Kalojen ruokinta-automaatti

Ansku``

Onko teillä kokemusta automaattisesta kalojen ruokkijasta? Voisi olla kelvollinen valinta, jos on esim. poissa kotoa jonkin aikaa. Löysin tälläisen tuotteen: http://www.e-ville.hk/fi/product/view/?id=275

Ei ole ainakaan hinnalla pilatu. Neuvoja kaivataa, sillä turhaan en viitsi ostaa

10

3914

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ms.x

      samasta aiheesta kysymys tuolla "tekniikka"-osiossa.
      Elikkä nyt on ollut pari pvää tämä käytössä ja ihan hyvin toimii. Ruokintakertoja päivässä ohjelmoitavissa 1-4, kerrallaan syöttää annoksen 1-9 kertaa. Itselläni tuo valaisinkannen päällä kököttämässä ruokinta-aukolla. Ei pidä mitään ääntä, näytössä kellon aika. Itselläni ruokinta ohjelmoitu tapahtuvan aamulla 9.ltä ja illalla 20.00. Tasatunnein voi ohjelmoida. Kertaruokintamäärää voi lisäksi säännöstellä erillisellä suukappaleella, joka pienentää kerta-annoksen.
      Kysy lisää, koitan vastata ;)
      Ja siis, näin sijoitettuna kun mulla on, ei ruoka kostu mun nähdäkseni ollenkaan. Ei tarvitse mitään ilmapumppua siinä tapauksessa liittää ainakaan tuohon.
      Olen laittanut erilaisia ruokia, pohjakaloille menee vaikka paloitellut tabletit samalla.

      Ihan hyvä :)

      • Ansku´´

        Kiitos tosi hyvästä vastauksest. Aika tyhjentävä oli. :D Saako sen muuten hyvin kiinni akvaarioon?


      • Ms.x
        Ansku´´ kirjoitti:

        Kiitos tosi hyvästä vastauksest. Aika tyhjentävä oli. :D Saako sen muuten hyvin kiinni akvaarioon?

        Sen voi laittaa ruokinta-aukon kohdalle lasin päälle, tai asettaa pystyyn erillisillä kiinnikkeilä akvaarion kehykseen. Itse tykkään, että paras olla ihan noin vaakatasossa. Toinen on meillä valaisinkotelon päällä ja tiputtaa siitä sitten alas akvaarioon jossa ei ole toista kansilasia. Ja toisessa Joki-akvaariossa on valaisin kannen päällä ja ruokinta-aukko kohdassa tietty tuo mistä ruoat tippuu. Ei tarvitse tuolloin mitenkään kiinnittää.
        Mun mielestä toi on hyvä. Tosin siinä on vain yksi lokero, mutta siihen voi tehdä sekoituksen, kuten mä. Akvaariopuoti Tulipyrstössä käsittääkseni sama maksaa 65 e, jos oikein muistan.

        Lähettivät tosiaan hiukan erilaiset kuin mitä kuvassa, sanoivat tuon olevan vanha kuva ja vastaanottamani malli on uudempi. Näppäimistö vain vähän erilainen, mutta samat toiminnot.


      • ansku´´
        Ms.x kirjoitti:

        Sen voi laittaa ruokinta-aukon kohdalle lasin päälle, tai asettaa pystyyn erillisillä kiinnikkeilä akvaarion kehykseen. Itse tykkään, että paras olla ihan noin vaakatasossa. Toinen on meillä valaisinkotelon päällä ja tiputtaa siitä sitten alas akvaarioon jossa ei ole toista kansilasia. Ja toisessa Joki-akvaariossa on valaisin kannen päällä ja ruokinta-aukko kohdassa tietty tuo mistä ruoat tippuu. Ei tarvitse tuolloin mitenkään kiinnittää.
        Mun mielestä toi on hyvä. Tosin siinä on vain yksi lokero, mutta siihen voi tehdä sekoituksen, kuten mä. Akvaariopuoti Tulipyrstössä käsittääkseni sama maksaa 65 e, jos oikein muistan.

        Lähettivät tosiaan hiukan erilaiset kuin mitä kuvassa, sanoivat tuon olevan vanha kuva ja vastaanottamani malli on uudempi. Näppäimistö vain vähän erilainen, mutta samat toiminnot.

        Moi taas. taidan kuitenkin ostaa sen, koska sen verran sitä kehuit. :) nyt on onneks rahaakin säästössä!


      • Ms.x
        ansku´´ kirjoitti:

        Moi taas. taidan kuitenkin ostaa sen, koska sen verran sitä kehuit. :) nyt on onneks rahaakin säästössä!

        ... koska siinä ei ole takuuta muistaakseni kuin 3 kk.
        Eilen eräässä akvaliikkeessä oli täysin saman näköinen kuin mitä sieltä lähettivät, hinta jos oikein näin niin 79 euroa.... !

        Myös kannattaa tarkkailla ensin sitä, kuinka paljon ruokaa se mättää akvaan kerrallaan. Itselläni 200 litraisessa on asennettu ruokinta 2 krt päivässä ja kerrallaan tiputtaa 3 pientä annosta. Toisessa akvassa sitten taas 2 annosta kerrallaan.

        Sieltä muuten vaikka tilaisi 3 automaattia, niin postikulut sen 5 euroa.


    • halvalla ei hyvää

      Itse ostin kesällä kyseisen automaatin, kesälomareissulla toimi OK. Mutta kun otin talviloman alkaessa Laitteen esille se ei inahtanutkaan... Joten vaikuttaa olevan melkoista kertakäyttökamaa.

      Toki voihan yksilöiden välillä olla eroja...?

      • Tulipyrstö 1

        Tarkistitko patterit? purkautuvat myös itsestään.


    • Jonskuli

      Meilläkin on sellainen. Sitä yleensä käytetään silloin, kun ollaan jossain, esim. mökillä. Kyl sitä käytetään arkisinki, kotona kun ollaan :)

    • vapala

      Meillä on samanmoinen automaatti. Alkuun tuli ongelmia, kun automaatti oli kerännyt kosteutta (ei siis ollut ilmapumpussa kiinni ja siihen nähden ilmeisesti liian lähellä vedenpintaa) ja ruoka vetistynyt sisällä ja tukkinut laitteen, piti purkaa vähän ja puhdistaa kunnolla. Ei ollut mikään mahdoton homma, rakenne on simppeli.
      Nykyään laite on ylempänä vedenpinnasta, eikä kosteus pääse kertymään ja pelittää hyvin.

    • Jageraxer

      Jos on pieni akvaario ni saako sen niin että pudottaa ruokaa vaan yhden annoksen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1916
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1662
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1584
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1415
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe