Olen kohta 15-vuotias poika,ja minulla on pompahtanut esiin sellanen kumpu,kylkiluiden viereen muutamasti .Kysyin äidiltä että mikäköhän on ja sanoi että luultavasti palleatyrä,ja millainen on leikkaus jos siihen joutuisi?
Minullako Pallea tyrä
9
5125
Vastaukset
- leikattu
helppo ja kivuton leikkaus.paranet kunnolla kun leikkaavat sinut.
tv.eki - Tools
tehtävä on arvioida asia, ensiksi vatsa täytyy tähystää palleatyrän todentamiseksi.
Palleatyräleikkaukseen jos päädyt, vaadi kokenutta vatsakirurgia tekemään se. - R.potilas
Kaikille ei oikeen sovi palleatyrän leikkaus. Joillekin jää sellainen vika että ei voi enään oksentaa tai röyhtäistä.
Minulle sanottiin että palleatyrääni ei noin vaan leikata, sitten vasta leikataan kun en voi enään niellä.
Palleatyrää on ainakin 4 erilaista, minulla on se pahempi. Kun elää palleatyrän mukaan niin ei mitään hätää.- tyräläinen
Missä tarkalleen sun kumpu on? Mullakin on kumpu oikean puoleisen kylkiluiden vieressä.
Mulla oli paljon oireita,ja kun kysyin lääkäriltä kummusta,niin vaan sanoi että ei ihminen ole ikinä symmetrinen. Silloin tyydyin vaan selitykseen. Myöhemmin kuin menin tähystykseen,niin todettiin palleatyrä.En kysynyt että johtuuko kumpu siitä,mutta on ainakin siinä kohtaa missä tyrän pitäisi olla. Ja suuri tästä kohtaa mulla on maha kipeä.
Jos sulla ei ole oireita niin empä olisi niin huolestunut.Mullekin sanottiin että pallea tyrää ei lähdetä leikkaamaan kuin viimeisenä keinona.Jos ei lääkkeet siis auta oireisiin. - R.potilas
tyräläinen kirjoitti:
Missä tarkalleen sun kumpu on? Mullakin on kumpu oikean puoleisen kylkiluiden vieressä.
Mulla oli paljon oireita,ja kun kysyin lääkäriltä kummusta,niin vaan sanoi että ei ihminen ole ikinä symmetrinen. Silloin tyydyin vaan selitykseen. Myöhemmin kuin menin tähystykseen,niin todettiin palleatyrä.En kysynyt että johtuuko kumpu siitä,mutta on ainakin siinä kohtaa missä tyrän pitäisi olla. Ja suuri tästä kohtaa mulla on maha kipeä.
Jos sulla ei ole oireita niin empä olisi niin huolestunut.Mullekin sanottiin että pallea tyrää ei lähdetä leikkaamaan kuin viimeisenä keinona.Jos ei lääkkeet siis auta oireisiin.En ihan tarkalleen tiedä miten päin tyräni lepäilee pallean päällä, kuitenkin niin että oikealla kyljellä nukkuminen on välillä mahdotonta.
Minulla palleatyrä oireilee siten, että jos istun huonosti, niin kipu on sietämätön, se siis säteilee selästä ylös korvan taakse.
Joku määrätyn syöminen voi ärsyttää palleatyrää esim. kääretorttu joka polttelee tuskallisesti.
Palleatyrä on kuulemma nykyisin aika yleistä, samoten tuo refluksiatauti joka minullakin on. - jaazaa
R.potilas kirjoitti:
En ihan tarkalleen tiedä miten päin tyräni lepäilee pallean päällä, kuitenkin niin että oikealla kyljellä nukkuminen on välillä mahdotonta.
Minulla palleatyrä oireilee siten, että jos istun huonosti, niin kipu on sietämätön, se siis säteilee selästä ylös korvan taakse.
Joku määrätyn syöminen voi ärsyttää palleatyrää esim. kääretorttu joka polttelee tuskallisesti.
Palleatyrä on kuulemma nykyisin aika yleistä, samoten tuo refluksiatauti joka minullakin on.on, vaikkakaan kipua ei ole.
Mulla myös palleatyrä refluksitauti, välillä on vaivoja, välillä ei mitään vaivoja. Ja sitten on tullut muita oireita, mitä luuli aluksi että kuuluu refluksitautiin, kun niin monella niitä oli, mutta tarkemmissa tutkimuksissa ne osoittautuikin muun taudin oireiksi.
Paljonhan on ihmisiä joilla on palleatyrä ja ei aiheuta mitään vaivoja.
- jaazaa
palleatyrä ulkoisesti? Ainakaan mun tapauksessani ei.
- tyräläinen
Mulla on tosiaan ainakin tyrän kohdalla kumpu,vaikka tämä ei kuulema ulospäin pitäisi näkyä.
Mutta ei mitään sellaista mitä tulee esim.napa tai nivustyrässä,kun niissähän tulee oikein ulospäin jotain.Tää mun tyrä kohta näkyy sellaisena kumpuna,ja kun kysyin lääkäriltä sanoi vaan ettei kaikki ole symmetrisiä.
Mutta kuinka sattuukaan sitten juuri kipu kohdassa olemaan tämä kumpu,ellei se johtuisi tyrästä.
Lisäksi koko elämäni aikana en ole huomannut että tälläinen kumpu olisi.Huomasin vasta kun alkoi olemaan ongelmia.Ja olen nuorena ollut tosi hoikka,että olis pitänyt kyllä huomata. Kun kerta nyt näkyy peilistä katottuna,vaikka painoa on enemmän kuin aikaisemmin.
Kumpu on siis loiva,keskikohdan ja oikean kylkiluiden kohdalla.
Mulla on kanssa oikealla kyljellä mahdotonta nukkua kun on kipeä kausi.Ei ole onneksi koko ajan,vaan saan lääkkeillä rahoitettua.Pitäisi varmaan syödä niitä lääkkeitä koko ajan,mutta kun on oireeton niin alkaa niitä unohtelemaan.Sit taas kun oireet tulee,niin saa viikko kaupalla syödä ennenkuin helppaa. - jaazaa
tyräläinen kirjoitti:
Mulla on tosiaan ainakin tyrän kohdalla kumpu,vaikka tämä ei kuulema ulospäin pitäisi näkyä.
Mutta ei mitään sellaista mitä tulee esim.napa tai nivustyrässä,kun niissähän tulee oikein ulospäin jotain.Tää mun tyrä kohta näkyy sellaisena kumpuna,ja kun kysyin lääkäriltä sanoi vaan ettei kaikki ole symmetrisiä.
Mutta kuinka sattuukaan sitten juuri kipu kohdassa olemaan tämä kumpu,ellei se johtuisi tyrästä.
Lisäksi koko elämäni aikana en ole huomannut että tälläinen kumpu olisi.Huomasin vasta kun alkoi olemaan ongelmia.Ja olen nuorena ollut tosi hoikka,että olis pitänyt kyllä huomata. Kun kerta nyt näkyy peilistä katottuna,vaikka painoa on enemmän kuin aikaisemmin.
Kumpu on siis loiva,keskikohdan ja oikean kylkiluiden kohdalla.
Mulla on kanssa oikealla kyljellä mahdotonta nukkua kun on kipeä kausi.Ei ole onneksi koko ajan,vaan saan lääkkeillä rahoitettua.Pitäisi varmaan syödä niitä lääkkeitä koko ajan,mutta kun on oireeton niin alkaa niitä unohtelemaan.Sit taas kun oireet tulee,niin saa viikko kaupalla syödä ennenkuin helppaa.happosalpaajat auttaa, niin useimmiten niitä saa syödä viikkoja, muistelisin että mullakin helpotti parin kuukauden jälkeen.
Tuo 20 20Mg voisi olla hyvä kompromissi oireettoman ja oireellisen ajankohtiin, eli kun ei oireile, niin vaan 20Mg ja kun oireilee ottaa sen toisen 20Mg.
Mullakin oireettomia kausia aika usein, mutta silti käytän happosalpaajaa, yhden muun lääkkeen kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla602866Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "452492SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past992102Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851375Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301209Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o182903Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m82823Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52716- 43695
Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44692