Autovero poistuu 2010

Niin varmasti...

Luin sellaista että autovero poistuisi vuonna 2010. Onko tämän takana minkäänlaista faktaa, vaan pelkkää toiveikasta spekulaatiota?

19

3461

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tieto peräisin?

      Eli onko antaa jotain lähdettä linkkiä tai vastaava, mistä moinen tieto on peräisin?

    • Jyrki Kattainen

      paikkaansa ja autoveroa joudutaan kiristämään entisestään tulevaisuudessa.

      • Jyrki K.

        Siis ajoneuvoveroa joudutaan kiristämään tulevaisuudessa, heti eduskuntavaalien jälkeen vuonna 2011. Tästä syystä isomoottoriset bensa-autot ovat jo nyt alessa.


    • jo 8kk:ta veroalen jälkeen

      Eivät mene uudet kaupaksi, muutama vuosi kidutaan, yrityksiä kaatuu.. autokaupan uusjako on alkanut.. voi hyvinkin autovero poistua 2010-11, Ruotsistahan enennenkin on kaikki matkittu..
      Faktaa ei ole kellään, eikä sitä uskallettais julkistaa.. kauppahan tyrehtyisi taas jälleen.

    • sattuu poistumaan

      nousee vuosimaksu selvästi.
      Kiva hyvätuloisille, heillähän on joka tapauksessa vara ostaa uusi auto, kuten on ollut tähänkin asti. Sitten auto vaan sattuu olemaan jonkun tonnin halvempi. Ja ne joilla ei ole ollut vara ostaa uutta autoa, niin ei ole jatkossakaan. Sensijaan he maksavat varakkaammille tuon veroalennuksen sillä, että jonkinlainen vuosimaksu (saksan malliin) tulee, jolloin 10 vuotta vanhoista romuista saakin pulittaa kunnon vuosimaksut.

      • Mielestäni, jos vanhoja autoja aletaan verottamaan uusia enemmän, siinä on kyse eräänlaisesta ihmisoikeuksien polkemisesta. Kyllä ihmisellä pitäisi olla oikeus ajaa vanhalla, jos haluaa.


      • Siinä käy

        Usko pois


      • Näin se vaan on
        M1978 kirjoitti:

        Mielestäni, jos vanhoja autoja aletaan verottamaan uusia enemmän, siinä on kyse eräänlaisesta ihmisoikeuksien polkemisesta. Kyllä ihmisellä pitäisi olla oikeus ajaa vanhalla, jos haluaa.

        Älä äänestä viherpiipertäjiä! Koko autoilu on niin marginaalinen asia kasvihuonekaasujen kokonaisuudessa, ettei sillä voida oikeasti vaikuttaa. Auto vain on niin näkyvä asia, että tyhmäkin viherpiipertäjä hahmottaa sen: laatikko ja pyörät alla - on varmasti vaarallinen. :D

        Jos puhutaan teollisuuden voimantuotannosta tai lämmitksestä noin yleensä, niin ne ovat niin abstrakteja asioita, ettei perus viherpiipertäjä kyke niitä hahmottamaan. Sen takia on parempi hyökätä ymmärrettävien asioiden kimppuun, vaikkei niillä oliskaan merkitystä.


      • ratkaisevat kokonaisuutta
        Näin se vaan on kirjoitti:

        Älä äänestä viherpiipertäjiä! Koko autoilu on niin marginaalinen asia kasvihuonekaasujen kokonaisuudessa, ettei sillä voida oikeasti vaikuttaa. Auto vain on niin näkyvä asia, että tyhmäkin viherpiipertäjä hahmottaa sen: laatikko ja pyörät alla - on varmasti vaarallinen. :D

        Jos puhutaan teollisuuden voimantuotannosta tai lämmitksestä noin yleensä, niin ne ovat niin abstrakteja asioita, ettei perus viherpiipertäjä kyke niitä hahmottamaan. Sen takia on parempi hyökätä ymmärrettävien asioiden kimppuun, vaikkei niillä oliskaan merkitystä.

        Jokainen OMAKOHTAINEN teko ratkaisee, millaisella pallolla jo me tai vähintään lapsemme elävät. Alle 18-vuotiailla on vain oikeuksia (subjektiiviset oikeudet), meillä täysi-ikäisillä on sitten ne velvollisuudet, voisi sanoa vaikka "jokamiehen velvollisuudet". Jos on tietää, tai vaikka edes aavistus siitä, että jollain teolla voi edes MAHDOLLISESTI vaikuttaa ilman saastumiseen tai energiatalouteen, tulee jokaisen ottaa se huomioon tehdessään valintoja. Yksi valinta on suosia vähäkulutuksisia/-päästöisiä ajoneuvoja. Päättäjien velvollisuus on luoda valinnoille parhaat olosuhteet toteutua.


      • tai sieltä pois
        Siinä käy kirjoitti:

        Usko pois

        Maassa maan tavalla...jne. Ilmasto ei tunne rajoja. Luonnolla on subjektiivinen oikeus puolustautua rakenteidensa murtuessa tai muuttuessa sille kohtalokkaaseen suuntaan. Osana tätä rakennetta on ihminen, yhtenä pyöränä organi(smia)saatiota nimeltä luonto. Mikäli epätasapainoa ilmenee, isäntä tulee poistamaan häiriötekijät.
        Kysymys kuuluu: Onko ihminen autoveroineen pomo vai renki. Aiemmista "herruuksista" muistamme ainakin dinosaurukset ja jyrsijät. Toinen, "suurempi" niistä selvisi "luonnonvalinnasta" ;)))


      • Sama mies
        ratkaisevat kokonaisuutta kirjoitti:

        Jokainen OMAKOHTAINEN teko ratkaisee, millaisella pallolla jo me tai vähintään lapsemme elävät. Alle 18-vuotiailla on vain oikeuksia (subjektiiviset oikeudet), meillä täysi-ikäisillä on sitten ne velvollisuudet, voisi sanoa vaikka "jokamiehen velvollisuudet". Jos on tietää, tai vaikka edes aavistus siitä, että jollain teolla voi edes MAHDOLLISESTI vaikuttaa ilman saastumiseen tai energiatalouteen, tulee jokaisen ottaa se huomioon tehdessään valintoja. Yksi valinta on suosia vähäkulutuksisia/-päästöisiä ajoneuvoja. Päättäjien velvollisuus on luoda valinnoille parhaat olosuhteet toteutua.

        Viherpiipertäjät, joita lähinnä halveksi, eivät kykene ymmärtämään kokonaisuuksia. Lähdetään vastustamaan asioita, joilla ei ole mitään tekemistä asian rtkaisun kanssa. Autoilu on yksi sellainen. Se tuottaa luokkaa 10% koko hiilidioksidipäästöistä. Pitää ymmärtää suuruusluokat ennen kuin tulee kirjoittelemaan tänne.


      • vaan kommentoi
        Sama mies kirjoitti:

        Viherpiipertäjät, joita lähinnä halveksi, eivät kykene ymmärtämään kokonaisuuksia. Lähdetään vastustamaan asioita, joilla ei ole mitään tekemistä asian rtkaisun kanssa. Autoilu on yksi sellainen. Se tuottaa luokkaa 10% koko hiilidioksidipäästöistä. Pitää ymmärtää suuruusluokat ennen kuin tulee kirjoittelemaan tänne.

        että oletko sitä mieltä, että jos löytyy kuka tahansa, joka saastuttaa enemmän, niin ei itse/kenenkään tarvitse tehdä mitään? Ts. jos kiina ei tule mukaan energiatalkoisiin, ei meidänkään tarvitse. Ja vaikka kiina tulisikin, ei meidän siltikkään tarvitse, koska ollaan niin paljon pienempi tekijä? Tuolla logiikalla kenenkään ei tarvitse tehdä mitään. Paitsi kiinalaisten.


      • Sama mies
        vaan kommentoi kirjoitti:

        että oletko sitä mieltä, että jos löytyy kuka tahansa, joka saastuttaa enemmän, niin ei itse/kenenkään tarvitse tehdä mitään? Ts. jos kiina ei tule mukaan energiatalkoisiin, ei meidänkään tarvitse. Ja vaikka kiina tulisikin, ei meidän siltikkään tarvitse, koska ollaan niin paljon pienempi tekijä? Tuolla logiikalla kenenkään ei tarvitse tehdä mitään. Paitsi kiinalaisten.

        On mahdollista, ei ehkä todennäköistä, että hiilidioksidipäästötö vaikuttavat ilmaston lämpenemiseen. Koska muutos on niin iso, kannattaa aloittaa toimenpiteen päästöjen vähentämiseksi.

        Autoilun osuus kokonaispäästöstä on tuo mainittu 10% joilloin 20% vähennys autoilun päästöihin aiheuttaa totaalisen kaaoksen yhteiskunnassa, mutta vain parin prosentin vaikutuksen kokonaispäästöihin.

        Karkeasti kolmannes kokonaispäästöstä, on sähkövoiman tuotantoa. Vastaavaan kokonaisvaikutukseen päästään, kun noin 6% fossiilisilla polttoaineilla toimivasta kapasiteetista muutetaan ydinkapasiteetiksi. Muutoksella ei ole mitään taloudellisia tai yhteiskunnallisia vaikutuksia, jollei rakennushankkeiden tuomaa vaurautta sellaiseksi lasketa.

        Luvut ovat todella karkeita yleistyksiä, mutta niistä pitäisi tyhmimmänkin viherpiipertäjän ymmärtää, ettei autoilua vähentämällä pelasteta tätä palloa, mutta ydinvoiman lisärakentamisella se voidaan tehdä.


      • huitua
        Sama mies kirjoitti:

        On mahdollista, ei ehkä todennäköistä, että hiilidioksidipäästötö vaikuttavat ilmaston lämpenemiseen. Koska muutos on niin iso, kannattaa aloittaa toimenpiteen päästöjen vähentämiseksi.

        Autoilun osuus kokonaispäästöstä on tuo mainittu 10% joilloin 20% vähennys autoilun päästöihin aiheuttaa totaalisen kaaoksen yhteiskunnassa, mutta vain parin prosentin vaikutuksen kokonaispäästöihin.

        Karkeasti kolmannes kokonaispäästöstä, on sähkövoiman tuotantoa. Vastaavaan kokonaisvaikutukseen päästään, kun noin 6% fossiilisilla polttoaineilla toimivasta kapasiteetista muutetaan ydinkapasiteetiksi. Muutoksella ei ole mitään taloudellisia tai yhteiskunnallisia vaikutuksia, jollei rakennushankkeiden tuomaa vaurautta sellaiseksi lasketa.

        Luvut ovat todella karkeita yleistyksiä, mutta niistä pitäisi tyhmimmänkin viherpiipertäjän ymmärtää, ettei autoilua vähentämällä pelasteta tätä palloa, mutta ydinvoiman lisärakentamisella se voidaan tehdä.

        Kun otetaan huomioon koko ydinenergian kiertoketju kaivoksesta jälkivarastointiin, ydinvoima on tavattoman saastuttavaa sekin.
        Ei tietenkään meidän suomalaisten kohdalla, mutta jos se oolisi koko maailman ratkaisuna.
        Pohjasaldona on jo Tsernobyl!


    • pliu

      veron muuttuu saastepohjaiseksi perusveroksi, jolloin CO-pitoisuus raykaisee maksun suuruude . Vero vaihtelee noin 50 E--190 E. Dieselien hinnat laskevat ainakin VW:llä .Varsinainen dieselveroon ei tule muutoksia. Tällaisen paperin olen nähnyt.

      • 334455

        Tarkoitatko autoveroa vai ajoneuvoveroa? Jos tarkoitat autoveroa, niin missäs sellainen paperi on nähtävillä?


    • asksksk

      Käytiin vaimon kanssa kattelemassa eilen autoja parissa paikassa. Kumma juttu, ei tullu myyjät edes juttelee, vaikka oltiin ainoita asiakkaita molemmissa puljuissa. Istuivat surffaamassa lasikopeissaan.

      • missä ilmoitukset?

        Selailin autoilmoituksia viikonlopun länsiväylä lehdestä kun pitäisi perheen kakkosauto laittaa vaihtoon ja uudempaa vaihdokkia tilalle.
        Ei ollu lehdessä ensimmäistäkään uuden auton mainosta eikä yhtäkään käytetynkään.

        Aika erikoinen tilanne?


      • tosi erikoista
        missä ilmoitukset? kirjoitti:

        Selailin autoilmoituksia viikonlopun länsiväylä lehdestä kun pitäisi perheen kakkosauto laittaa vaihtoon ja uudempaa vaihdokkia tilalle.
        Ei ollu lehdessä ensimmäistäkään uuden auton mainosta eikä yhtäkään käytetynkään.

        Aika erikoinen tilanne?

        kävin tampeereella autoliikkeessä, yhtään autoa ei ollut myynnissä, ainuttakaan myyjää ei ollut myymälässä, minkäänlaista ilmoitusta ei ollut lehdessä.....aika erikoista....


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe