Kuinkahan paljon mahtaa maksaa ko.autoon ruoste-suojaus?Riittääkö pelkkä koteloiden massaus,vai myös alusta?Mitkä osat Saabissa(vm.00) ovat sinkittyjä?
9-3:n ruostesuojaus
4
985
Vastaukset
- Max
Pohjolan-lasissa maksaa n.500€ koko auton massaus. Olikohan se joku dinitrol tjsp. Tekevät todella hyvää työtä. Itse en ole vielä massauttanut mutta aion kyllä.
- Eski
Tämä on vähän ongelmallinen juttu. Itselläni on 9-3:ssa (M00) ainakin pohja hyvin tehdassuojattu ja toistaiseksi on pysynyt massat paikallaan. Takapyöränkotelot on ainoa paikka josta suojaus on kulunut, mutta ei sielläkään sentään ruostetta näy.
Edelliseen autooni (GM900 M1995) teetin noin nelivuotiaana täydellisen TuffKoteDinol -käsittelyn ja silti auto ruostui... Noissa vanhemmissa GM900:ssa on yleistä, että ovien alareunat ruostuu ja siihen ei mikään jälkikäsittely auta, jos pesu ja kuivaus on laiminlöyty. Toinen paha paikka löytyi helmamuovien alta johon ei TKD käsittelyssä oltu tehty mitään (ei kuulu ohjelmaan myöskään 9-3:ssa). Ne muovit on helppo irroittaa itsekin ja kurkistaa mitä alta löytyy...
Lisäksi nämä ruoste-expertit tekevät välillä myös sellaista sutta ja sekundaa, että käytännössä käsittelystä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. 9-3:n manuaalissa oli myös joku varoitus, että etuoviin ei paranisi ruikkia mitään. Homma liittyi jotenkin sivutörmäystyynyihin. Kysyin asiaa suojausfirmoilta ja eivät tienneet asiasta mitään... Kotelosuoja-aineet eivät tahdo mennä oikeaan paikkaan jostain pienestä reiästä ruikkimalla, vaan verhoilut pitäisi purkaa kokonaan.
Eski & 9-3TSport - 93t sport
Taitaa sinkkiä olla muualla paitsi katon sisäpuoli, sellainen pers-tuntuma mulla on, olisko rosentti ollu jotain 92%...
- 9-3 2.0t -02
Itse suojautin autoni melko uutena. Suojaaja totesi, että kotelosuojaus tehdään tehtaalla mutta alustaa ei ole massattu. Asian voit omalta osalta tarkastaa helposti kurkkaamalla auton alle. Tällainen suojaus Dinikorin aineilla maksoi n. 1400 mummon markkaa, ja tarkastus 2 vuoden päästä.
Pääasia kai tällaisessa työssä on puhdas alusta, alkavien ruostevaurioiden korjaus ja sitten lopuksi riittävä suojaus niin että pinnat peittyvät. Ruostetakuun osalta Saab ei ole muita kummempi, jos voit todistaa ruosteen alkaneen takuuaikana sisältä päin, ei ulkoisesta vauriosta, tehdään korjaustyö takuuseen. Saabilla eivät kuitenkaan kieltäneet ruostesuojauksen tekemistä, päinvastoin sitä suositeltiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474015- 1314003
- 693763
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262958Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72547Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332329- 272244
- 2042131
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4491844