Riikinkukkona

Keän puiston riikinkukko
pörhelsi sulkiaan
auringon valossa

omat värinsä heitti
minun taivaalleni

nakkeli niskojaan
poluillaan

lehahtaen siipiään levälleen
tuulahti tuulien väreet
puistikkoon

puistikko eli elämäänsä
riikinkukko kapellimestarina

maestrona estraadilla
minä - katsojana -

missä toiset

Missä Sinä olit silloin
kun maailmani oli
suloisen kaunis

vai olitko Riikinkukkona
minulle;

Sinäkö se olitkin väreissä
ja nyt minä en
saa unta Sinusta !

10

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      alkua lukiessa, ei voisi arvata mitä tuleman pi-
      tää.

      Erityisen kaunis lause
      ' missä Sinä olit silloin
      kun maailmani oli suloisen kaunis '

      Runosi päätös on haikea,
      noinkin voi käydä.

      Pidin.

      • Joo tämmösen minä tekasin,jotenkin
        taas puskista näin hyökkään
        yllättäin.
        Kyllä sitä tuli mietittyä
        kotvasen aikaa,että miten
        tätä juoksuttaisin.

        Tuo merkkaamasi lauseeni
        kanssa tuli niin nopeasti
        tuossa loppuvaiheessa
        mieleeni.
        Vähän kuin rakkaudessakin,
        intoa ja korskeutta
        sitten haikeutta,kun
        eväät lopussa.

        Yllätyin,jos pidit- Kiitos.


    • kaaru

      "Missä Sinä olit silloin
      kun maailmani oli
      suloisen kaunis "

      Niin missä olit...nauraa.

      Yllätyksellinen runo
      tosi upea sellainen:)

      • Saa nauraa ja niin maan
        perusteellisesti.
        Taisi tuo mainitsemasi
        lauseeni ollakin
        hyvä juttu,kun se niin
        nopsasti tuli mieleeni,
        ja yritin ujuttaa jotain
        sanoman pätkää joukkoon.

        Kiitos sanoistasi.


    • Minänoita

      Tämä runosi oli
      erittäin
      kiehtova:
      Missä Sinä olit
      silloin kun maailmani oli
      suloisen kaunis..hienosti
      sanottu..

      Ai niin noidathan
      muuttavat muotoaan
      jopa riikinkukoiksi = )


      Huomenta sinulle Dolan
      olen juurikin herännyt!

      • Mitä,että Sinäkin tuon lauseeni
        merkkasit...nyt olette tehnyt
        keskinäisen sopimuksen
        tuosta lauseesta.

        Minähän ylpistyn kuin
        Riikinkukko ja tulen
        tunkiota sinne kuokkimaan
        ...kun Seutulaan ei
        enään oteta...otan jonkun
        noidan koristeeksi
        mukaan raitille.

        Mitä...nyt sekoan...aamua,
        täällä yö huutaa lempeillen
        vierelleen...Sinä olet lentänyt
        toiselle puolelle maapalloa.

        Nukkumaan lähdetään...yöllä
        ei saa sitten pelotella,kuten
        lapsena teit...hyi tuhma noita...


    • Tapiontytteli

      Hei
      Tulinpas "vieraisille" tänne Sinun runoosi :)
      Ja kävipäs näin
      Että :

      - Miten tykästyinkään tähän runoon
      Ihanan kujeileva ja voisiko sanoa leikkisäkin

      Pidän kovasti, kovasti runosi rytmistä
      Mahtava tempo ja sanaleikki - sellainen vertauskuvallinen

      Vähän surullinen loppu kuitenkin :
      - Olisi ihanaa nähdä unta Hänestä

      • Kyllä vierailla sopii,sillä täällä
        minä viettelen avoimien ovien
        päivää ja sisään pääsee laajakaistan
        hinnalla,eikä mitään kysytä tulijalta
        - no ehkä että kuinka kaukaa
        sitä tullaan...ettei ihan
        Korvatunturilta asti ja porolla.

        Ai että pidät Riikinkukosta,siis yhtä
        paljon kuin Kansakoulun Aapiskukosta.

        Hitsi...mites se muuten päättyi,sillä
        enhän minä mitään muista,kuiva ukko
        kun olen.

        Yritetään nähdä Hänestä unta,kerrothan
        sitten kun tapaat...ellei yhdessä
        tavata.

        Hyviä unia riikinkukon väreissä.


      • Tapiontytteli
        dolan kirjoitti:

        Kyllä vierailla sopii,sillä täällä
        minä viettelen avoimien ovien
        päivää ja sisään pääsee laajakaistan
        hinnalla,eikä mitään kysytä tulijalta
        - no ehkä että kuinka kaukaa
        sitä tullaan...ettei ihan
        Korvatunturilta asti ja porolla.

        Ai että pidät Riikinkukosta,siis yhtä
        paljon kuin Kansakoulun Aapiskukosta.

        Hitsi...mites se muuten päättyi,sillä
        enhän minä mitään muista,kuiva ukko
        kun olen.

        Yritetään nähdä Hänestä unta,kerrothan
        sitten kun tapaat...ellei yhdessä
        tavata.

        Hyviä unia riikinkukon väreissä.

        Minäpä en usokkaan, että kuiva kukko oisit

        Minäpä veikkaisin että Kukkoa Viinissä :D




        Tarkotitko kysyä miten Aapiskukko loppui

        Ööö...tuota tuota.....

        Onkohan niin että mulla on jäänyt leikki kesken kun en muista....


        Mutta Riikinkukko- runosta tykkään kuitennii :D


      • Tapiontytteli kirjoitti:

        Minäpä en usokkaan, että kuiva kukko oisit

        Minäpä veikkaisin että Kukkoa Viinissä :D




        Tarkotitko kysyä miten Aapiskukko loppui

        Ööö...tuota tuota.....

        Onkohan niin että mulla on jäänyt leikki kesken kun en muista....


        Mutta Riikinkukko- runosta tykkään kuitennii :D

        Kyllä se aika kuiva on,mutta joissain
        tapauksissa saattaa ytyäkin
        löytyä.
        Uinunee jossain
        lokerikossaan.

        Aapiskukkoa vaiko Riikinkukkoa,jonka
        eilen piti lukea,kun olin viestini
        Sinulle lähettänyt.

        Kukkoillaan sitten
        kuitennii...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe