Elonmerkkiä kaipaan

Katicat2

Olisin voinut varmasti laittaa monikossakin tuon otsikon, sillä oletan etten ole ainoa joka kaipaa maalaismiehen* kirjoituksia palstalla.
Tankavaari palaa palstalle, please.

32

2092

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palsta ei ole palsta ilman läsnäoloasi ja pähkäilyjäsi

• Kiinnitin huomioni jo 12.8 eräässä jutussani Maalaismiehen puuttumiseen, olen samaa mieltä edellisten kanssa, meille jää aukko sivistykseen,
        joten eiköhän kesäloma ole jo ohi,paluu arkeen odottaa.

• kukin,
        LateVaan kirjoitti:

Kiinnitin huomioni jo 12.8 eräässä jutussani Maalaismiehen puuttumiseen, olen samaa mieltä edellisten kanssa, meille jää aukko sivistykseen,
        joten eiköhän kesäloma ole jo ohi,paluu arkeen odottaa.

menetelkööt mielensö mukaan. Onhan totta, että "joku" kokee sivistyksessään olevan aukon jonkun kirjoittjan poistumista. Tuskinpa sitä kuitenkaan kenenkää poislähtö tai paluu voi auttaa..Eikä olekkaan syytä puhua asiasta monikossa.

• ilahtuuko "kaivattu"

Onkohan fiksua kaipailla milloin ketäkin, ainakaan näin laittaa näkyvää ketjua. Kun lopettaa palstalle kirjoittelun, siihen on syynsä, eikä niistä ole tilivelvollinen.

• main-eko

Tietenkin syitä voi olla moniakin,mutta...Sano mitä sanot eikö tänne kirjoittavia nimimerkkejä voi kutsua ainakin virtuaaliystäviksi.
        Minulla ainakin on tapana kaivata ystäviäni,tärkeitä itse kukin omalla tavallaan.

• Olen samaa mieltä Katicatin kanssa, palstalla kaivataan sinua! Vaikka en itse enää kirjoittekaan täällä niin luen mielelläni kirjoituksiasi, jotka ovat aina täyttä asiaa.
      Muitakin kirjoituspaikkoja on. Senhän tiedät! ;-)

• palstaystäviä kaipaa

jos ei tiedä, mikä on syy vaikenemiseen. Myöhemmällä ikää tulee mieleen jopa, että on sairastunut tai poistunut kokonaan elävien kirjoista.
        Sinänsä en ihmettele, jos tämän foorumin haluaa jättää ja siirtyä muualle, niin moni on sen tehnyt. Mutta kun ympäri käydään, niin yhteen tullaan. ;)

• Liisilä

Kyllä minäkin kaipaan ystäväni nimeä edes johonkin luetteloon. On tapahtunut niin, että hänen numeroaan ei enää löydy. On vain pelkkä osoite, joka on eri osoite kuin puolison. En millään voi alkaa penkomaan, mikä on (salainen?) numero. Elämässä on joskus sellaista, jota ei halua korostaa.
      Kokoonnumme ryhmänä enkä saa yhteyttä. Niin itsenäinen ihminen ei jäisi miehensä lankapuhelimen varaan.

• sata sata

miten voin auttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

• Liisilä
        sata sata kirjoitti:

miten voin auttaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !

Kaikkein vaivattomimmin selviää juuri sieltä. Plaraamisia ei enää immeinen kestä.

• Liisilä kirjoitti:

Kaikkein vaivattomimmin selviää juuri sieltä. Plaraamisia ei enää immeinen kestä.

Mielessäni ihmetellyt, missä on maalaismies?
        Ja kaivannut hänen realistisia ja järkeen käypiä kannanottojaan.
        kun itse olin kesäaikaan aika paljon poissa,
        ajattelin että ehkä muut palstalaiset tietävätkin, mutta minä en.
        Toivotaan kuitenkin, ettei mitään vakavaa olisi sattunut!

• uzma-m
        meri-kukka98 kirjoitti:

Mielessäni ihmetellyt, missä on maalaismies?
        Ja kaivannut hänen realistisia ja järkeen käypiä kannanottojaan.
        kun itse olin kesäaikaan aika paljon poissa,
        ajattelin että ehkä muut palstalaiset tietävätkin, mutta minä en.
        Toivotaan kuitenkin, ettei mitään vakavaa olisi sattunut!

maalaismies,muistan hanen ennekin poistuvan joksikin aikaa,huikkasin peraan silloinkin muitten mukana,toivottavast saamme palsta filosofin pian pahkailemaan palstalle.

• fiiuliN

Eikö kukaan minun kipakoita ja "riidanhaluisia" juttujani kaipaa?
      Voi, voi!

• Katicat2

Minä ainakin kerran olen kaivannut runojasi. Niistä minä sinut muistan. Et silloin kai huomannut vastata. On siitä aikaa. Poissa tässä olen itsekin välillä ollut, ettei kaikkea tule seurattua. Mutta tuttuhan sinä olet, kiva kun ilmestyit äläkä heti pois mee.

• uzma-m
        Katicat2 kirjoitti:

Minä ainakin kerran olen kaivannut runojasi. Niistä minä sinut muistan. Et silloin kai huomannut vastata. On siitä aikaa. Poissa tässä olen itsekin välillä ollut, ettei kaikkea tule seurattua. Mutta tuttuhan sinä olet, kiva kun ilmestyit äläkä heti pois mee.

mina ainakin kaipaan rouva suora suuta.Galleriassa ei enaa nay kuvaasi jossa istuit pihakeinussa?

• fiiulin;;;;
        uzma-m kirjoitti:

mina ainakin kaipaan rouva suora suuta.Galleriassa ei enaa nay kuvaasi jossa istuit pihakeinussa?

Kyllähän minä tiedän etä minutkin joku muistaa, mutta ihan vain hihitellen en malttanut olla mainitsematta että täällä vielä seilailen.

Todella harvoin täällä poikkean niin etten mahdollisestikaan ole nähnyt mitään mainintoja jotka olisivat minulle kuuluneet.

On katsokaas käynyt niin, että vanhuus on tämänkin muijan ottanut käsiteltäväkseen ja tuonut "kaikenmaailman kolhut" muassaan.
        En jaksa oikein kiinnostua mistään kirjoittelemisesta.

Kaikkea hyvää toivon kuitenkin jokaiselle palstalaiselle ja muistelen menneitä rupatteluhetkiä.

• että sellaisen ryöpyttämisen jälkeen, minkä Maalaismieskin sai, tekee mieli vähän "huilata".
      Nyt on palsta taas leppoisa ja mukava, toivoisi vanhojen kirjoittajien palaavan.
      Maalaismies omilla kirjoituksillaan ajoi takaa tätä ilmapiiriä, nyt se on hyvä, joten tule mukaan taas.

Kyllä sitä vanhoja kirjoittajia kaipailee, tutuiksi on kaikki tulleet, mukava olisi kuulumisia kuulla.
      Tulkaa kaikki entiset ja tietysti uudet kirjoittelemaan, voihan sitä useampaankin paikkaan kirjoitella.

• Suomessa on vieläkin alueita, joissa nettiyhteydet ei toimi yli kuukausi sitten riehuneen myrskyn jälkeen.
      Rakas, entinen Soneramme, ei viitsi laittaa rahaa asioiden hoitoon.
      Toivottavsti asioiden julkituominen nopeuttaa Soneran toimintoja.
      Aika näyttää.

• Maalaismies*

Hei kaikki, täällä ollaan ja hengissäkin, vaikka tulin juuri tutkimuksista Yliopistollisesta sairaalasta. Kaikki ok. ikään nähden.

Tankavaari hyvinkin, heh, Sinä minulle esittelit tankojen rytmin, mutta eihän minusta niin hienoon lajiin. Ruuneperi neropatti ehdotteli nikikseni Tankavaaria ja lystiä sen kanssa pidettiinkin.

Käytiin muuten vaimon kanssa Hesassa katsomassa High School Musicalia. Jos joku vielä moittii nuorisoamme, niin sinne vaan toteamaan, kuinka huippuja he ovat.

Löysin kirjahyllystäni lukemattomana Danten Jumalaisen näytelmän. Paratiisi-osassa havaitsen saman piirteen, mikä vallitsee muslimienkin Paratiisissa, nimittäin ihanan naisen. Dantea johdattelee siellä hänen nuoruuden rakkautensa Beatrice.
      Helvetissä oppaana on, kuinkas muuten, runoilija Vergilius.

Ruuneperi erehtyi taannoin väittämään, että minä muka olisin sivistynyt. Se ei pidä alkuunsakaan paikkaansa. Jos olisin oppinut ja sivistynyt, minun ei tarvitsisi jatkuvasti opiskella.

Uskallan pistää näppini uuteenkin, esim. A-L. Härkösen EI KIITOS romaaniin. Siinä kyllä meikän asenteita pöllytetään sillä viisiin jotta... eipä silti, olen minä alinomaan joutunut tarkistamaan asenteitani näissäkin keskusteluissa.

Olen aukonut päätäni sivustolla niin paljon, että ajattelin pienen tauon olevan paikallaan. Hyvältä kuitenkin tuntuvat kannanottonne.

• Kiva tavata taas.
        Kai se niin on, että oppia ikä kaikki.
        Ei ihminen ikinä valmiiksi tule ja aina on jotain uutta opittavaa.
        Maailma muuttuu ja entiset uskomukset todistetaan uusilla opeilla nurin.

• Katicat2

Olipa mukavaa että vastasit meille. Olet voimissa tekemään ne aamuiset kävelylenkkisikin ilmeisesti. Ammenna nyt kirjoista taas ajatusvirikkeitä ja heitä tänne palstallekin hyviä aiheita pähkäiltäväksi.
        Meillä on nyt sheriffi, jonka ansiosta palsta on ollut hyvänä kirjoitusalustana. Mutta pitää ymmärtää, ettei hän joka hetki voi täällä vahdissa olla.
        Olethan saanut ilkeitä pistoja aiemmin aivan kohtuuttomasti. Tätä pistelijää ei todellakaan tänne kaivata.

• iloista tuloa päivänvaloon, kaikkien iloksi.

• tai ei
        monica kirjoitti:

iloista tuloa päivänvaloon, kaikkien iloksi.

kyllä on hauskaa huomata että tällä palstalla on ihmisiä joita etsitään ja vielä kivempaa kun joku kadonnut vielä löytyy.itse löysin teidät kaiki vasta nyt ,ja luojan kiitos eläviä ja ajattelevia ihmisiä on vielä.miten me joutilaat tulimme toimeen ennen nettiä.

• tulemaan!
        Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että ehkäpä Maalaismies* on selättänyt nettiriippuvuuden ja
        oman luonteenlujuutensa näyttää sekä itselleen että läheisilleen.

Mutta: tervetuloa taas joukkoon tummaan!

Meikämamma on jäänyt koukkuun, kerro, mikä neuvoksi, miten tästä irti! Pyristelen kovasti.

• tai ei kirjoitti:

kyllä on hauskaa huomata että tällä palstalla on ihmisiä joita etsitään ja vielä kivempaa kun joku kadonnut vielä löytyy.itse löysin teidät kaiki vasta nyt ,ja luojan kiitos eläviä ja ajattelevia ihmisiä on vielä.miten me joutilaat tulimme toimeen ennen nettiä.

et lohta kannatta pyytää, vaikkei saisikaa, tässätapaukses se tepsi.

• Maalaismies*
        satu kirjoitti:

tulemaan!
        Olin juuri tulossa kirjoittamaan, että ehkäpä Maalaismies* on selättänyt nettiriippuvuuden ja
        oman luonteenlujuutensa näyttää sekä itselleen että läheisilleen.

Mutta: tervetuloa taas joukkoon tummaan!

Meikämamma on jäänyt koukkuun, kerro, mikä neuvoksi, miten tästä irti! Pyristelen kovasti.

Minä olen päivittäin riippuvainen niin monesta asiasta, että ne yhteenlaskettuina muodostavat jos ei tasapainoa, niin kuitenkin kivan elämän. Näin mulla menee:

Aamulla pitää päästä lenkille. Siihen olen koukussa. Ajatelkoot kyläläiset mitä hyvänsä, tämä poika kävelee tai pyöräilee. (Kylähullu). Silloin tulee mieleen kaikenlaista, josta saattaa pistää muutaman rivin palstalle. En osallistu muihin keskustelupalstoihin.

Sitten parikolme tuntia rustaamme vaimon kanssa valokuvatiedostoja nettialbumeihin. Meillä on tuhansittain puolen vuosisadan takaisia mustavalkonegatiiveja, joista näillä nykyvempaimilla saa suurenmoisia kuvia.

Puutarhassa minulla on luottohomma lehtikompostin hoitajana.
        Taloustyöt jaamme suurin piirtein.

Sitten iltaisin minut valtaa lukunarkomania. Vaimo seuraa telkkua ja minä luen lukemasta päästyänikin.

Vähän hävettää liiallinen osallistuminen palstalle. Pahinta että nautin pähkäilystä. Pitäisikö siitä jotenkin päästä eroon, jos niin miksi?

Millä tavalla Sinä Satu tunnet jääneesi koukkuun? Surfaatko pelkästään netissä yötä päivää eri puolilla vai mitä tarkoitat. Jos pidät siitä eikä se aiheuta muille harmia, niin miksi pyristellä?

Kerro!

• Maalaismies* kirjoitti:

Minä olen päivittäin riippuvainen niin monesta asiasta, että ne yhteenlaskettuina muodostavat jos ei tasapainoa, niin kuitenkin kivan elämän. Näin mulla menee:

Aamulla pitää päästä lenkille. Siihen olen koukussa. Ajatelkoot kyläläiset mitä hyvänsä, tämä poika kävelee tai pyöräilee. (Kylähullu). Silloin tulee mieleen kaikenlaista, josta saattaa pistää muutaman rivin palstalle. En osallistu muihin keskustelupalstoihin.

Sitten parikolme tuntia rustaamme vaimon kanssa valokuvatiedostoja nettialbumeihin. Meillä on tuhansittain puolen vuosisadan takaisia mustavalkonegatiiveja, joista näillä nykyvempaimilla saa suurenmoisia kuvia.

Puutarhassa minulla on luottohomma lehtikompostin hoitajana.
        Taloustyöt jaamme suurin piirtein.

Sitten iltaisin minut valtaa lukunarkomania. Vaimo seuraa telkkua ja minä luen lukemasta päästyänikin.

Vähän hävettää liiallinen osallistuminen palstalle. Pahinta että nautin pähkäilystä. Pitäisikö siitä jotenkin päästä eroon, jos niin miksi?

Millä tavalla Sinä Satu tunnet jääneesi koukkuun? Surfaatko pelkästään netissä yötä päivää eri puolilla vai mitä tarkoitat. Jos pidät siitä eikä se aiheuta muille harmia, niin miksi pyristellä?

Kerro!

Tuo on totta, voisihan sitä pahempiakin koukkuja olla kuin kirjoittelu netissä
        ystäviksi tuntemiensa ihmisten kanssa.

Liikunta on minullekin se koukku, josta en haluaisikaan luopua.
        Niin kauan kuin vaan, on johtoajatukseni. Sielläkin on ystäviä.

Silloin, kun tunnen lämmintä, hyvää henkeä palstalla,
        olen mielelläni täällä mukana.

Joskus silti tuntuu, että tämä vie aikaa lukemiselta ja kirjoittamiselta,
        joita myöskin harrastan. Pähkäilystäkin pidän,
        joidenkin ystävien kanssa sellainenkin kerho meillä.
        Täällä netissä olen pitänyt juuri siksi mm. sinun kirjoituksistasi.

Mutta kun aika ei riitä kaikkeen, lähipiirikin ...

Siksi pyristelen, mutta luiskahdan aika usein
        kuitenkin tänne. Muiden harmiksi.

• Maalaismies*
        satu kirjoitti:

Tuo on totta, voisihan sitä pahempiakin koukkuja olla kuin kirjoittelu netissä
        ystäviksi tuntemiensa ihmisten kanssa.

Liikunta on minullekin se koukku, josta en haluaisikaan luopua.
        Niin kauan kuin vaan, on johtoajatukseni. Sielläkin on ystäviä.

Silloin, kun tunnen lämmintä, hyvää henkeä palstalla,
        olen mielelläni täällä mukana.

Joskus silti tuntuu, että tämä vie aikaa lukemiselta ja kirjoittamiselta,
        joita myöskin harrastan. Pähkäilystäkin pidän,
        joidenkin ystävien kanssa sellainenkin kerho meillä.
        Täällä netissä olen pitänyt juuri siksi mm. sinun kirjoituksistasi.

Mutta kun aika ei riitä kaikkeen, lähipiirikin ...

Siksi pyristelen, mutta luiskahdan aika usein
        kuitenkin tänne. Muiden harmiksi.

Jos harrastat kirjoittamista, niin tämä palstalle kirjoittaminen on mitä parhainta treeniä. Siksi mm. pidän tästä. On pakko opetella asettamaan sanansa ettei tule vääriä painotuksia. Minä tunnen oppineeni paljon lukiessani ihmisten viestejä. Täällä on huimia kirjoittajia. Kaikki eivät sitä huomaa.

Olenhan saanut nenilleni monesti. Jään silloin miettimään mikä meni vikaan. Se on katkeran suloista oppimista.

• suloista niin
        Maalaismies* kirjoitti:

Jos harrastat kirjoittamista, niin tämä palstalle kirjoittaminen on mitä parhainta treeniä. Siksi mm. pidän tästä. On pakko opetella asettamaan sanansa ettei tule vääriä painotuksia. Minä tunnen oppineeni paljon lukiessani ihmisten viestejä. Täällä on huimia kirjoittajia. Kaikki eivät sitä huomaa.

Olenhan saanut nenilleni monesti. Jään silloin miettimään mikä meni vikaan. Se on katkeran suloista oppimista.

sun peitän suukkosiin...

• Maalaismies* kirjoitti:

otanpa vanhat kuvat esille ja aloitan niiden "kuvan käsittelyohjelman". Nuoriso onkin jo monasti pyytänyt vanhoja kuvia siittä suvusta mistä ovat lähtösin . Ja Tommi on jo laittanut sukupuunkin jota täytämme hartaudella ,kaikki tämä on hauskaa.
        Eikä se ole ensimmäinen kerya kun olen saanut hyvän "vihjeen" Maalaismieheltä ,se koski kyllä sellaista aihetta, että en viitsi edes sitä sanoa.
        Mahtaakoos hänkään sitä enään muistaa ,mutta apu tuli ,ja sehän onkin (voisiko sanoa pääasia).

• kauniimpaa
        suloista niin kirjoitti:

sun peitän suukkosiin...

jäin sua mä kaipaamaan.

• vähän oudoksun

Näitä katoamisia silloin tällöin sattuu. Joistakin ovet paukkuen lähtijöistä tiedetään, etteivät malta kauan olla poissa.
      Voi tulla vähän orpo tunne sellaisille, jotka ovat pitkään kirjoittaneet , lähteneet ,eikä kukaan ole perään kysellyt. Toisaalta, sittenhän tietävät pysyä poissa jatkossakin. Listataanhan hyvät kirjoittajat aika ajoin muutenkin. Eikähän listaakaan tarvitse kun katsoo, ketkä toistensä viesteihin vastaavat. Uusi palstalle yrittävä lannistuu ja lopettaa, kun ei noteerata.

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      102
      4639
    2. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      27
      2415
    3. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      110
      2312
    4. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      200
      2199
    5. PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä

Toivottavasti on   s  i  n  i  v  u  o  k  k  o    nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w
      Maailman menoa
      426
      1997
    6. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      175
      1545
    7. Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka

Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale
      Perussuomalaiset
      100
      1279
    8. Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi

Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.
      Tunteet
      33
      1087
    9. Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen

Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha
      Ikävä
      72
      986
    10. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      79
      870
    Aihe