiä. Jos lompakko kestää niin esteriöljyt on parhaita.

        Nissan Maximassa pitää käyttää esteripohjaista öljyä.

        http://www.mobiloil.com/USA-English/MotorOil/Car_Care/AskMobil/Is_Mobil_1_ESP_Formula_M_an_Ester_Oil.aspx

        Parasta öljyä.
        http://www.the370z.com/nissan-370z-general-discussions/3530-nissan-ester-oil.html

        Niitä sun mikroskooppisia partikkeleita on kuule jo avaamattomassa öljypurkissakin, eli turhaan olet niistä huolissasi.


      • Esteriöljy
        juusmt kirjoitti:

        Niitä sun mikroskooppisia partikkeleita on kuule jo avaamattomassa öljypurkissakin, eli turhaan olet niistä huolissasi.

        Ne EI TOIVOTUT mikroskooppiset partikkelit tulee epätäydellisestä palamisesta (hiili) sekä ulkoilmasta (hiekkapöly)


      • Esteriöljy
        Esteriöljy kirjoitti:

        Ne EI TOIVOTUT mikroskooppiset partikkelit tulee epätäydellisestä palamisesta (hiili) sekä ulkoilmasta (hiekkapöly)

        Jos haluat turbosi kestävän, niin 10 000km öljynvaihtoväli ja oikea PAO-pohjainen öljy.

        Tai vielä parempi ESTERIPOHJAINEN-ÖLJY!!!

        http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34720


      • trysp
        Esteriöljy kirjoitti:

        Jos haluat turbosi kestävän, niin 10 000km öljynvaihtoväli ja oikea PAO-pohjainen öljy.

        Tai vielä parempi ESTERIPOHJAINEN-ÖLJY!!!

        http://www.dynamiitti.com/forum/viewtopic.php?t=34720

        Kyllä ne turbot kestää ihan hyvin Grp III -pohjaisellakin öljyllä. Voit tietysti väitteesi todisteeksi näyttää turbon joka on hajonnut kun on käytetty GrpIII -öljyjä.


    • Motul
    • Vuonna2016

      Castrol Edge FST 5W-30 hinta on tullut alas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe