viisi turnaustippumista peräjälkeen

AA:lla

näin se toimii:
bubblessa AA, aikaisesta positiosta limppaus, tulee iso 8BB korotus -> kaikki peliin, eli saadaan toivottu heads up tilanne.

viimeksi 119€:n turnaus (satelliitista ansaittu paikka), voittajalle 13000€ jne. 70 rahoille (vajaa 300€ viim. rahasija) pelaajia tässä vaiheessa 72, tuplauksella olisin päässyt 3:ksi turnauksen siinä vaiheessa (tsekkasin ennen lyöntiä). Noh, vastassa oli JJ. Ajattelin heti että juma ei kai lopu tämäkin turnaus AA:lla... prkle. Floppi: JJ3. Siinähän se taas oli.

Edellinen lähes täysin vastaava oli kun olin isossa blindissa ja UTG laittaa 4,5BB korotuksen, muuta kippaavat, ja tietysti ainoa ratkaisu all in. Vastassa K8. Ajattelin heti että vähintään kaksi paria varmaan saa vihula jo flopilla, mutta saikin 3: Floppi Q88 jne.

...ttaaa kun muuten menee turnaukset tosi hyvin niin A I N A ne päättyy sitten näin. Sen vain tuntee heti kun näkee tämän kirotun käden. Päätin että seuraavaksi se on sitten skippi, oli miten oli, yksinkertaisesti ei hermot enää riitä AA:lla tippumiseen, oikeasti, finaalipöytään on kuitenkin mieli.

14

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pokerhait2

      Et taida tietää


      miltä tuntuu


      stadilainen hevosase


      persereijän uumenissa?

      • minulla

        aivan eri kiinnostuksen aiheet kuin sinulla


    • ...............

      Jos tippuu, niin sitten tippuu.

      • että paska

        säkä. LOL
        parempaa onnee ens kerral hahahahahahahahahaahhhhaaahahahahahhaahahahhaahahahahahahahahaahahaha ollololololollololololoololollololo olol olol lol olololo ololo lol lolo olololo olooloolo ol hahhahahaa ahaha aahahahaa aahaahaahaa ah h lolololo lol lol.


    • Tellistelija

      No, sattuuhan tuota.

      Viikko sitten pelasin pikkuturnauksen (tais olla 3000 potti, rebuy...), jossa sain ekaan puoleen tuntiin 3(!) kertaa ässäparin, ja sen lisäksi akkaparin vielä. Jokainen voi laskea, miten todennäöistä moionen on, oikeesti! Ja nämä varmasti alle 50 jakoon. Silti, pääsin vaivoin rahasijoille, kun viimeisessa AA jaossa kaverin akat vei voiton, kun meni alliniin ennen floppia.

      Eli välillä vaan ei natsaa, ei voi minkään. Voin saanoa, että parempaa tuuria käsikorttien suhteen EI ole käynyt varmaan koskaan aiemmin. Tuskin monella muullakaan, luulisin...

      T:Tellustelija

    • ...hyvä

      taktiikka... riippuu siitä millainen stackisi oli suhteessa blindeihin.

      Kirjoitat
      "bubblessa AA, aikaisesta positiosta limppaus, tulee iso 8BB korotus -> kaikki peliin, eli saadaan toivottu heads up tilanne."

      Et kai säännönmukaan limppaile AA:lla. Ok, bubblen pintaan vaikuttaa ihan ok taktiikalta jos olet todella jo melko shorttina (M alle 15) tai selkeä chip leaderi (etkä siis voi mennä katki vaikka vihu allari-riskin ottaakin). limppaan itse ansoitusmielessä premiumeilla jos olen alle 15 mutta yli 5 m:lla liikkeellä.

      En voi lakata hämmästelemästä sitä triviaa, että ässät on jonkinlaine saletti. Ei kauan aikaa sitten olin käteispelissä (muka) pakotettu AAlla isolta blindilta suojautumaan kahta korottajaa vastaan. Löin allarit ja mitäs sitten... Äijillä oli QQ ja KK, no Q sieltä teki setin ja se oli adios raketeilla yli 100 bb stackille...

      Tarinan opetus on, että online -peleissä on niin crazyja pelaajia, että on syytä odottaa ihan mitä vaan eikä juuri mihinkään voi luottaa. edellä kuvatuissa rupeaa olemaan järkeä vasta kun ollaan alle 50bb stackilla liikkeellä.

      6-max wannabe

      PS. 5 x AA:lla ulos on jo tietty aika pahaa...

    • jpp22345

      Minulle kävi eräässä paikassa kolme kertaa peräkkäin samalla tavalla. Aina tuli ässäparit juuri kun rahapalkinnot häämöttivät ja aina hävisin. Samassa tilanteessa hävisin sitten muillakin hyvillä käsillä. Olin ja aikaisemmin useita kertoja pärjännyt hyvin niissä turnauksissa.

      • alussa kipata

        järjestään ihan kaikki ja pelata vain positiosta, jos pääsee halvalla kattomaan flopin. Pelais kunnolla vasta, kun blindit on pari kertaa nousseet. Sitten kun palkintorahat häämöttää, niin ottaa taas rauhallisemmin ja kippaa ässätkin huonosta possasta. Palkinnon varmistumisen jälkeen normalisoittaa tilanteen taas. Finaalipöydässä alkaa sitten vasta pelaamaan vastustajaa ja ns. oikeaa pokeria. En tiedä, mut vois toimia. Kunhan heittelen ajatusvirtaa ilmoille. Mitä mietteitä tällaisesta?


      • rtwhgoijoiw
        alussa kipata kirjoitti:

        järjestään ihan kaikki ja pelata vain positiosta, jos pääsee halvalla kattomaan flopin. Pelais kunnolla vasta, kun blindit on pari kertaa nousseet. Sitten kun palkintorahat häämöttää, niin ottaa taas rauhallisemmin ja kippaa ässätkin huonosta possasta. Palkinnon varmistumisen jälkeen normalisoittaa tilanteen taas. Finaalipöydässä alkaa sitten vasta pelaamaan vastustajaa ja ns. oikeaa pokeria. En tiedä, mut vois toimia. Kunhan heittelen ajatusvirtaa ilmoille. Mitä mietteitä tällaisesta?

        AA-paria ei heitetä ikinä pois(siis ennen floppia),oli tilanne mikä tahansa(bubble tai ei),jos sitten sillä tippuu niin se kuuluu pokeriin.

        minä en heitä ainakaan.


      • turnauspelaaja
        rtwhgoijoiw kirjoitti:

        AA-paria ei heitetä ikinä pois(siis ennen floppia),oli tilanne mikä tahansa(bubble tai ei),jos sitten sillä tippuu niin se kuuluu pokeriin.

        minä en heitä ainakaan.

        Jos 3-4 pelaajaa on ennen minua paiskonut all in ennen floppia ja minulla on AA, niin kippaan sen miettimättä. Näitä tapauksia on kertynyt tosin vasta muutamia, mutta joka kerta olisin hävinnyt.


      • kaikki hyvät roskiin
        alussa kipata kirjoitti:

        järjestään ihan kaikki ja pelata vain positiosta, jos pääsee halvalla kattomaan flopin. Pelais kunnolla vasta, kun blindit on pari kertaa nousseet. Sitten kun palkintorahat häämöttää, niin ottaa taas rauhallisemmin ja kippaa ässätkin huonosta possasta. Palkinnon varmistumisen jälkeen normalisoittaa tilanteen taas. Finaalipöydässä alkaa sitten vasta pelaamaan vastustajaa ja ns. oikeaa pokeria. En tiedä, mut vois toimia. Kunhan heittelen ajatusvirtaa ilmoille. Mitä mietteitä tällaisesta?

        Jos esim pääset finaalipöytään,jossa vaikka 6 voittaa, niin hyviin kortteihin on turha luottaa, saitti tekee sen varmasti, että rahaa et saa ja antaa ne sulle tahallaan. Kun et pelaa, ennenkuin pääset rahoille, niin se on AINOA KEINO.
        Niin monesti todennut.


      • preflop
        rtwhgoijoiw kirjoitti:

        AA-paria ei heitetä ikinä pois(siis ennen floppia),oli tilanne mikä tahansa(bubble tai ei),jos sitten sillä tippuu niin se kuuluu pokeriin.

        minä en heitä ainakaan.

        ammattilainen kippaa AA:n preflop pelitilanteen vaatiessa, olenlukenut netistä esimerkkejä näistä peleistä tai käsistä missä se on paras vaihtoehto.


    • on...

      kaikki tai ei mitään kortit. Mielellään vain yhtä vihua vastaan tulee pyrkiä pääsemään ja pelata rajun aggressiivisesti.
      Näin ei ehkä voita paljoa mutta pysyy pelissä.
      AA lla voittaa paljon vain silloin kun tuttu vihu saa kurkot tai akat tai ässäkurkot taskuunsa taikka kärkiparin kiinni flopista.
      Kahta vihua vastaan olet noin fifty-fifty tílanteessa ja kolmea vastaan selkeä altavastaaja.

      • The Rat

        > Kahta vihua vastaan olet noin fifty-fifty tílanteessa ja
        > kolmea vastaan selkeä altavastaaja.

        Silti käteispöydässä AA:lla voi pelata kolmeakin vihua vastaan (tai vaikka yhdeksää). Siinähän nelinkertaistaa rahansa (jos kaikilla on saman verran potissa). Voitto-olettama siis on positiivinen.

        Turnauksissa tilanne on hieman toinen. Paljon riippuu turneen vaiheesta, kannattaako moinen. Alkupäässä voisin hyvinkin lähteä useampaa vastaan AA:lla. Todennäköisesti tippuu, mutta jos ei, on sitten reilusti pätäkkää millä pelata. Sama tietysti, jos kassa alkaa olla lopussa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6193
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      35
      3761
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1965
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1778
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1636
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      15
      1462
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1458
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      33
      1370
    Aihe