kauris-isä

rapu-tytär

isäni on kauris aurinkomerkiltään.
Hän on hybin jyrkkä ja tuomitsevainen mielipiteiltään, ja harvoin näyttää todellista sisintään. Isän tuntuu haluavan "voittaa" niin kaikki keskustelutkin kuin kaikki muutkin mihin hän vain ryhtyy. Herkkä puoli isästä kyllä löytyy mutta se on todella harvoin! Tulen kuitenkin isäni kanssa paremmin toimeen kuin äitini.

Kertokaa kauriit, millaisia vanhempia olette, ja onko isäni tyypillinen kauris? Kuinka tärkeitä lapset kauriille ovat? Miten säästyä kaikilta pieniltä sanomisilta kauriin kanssa?

5

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sepsa

      hei
      olen kylläkauris-äiti ja mulla on käuris-tytäs ja oinas-poika. mulle lapset aj perhe on tärkeintä maailmassa ja yritän välillä muistella omaa nuoruutta, etten syyllistyisi liian jyrkkiin mielipiteisiin. rajoista on aina voinut keskustella, vaikka mieleläni sanonkin, että uhkailu, kirsitys ja lahjonta ovat lasten kasvatusmenetelmistä parhaimpia ja varmasti käytetyimpiä.
      yritä vain keskustella isäsi kanssa ja pidä lupauksesi, koska niitä kauris arvostaa. älä lupaa sellaista mitä et aiokaan pitää.

      • Kauris Isä

        Kauris isänä olen aika ankara isä, monien mielestä ehkä liian ankara. Ei niin että piiska heiluisi joka päivä vaan niin että vaadin ja arvostan rehellisyyttä ja sanansa pitämistä hyvinkin paljon. Vaikka olenkin ankara niin silti lapset ovat kaikki kaikessa. Ehkä ankaruus juontaa tavallaan siihen että haluan suojella lapsiani. Kun jotain käsken on sitä noudatettava. Kauris isää on parasta lähestyä avoimena ja rehellisena, silloin onnistuu kaikki keskustelu parhaiten. Vähänkin vilppiä mukaan niin siinä on seinä edessä.

        Tämmöstä näin aluksi :)


    • kauris-äiti ja kauris-isä

      Olen kauris ja mieheni on myös.
      Pidän itseäni yli huolehtivana.
      En esim. luota lapsiani rannalle kenenkään kanssa ennekuin nämä osaavat uida.
      Eipähän tule ainakaan omantunnon tuskia jos jotain sattuisi.
      Luotan itseeni vanhempana koska pidän pennuistani huolen.
      Mieheni on taas aika kova kasvatuksessa.
      Häntä on niinku uskottava.
      Itse olen tavallaan myös samanlainen mutta äitinä lepsun välillä liian helposti.

    • ritu

      Rapu ja kauris sopivat aurinkomerkkeinä yhteen. Rapu antaa ankaralle kauriille pehmeyttä ja kauris taas kovettaa ravun pehmeyttä.
      Kauris on hakala jäärä, mutta usein oikeassa, mikä voi tunnerapua kiukuttaa. Vaikeaa vielä on, kun isä vanhempana voi hyvinkin olla oikeassa ja murrosikäisenä tätä on vaikea myöntää. Kauris taas tajuaa ravun tunteet, vaikkei sitä aina näytä.
      Kauriille auktoriteetti on tärkeä; kauris on auktoriteetin merkki ja isän asema perheessä korostaa sitä! Rapu taas ei auktoriteetteja kumartele, mikäli ravun intuitio jostain asiasta niin päättää. Tällöin kauriin ja ravun välille voi tulla skismaa. Kumpikaan ei halua antaa periksi, varsinkaan kauris. "Joskus vain sydämellään voi nähdä oikein", on se sadun Pikku-Prinssi sanonut, ja se voisi hyvin kuvata ravun ja kauriin välisiä näkemyseroja.

      • Pitää

        Niin paikkaansa... ainanki meidän suhteessa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      58
      2392
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      75
      1999
    3. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      229
      1915
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      56
      1757
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1671
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1639
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1534
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1367
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1331
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1228
    Aihe