W124 200D käyttöautona

200D harkinnassa...

Eli laittakaa tänne KAIKKIA kokemuksia W124 200D:stä mitä tiedätte! Hyviä ja huonoja.

1. Millainen auto on ajaa talvella? Ja pysyykö hyvin rasassa?

2. Kun kaikki haukkuu aina niin laiskaksi, niin onko se totta? Kyllä silläkin varmaan aina on ohi päässyt, kun on ollut tarvis?

3. Paljonko siihen maksaa diesel-vero/vuosi?

4. Millaisia vakiovarusteita autosta löytyy? Onko keskuslukitus, ja ohjaustehostin vakiona?

5. Millainen auto on ajaa maantiellä/kaupungissa?

6. Onko auto hiljainen sisälle? Muistaisin, että kun joskus olin sellaisen kyydissä, niin sisälle ei kuulunut oikein mitään?

7. Entä, kun yhden kaverin kotona on tuollainen 90 luvun alkupuolen 5-vaihteinen 200D, ajettu 450tkm, ja siitä on mennyt vaihdelaatikko 3 kertaa hajalle? Taitaa tuo perus 4-vaihteinen vaan olla siinä mielessä paljon parempi vaihtoehto. Mutta entäs maantiellä, joutuuko tuolla 4-vaihteisella pitämään paljon kierroksia, kun ajaa 100km/h? Häiritseekö niillä nopeuksilla jo sisämelu tuolla 4-vaihteisella loodalla?


Kyseinen auto kiinnostaa minua eniten siksi, että sillä ajelu tulee halvaksi, koska kulutus on pieni n. 6l/100km, ja ilmeisesti d-verokaan ei päätä huimaa. Lisäksi plussaa tulee siitä, kun se on mersu ;).

11

4928

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arska

      Ei itsellä kyseistä mallia,mutta ajaessani ei tuntunut laiskalta,päinvastoin,ellei sitten ollut moottori vaihdettu.Tosin kaikilla meillä eri vaatimuksia kiihtyvyyden suhteen.Diesel vero jäi muistaakseni alle 3000markan kun sitä joskus kyselin.

    • hyviä

      Osta pois,varmaan halvimpia autoja ylläpitää ja huoltaa,ohjaustehostin vakiovaruste samoin keskuslukko,muutapa ei 200 deessä olekaan,4-vaihteisen välitykset on niin pitkät että ei vielä satasen vauhdissa huuda.Laiskahan se on mutta vauhtiin päästyä sillä lotkottaa mukavasti pitemmänkin matkan.Varaosat ovat tosi halpoja ja talvella lämmin ja jos vaan takakelkan puslat kunnossa ni ei tarvi kahva edellä ajaa.Lycka till!

      • 200D harkinnassa...

        Eihän ne 4-vaihteisen välityksen kuitenkaan yhtä pitkät ole, kun 5-vaihteisen?

        Kattelin juuri Keltaista Pörssiä ja sielä oli tosi paljon 4-5000 eurolla noita 200D:tä.

        Minkähän laisen yksilön sillä hintaa saa?


      • Pasi
        200D harkinnassa... kirjoitti:

        Eihän ne 4-vaihteisen välityksen kuitenkaan yhtä pitkät ole, kun 5-vaihteisen?

        Kattelin juuri Keltaista Pörssiä ja sielä oli tosi paljon 4-5000 eurolla noita 200D:tä.

        Minkähän laisen yksilön sillä hintaa saa?

        Mulla on ollut vm-87 200d mersu reilun vuoden. KM on reilu 600 tkm ja kun käytin reilu kuukausi sitten katsastuksessa niin meni heittämällä läpi. Ajoaikaa on siis ensi vuoden loppuun. Diesel vero on halpa, reilu 400 egee vuodessa. Auto on 4-vaiht. manuaali. joka on ainakin minusta oikein mukava ajella, vaikka vähän rauhallinen(laiska) peli onkin. Kulutus on ollut tasaista 6,2 litraa, ajoi sitten missä ja miten tahansa. Auto on varmasti yksi hiljaisimpia autoja, jopa uusiinkin verrattuna. Tämä on ehkä niitä laatujuttuja johon mersussa on aikanaan panostettu. Itse olisin kiinnostunut vaihtamaan isompaan samanlaiseen, eli 300d mersuun joten jos kiinnostaa niin laita s-posti osoite niin voin laittaa omastani kuvia tulemaan.
        T: Pasi


      • Arska
        Pasi kirjoitti:

        Mulla on ollut vm-87 200d mersu reilun vuoden. KM on reilu 600 tkm ja kun käytin reilu kuukausi sitten katsastuksessa niin meni heittämällä läpi. Ajoaikaa on siis ensi vuoden loppuun. Diesel vero on halpa, reilu 400 egee vuodessa. Auto on 4-vaiht. manuaali. joka on ainakin minusta oikein mukava ajella, vaikka vähän rauhallinen(laiska) peli onkin. Kulutus on ollut tasaista 6,2 litraa, ajoi sitten missä ja miten tahansa. Auto on varmasti yksi hiljaisimpia autoja, jopa uusiinkin verrattuna. Tämä on ehkä niitä laatujuttuja johon mersussa on aikanaan panostettu. Itse olisin kiinnostunut vaihtamaan isompaan samanlaiseen, eli 300d mersuun joten jos kiinnostaa niin laita s-posti osoite niin voin laittaa omastani kuvia tulemaan.
        T: Pasi

        Voit tarjota autoasi myös tännekkin [email protected] ja kerro sit samalla paljonko pyydät


    • Jouni

      Minulla ollut 200D -90 n. 5 v.
      Laiskuus ei ole ollut häiritsevää.
      Matka vauhtina 120-130 pystyy pitämään hyvin(jos
      rajoitukset sallii)
      Osat ollut edullisia ja useita myyjiä.
      Nyt olen ajatellut hankkia uudemman joten entinen on myynnissä.
      MB 200D -90 ns. muovihelmainen aj. 480tkm.
      valkoinen, keskuslukko, ABS, CD-Boxi 10 levyn,
      2-renkaat aluvanteilla.
      Uusittu kannentiiviste, tuulilasi, tuulilasinpyyhkijän moottori, lämmityslaitteen moottori. Ei ruostetta.
      hinta 7000,- auto Kouvolassa p. 0400 - 185 840

      • 200D harkinnassa...

        Kiitoksia tähän astisista kokemuksista! Mutta lisää kaivataan!!!

        Ps. Älkää nyt perustako tänne mitään myyntipalstaa ;)


    • 200D harkinnassa...

      Vähäistä on kyllä kokemukset! Kyllä näitä 200D:itä varmaan enemmän on. Laittakaa nyt vaan niitä kokemuksianne lisää kyseisestä autosta!

      • Anonyymi

        Onks näitä monta


    • Hullu

      huono ajaa ja kohtuuttoman laiska,sisämelu ei
      mersussa häiritse!

    • Anonyymi

      Tollanen ois kiva omistaa ja 300e ja 240d ja 280e

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe