SUN BUSTER

MUN BUSTER?

harkitsen vanhan,pirun vähän käytetyn SUN BUSTERin ostamista tutulta.Siinä on 20hv. 2 t yamaha moottori.Mihinkä kohtaan tuollainen SUN-malli sijoittuu BUSTER-mallistossa.Se lienee 80-luvun puolivälistä.Kannattaakohan noin vanhaan enää käsiään sotkea.Niitatuista saumoista minua on mm. varoitettu.Onko kellään kokemusta/mielipiteitä moisesta paatista.Sitä on käytetty vain järvellä alle 5h/kesä ja järvelle se tuleekin.

12

22082

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sir BB

no mene katsomaan niitä niittejä että onko löystynyt vitun toope ! ja katso kunto samalla.

• Ricce

En ole varma mitä sun buster vastaa nyky pustereissa mutta lienee S buster.

Niitit kestää kyllä normaalikäytössä hyvin, kai ne lähinnä menee jos sitä on tosissaan runnottu kiviin, mutta silloinhan se näkyy pohjassa muutenkin.

Järviveneessä tuskin on tätä ongelmaa, mutta merellä tiedän veneen, jota myrrkymaalattiin suoraan kuparipitoisella maalilla ja vuosien kuluttua alkoi niitit vuotaa..

-vaikka joku kohta niiteistä vuotaisi niin niitä voi uudelleenkin niittailla.

Mökillä on samanikäinen sun busteri ja hyvin toimii, ei tarvii hötkyillä vaikka pieniä pakkaisia tulisi, se kestää..

Hyviä veneilyjä..

• Ricce

Luin vielä viestisi, jos se on tutulta joka on rehellinen niin osta ihmeessä, silloin ei ole minkään näköistä riskiä, niitit ei vuoda jos ei ole jotain erikoista tapahtunut.

-ainoa asia on todella se ettei veneessä ole ollut vääriä metalleja alumiinin kanssa (joka maalissa tai muuten).

• Joakim

Ei ole juuri kokemusta Sunista, mutta 70/80-luvun taitteen Mini Busterissa ja Busterissa niitit kyllä löystyi aika nopeasti ihan omia aikojaan ja tuottaa vieläkin jatkuvaa murhetta omistajilleen. Uudelleen niittaaminen ei kauaa auta, hitsaaminen on vaikeaa ja niittien uusiminen työlästä.

Mulla esimerkiksi Mini Buster 10 hv niitit alkoi vuotamaan kolmessa vuodessa. Olihan se pari kertaa vedetty kiviseen rantaan ylös, mutta ei pohjassa mitään lommoja tms. ollut. Pohjaa ei maalattu. Kaikki niitit kuskin jalkojen alla vuotivat jonkin verran. Ajossa näki hyvin kun vettä tihkui pohjan täristessä. Kaverin Buster oli 20-vuotiaana sellaisessa kunnossa, että upposi laituriin muutamassa tunnissa, jos pilssipumppu ei toiminut. Ko. venettä ei koskaan vedetty rantaan tai ajettu kiville.

Kaverisi varmaankin kertoo onko niitit ongelma. Sun Buster on 3,9 m pitkä eli vastaa nykyisen malliston alapäätä.

• Vjm

Sun Buster R v. 1995
        Pari heikkoa piirrettä. Kaarien alumiininiitit. Porasin auki n. 80 (120) niittiä ja laitoimme tilalle jonkin sortin silikonia ja 4 mm ruostumattoman lukkopultin. Valtava työ. Toinen ongelma on pohjan vanerit. Öljysin levyt keväisin, muttei juurikaan auttanut vettymistä.
        Laitoin tilalle lautaritilän, vanerit olisi olleet arvokkaat.

• fox

Ei oo iso vaiva katsoa itse...

www.busterboat.com

• hydratech

Sun Busteria on tehty vuosina 1983-2000, eli vene voi olla varsin tuorekin. Taulukko Busterien vuosimallin selvittämiseksi löytyy osoitteesta http://www.busterboat.com/fi/280_oldmodels.html.

Sun edustaa malliston pienimpiä veneitä ja oli aikoinaan suositun RS:n seuraavaksi pienempi versio.

Todennäköisesti vähän käytetty ja oikein maalattu vene on vielä täysin kunnossa. Kysy lisää jos tarvitset tietoa.

• risa

sun buster on kelpo vene. roiskii kyllä silmille ja paukuttaa, mutta kyllä kesä kuivaa.

vanhemmissa on kaaret kiinni pohjassa isoilla niiteillä, jotka voivat vuotaa jos paatilla on paukuteltu aallokossa ( merellä on allokkoa)

helpon ja hyvä korjauskonsti on seuraava:
        paatti selälleen ja happoteräsharjalla tai rälläkällä niittien ympärystä puhtaaksi.
        kosaniin tohottaja ja sillä niitin alue lämpimäksi. sitten kuumaliimapuikolla kiertelet niitit ja sulatat kuumaliimaan siihen. niitti supistuu jähtyessään ja vetää ittensä piukkaan ja kuumaliima tiivistää välit. se jää joustavaksi niin kyllä kestää!

mulla on kolme busteria homma on kokeiltu ja toimii!

• pasisai

Minulla on Sun Buster itselläni,vuosimalli on -90, käsittääkseni niitatut saumat on vaan vanhemmissa mini bustereissa...sellainen minulla joskus oli ja se on kyllä aivan susi..
      Minulla 30 suitsari,ja kyyti on hyvää.

• Bus-bus-buster

Aion ostaa kesäveneeksi merelle sun busterin vuosimallia -88, sekä siihen yamahan 30hv joka vuosimallia -89, tälläinen paketti maksaisi 3600 euroa. Olisiko tämä kauppa kannattava, jos vain tämän kesäveneeksi hankin?

• 3 sylinteriä
        Bus-bus-buster kirjoitti:

Aion ostaa kesäveneeksi merelle sun busterin vuosimallia -88, sekä siihen yamahan 30hv joka vuosimallia -89, tälläinen paketti maksaisi 3600 euroa. Olisiko tämä kauppa kannattava, jos vain tämän kesäveneeksi hankin?

Noo itse ostaisin jotain uutta tai sellaista missä on tuore kone tuohon hintaluokkaan..

Esim. uusi medal 480, pikku suvi, näsi 515 tai joku sandström ja uusi 20 nelari lähtee johonkin 5000 hintaluokkaan..

• buster jees
        3 sylinteriä kirjoitti:

Noo itse ostaisin jotain uutta tai sellaista missä on tuore kone tuohon hintaluokkaan..

Esim. uusi medal 480, pikku suvi, näsi 515 tai joku sandström ja uusi 20 nelari lähtee johonkin 5000 hintaluokkaan..

veneellä pitäisi kyllä ehkä hiukan liikennöidä saaren ja mantereen välillä, joten sen takia isompi kone.
        Enkä kyllä 4000 enempää maksaisi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1506
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1335
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      993
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      16
      972
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      87
      788
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe