En kyl oikein tiedä kirjotanko oikeelle palstalle, mutta en löytäny sopivampaakaan paikkaa..
Kävin tänään schrammek yrttisyväkuorinnassa ja voin kertoa, että kyllä se tuntuu tehoavan arpiin! Pari tuntia sitten tulin kotiin ja nyt naamaan sattuu, eli tunttu siltä kuin se auttais. Kuukausihan siihen menee ku näkee lopullisen tuloksen, mutta nyt jo vaikuttaa auttavan.. Voin pitää pientä "päiväkirjaa" täällä ja kertoa vaiheittain, miltä ihoni näyttää. Nämä 5 ekaa päiväähän ne "kriittisimmät" ovat..
Kyselkää pois, vastaan mielelläni :)
Kävin täällä Jyväskylässä hoitola sinisalongissa(tai joku sellanen se oli) ja makso jälkihoitoineen, kotihoitotuotteineen 242e, eli erittäin edullinen..
aknearvista (ja muistakin arvista) eroon!!
13
3734
Vastaukset
- Ihospesialisti
Hei!
Kerro vaan, niin muutkin tietävät ja minä saan arvokasta tutkimustietoa. Päivitä tietoja ja onko arpien tasoittumista tosiaan tapahtunut, eli onko kuorintan tehnyt konkreettista tulosta.
Minä ainakin seuraan mielenkiinnolla! Eli aloitit 3.9.2008? Aloitetaan laskenta tuosta. Onko sinulla enää aknetulehdusta vai tehtiinkö operaatio täysin terveelle iholle? Nyt on varmaan hyvä aika tehdä tuokuorinta, koska ei valoisaa ja toisaalta ei pakkasta vielä.- melkein "täydellinen...
Eli siis kyllä joo aloitin eilen(3.9.) tän hoidon, ja tätä ajankohtaa en sillai tarkemmin harkinnu, ku haluun vaan nopeesti ja tehokkaasti eroon tästä "epatasaisesta" ihosta..
Niin eikä minulla enää ole aknea.. Yläasteella 8.luokalla minulla oli akne pahimmillaan ja kun se lähti, niin jätti karmeat jäljet(ainakin omasta mielestäni, kun äiti ja isosisko sanovat, ettei naamani ole pahimmasta päästä)..
Taas naamaa kutittaa, mutta pitää vaan väännellä naamaa jotta kutina lakkaisi :D
- melkein "täydellinen...
Eilisestä vielä: en muistanut kertoa ihoni alkukuntoa, eli ihossani on "kuoppia" ja sitten punaisiakin aknearpia(jotka siis eivät ole niin montullaan) kaikki arvet ovat jo n.4 vuotta vanhoja. Aknea minulla ei enää ole, ainoastaan niitä näkymättömiä "pikkunäppyjä" mitä kaikilla on. Ja sitten otsassani on n.10cm pituinen arpi (onnettomuudesta) ja tämän pitäisi kuulema tepsiä siihenkin..
Eli eilen huomasin (tai ainakin kuvittelin) ihoni jo tasoittuneen hieman..
Elikkäs nyt on toinen päivä meneillään. Naama oli heti aamusta rasvaisen näköinen (eli kiilsi sillain kuin olisi Tooodella rasvainen iho), mutta siihen EI saa koskea (muulloin kuin laittaa kosmetologin antamaa rasvaa tai kasvovettä), nii pitää vaan kärsiä..
Aamulla levitin kosmetologin ohjeistuksella rasvasekoitetta naamaan hellästi, mutta kuitenkin tuntui siltä kuin olisi raapinut naamaa. Tänään en vielä saa käyttää kasvovettä (syytä en tiiä, enkä älynny kysyä), mutta rasvaa pitää laittaa 3 kertaa päivässä (aamulla, päivällä ja illalla). Koulussa naama alkoi kuivaa "sisäisesti" vaikka ihon pinta olikin rasvaisen näköinen. Eli hilseily alkoi jo vähäsen. Silmätkin alkoivat vuotaa (saattaa johtuu siitä kun on viruksia liikkeellä, tai siitä kun oli ekaa kertaa ilman meikkiä koulus tai kun nukuin niin huonosti viime yönä). Kaikista ihmeellisintä on, että iho on tasoittunu jo huomattavasti vaikka on vasta toinen päivä, ootan vaan innolla miltä iho näyttää kuukauden päästä :)
Ainiin ja tää kutina on kyllä vähän inhottavan tuntusta, mutta kyllä tän kestää ja sitten jos vaikkapa mp3 soittimen piuha osuu naamaan, nii se tuntuu kuin se raapis, eli naama on arkana (mutta se hiero sitä yrttiseosta vähän reilun vartin, eli niin kauan ku sanoin että alkaa sattumaan, vaikka sitä pitäis hieroo vaan 10min.)
Ootan innolla miltä mun naama näyttää huomenna, että kehtaako sitä mennä ees kouluun :D
Äiti sanoi minulle puolivuosikymmentä sitten, kun minulla oli hammasraudat: Kauneudesta pitää kärsiä.- Ihospesialisti
Heippa!
Hyvä, jos olet tyytyväinen jo nyt. Itse valitettavasti en usko, että tuo ko. kuorinta tepsii syvempiin arpiin, kuten onnettomuuden aiheuttajiin tms.
Ehkä kannattaisi mennä seuraavaksi erikoislääkärin suorittamaan laserointiin tai kemialliseen kuorintaan. Siis, jos tämä ei tuo toivottua tulosta. Ja on kosmetologeilla muitakin kuorintoja, mutta kyllä tuo lääkärin suorittama kuorinta on kustannustehokkain ja ehkä tehokkain. Odotellaan nyt ja erittäin hyvä, jos tuo yrttikuorinta tehoaa sinulle. Ja siis todellakin toivon, että tehoaa myös onnettomuusarpeen.
Todellakin kauneudesta ja komeudesta joutuu kärsimään ja maksamaan. Ajattele kuitenkin, että se on elinikäinen sijoitus ja vaikuttaa mielenterveyteen ja hyvinvointiin.
Tänään iho on ollut samanlainen kuin eilenkin.. Kouluun en kyennyt lähtemään, koska ihoa kutitti niin vietävästi, ettei koulupäivästä olisi varmaankaan tullut mitään.. Oli kyllä silläkin varmasti osansa, kun väsytti.. Iho on alkanut kuivumaan, koska tunnen kuinka leuan alta iho kiristää hieman.. Silmiä kirvelee hieman ja luulempa että se johtuu siitä, kun en ole uskeltanut pestä silmiäni vedellä (tai millään muullakaan).. Rasvaa olen laitellut 3kertaa päivässä, mutta kuitenkin ihon hilseily on jo alkanut (ei sitä kyllä ulkopuoliset huomaa).. Finni on tullut leukaan, mutta pitää malttaa mielensä, koska naamaan ei saa koskea (pitää hokea sitä koko ajan ittelleen, kun olen "kova näpräämään" naamaani) Ja kosmetologi sanoi, että jos on sellasia "näkymättömiä näppyjä" (eli pikku finnejä, jotka eivät ikinä "puhkea") niin ne saattavat tulla esille, niinkuin minulle nyt tuli..
Tuosta otsikosta: sen takia laitoin "tavallaan 2,5 päivä" koska tämä kuorinta tehtiin keskiviikko iltana, niin sitä keskiviikkoa ei tavallaan lasketa, tai niin ainakin käsittäisin, kun saan käyttää sitä kasvovettä vasta huomenna (eli lauantaina)..'
Huomenna hilseilyn pitäisi olla voimakkaimmillaan, mutta tällähetkellä ei ainakaan vielä näytä pahalta.. Huomista odotellessa................ - melkein "täydellinen...
Unohdin eilen päivittää "päiväkirjaani".. Elikkäs eilen sain aloittaa kasvoveden käytön ja se oli ihanaa, koska ihoni ei enää kiiltänyt ja sai ottaa kaikki ne rasvat pois iholta, mitkä ei ollu imeytyny.. Iho ei ollut enää arka, eli ei tuntunut siltä kuin olisi raapinut.. Eilen myös pesin hiukset ja se oli melko hankalaa, koska naama ei saanut kastua ollenkaan, mutta kyllä se kuitenkin onnistui.. Harmittaa, kun menin eilen tekemään sellaista hommaa, jossa hiusrajani alkoi hikoilemaan hieman, niin pelkäsin(pelkään) että ne yrtit poistuivat ihostani. Kosmetologi kyllä sanoi, että voi käydä esim. pienellä kävelylenkillä, eikä se haittaa(niin en usko että siitä hikoilusta haittaa oli). Iho aloitti eilen kuitenkin "vahvemman" hilseilyn, mutta ei sekään ole oikein silmiinpistävää (jollei ihan läheltä katso). Olen ehkä hieman pettynyt tähän hilseilyyn, kun odotin että tyyliin koko naamani lähtisi :D
Pitää odottaa miten tänään edistyy, niin päivittelen taas illalla tapahtumia...- mielenkiintoista
Onpas mielenkiintoista seurata päiväkirjaasi. Itselleni on tehty ko kuorinta useita vuosia sitten. Olen ajatellut mennä siihen tän syksyn aikana uudelleen...pitää vaan järjestellä työjutut/vapaat silleen, että voin kuurottaa kotona n. viikon ;)
mielenkiintoista kirjoitti:
Onpas mielenkiintoista seurata päiväkirjaasi. Itselleni on tehty ko kuorinta useita vuosia sitten. Olen ajatellut mennä siihen tän syksyn aikana uudelleen...pitää vaan järjestellä työjutut/vapaat silleen, että voin kuurottaa kotona n. viikon ;)
Hei! Pystytkö kertomaan tarkemmin, että mikä oli sinun "syysi" kun menit kyseiseen kuorintaan? Eli millainen oli ihosi kunto ennen ja jälkeen käsittelyn?? Ja oletko tyytyväinen lopputulokseen?
- mielenkiintoista
melkein "täydellinen... kirjoitti:
Hei! Pystytkö kertomaan tarkemmin, että mikä oli sinun "syysi" kun menit kyseiseen kuorintaan? Eli millainen oli ihosi kunto ennen ja jälkeen käsittelyn?? Ja oletko tyytyväinen lopputulokseen?
Kokeilin yrttikuorintaa aknen aiheuttamien arpien hoitamiseen. Jonkinverran siitä tais olla apua, mutta ei tosiaankaan niin paljon kuin kuvittelin. Olis kai pitänyt ottaa sarjahoitona. Tän vuoden keväänä otin sarjahoitona (4-5 krt) miedomman shrammekin, eli sen minipeel-kuorinnan (parin viikon välein tehtiin). Sillä sain hyviä tuloksia. Ihon väri tasottui ja ihohuokoset pienenivät selvästi.
Tällä hetkellä olen ihooni aika tyytyväinen, mutta hieman kutkuttelee vielä yks shrammek-hoito.
Elikkäs tän päivän aikana on naaman nahka hieman lähtenyt, ei ehkä sellaisista kohdista kuin toivoin, mutta kokoajan laajemmalta alueelta.. Irtoinaisen ihon kohdalla on ollut kutinaa, eipä oikeastaan muualla.. Huomenna kosmetologi sitten käsitykseni mukaan "hinkkaa" kaiken irtonaisen nahan pois uuden tieltä.. Odotan innolla huomista, koska sitten näen kunnolla tuloksen (vaikka lopullisen tuloksen näkee vasta kuukauden kuluttua). Ja huomenna kosmetologi arvioi tarvitsenko uuden kuorinnan.. Vaikka kosmetologi sanoisikin etten tarvitse, niin todennäköisesti menen, koska tällä hetkellä en ole täysin tyytyväinen tämän hetken tuloksiin, mutta pitää oottaa se kuukausi.. Kauneuteen on hyvä satsata! Niin ja kun taisin tuossa alkupäivinä kertoa arpien tasoittuneen huomattavasti, niin se taisi johtua siitä, että naamani oli hieman turvoksissa käsittelyn jälkeen.. Ei arvet nyt niin huomattavasti ole tasoittuneet, mutta hieman.. Huomista odotan edelleen innolla!! Ja kuukautta vielä innokkaammin!
Justiinsa tulin kotiin jälkihoidosta ja naama punoittaa hieman, kun se kosmetologi puristi kaikki mustapäät pois.. Nyt on sitten ainakin puhdas iho :) Iho ei ole mitenkään erityisen huomattavasti tasoittunut, eli kuukauden kuluttua menen uudestaan.. Kosmetologi suositteli että tämä kuorinta tehtäisiin ainakin 3 kertaa, paitsi jos itse haluan enemmänkin... Rahaa tähän toki uppoaa, mutta se ei ole mitään verrattuna hyvään ihoon.. Rahaa tulee ja menee, ei siitä kannata huolehtia :) Niin ja tosiaan kuukauden kuluttua tämän ihon lopullisen tuloksen vasta huomaa.. Voi kertoilla kuitenkin vaikkapa kerran viikossa, onko ihooni ilmestynyt muutoksia..
- Ihospesialisti
Hei!
Kuten taas jälleen kerran on tullut todistettua, niin eivät nuo kosmetologien tempaukset oikein tuo tulosta. Katsotaan vielä loppuun.
Oma mielipiteeni on, että kävisit erikoislääkärillä tai suoraan sellaisella, joka suorittaa esim. happokuorintoja tai laserointeja.
Tuosta laser-käsittelystä ainakin saa pysyvää tulosta, olen sen konkreettisesti huomannut. Aika tyyristähän se on, mutta antaa tuloksia. Toisin kuin ehkä nuo yrttikuorinnat. Ja meneehän siihen paljon paalua, kun käyt yrttihoidoissa useasti. Ainakaan mikrohionta ei auta yhtään arpiin.
Moi,
itse olen saanut parhaat tulokset aknen ja arpien selättämiseksi salisyylihapon ja mikrohionnan avulla. Olen tilannut tuotteita netin kautta (www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi) ja tehnyt kuorintoja kotona. Tulee kyllä halvemmaksi kun mennä kosmetologin kalliiseen käsittelyyn, ei ne kosmetologin käyttämät aineet sen ihmeellisempiä ole, mutta rahat kyllä otetaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi254849- 883734
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483185- 542677
- 2082662
- 522625
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322420- 1532350
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1091575