Oricyclin ja alkoholi?

Juhlareissu.,,

Minulle määrättiin Oricyclinin 500mg kuuri noin kahdeksi kuukaudeksi, niin voiko ottaa oricyclinin kuurin aikana alkoholia ja kuinka paljon. Jossain paikassa sanotaan että ei saa, kuten jossain suomi24 keskusteluissa mutta esimerkiksi lääkeinfossa alkoholia ei edes mainita.

12

8853

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jolla ei ole

      kontraindikaatiota alkon kanssa

    • erfesgd

      mulle määrättii sama lääke täs muutama päivä sitte, nyt jo iho ainaki tuntuu paremmalta tai sit mä luulen vaan :D... mut lääkäri vaa sano pari kuukautta sit ku se otti puheeks tämmösen lääkkeen ja suositteli nii sano et ei saa tulla raskaaks ja ei alkoholia....mut ny ku kävin lääkäris hakees sen en muistanu kysyä asiasta viel varmennusta. ny oon yrittäny ettiä netistä tietoa et sanotaanko missää mustaa valkosella tosta asiasta mut ei..mutta kaippa siihe lääkärin sanaan on luotettava...mut tuli vaa mielee et eikös se yleensäki oo et ku akneen syö minkä tahansa lääkekuurin nii ei oikee suositella alkoholia??

      • nainen_86_akne

        Sama lääke täälläkin käytössä. En tiedä saisiko ottaa alkoholia, mutta olen ottanut pari lasia sillon tällöin. Mutta en ole siis ottanut mitään persekännejä. Pitäis tosiaan selvittää saako edes ottaa muutamaa lasia 2 kuukaudessa.


      • jeijjis
        nainen_86_akne kirjoitti:

        Sama lääke täälläkin käytössä. En tiedä saisiko ottaa alkoholia, mutta olen ottanut pari lasia sillon tällöin. Mutta en ole siis ottanut mitään persekännejä. Pitäis tosiaan selvittää saako edes ottaa muutamaa lasia 2 kuukaudessa.

        Voi ottaa alkoholia. Mutta eihän alkoholi hyvää iholle tee.


      • Anonyymi
        jeijjis kirjoitti:

        Voi ottaa alkoholia. Mutta eihän alkoholi hyvää iholle tee.

        JOS EI PARIA VIIKKOA VOI OLLA ILMAN ALKOHOLIA, NIIN PAREE ON JOS ASETTAUTUU ARKKUUN VALMIIKSI SEÄLLEEN KÄDET RISTISSÄ' RINNAN PÄÄLLÄ JA ALKON TIPUTUS SUORAAN SUONEEN JA JOS ON VALINNUT POLTTOHAUTAUKSEN, NIIN HYVIN PALAA RAATO JA SAA SEURAKUNTA ILMAISTA LÄMPÖENERGIAA VAIKKAPA KIRKON LÄMMITYKSEEN?


    • ............

      olla vähän aikaa ILMAN ALKOHOLIA! HUI!

    • tietämätön

      Itsekään en tästä täysin varma ole, kuitenkin olen alkoholia silloin tällöin juonut vknloppuisin, ja ei ole itsellä jäänyt ihan muutamaan lasilliseen.

    • fhyu

      Mä ainaki oon juonu, mitä nyt alkoholin sietokyky aika pieni verrattuna normiin :D tuleepaha halvemmat känni ;-)

    • tämä nyt on aika

      vanha aloitus, juhlat on jo varmasti juhlittu, mutta vastataan silti. Alkoholia ei suositella antibiottikuurin aikana, koska alkoholi vaikuttaa antibiootin tehokkuuteen.

    • kännissä

      Tänään hain oricycliiniä toisen kerran ja lääkäriltä kysyin että mites alkoholin kanssa? ni vastas että ei siitä haittaa ole kuhan ei joka päivä juo ;)

    • Anonyymi

      Kyseinen lääke kuormittaa maksaa todella paljon varsinkin kun usein on tarpeen käyttää suurta annostusta pidemmän aikaa jolloin maksan sietokyky viedään jo äärirajoille. Vaikutus on toki yksilöllistä mutta alkoholilla ei kannata enää maksaansa kuurin aikana lisää kuormittaa tai pysyvien vaurioiden riski kohoaa entisestään.

    • Anonyymi

      Ei mitään vaikutusta alkoholilla ja ko.lääkkeellä. Ellet oksenna lääkettä pois. Myöskään maksaa ei rasita lääke. Sotketaan a vit johdannaiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe