"pikkurouva" ????

olen kuulenmma innostunut ruotsalainen "pikkurouva". voisikohan joku tulkita minulle tuon nimityksen?

27

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kvartisti

      vanhanaikainen nimitys sellaisesta miehiinmenevästä naisesta, nykyään käytetään h:lla alkavaa sanaa.
      Et sinä vaikuta yhtään sellaiselta, ei oikein sopiva nimitys sulle.

      • se.....

        onkin!!
        Tuon pikkurouvan "lausuja" syyllistyi jälleen kerran toisen kirjoittajan ivaamiseen/halveksuntaan.

        Eikö sitä tosiaan saada pois tältä palstalta, ihmettelen suuresti????


      • haukullinen tietää kuinka elämääni elän. kaikki suhteenikin ;-)))))


      • se..... kirjoitti:

        onkin!!
        Tuon pikkurouvan "lausuja" syyllistyi jälleen kerran toisen kirjoittajan ivaamiseen/halveksuntaan.

        Eikö sitä tosiaan saada pois tältä palstalta, ihmettelen suuresti????

        se kultainen sädekehä päänsä päällä. ainakin hän itse uskoo niin.


      • ex_sakuli
        se..... kirjoitti:

        onkin!!
        Tuon pikkurouvan "lausuja" syyllistyi jälleen kerran toisen kirjoittajan ivaamiseen/halveksuntaan.

        Eikö sitä tosiaan saada pois tältä palstalta, ihmettelen suuresti????

        ... että jos joku kirjoitus poistetaan/poistuu ja vaikka "hän" olisi sanonut/kirjoittanut kuinka loukkaavasti tahansa otetaanpa villi esimerkki;

        tyhjäpäinen/set idiootti/tit (mistä muljahtikin mieleeni juuri tuo esimerkki..hih)

        Ja vaikka haistaisi topiselle "sitä ihteään" ei syyllisty mihinkään koska;

        a) netissä mikään ei haise miltään ???!!!
        b) se katosi palstalta ja vaikka se olisi kellä tallessa ei sitä oikeasti ole olemassa koska se katosi palstalta...

        Ymmärsitkö?


    • jokin romaani jossa kerrottiin jostain Venäjän kihojen elämästä 1900-luvun alussa, en nyt muista mikä se oli.

      Tuon linkin kirjoitusten perusteella taas tuli mieleen Täydellisten naisten (jos joku muu on katsonut niin älytöntä sarjaa) Gabrielle, "seksikäs luksuskotirouva". Jonkinlainen "bimbo". En osaisi mitenkään yhdistää tuota nimitystä lämpimään, maanläheiseen, huumorintajuiseen, luonnossa viihtyvään äärettömän eläinrakkaaseen Majoricaan.

      • ex_sakuli

        mutta minulle tuli tuossa äsken mieleeni sanasta "pikkurouva" semmoinen miestään (huom; sikarikasta miestään) huomattavasti nuorempi, blondi (ei aito) joka liihottelee pitsiessu päällä tarjoilemassa vieraille pikkuleipiä ja yöllä muuttuu sitten "pedoksi" *virnistys*


      • Ursa. tuo lämmitti. minä olen aina uskonut että pikkurouvaksi nimitellään naista joka elää kulissiavioliittoa. mies on mutta se juoksee vieraissa ja "pikkurouva" odottelee kotona ja itkeskelee miehen perään.
        kuin sen nyt käsittääkin niin ihmeellistä että minua kuitenkin pikkurouvaksi nimitellään.


      • ex_sakuli kirjoitti:

        mutta minulle tuli tuossa äsken mieleeni sanasta "pikkurouva" semmoinen miestään (huom; sikarikasta miestään) huomattavasti nuorempi, blondi (ei aito) joka liihottelee pitsiessu päällä tarjoilemassa vieraille pikkuleipiä ja yöllä muuttuu sitten "pedoksi" *virnistys*

        ne oli siinäkin venäläisten kirjassa... Se petopuoli jäi puutteelliseksi, tahtoi kirjailijalta aina muste loppua makuuhuoneen ovella. :(((


      • ex_sakuli kirjoitti:

        mutta minulle tuli tuossa äsken mieleeni sanasta "pikkurouva" semmoinen miestään (huom; sikarikasta miestään) huomattavasti nuorempi, blondi (ei aito) joka liihottelee pitsiessu päällä tarjoilemassa vieraille pikkuleipiä ja yöllä muuttuu sitten "pedoksi" *virnistys*

        tämähä oli yliveto. käympä viemässä tuolle ukkokullalle nyt Wiskin. palaan pian ;-)))))


      • majorica kirjoitti:

        tämähä oli yliveto. käympä viemässä tuolle ukkokullalle nyt Wiskin. palaan pian ;-)))))

        Että whisshkiä eikä mittään pikkuleipiä! :D


      • täällä,,,,
        majorica kirjoitti:

        Ursa. tuo lämmitti. minä olen aina uskonut että pikkurouvaksi nimitellään naista joka elää kulissiavioliittoa. mies on mutta se juoksee vieraissa ja "pikkurouva" odottelee kotona ja itkeskelee miehen perään.
        kuin sen nyt käsittääkin niin ihmeellistä että minua kuitenkin pikkurouvaksi nimitellään.

        onkaan tapahtunut sillä välin kun kaupassa kävin, palstan huumorintajuiset ovat sinun tosikon kimpussa.

        Yksi vaihtoehto on tietysti se että "pikkurouvan" kirjoittajan sanavarasto on köyhä, hän on niin kuohuksissaan kun täällä on lapsellisesti riekuttu koko eilinen ilta ja näinollen hän näyttää "parhaita" puoliaan ja koko laajaa sanavarastoaan.

        Koska minä en osaa kieroilla, kuten savolaiset ja norjalaiset, sanon suoraan että minua veetuttaa kun sen ämpärin voitit vaikka kaikkeni tein, ahkeroin ja kehuin kaikkia senkuin kerkesin.


      • täällä,,,, kirjoitti:

        onkaan tapahtunut sillä välin kun kaupassa kävin, palstan huumorintajuiset ovat sinun tosikon kimpussa.

        Yksi vaihtoehto on tietysti se että "pikkurouvan" kirjoittajan sanavarasto on köyhä, hän on niin kuohuksissaan kun täällä on lapsellisesti riekuttu koko eilinen ilta ja näinollen hän näyttää "parhaita" puoliaan ja koko laajaa sanavarastoaan.

        Koska minä en osaa kieroilla, kuten savolaiset ja norjalaiset, sanon suoraan että minua veetuttaa kun sen ämpärin voitit vaikka kaikkeni tein, ahkeroin ja kehuin kaikkia senkuin kerkesin.

        se että kun te nuolitte pyllyjä niin minä nuolin punajuuria.


      • ex_sakuli
        majorica kirjoitti:

        se että kun te nuolitte pyllyjä niin minä nuolin punajuuria.

        MINÄ en suostu kenenkään anuksia lipomaan...törkeä väite nyt soitan kyllä pelle hermannille ja teen valituksen!!!!! :-/


      • ex_sakuli kirjoitti:

        MINÄ en suostu kenenkään anuksia lipomaan...törkeä väite nyt soitan kyllä pelle hermannille ja teen valituksen!!!!! :-/

        en pysynyt perässä kuka mitäkin lipoo kun keskityin niihin punajuuriin . fy, skäms på mig!


      • 9vmyöhässä

        Leikkimielellä käytetty ilmaisu nuoremmasta vaimosta...


    • kuinkaan

      tuota tulkita,muuten kuin että siskoni on myös ja todella ruotsalainen rouva:)

    • kvartisti

      pahoitit nimityksestä mielesi. Se ei ole mitenkään kaunis nimitys.

      Eri asia on tiesikö sen käyttäjä sen merkitystä. Julkinen kysymys tähän sille joka Majoricaa kahdesti haukkui ruotsalaiseksi pikkurouvaksi, millainen merkitys sanalla pikkurouva on sinulle? Suurin osa tietää ainakin sen että se viittaa huonossa avioliitossa elävään naiseen, tiesitkö sinä sen? Oliko sinulla siinä tapauksessa hyväkin syy käyttää sitä tästä kirjoittajasta?

      • tarvita

        muuta kuin on vain martyyri ja näkee kaikessa itsensä ja jos joku sanoo eriävän mielipiteen, on tietekin "pikkurouva".

        Ruåtsalainen "pikkurouva" on erittäin huumorintajuinen ja älykäs keskustelija, oivaltava ja hauska, sekä uskomattoman rohkea.


      • kvartisti

        avioliitto ja uskollisuus ovat pyhiä asioita meistä useimmille. Me olemme lupauksemme tehneet liittoon astuessa omalle Luojallemme. Minun mielestä ne ovat vihon viimeisiä asioita joista sopii suutuspäissään loukata toista.


      • kanssasi,,,,,,
        kvartisti kirjoitti:

        avioliitto ja uskollisuus ovat pyhiä asioita meistä useimmille. Me olemme lupauksemme tehneet liittoon astuessa omalle Luojallemme. Minun mielestä ne ovat vihon viimeisiä asioita joista sopii suutuspäissään loukata toista.

        samaa mieltä,,,,eiköhän me kaikki olla kuitenkin jotenkin "Isänmaallisia"????


      • on täysin
        kvartisti kirjoitti:

        avioliitto ja uskollisuus ovat pyhiä asioita meistä useimmille. Me olemme lupauksemme tehneet liittoon astuessa omalle Luojallemme. Minun mielestä ne ovat vihon viimeisiä asioita joista sopii suutuspäissään loukata toista.

        epäonnistunut institutio ja tarkoitettu vain kuninkaallisille.

        Minulla ei onneksi ole luojaa jolle olisin jotakin luvannut, mutta äidinkieli ja isänmaa ovat tärkeitä asioita.


      • tarvita kirjoitti:

        muuta kuin on vain martyyri ja näkee kaikessa itsensä ja jos joku sanoo eriävän mielipiteen, on tietekin "pikkurouva".

        Ruåtsalainen "pikkurouva" on erittäin huumorintajuinen ja älykäs keskustelija, oivaltava ja hauska, sekä uskomattoman rohkea.

        aika tylsä. mutta nyt minut sai innostumaan koska olen niin pahoillani Uman jatkuvasta mollaamisesta palstalla. en ole riidan haastaja alkuunkaan. mutta joskus saa leikkikin loppua ja mollajat tuntea omissa nahoissaan.
        joka ikistä Uman askelta seurataan ja alkaa syyttäminen siitä että hän valehtelee. uskotellaan tietävänsä hänen työpaikat ja laitellaan linkkejä jne.
        jonkun näköistä rajaa pitää kuitenkin olla myös täällä keskustelupalstoilla. henkinen väkivalta on ihan vakavasti otettava asia.
        nyt käyn pyrähdyksen ulkona pikkusten kanssa. palailen asiaan.


    • Palsta Artisti

      on sanonut joku vähä-älynen, katkeroitunut, rähisevä rakki, luulen mä.

    • manta-elviira

      Pikkurouva siis hieman epämääräinen nimitys naisesta?

      Mites pikkuherran kanssa?

      Ainakin mun kalkkeutuneiden aivojeni ympäröivässä elinpiirissä pikkuherralla tarkoitetaan suloista, siloposkista, siistiä, hyvinkäyttäytyvää ja -tapaista pientä poikalasta!...

      ;-)

      • kanssasi samaa mieltä siintä "pikkuherrasta"kuinkahan tuokin nyt "tulkitaan":::)?/)))


      • manta-elviira
        hauvanmamma kirjoitti:

        kanssasi samaa mieltä siintä "pikkuherrasta"kuinkahan tuokin nyt "tulkitaan":::)?/)))

        ...tosiaankin olla tarvetta, tuollaisen ehdottelun selventämiseksi... ;-)

        Tänään muuten lepertelin tooosi suloiselle aivan vieraalle pikkuherralle... ja ihan antaumuksella!
        Mitähän se minusta kertoo?...

        ;-)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1661
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      5
      1275
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe