... rakkauden jano

Olin vain
jokaisella hengenvedollani
odotin että saapuisi joku
murtaisi palan leivästään

ravitsisi
ja laskisi leilin huulilleni.

Mutta ei
itse päiväni täytin
piirsin ajatuksilleni linnunradan
kämmeneni
ne täytin kullalla varisevalla.

Olisinko vielä
jollekin kaikkialla
turvaisa syli ja olkapää
jolle lausuisin kuutamoon

' bonne nuit, mon cheri '

18

528

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peres

      Ajatustesi linnunrata on huumaava
      niin kuin aina
      Kiitos taas lukunautinnosta

      • lindalinda1

        ja Sinun sanoissasi on aina yhtä suurta lämpöä
        - kiitos !


    • runo64-1

      ...tuntuu aikojen mittakaavassa
      kuin olisi rakkauden polulla hiekkamyrskyissä
      ja anovien käsien sormenpää koskettaa toisen
      sormenpäätä ja hetken vain hiipuakseen pois.

      jotenkin tälläinen ajatus tuli mieleen
      mutta vielä joku sanoo rakkaani,armaani
      ja tekee kaikensa suojellakseen kuten sinäkin
      rakkaudella rakastamalla vahvaksi.

      todella hieno runo,
      miten vain sinä osaat kirjottaa
      lumoavasti lukijalle!!!
      hyvin hyvä hyvä linda!!!

      • lindalinda1

        olet aina niin täydellisen pohtivainen kommentoi-
        dessasi, ettei vastauksenkaan kirjoittaminen ole
        helppoa - usko pois.

        Nytkin ensimmäinen palautteesi osio, sehän on
        kuin runo konsanaan, niin hieno.

        Toinen sitten taas,
        se on niin lohdullinen. Kuin kosketus, ystävän
        lohduttavan käden kosketus murtuneelle.
        Mutta Sitähän Sinä toki oletkin, vaikka emme ole-
        kaan lähietäisyydellä, että voisimme koskea kä-
        dellä käteen.

        Jos minun runossani oli jotain lumoavaa, niin
        tiedä - palautteellasi on samanlainen vaikutus.

        Kiitos Jouni.


    • Melankolian DI olet.
      Muuta en tähän saa
      en vaikka istuisin päivän mietimässä
      parempia sanoja =)

      • lindalinda1

        oletten maybe unohtaneet sellaisen asian,
        ettei Teitillä ole oikeuksia jakaa minkään val-
        takunnan arvonimiä ja piste.

        DI on sitä paitti diplomi-joku. Minen oo ansainnu
        semmosta titteliä, enkä varmaan koskaan ylläkkään
        niin pitkälle.

        Siun sievä pääs kyllä kuhisee ajatuksia, runosi
        kertoo sen ja toki nämä palautteesikin.
        Se minkä aikaan sait, se minua miellyttää.

        Kiitän, ei minusta muuhun sanojesi edessä edes
        ole. Vaan sitten kun taas nähdään, saat piiiitkän
        rutistuksen bonarina.


    • kaaru

      ...on runosi
      ei minulla sanoja
      lohduuttakseni sinua

      • lindalinda1

        aina jossain vaiheessa se aurinko paistaa risu-
        kasaankin, You know.

        Ei tämä päivä ole niin musta,
        kuin runo antaa ymmärtää.
        Mutta Sinäkin tiedät taustat -
        ei tarvitse selitellä ystävälle koskaan.

        Kiitos !


    • Minänoita

      sie nyt jutustelit oliks
      toi sitä Barseloonaa vai mitä
      häh??

      Tää on kaunis runo Linda!

      Unosia sinulle
      noialta!

      • lindalinda1

        Joo, Parseloonaahan se - mitäs muuta.

        Kiittää hän Kyöpelivuoren emäntää,
        mut mie en vielä kyl käy nukkumaa :=)


    • Mysteriet

      Linda, minulle tuli tästä runosta niin paljon sanoja mieleen etten edes osaa niistä puolia kirjoittaa...

      Tuo -> "Mutta ei
      itse päiväni täytin
      piirsin ajatuksilleni linnunradan
      kämmeneni
      ne täytin kullalla varisevalla."

      • lindalinda1

        Sinulla on kirjoittamisen ja kommentoinnin kul-
        tainen taito.

        Kiitän, sytämmestä sanoistasi.


    • Alussa kaipausta ja odotusta että joku tulisi.
      Ravintoa rakkaudesta , kuka leipää tarvitsee.
      Linnunradallakin kävit pörräämässä.. HMM supistit sen käteesi., kiehtovaa. varisevaa kultaa,, Sinulla kirjain ja ajatus hallussa..
      Nojaten lausut kuutamoon..
      Erittäin hyvä pidin kovasti..
      ter kobo

      • lindalinda1

        joku kumma se tuota sytänallaa alituiseen vaan
        kaihertaa, jonniinmoista kaipaustahan se lienee.

        Kirjain ja ajatukset on viime päivinä olleet
        enemmän kuin hakusessa, oikiasti.
        Ei meinaa sykähdellä, pulputa runosuoni.

        Kiitos Kobo, ihanaa että olet pitkästä aikaa
        poikennut runossani.


    • Pala leivästä ja juoma
      ken sen huomaisi antaa
      ken tarjota olkapäätä
      syliä joka turvan kantaa.

      Näinhän tämä menee ja runosi puhuttelee!

      • lindalinda1

        että poikkesit, ja jätit sanasia.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      122
      1320
    2. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      51
      1259
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1183
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      100
      879
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      325
      814
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe