Ikean ihana, edullinen keittiöni/kuvia

Ikeafani

Jos edes harkitset Ikean keittiön hankintaa, niin suosittelen. On tosi ihana. Laitan linkin kuvablogiini, josta pääset katsastamaan remontin tulosta. Asiantuntija oli asentamassa. On ollut keittiöfirmoissa kalusteasentajana ja ei ollut mitään huomautettavaa Ikean laadusta. Tilasin kokoonpanon edes käymättä Ikeassa. Kolleja oli 150 kpl ja mitään ei puuttunut eikä mikään ollut rikki. Nyt vain nautin keittiönpöydän ääressä istuskelusta. Tässä linkki: http://kuvablogi.com/blog/14702/3

60

6813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanoisin

Suomalainenhan ei koskaan kehu, mutta voisin silti tulla istuskelemaan kyökkiisi. Eikä haittaisi, vaikka onkin 'vain2 Ikean kaapit, eikä Marbodaalia tms.

• alaKAAPIT,

etkä laatikostoja?

Pienellä lisäsuunnittelulla olisit saanut Ikealtakin laatikostot kaikkialle muualle paitsi kulmaan. (Ja kulmaankin, jollei kaappitilasta ole hirveä nuusa.)

• ikeafani
        alaKAAPIT, kirjoitti:

etkä laatikostoja?

Pienellä lisäsuunnittelulla olisit saanut Ikealtakin laatikostot kaikkialle muualle paitsi kulmaan. (Ja kulmaankin, jollei kaappitilasta ole hirveä nuusa.)

pelkistä laatikoista. Minusta se näyttää kummalta. sitäpaitsi mihin kohtaan tässä olisit laatikostoja tyrkkinyt. Keittiö on pieni. Altaan vasemmlla puolella olisi ollut tilaa 30 cm laatikostolle (ei taida Ikealla olla) ja silloin on kyllä kaappi parempi. Altaan oikealla puolella on taasen astianpesukone integroituna ja sitten onkin kulmakaappi, joka siis jatkuu lieteen saakka. Et taida kyllä olla paljon noita keittiöitä suunnitellut? Itsellä on koulutusta ja kokemusta.

• ikeafani
        ikeafani kirjoitti:

pelkistä laatikoista. Minusta se näyttää kummalta. sitäpaitsi mihin kohtaan tässä olisit laatikostoja tyrkkinyt. Keittiö on pieni. Altaan vasemmlla puolella olisi ollut tilaa 30 cm laatikostolle (ei taida Ikealla olla) ja silloin on kyllä kaappi parempi. Altaan oikealla puolella on taasen astianpesukone integroituna ja sitten onkin kulmakaappi, joka siis jatkuu lieteen saakka. Et taida kyllä olla paljon noita keittiöitä suunnitellut? Itsellä on koulutusta ja kokemusta.

kulmakaapissa on paljon kätevämpi kuin laatikosto olisi. Siitä vain myös keskeltä saranoitu ovi auki, karusellin pyöräytys ja paistinpannu liesitasolle. Karuselliin mahtuu huimasti enemmän tavaraa kuin laatikoihin olisi mahtunut.

• on mennyt
        ikeafani kirjoitti:

Sekasikiö , varsinkin seinäkaappien leveyksien suhteen. Harmonia täysin kateissa. Oikea suunnittelija olisi tehnyt ilman 30-50 cm välisiä eroja. Vedin väärässä paikassa ja ennen kaikkea varsin idioottimainen allas-ratkaisu. No, elä sen kanssa, ja opi. Älä kuitenkaan esittele itseäsi koulutusta tai kokemusta omaavaksi.

• ikeafani
        on mennyt kirjoitti:

Sekasikiö , varsinkin seinäkaappien leveyksien suhteen. Harmonia täysin kateissa. Oikea suunnittelija olisi tehnyt ilman 30-50 cm välisiä eroja. Vedin väärässä paikassa ja ennen kaikkea varsin idioottimainen allas-ratkaisu. No, elä sen kanssa, ja opi. Älä kuitenkaan esittele itseäsi koulutusta tai kokemusta omaavaksi.

Makuasiahan tuo allas on. Siitä kaikki lähti, kun juuri kyseisen altaan halusin. Sinun ilkeilylläsi ei kyllä ole määrää. En oikein edes ymmärrä mitä tarkoitat 30-50 cm eroilla. Ikean valikoima kaappien ja laatikosto´jen leveyksillä on suppea. Kaikkia erilaisia kaappeja tai laatikostoja ei saa joka leveydellä. Jos haluaa välttämättä, että sekä ala että yläkaappi on täsmälleen saman levyinen joka kohdassa, niin kovin tylsältä näyttää. Tätä systeemiä käyttää juuri sellainen henkilö, jolla ei ole muutoin silmää kalusteita asetella. Suunnitelmani sai todella positiivista palautetta myös ammatti-ihmiseltä suullisesti.

• ikeafani
        on mennyt kirjoitti:

TAidat muuten olla sama henkilö kuin tuo "alakaapit" kirjoittaja. Laittaisit siis laatikostot kulmaankin, jolloin nurkkatila jäisi tyhjäksi. Noilla vetimillä ei saisi ensimmäistäkään laatikkoa auki, kun törmäisi viereisellä seinustalla olevan laatikon vetimeen. Ja kyseiset posliinivetimet halusin luomaan vanhaa tyyliä.

• Kummasteleva

Miksi ostit niin kalliin merkin?

• halvempi?

Kerroppa se.

• ikeafani

hinnoista. Otsikossahan mainittiin EDULLISUUS. Tämä on Ikean valtti näissä keittiöissä. Tekevät suppealla mitoituksella ja pienellä ovivalikoimalla tietääkseni "liukuhihna" työnä. Monet kalustevalmistajat kun tekevät sitä mukaa, kun keittiötilauksia tulee. Silloin toimitusaikakin on luonnollisesti pidempi.

• tuo on!

Paljonko tuli hintaa asennuksineen peleine pensseleineen? Kuinka kauan kesti enterin painalluksesta siihen kun lies lämpes?

• ikeafani

kaikki yhteensä 5 300 €. Noin puolet tai allekin siitä, mitä "varsinaiselta" keittiöfirmalta olisi tullut maksamaan. Kaikkien asennusten hintaa en vielä tiedä tarkalleen. Kalusteasentaja hommasi myös sähkö- ja putkimiehen. Liesihän meillä vaihtoi paikkaa, joten sähkäriä tarvittiin. Kuitenkin alle 2 000 € jää työt.

• Ihan kaamee

On se varmaan ihan kiva, jos tykkää tollasesta tyylistä...

• ikeafani

Laitoin sentään tänne kuvalinkin. Laittakaapa kaikki negatiiviseen sävyyn kirjoittavat immeiset kuvia omista keittiöistänne, jotta voin niitä kauhistella ja itkeä millaista tyyliä teillä on. Pidän maalaisromatiikasta, jota tässä on. Kaikki nykyaikaiset mallit kiiltävine tai sileine voineen saavat karvani pystyyn!

• ihan kaamee
        ikeafani kirjoitti:

Laitoin sentään tänne kuvalinkin. Laittakaapa kaikki negatiiviseen sävyyn kirjoittavat immeiset kuvia omista keittiöistänne, jotta voin niitä kauhistella ja itkeä millaista tyyliä teillä on. Pidän maalaisromatiikasta, jota tässä on. Kaikki nykyaikaiset mallit kiiltävine tai sileine voineen saavat karvani pystyyn!

Se kuvako tekee omastasi paremman? Ei muuta "karvan noususi" tuota sinun keittiötä sen kummenmaksi. Karsee mikä karsee. Kaikkee ihmiset rahojaan tuhlaa.

• ...©

...vaikkei ihan oman tyylisuuntauksen mukainen olekaan. Tuon työtasojen valaistuksen olisin kuitenkin samantien pistänyt uusiksi, varsinkin kun noissa yläkaapeissa on listat valmiina joiden taakse voi helposti piilottaa ohuet loisteputket suht. edullisesti. Ihan vaan rakentavana kritiikkinä...

• ikeafani

Tuota valaistusta mietin itsekin. Nuo valaisimet ovat vanhat ja tuttu mies voi ne vaihtaa, kun siltä tuntuu. En perehtynyt lainkaan valaistussysteemeihin vielä. Ehtiihän ne joskus sitten, kun muuallakin asunnossa pitäisi jotain valaistusjuttuja vielä tehdä. Kivaa, että kaikki eivät ole aivan nipoja ja osaavat esittää asiansa ja joku jopa tulla istuskelemaan keittiööni.

• Axli
        ikeafani kirjoitti:

Tuota valaistusta mietin itsekin. Nuo valaisimet ovat vanhat ja tuttu mies voi ne vaihtaa, kun siltä tuntuu. En perehtynyt lainkaan valaistussysteemeihin vielä. Ehtiihän ne joskus sitten, kun muuallakin asunnossa pitäisi jotain valaistusjuttuja vielä tehdä. Kivaa, että kaikki eivät ole aivan nipoja ja osaavat esittää asiansa ja joku jopa tulla istuskelemaan keittiööni.

Hieno on, täytyy sanoa ja allas on todella kiva. Valitsimme samat ovet mutta allas on teräsallas. Itse suunnittelimme, mutta oli kai pitänyt kysyä suunnittelijalta. On kyllä hienompi kuin meillä ja istuisinkin mieluimmin sinun keittiössäsi. Mutta hei, ihanat kaakelit!Kerrotko mistä saa?

• määkin
        Axli kirjoitti:

Hieno on, täytyy sanoa ja allas on todella kiva. Valitsimme samat ovet mutta allas on teräsallas. Itse suunnittelimme, mutta oli kai pitänyt kysyä suunnittelijalta. On kyllä hienompi kuin meillä ja istuisinkin mieluimmin sinun keittiössäsi. Mutta hei, ihanat kaakelit!Kerrotko mistä saa?

itkemistä muilta - antaa jokaisen tehdä semmoisen keittiön mistä tykkää, laittakaa vaan muutkin niitä kuvia omistanne kun kerran on varaa kritisoida! Pääasia, että itse viihdytte ja tykkäätte.

Itse olen kuullut, että emalinen allas naarmuuntuu ajan myötä - varrokaas siis sitä.

Itse suunnittelen taas keittiötä, edellisestä pähkinä-kiiltävä valkoinen-rosteri köökistä tuli erinomainen, nyt vaan kämppä meni vaihtoon ja aloituspisteessä ollaan. Tästä tehdään vieläkin parempi - pähkinätasot mustaan kiveen ja rosteriliesi induktioon sekä leveät laatikot taas käyttöön..

• ikeafani
        määkin kirjoitti:

itkemistä muilta - antaa jokaisen tehdä semmoisen keittiön mistä tykkää, laittakaa vaan muutkin niitä kuvia omistanne kun kerran on varaa kritisoida! Pääasia, että itse viihdytte ja tykkäätte.

Itse olen kuullut, että emalinen allas naarmuuntuu ajan myötä - varrokaas siis sitä.

Itse suunnittelen taas keittiötä, edellisestä pähkinä-kiiltävä valkoinen-rosteri köökistä tuli erinomainen, nyt vaan kämppä meni vaihtoon ja aloituspisteessä ollaan. Tästä tehdään vieläkin parempi - pähkinätasot mustaan kiveen ja rosteriliesi induktioon sekä leveät laatikot taas käyttöön..

Entinen altaamme oli jotain emalin tapaista ainetta. Ei kyllä ollut naarmuja, mutta jotenkin pinttyi helposti. Ehkä siis oli silmin huomaamattomia kulumia. Tuo allas on posliinia ja siitä minua varoitettiin, että kun jotain siihen putoaa, niin voi haljeta. En kuitenkaan muista pudotelleeni esineitä muihinkaan altaisiin ja hyvinhän nuo kestävät pesutiloissakin. Varon tosin esim. paistinpannua pestessäni, että laitan rätin altaan pohjalle.

• ikeafani
        Axli kirjoitti:

Minustakin nuo kaakelit olivat kauniit ja ne oli laitattanut jo edellinen asukas. Jotain vanhaa mallistoa, joten ei kai enää saa mistään. Siksi jouduin laittamaan lieden viereen seinälle tuon keittiöritilän (ellokselta tilattu), koska siihen saakka oli vain noita kaakeleita. Ennen siinäkin oli korkea komero ritilän kohdalla.

• K..K
        ikeafani kirjoitti:

Minustakin nuo kaakelit olivat kauniit ja ne oli laitattanut jo edellinen asukas. Jotain vanhaa mallistoa, joten ei kai enää saa mistään. Siksi jouduin laittamaan lieden viereen seinälle tuon keittiöritilän (ellokselta tilattu), koska siihen saakka oli vain noita kaakeleita. Ennen siinäkin oli korkea komero ritilän kohdalla.

Voi, kun ihana keittiö! Henkii lämpöä ja kodikkuutta :)

Meille on tulossa tyyliltään ihan erilainen, eikä tuollainen meidän kodin tyyliin sopisikaan, mutta tosi kiva tämä on kuitenkin!

• ebhvdoåz xl.

Makunsa kullakin sano mirri. Jotenkin kummastuttaa tämä Ikean kehuminen tällä palstalla. Liekö jotain itsetunnon pönkitystä.

• ikeafani

Kenenkähän itsetuntoa mielestäsi pönkitetään. En ainakaan ole Ikealla töissä. Eikö Ikean mollaajat pysty uskomaan, että LAADUSSA EI välttämättä ole eroa. Jotkut myyvät vain keittiökalusteita ja hinnoittelu tulee sen mukaan. Lisäksi monet mainostavat ILMAISTA SUUNNITTELUPALVELUA SEKÄ MITTAUSTA. Yhdelle tällaiselle vastasin, että kukaan ei tee talkoilla firmoissa mittauksia ja suunnitelmia, vaan palkkaa vastaan. Tästä sitten maksavat nekin, jotka eivät ko. palveluja tarvitse. Kaikki palvelu on kalusteiden hinnoissa.

• agradaagrada

Ei minunkaan tyylinen keittiö. Jotenkin sekainen, keskeneräisen oloinen ja valmiiksi kuluneen näköinen. Mutta rohkeasti olet uskaltanut laittaa itsesi peliin kun täällä keittiötäsi esittelet. Monet vaan puhuu..

• ikeafani

Enpä olisi kuunaan uskonut, että tätä viestiä luetaan ja kommentoidaan näin ahkerasti, kun linkin kuviini laitoin. Pistin ne sen vuoksi vain, että kun aikoinaan suunnittelin keittiön remontointia (suunnittelua alkoi maaliskuulla), niin lueskelin tätä keskustelu palstaa ahkeraan. Monet kyselivät Ikeasta tai olivat sen hankkineet. Tämä viesti oli lähinnä tarkoitettu juuri niille, jotka sieltä kalusteet aikovat hankkia. Kuvablogini suosituimmat kuvat näyttävät olevan juuri nämä keittiökuva, joiden suosio nousi tosi huippuun, vaikka siellä on niitä minun lutuisten kissojen ja cottonin kuviakin tarjolla.

• jepulis benjamin

Jos laittaa viestin koko maailman laajuiselle palvelimelle ja saa peräti 26 vastausta joista itse on kirjoittanut lähes puolet voidaan siis puhua USKOMATTOMAN suositusta keskustelusta. Jes. Tosi uskomatonta. Melkoinen ammattilainen tässäkin asiassa.

• ikeafani
        jepulis benjamin kirjoitti:

Jos laittaa viestin koko maailman laajuiselle palvelimelle ja saa peräti 26 vastausta joista itse on kirjoittanut lähes puolet voidaan siis puhua USKOMATTOMAN suositusta keskustelusta. Jes. Tosi uskomatonta. Melkoinen ammattilainen tässäkin asiassa.

Opettele käyttämään nettiä!!!!!!!!!!! Viestin lukeneita on aikamoinen määrä verrattuna muihin keittiöaiheisiin keskusteluihin, en kai sanonut missään vaiheessa, että vastauksia olisi tullut tuhottomasti. Kuvablogissani käyneistäkään sinä et voi tietää mitään, mutta itse näen mikä määrä parissa päivässä kävi nuo kuvat tsekkaamassa.

• täällä riittää idiootteja
        ikeafani kirjoitti:

Opettele käyttämään nettiä!!!!!!!!!!! Viestin lukeneita on aikamoinen määrä verrattuna muihin keittiöaiheisiin keskusteluihin, en kai sanonut missään vaiheessa, että vastauksia olisi tullut tuhottomasti. Kuvablogissani käyneistäkään sinä et voi tietää mitään, mutta itse näen mikä määrä parissa päivässä kävi nuo kuvat tsekkaamassa.

Ilmeisesti sulla on Lidingö-kaapit? Meille tulossa tällä viikolla sama. Meillä vaan kaikki alakaapit on isoja vetolaatikoita ja yläkaapit leveitä tuplavitriinikaappeja. Ja vetimet on pitkät. Otettiin ikeasta ainoastaan kaapit ja allas, kivitasot tulee muualta ja samoin hana. Kodinkoneista tulee alumiinipintaiset. Hintaa tälle kaikelle tulee 10te ja keittiöstä tulee kyllä ihan superhieno. Kokoa on 20m2 ja kaappeja tulee yydelle seinälle 4.5m sekä keskelle todella suuri saareke. Ikean osuus hinnasta on 3000 euroa.

Toimitus on tällä viikolla, 4 vkoa sitten tehtiin tilaus.

Me otettiin kaapistot Ikeasta, koska ei haluta maksaa merkistä/brändistä extraa. Ne on kaikki kuitenkin ihan samaa tavaraa.

• jepulis benjamin
        ikeafani kirjoitti:

Sinä puhuit uskomattoman suositustusta KESKUSTELUSTA. Kuinka sinä keskustelet näiden pelkästään tätä juttua lukeneiden kanssa?? Vit.. TYHMÄ akka.

• ikeafriikki täälläkin

Sinä puhuit uskomattoman suositustusta KESKUSTELUSTA. Kuinka sinä keskustelet näiden pelkästään tätä juttua lukeneiden kanssa?? Vit.. TYHMÄ akka.

Siis nähähän ovat täällä KESKUSTELUJA. Niiden suositummuuden näkee siitä, kuinka paljon jokin KESKUSTELU kiinnostaa ihmisiä. Aivan kuten kuinka paljon jollakin ohjelmalla on katsojia, radiokanavalla kuuntelijoita ja täsä siis lukijoita (kuten vaikkapa kirjoilla kirjastossa.
        Tuntuu olevan todella kiinnostava tämä, kun on viestiketju luettu puolitoistatuhatta kertaa. Vrt. muut. Osaisitkohan käydä katsomassa tuon lukijamäärän ja verrata sitä muihin.
        Kaunis keittiö todella. Ihanan vanhahtavaa tyyliä (vaikka olenkin mies).

• ikeafani

Miten joku voikaan kiihtyä???? Löylyä lissää: MINUN KEITTIÖNI ON MAAILMAN IHANIN. Hipsipäs yön pimeydessä ikkunani alta ja näet siellä valot kattokruunussa (tietenkin tosi vanhassa sellaisessa) ja minut istumassa, ihailemassa ja viihtymässä kaikkien vanhojen tavaroideni keskellä. Vahinko, ettei niitä saa mukaan hautaansa.

• tykkäsin

Mua on askarruttanut nuo Ikean keittiökalusteet myös, ja musta oli tosi hieno juttu että sä olet laittanut kuvia ja kertonut kokemuksia. Itse tykkään myös tosta ovimallista ja minusta sun keittiö näytti hienolta. Itselle tulis erilaiset vetimet jne. yllättävän paljon vaikuttaa ilmeeseen nekin. Pääpointti minusta keittiöissä että jokainenhan totta kai ottaa just sellaisen kuin itse haluaa, ja minusta ihan turha alkaa haukkua toisten keittiöitä.

Sen sijaan kiinnostaisi se, että miten siis käytännössä toimit ton tilauksesi kanssa silloin, eli otit mitat, suunnittelit ilmeisesti sillä Ikean ohjelmalla - mutta tarkistutitko Ikean neuvojilla suunnitelmasi vai tilasitko vain tarpeelliset osat netin kautta? Ja miten toimi toimitus? Eikös ne tuo rahtina ne, mitä sulla maksoi kuljetus? Ja ilmoittaako ne miten, että milloin ja mihin aikaan pitäis olla vastaanottamassa tavaraa?
        Ja saako Ikean kalusteisiin hidastimet? Pitääkö ne siinä ohjelmassa jotenkin erikseen valita? Anna käytännön vinkkejä jos/kun kerran tiedät, olis iso apu.

Uskon että laatu voi tosiaan olla Ikealla ihan yhtä hyvä kuin monella pienellä keittiöfirmalla Suomessa ja toisaalta onhan noita pettyneitä kirjoitelmia noista isoista, kalliista ja kuuluisistakin kerrottu tälläkin palstalla ihan riittämiin. Harkitsen Ikeaa, mutta haluaisin lisää tietoa tilauksen käytännön toimivuudesta joltain joka on kokeillut. Mulla tulis uudisrakennukseen ja omat kirvesmiehet asentaa, tulipa keittiö sitten mistä hyvänsä, eli mitoitus ei niin ongelmallinen kuin saneerauskohteessa, koska tässä vaiheessahan voin määrätä vapaasti esim. vesipisteen paikan.

• ikeafani
        tykkäsin kirjoitti:

Mua on askarruttanut nuo Ikean keittiökalusteet myös, ja musta oli tosi hieno juttu että sä olet laittanut kuvia ja kertonut kokemuksia. Itse tykkään myös tosta ovimallista ja minusta sun keittiö näytti hienolta. Itselle tulis erilaiset vetimet jne. yllättävän paljon vaikuttaa ilmeeseen nekin. Pääpointti minusta keittiöissä että jokainenhan totta kai ottaa just sellaisen kuin itse haluaa, ja minusta ihan turha alkaa haukkua toisten keittiöitä.

Sen sijaan kiinnostaisi se, että miten siis käytännössä toimit ton tilauksesi kanssa silloin, eli otit mitat, suunnittelit ilmeisesti sillä Ikean ohjelmalla - mutta tarkistutitko Ikean neuvojilla suunnitelmasi vai tilasitko vain tarpeelliset osat netin kautta? Ja miten toimi toimitus? Eikös ne tuo rahtina ne, mitä sulla maksoi kuljetus? Ja ilmoittaako ne miten, että milloin ja mihin aikaan pitäis olla vastaanottamassa tavaraa?
        Ja saako Ikean kalusteisiin hidastimet? Pitääkö ne siinä ohjelmassa jotenkin erikseen valita? Anna käytännön vinkkejä jos/kun kerran tiedät, olis iso apu.

Uskon että laatu voi tosiaan olla Ikealla ihan yhtä hyvä kuin monella pienellä keittiöfirmalla Suomessa ja toisaalta onhan noita pettyneitä kirjoitelmia noista isoista, kalliista ja kuuluisistakin kerrottu tälläkin palstalla ihan riittämiin. Harkitsen Ikeaa, mutta haluaisin lisää tietoa tilauksen käytännön toimivuudesta joltain joka on kokeillut. Mulla tulis uudisrakennukseen ja omat kirvesmiehet asentaa, tulipa keittiö sitten mistä hyvänsä, eli mitoitus ei niin ongelmallinen kuin saneerauskohteessa, koska tässä vaiheessahan voin määrätä vapaasti esim. vesipisteen paikan.

Ensin mittaisn ja piirsin pohjan sillä Ikean ohjelmalla eli annoin siihen seinen mitat, oven ja ikkunan paikan ja mitat. Helppo ohjelma. Sitten valikoista poimitaan haluamat kalusteet, valitaan ovimalli, vetimet, työtasot, allas, koristelistat yms. Näitä olin jo valmiksi katsellut Ikean kuvastosta. Ohejlma antaa itse kaikki sellaiset tarvikkeet kuten esim. jalat, sokkelit ja altaan vesilukon, sarnat eli näitä ei tarvitse miettiä. Kun tulos tyydyttää (keittiön näkee kolmiulotteisinakin kuvina)voi sitten tulostaa kuvat mittojen kanssa ja ohjelmasta saa myös listan koko helahoidosta ja yhteishinnan (tähän lisätään sitten vielä rahti, joka oli vähän vajaat 200 €, muistaakseni 179 €). Sen jälkeen olin yhteydessä ikean asiakaspalveluun (huom! suunnitelma tulee tallentaa Ikean palvelimella, jossa ohjelma neuvoo). Siellä asiakaspalvelija katsoo sen (tai toimitaa keittiöasiantuntijalle arvioitavaksi) läpi ja neuvoo kyllä, jos siinä on jotain "kömmöjä". Puhelimitse lisäilin vielä jotain pientä tilpehööriä, jota ei ohjelmassa ollut ja jotka olin nähnyt kuvastoissa. Tämän jälkeen sain sähköpostiini tilausvahvistuksen (=asiakastilaus), jonka kävin vielä läpi, että se vastasi ohjelmasta tulostamaani listaa kalusteista. Siinä oli jo loppusumma rahteineen ja alustava toimitusaika, jonka sovin asiakaspalvelussa. Sitten vain rahat Ikean tilille ja odottamaan toimitusta. Muutamia ennen sovittua toimitusaikaa Ikealta otettiin yhteyttä ja sain valita parista eri päivästä ja kellonajasta, milloin tuotteet haluan. Kuljetusliike soitti sitten ja varmisti vielä kellonajan tarkemmin. Kaikki meni tosi hienosti.

Laatikostoissa on hidastimet, ilman eri tilausta ja kulmakaappiin kuuluu karuselli, vaikka monet ei tykkääkään kulmakaapista, niin minusta sinne sopii vallan mahtavasti kattiloita ja yleiskone yms.

Tulikohan tässä nyt kaikki tarvittava tieto sinulle.

• tältä palstalta

teille on omat foorumit.

• hintaan
        ikeafani kirjoitti:

Ensin mittaisn ja piirsin pohjan sillä Ikean ohjelmalla eli annoin siihen seinen mitat, oven ja ikkunan paikan ja mitat. Helppo ohjelma. Sitten valikoista poimitaan haluamat kalusteet, valitaan ovimalli, vetimet, työtasot, allas, koristelistat yms. Näitä olin jo valmiksi katsellut Ikean kuvastosta. Ohejlma antaa itse kaikki sellaiset tarvikkeet kuten esim. jalat, sokkelit ja altaan vesilukon, sarnat eli näitä ei tarvitse miettiä. Kun tulos tyydyttää (keittiön näkee kolmiulotteisinakin kuvina)voi sitten tulostaa kuvat mittojen kanssa ja ohjelmasta saa myös listan koko helahoidosta ja yhteishinnan (tähän lisätään sitten vielä rahti, joka oli vähän vajaat 200 €, muistaakseni 179 €). Sen jälkeen olin yhteydessä ikean asiakaspalveluun (huom! suunnitelma tulee tallentaa Ikean palvelimella, jossa ohjelma neuvoo). Siellä asiakaspalvelija katsoo sen (tai toimitaa keittiöasiantuntijalle arvioitavaksi) läpi ja neuvoo kyllä, jos siinä on jotain "kömmöjä". Puhelimitse lisäilin vielä jotain pientä tilpehööriä, jota ei ohjelmassa ollut ja jotka olin nähnyt kuvastoissa. Tämän jälkeen sain sähköpostiini tilausvahvistuksen (=asiakastilaus), jonka kävin vielä läpi, että se vastasi ohjelmasta tulostamaani listaa kalusteista. Siinä oli jo loppusumma rahteineen ja alustava toimitusaika, jonka sovin asiakaspalvelussa. Sitten vain rahat Ikean tilille ja odottamaan toimitusta. Muutamia ennen sovittua toimitusaikaa Ikealta otettiin yhteyttä ja sain valita parista eri päivästä ja kellonajasta, milloin tuotteet haluan. Kuljetusliike soitti sitten ja varmisti vielä kellonajan tarkemmin. Kaikki meni tosi hienosti.

Laatikostoissa on hidastimet, ilman eri tilausta ja kulmakaappiin kuuluu karuselli, vaikka monet ei tykkääkään kulmakaapista, niin minusta sinne sopii vallan mahtavasti kattiloita ja yleiskone yms.

Netissä tehtiin Ikean omalla suunnitteluohjelmalla alustava suunnitelma, sen jälkeen mentiin tavarataloon (vantaa) ja käytiin se läpi siellä suunnittelijan kanssa, joka antoi vinkkejä ja korjattiinkin pari juttua. Katsottiin vielä läpi mitat, vetimet, kaapit jne että kaikki on varmasti oikein. Maksettiin koko homma kassalla ja viime viikolla Ikea ilmoitti että keittiö saapuu ensi viikolla, kuljetusliike soitti kahdesti ja varmisti että ollaan varmasti paikalla vastaanottamassa tavaroita ja kysyi mikä päivä ja aika meille käy parhaiten.

• että hidastimet ja
        hintaan kirjoitti:

Netissä tehtiin Ikean omalla suunnitteluohjelmalla alustava suunnitelma, sen jälkeen mentiin tavarataloon (vantaa) ja käytiin se läpi siellä suunnittelijan kanssa, joka antoi vinkkejä ja korjattiinkin pari juttua. Katsottiin vielä läpi mitat, vetimet, kaapit jne että kaikki on varmasti oikein. Maksettiin koko homma kassalla ja viime viikolla Ikea ilmoitti että keittiö saapuu ensi viikolla, kuljetusliike soitti kahdesti ja varmisti että ollaan varmasti paikalla vastaanottamassa tavaroita ja kysyi mikä päivä ja aika meille käy parhaiten.

saranat ym kuuluivat hintaan.

• ikeafani
        hintaan kirjoitti:

tuo kuljetus. Se selviää Ikean sivuilta, mutta aina jos on kauempana, niin tuo rahti on se vajaa parisataa yli 200 kg toimituksessa. Itse asustan Keski-Suomessa. Kuvastossa on eri postinumeroalueille omat kuljetuskustannukset. Lisäksi nämä ovat erilaiste riippuen siitä tilaako suoraan netistä vai näin asiakastilauksena. Esim. kun tilataan tänne kauemmaksi, niin silloin toimitus tulee suoraan Ruotsista. En tiedä miten sitten paikan päällä asioidessa, tuleeko tavara Ikean varastosta vai miten.

• auttoi kyllä
        ikeafani kirjoitti:

No eiköhän tuossa tullutkin oleellisimmat, kiitti tosiaan kun viitsit vastata.
        Tutkiskelin eilen tarkemmin noita kuvastoja ja havaitsin myös tuon vaimennin vakiona -jutun sun muuta - eipä monella kalliimmallakaan firmalla tule vaimentimet automaattisesti! Ja vaikuttaa vähän siltä että Ikealta saisi aika edulliseen hintaan laadukkaammat materiaalit kuin mitä jos ostaisi jostain kalliimmasta paikasta, tyyliin puuta laminaatin sijaan, hinta sama.

Mulla on se suunnitteluohjelma, on kyllä tosi helppo käyttää. Oli vaan vähän epäselvää, että tuleeko siinä automaattisesti laatikostoihin kaikki tarvittava kun valitsee sellaisen osan ja "liimaa" paikalleen...

Eli tack så mycket, suunnittelu jatkuu :)

• ikeafani
        auttoi kyllä kirjoitti:

No eiköhän tuossa tullutkin oleellisimmat, kiitti tosiaan kun viitsit vastata.
        Tutkiskelin eilen tarkemmin noita kuvastoja ja havaitsin myös tuon vaimennin vakiona -jutun sun muuta - eipä monella kalliimmallakaan firmalla tule vaimentimet automaattisesti! Ja vaikuttaa vähän siltä että Ikealta saisi aika edulliseen hintaan laadukkaammat materiaalit kuin mitä jos ostaisi jostain kalliimmasta paikasta, tyyliin puuta laminaatin sijaan, hinta sama.

Mulla on se suunnitteluohjelma, on kyllä tosi helppo käyttää. Oli vaan vähän epäselvää, että tuleeko siinä automaattisesti laatikostoihin kaikki tarvittava kun valitsee sellaisen osan ja "liimaa" paikalleen...

Eli tack så mycket, suunnittelu jatkuu :)

Ikealla on ymmärtääkseni laskenut tuo kuljetuksen hinta. Uusimman tiedon mukaan se olisi vain 99 € kauemmaksikin, mutta sehän selviää puhelinsoitolla. Olishan tuo hyvä asia niille, jotka eivät asu tavaratalon lähiseudulla.

• kuulu hintaan
        että hidastimet ja kirjoitti:

saranat ym kuuluivat hintaan.

sitä kun seisoo vain moilasena ei huomaa miten ne lisätään hintaan.

• onneksi olkoon

En ole maalaisromantiikan ystävä lainkaan, joten itselleni en tuollaista laittaisi, mutta on kiva katsoa tuota valmiina, ja kun kaikki rimmaa: vetimet, allas ja hana, sekä tavarat lasiovien takana, näytti olevan Delftin tyylistä posliinia enemmänkin.
      Meillä on Ikeasta hankittu kaikkea pientä kylppäriin, mm. pyykkipussit. Mitoitus ei ihan rimmannut omien suomalaisten kaappiemme kanssa, mutta pienellä kiilapalan lisäyksellä saimme pyykkipussisysteemit toimimaan, ovat hyvät ja hiljaiset koreihin verrattuina.

• ulkomaista?

Kotimaisilla valmistajilla on ihan saman näköisiä kaappeja ja kotimaista ostamalla rahat ja työpaikat jäävät tänne eikä ruotsalais-miljardoorin taskuun.
      Nytkin tehtaat ovat lomauttaneet ja irtisanoneet tosi paljon porukkaa kotimaasta kysynnän hiipumisen takia.
      Mutta eihän se asia tietysti hyväosaisten omaatuntoa kolkuttele.

• kotimaista

Siis pienemmällä kukkarolla varustetun täytyy valitettavasti jättää kotimaiset firmat väliin. Ulkomailta kun näyttää saavan Suomeen puolta halvemmalla ei ainoastaan nyt näitä keittiöitä, mutta paljon, paljon muuta. Näissä keittiöasioissakin kun ei oikein ole muita firmoja kuin juuri keittiöfirmat. Ikea toimii niin laajalla tuotepohjalla, että jo sekin vaikuttaa hintoihin. En muuten ole lainkaan huomannut lehdistä, että kysyntä kalusteistakin hiipuu. Miksi näin on? Eikö pitäisi kysyä miksi saamme tavaraa niin paljon halvemmalla lahden toiselta puolelta (ei mikään kehitysmaa eikä syyllistää niitä, jotka pienellä budjetilla haluavat jotain uutta kotiinsa. Ja olet kyllä nykymaailmassa erikoinen ihminen, jos jokaisen tuotteen: syömiset, vaatteet, kalusteet, hygieniatuotteet pystyt hankkimaan kotimaista alkuperää. Kaikissa kuin ei ede sanota, missä tuote on valmistettu.

• kuunnella
        kotimaista kirjoitti:

Siis pienemmällä kukkarolla varustetun täytyy valitettavasti jättää kotimaiset firmat väliin. Ulkomailta kun näyttää saavan Suomeen puolta halvemmalla ei ainoastaan nyt näitä keittiöitä, mutta paljon, paljon muuta. Näissä keittiöasioissakin kun ei oikein ole muita firmoja kuin juuri keittiöfirmat. Ikea toimii niin laajalla tuotepohjalla, että jo sekin vaikuttaa hintoihin. En muuten ole lainkaan huomannut lehdistä, että kysyntä kalusteistakin hiipuu. Miksi näin on? Eikö pitäisi kysyä miksi saamme tavaraa niin paljon halvemmalla lahden toiselta puolelta (ei mikään kehitysmaa eikä syyllistää niitä, jotka pienellä budjetilla haluavat jotain uutta kotiinsa. Ja olet kyllä nykymaailmassa erikoinen ihminen, jos jokaisen tuotteen: syömiset, vaatteet, kalusteet, hygieniatuotteet pystyt hankkimaan kotimaista alkuperää. Kaikissa kuin ei ede sanota, missä tuote on valmistettu.

uutisia. Novart lomauttaa suurimman osan porukastaan ja sulkee tod. näköisesti Forssan Parman tehtaan.
        Puustelli käy kolmea työpäivää, isku lomauttaa ja muutama muukin ko. firma on laittanut väkeä pihalle.
        Asuntotuotanto on vähentynyt huomattavasti joka näkyy heti tällä teollisuuden alalla.
        Tällä palstalla kirjoitellaankin lähinnä vain kalusteista eikä mistään ruoka-jutuista, vaikka joku paistinpannu tänne onkin joskus eksynyt.

• turhaan tyhjinä seisomaan
        kuunnella kirjoitti:

uutisia. Novart lomauttaa suurimman osan porukastaan ja sulkee tod. näköisesti Forssan Parman tehtaan.
        Puustelli käy kolmea työpäivää, isku lomauttaa ja muutama muukin ko. firma on laittanut väkeä pihalle.
        Asuntotuotanto on vähentynyt huomattavasti joka näkyy heti tällä teollisuuden alalla.
        Tällä palstalla kirjoitellaankin lähinnä vain kalusteista eikä mistään ruoka-jutuista, vaikka joku paistinpannu tänne onkin joskus eksynyt.

rakennetaan ja rakennetaan, vaikka entisetkin ovat myymättä. Hintoja ei vain lasketa, että menisivät kaupaksi niin asunnot kuin muukin tavara. Yritysten kun on saatava niin valtavia voittoja isokenkäisten taskuun. Tappion takia eivät porukkaa lomauta ja irtisano, sehän on nähyt. Tulostavoitteeksi ei riitä enää se, että ei tehdä tappiolla. Tämä keskustelu pitäisi kai siirtyä toiseen foorumiin; ei taida olla aivan oikea paikka enää tälle asialle.

• Keittiösuunnittelija ammati...

En ole IKEAlla töissä vaan aivan muussa keittiö
        firmassa ja rehellisiä kun ollaan,niin ainakin
        Helsinki,vantaa,espoo alueella kannattaa käydä
        keittiöt IKEAlta ostamassa,sen verran parempaa
        ja edullisempaa tavaraa saa.

Laatu on samaa tai jopa parempaa kuin 90%
        "alan" liikkeissä keskimäärin, ko. kuvan
        keittiöstä en henk.koht pidä yhtään,mutta
        se onkin makuasia.

Kotimaisuutta on todella vähän, tänäpäivänä
        keittiövalmistajilla Suomessa,kun kaikki
        mekanismit (helat,vetimet,saranat,liukumek.
        Liesituulettimet jne.)
        tulevat Italiasta,Saksasta tai nykyisin kiinasta.

Vain pieni osa ovimalleista valmistetaan enään
        suomessa, massiivipuu kalleimmasta päästä
        ja halvemmat MDF maalatut (koneet jyrsii nämä automaattisesti,ei siis käsityötä juurikaan).

Laminaattioviakin tehdään,mutta tavara on laminoitua ja halpaa lastulevyä joka tuodaan
        ulkomailta "pitkinä pötköinä" joista vain
        katkaistaan sopiva mitta ja muovilistat tms.
        ylä- ja alareunaan.

Ja kun kun on esim. tuhansia "kotimaisia" MDF ovia nähnyt,niin en menisi kehumaan paremmiksi ainakaan.

Runkomateriaali tulee valtaosin Virosta,Latviasta
        Venäjältä jne. ja vaikka suomessakin lastulevyä
        melamiinipinnalla tehdäänkin,niin ei se eroa
        laadussa mitenkään.

Suurin osa ovimalleista tulee Puolasta,virosta
        Italiasta,romaniasta ja kiinasta n.90-95%
        Suomessa ns."kotimaisten" keittiöliikkeiden kautta myytävistä ovimalleista.

(uskomaton luku jota EI kerrota Koskaan kuluttajalle ellei sitä tosiaan erikseen kysytä ja silloinkin vastataan jos vastataan).

On Suomessa vielä jotain valmistustakin ja ihan laadukastakin esim. STALA ja Franke pesualtaineen
        ja jätevaunuineen,mutta kun muut valmistaa jo
        samaa tavaraa paljon halvemmalla.

Joten UNOHDETAAN nyt jo se virsi kotimaisesta
        keittiöstä,se kun alkaa olla jo vitsi.

• koskee
        Keittiösuunnittelija ammati... kirjoitti:

En ole IKEAlla töissä vaan aivan muussa keittiö
        firmassa ja rehellisiä kun ollaan,niin ainakin
        Helsinki,vantaa,espoo alueella kannattaa käydä
        keittiöt IKEAlta ostamassa,sen verran parempaa
        ja edullisempaa tavaraa saa.

Laatu on samaa tai jopa parempaa kuin 90%
        "alan" liikkeissä keskimäärin, ko. kuvan
        keittiöstä en henk.koht pidä yhtään,mutta
        se onkin makuasia.

Kotimaisuutta on todella vähän, tänäpäivänä
        keittiövalmistajilla Suomessa,kun kaikki
        mekanismit (helat,vetimet,saranat,liukumek.
        Liesituulettimet jne.)
        tulevat Italiasta,Saksasta tai nykyisin kiinasta.

Vain pieni osa ovimalleista valmistetaan enään
        suomessa, massiivipuu kalleimmasta päästä
        ja halvemmat MDF maalatut (koneet jyrsii nämä automaattisesti,ei siis käsityötä juurikaan).

Laminaattioviakin tehdään,mutta tavara on laminoitua ja halpaa lastulevyä joka tuodaan
        ulkomailta "pitkinä pötköinä" joista vain
        katkaistaan sopiva mitta ja muovilistat tms.
        ylä- ja alareunaan.

Ja kun kun on esim. tuhansia "kotimaisia" MDF ovia nähnyt,niin en menisi kehumaan paremmiksi ainakaan.

Runkomateriaali tulee valtaosin Virosta,Latviasta
        Venäjältä jne. ja vaikka suomessakin lastulevyä
        melamiinipinnalla tehdäänkin,niin ei se eroa
        laadussa mitenkään.

Suurin osa ovimalleista tulee Puolasta,virosta
        Italiasta,romaniasta ja kiinasta n.90-95%
        Suomessa ns."kotimaisten" keittiöliikkeiden kautta myytävistä ovimalleista.

(uskomaton luku jota EI kerrota Koskaan kuluttajalle ellei sitä tosiaan erikseen kysytä ja silloinkin vastataan jos vastataan).

On Suomessa vielä jotain valmistustakin ja ihan laadukastakin esim. STALA ja Franke pesualtaineen
        ja jätevaunuineen,mutta kun muut valmistaa jo
        samaa tavaraa paljon halvemmalla.

Joten UNOHDETAAN nyt jo se virsi kotimaisesta
        keittiöstä,se kun alkaa olla jo vitsi.

vain lähinnä halvimpia tukkuja jotka haalivat tavarat sieltä mistä halvimmalla saavat.
        Kyllä "oikeat" keittiötehtaat tekevät suurimman osan tavarastaan itse. Helat on pakko ostaa suurimmaksi osaksi ulkoa, koska niitä ei suomesta saa.

• tuota tuota

Sori mutta näyttää jotenkin nuhjuiselta ja sekavalta. Itsekkö sommittelit ja onko jo monta vuotta kun laitoit köökin?

Pääasia tietty, että itse olet tyytyväinen.

• kalsean

tyylin kannattajia varmaankin. Eli vain teräksen kiiltoa kiiltävien ovien kanssa, kivitasoa yms. Tasoilla korkeintaan krominhohtoinen Kenwood.

• ei yhtään kalsea
        kalsean kirjoitti:

tyylin kannattajia varmaankin. Eli vain teräksen kiiltoa kiiltävien ovien kanssa, kivitasoa yms. Tasoilla korkeintaan krominhohtoinen Kenwood.

Kenwood on punainen ja työtasot pähkinäpuuta. Eikä kaapin ovet kiillä.

• kuvablogin
        ei yhtään kalsea kirjoitti:

Kenwood on punainen ja työtasot pähkinäpuuta. Eikä kaapin ovet kiillä.

käytön. Jos eivät kiillä, niin varmaankin sitten kuitenkin sileitä jalopuu/jalopuusävyjä. Vaikka eihän ne kylläkään kävisi pähkinäpuuhuh, joten ehkä muutoin sileitä ovia. Alhaalla tietysti leveitä laatikostoja. Ja remppa tehty tietty vasta äsken. Ja maksoi maltaita. Kenwood ainakin osui oikeaan ja tuo punainenhan on tietääkseni uudempi väri. Siis viimeisen päälle muodinmukaista. Vahinko, että se muotikeittiö näyttää yhtä hassulta muutaman vuoden päästä kuin meistä nyt 70-luvun keittiöt. Siis vaikka aikaa ei kulu kuin reilu pari vuotta.

• Avokeittiöihinsä.:)
        kuvablogin kirjoitti:

käytön. Jos eivät kiillä, niin varmaankin sitten kuitenkin sileitä jalopuu/jalopuusävyjä. Vaikka eihän ne kylläkään kävisi pähkinäpuuhuh, joten ehkä muutoin sileitä ovia. Alhaalla tietysti leveitä laatikostoja. Ja remppa tehty tietty vasta äsken. Ja maksoi maltaita. Kenwood ainakin osui oikeaan ja tuo punainenhan on tietääkseni uudempi väri. Siis viimeisen päälle muodinmukaista. Vahinko, että se muotikeittiö näyttää yhtä hassulta muutaman vuoden päästä kuin meistä nyt 70-luvun keittiöt. Siis vaikka aikaa ei kulu kuin reilu pari vuotta.

"Vahinko, että se muotikeittiö näyttää
        yhtä hassulta muutaman vuoden päästä kuin meistä nyt 70-luvun keittiöt"

Tässä osuit kyllä varmaan aika lähelle,
        sillä luin juuri äskettäin ulkolaisesta
        kodinsisustus/keittiö julkaisusta, erittäin
        mielenkiintoisen artikkelin.

Tanskassa josta avokeittiö tyyli on alunalkaen
        lähtöisin,niin on tapahtunut jo selvä muutos
        Trendissä täysin toiseen suuntaan.!

Eli Ei haluta enään mallia jossa on keittiö ja
        olohuone/ruokailutila yhtä ja samaa tilaa, vaan
        ovat sen huomanneet epäkäytännöliseksi sekä
        epämukavaksi käytännössä.

Tanskalaiset haluavat nyt rajatun tilan keittiölle joka on oma yksikkönsä jossa
        voi vapaasti levitellä jauhopusseja ja tavaroita
        niinkuin keittiöissä tapahtuu - jos siis
        siellä ylipäätään mitään tehdään.

Rakentelevat nyt takaisin seiniä.:) jotka avokeittiöiden tieltä kertaalleen purettu.:)

Pisti kyllä hymyilyttämään kun mietin Suomalaisten "saareke" buumia, jotka joka
        toiseen köökkiin on tai ollaan rakentelemassa.:)

No lastulevyähän riittää kyllä jatkossakin kaikille haluaville.:)

• äläs repee
        kalsean kirjoitti:

Kerroin vain oman mielipiteeni joka muodostui kuvien perusteella. Mitään vaihtoehtoa en tarjonnut enkä mainostanut.

Jos haluaa vain kehuvia mielipiteitä on syytä katsella vain itsekseen kuvia ja olla itsensä kanssa samaa mieltä.

• ei kenenkään
        äläs repee kirjoitti:

Kerroin vain oman mielipiteeni joka muodostui kuvien perusteella. Mitään vaihtoehtoa en tarjonnut enkä mainostanut.

Jos haluaa vain kehuvia mielipiteitä on syytä katsella vain itsekseen kuvia ja olla itsensä kanssa samaa mieltä.

mielipiteitä kysellä. Lue eka viesti. Mitään ei ole kysytty keneltäkään tuossa avauksessa. Täällä keittiöfoorumissa on tuhottomasti kirjoituksia ja kyselyjä Ikean keittiöistä. Hyvä, kun jostain löytyy kokemuksiakin ja vielä kuvatkin noiden netistä löytyvien Ikean esitteiden lisäksi.

• niinkö?
        ei kenenkään kirjoitti:

mielipiteitä kysellä. Lue eka viesti. Mitään ei ole kysytty keneltäkään tuossa avauksessa. Täällä keittiöfoorumissa on tuhottomasti kirjoituksia ja kyselyjä Ikean keittiöistä. Hyvä, kun jostain löytyy kokemuksiakin ja vielä kuvatkin noiden netistä löytyvien Ikean esitteiden lisäksi.

Kysytään eli ei niin mielipiteiltä ei voi välttyä silloin kun julkisesti esittelee hankintojaan.

Lisäksi sanoin, että pääasia on jos on itse tyytyväinen.

Ei pidä hermoilla siellä missä hermoilun aihetta ei ole vaan suhtautua tyynesti kaikkiin mielipiteisiin.

• ikeafani
        niinkö? kirjoitti:

Kysytään eli ei niin mielipiteiltä ei voi välttyä silloin kun julkisesti esittelee hankintojaan.

Lisäksi sanoin, että pääasia on jos on itse tyytyväinen.

Ei pidä hermoilla siellä missä hermoilun aihetta ei ole vaan suhtautua tyynesti kaikkiin mielipiteisiin.

Kuten kirjoitin eka viestissäni, niin linkki oli siis niille, jotka miettivät Ikealta hankintaa, vaikka asuisivat kauempanakin tai pohtivat Ikean laatuasioita. Näitä henkilöitä riittää tällä palstalla. Näin kirjoitin: ammattiasentajalla ei ollut mitään huomautettavaa Ikean laadusta. Nimenomaan tiedustelin häneltä tätä ja pyysin vertaamaan muihin hänen asentamiinsa merkkikeittiöihin. Lisäksi olin erittäin tyytyväinen, kun mitään ei puuttunut, vaikka toimitus oli noinkin suuri. Useinhan saattaa puuttua nippeleitä, kun ostaa huonekaluja (kokemusta on, jopa Björknäsin hyllyköstä puuttui hyllyjä). Lisäksi olin tyytyväinen Ikean asiakaspalveluun ja miten kitkattomasti kaikki sujui puhelimen ja sähköpostin välityksellä.
        Turha joidenkin ihmetellä mihin ystävät katoavat, jos toimii itse totuudentorvena.
        Esim. jos työkaverini on ostanut asun, joka miellyttää minua, niin sanon sen. Muussa tapauksessa en kyllä päivittele miten nuhruisen ja kaamean vaatteen hän on pukenut päälleen. Jos hän taas kysyy mielipidettäni, voin sanoa ettei taida olla minun tyyliäni.
        Kun siis menet ystäväsi luokse kylään ja hän esittelee sinulle remonttinsa tuloksia (oli se sitten keittiö tai muu tila), niin jos hänestä todella pidät, niin suu suppuun ellei tulos miellytä. Hän voi olla jatkossakin ystäväsi.
        Vaikka tällä palstalla on joistain henkilöistä kai se mukavaa, että voi esittää negatiivisetkin mielipiteet salassa eikä tarvita mitään käyttäytymissääntöjä. Osa ystävistäni on sanonut keittiöstäni: ihana, kuin karamelli, kaunis jne. Osa on ollut hiljaa ja tiedän, että he eivät tuloksesta pidä tai ettei ole heidän tyyliään. Kunnioitan sitä, että he osaavat käyttäytyä.

• ookei
        ikeafani kirjoitti:

Kuten kirjoitin eka viestissäni, niin linkki oli siis niille, jotka miettivät Ikealta hankintaa, vaikka asuisivat kauempanakin tai pohtivat Ikean laatuasioita. Näitä henkilöitä riittää tällä palstalla. Näin kirjoitin: ammattiasentajalla ei ollut mitään huomautettavaa Ikean laadusta. Nimenomaan tiedustelin häneltä tätä ja pyysin vertaamaan muihin hänen asentamiinsa merkkikeittiöihin. Lisäksi olin erittäin tyytyväinen, kun mitään ei puuttunut, vaikka toimitus oli noinkin suuri. Useinhan saattaa puuttua nippeleitä, kun ostaa huonekaluja (kokemusta on, jopa Björknäsin hyllyköstä puuttui hyllyjä). Lisäksi olin tyytyväinen Ikean asiakaspalveluun ja miten kitkattomasti kaikki sujui puhelimen ja sähköpostin välityksellä.
        Turha joidenkin ihmetellä mihin ystävät katoavat, jos toimii itse totuudentorvena.
        Esim. jos työkaverini on ostanut asun, joka miellyttää minua, niin sanon sen. Muussa tapauksessa en kyllä päivittele miten nuhruisen ja kaamean vaatteen hän on pukenut päälleen. Jos hän taas kysyy mielipidettäni, voin sanoa ettei taida olla minun tyyliäni.
        Kun siis menet ystäväsi luokse kylään ja hän esittelee sinulle remonttinsa tuloksia (oli se sitten keittiö tai muu tila), niin jos hänestä todella pidät, niin suu suppuun ellei tulos miellytä. Hän voi olla jatkossakin ystäväsi.
        Vaikka tällä palstalla on joistain henkilöistä kai se mukavaa, että voi esittää negatiivisetkin mielipiteet salassa eikä tarvita mitään käyttäytymissääntöjä. Osa ystävistäni on sanonut keittiöstäni: ihana, kuin karamelli, kaunis jne. Osa on ollut hiljaa ja tiedän, että he eivät tuloksesta pidä tai ettei ole heidän tyyliään. Kunnioitan sitä, että he osaavat käyttäytyä.

En tunne ikean laatutasoa koska en ole siihen luonnossa koskaan törmännyt sen sijaan tunnen oman, nimeltä mainitsemattoman firmamme laatutason joka lienee yleistä keskitasoa, korkeaa laatutasoa ei myy kukaan. Suomessa "korkean" laadun tunnistaa ainoastaan korkeasta hinnasta. Silti vähäväkinen kansanosa on valmis maksamaan reipasta ylihintaa samantasoisesta tuotteesta jos nimi on kovasti mainostettu mikä mainostaminen on nimenomaan yksi syy ylihinnoitteluun.

Kuvien perusteella on vaikea sanoa mitään varmaa mutta ehkä suunnitteluun olisi kantsinut ponostaa enemmän, ehkä ei. Mielipiteeni kerroin kuitenkin nimenomaan kuvien perusteella ja todellisuus voi olla erilainen.

Asentaja asentaa ja jos asiakas kysyy laadusta on se hyvä tai erinomainen mutta vasta käyttö kertoo todellisuuden.

Vaimoni ostaa aina mielestäni ihania ja upeita vaatteita ynnä muuta erikoisen tarpeellista rojua. En minä sentään hänelle todellista mielipidettäni uskalla sanoa mutta näin anonyymina netissä rohkeus kasvaa.

Keittiö on sinun ja jos olet siihen tyytyväinen nyt ja tulevaisuudessa on tarkoitus saavutettu eikä muiden mielipiteillä ole mitään merkitystä. Tarkoitukseni ei ollut aiheuttaa mielipahaa vaan kertoa ainoastaan mielipiteeni. Aina ei tule tarpeeksi ajateltua, että jokaisen kirjoituksen takana on ihminen. Sori.

• keittiöön

Minusta ikea on tosi hyvä vaihtoehto jos osaa tai löytää jonkun joka osaa suunnitella, koota ja asentaa keittiön ja jos on tyytyväinen Ikean malliston valkoiseen runkoväriin, ovivaihtoehtoihin, kaappien mitoitukseen ja mekanismeihin. Jonkun verran Ikean tuotteita ostaneena oon sitä mieltä, että laatu on ihan hyvä ja hintaan nähden ihan älyttömän hyvä.

Ihan turhaa tapella makuasioista tai avautua jos ei ite osaa eikä löydä ketään joka osaisi suunnitella, koota ja asentaa. Kalliimmat keittiökalustetoimittajat ovat juuri niitä varten kenelle em. työt ovat niin ylitsepääsemättömiä, että niistä kannattaa maksaa tuhansia euroja.

-keväällä valmistuva sisustusrakentaja-

• ikeafani

joten kuvalinkki ei enää toimi. Hyvät jatkot kaikille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3121
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      93
      1451
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      89
      1349
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1314
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      155
      1228
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      999
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe