Ulkomailla välivuosi?

informationplease

Millaisia mahdollisuuksia viettää välivuosi ulkomailla? Töissä lähinnä?

Osaatteko kertoa jotain hyviä järjestöjä, joiden kautta olisi helppo mennä, vai onko helpompi vain katsoa työpaikka, hommata kämppä ja muuttaa maahan?

Kaikki kokemukset olisivat kullan arvoisia, kiitos :)

6

3749

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helpompi

      on katsoa www.mol.fi: avoimet työpaikat ja ulkomaat ja ottaa työnantajaan itse yhteyttä sähköpostitse ja sitten vaan varaamaan lentoa. lastenleikkiä.

      • sulle sopisi

        myös vapaaehtoispalvelua, niin suosittelisin EVS:ää (ks. http://www.maailmalle.net/Resource.phx/maailmalle/kokemusta/vapaaehtoispalvelu.htx). Itse vietin just tuon viime vuoden vapaaehtoistyötä tehden, ja voin varauksetta sanoa, että se oli mun tähänastisen elämän paras vuosi! Sen kun jäinkin tästä nyt Suomeen asumaan (opiskelen Teknillisellä Korkeakoululla), mut sitä ei tarvii tietenkään välttämättä tehdä, ihan vapaasti saa taas palata takaisin kotimaahansa :)


    • matkalla""

      Itse pidin valivuoden lukion jalkeen ja useammassa maassa ehdin asua, tyoskennella ja reissata. Ehdotomasti suosittelen ulkomaille lahtoa jos vain intoa riittaa, saat varmasti upeita kokemuksia ja kielitaito karttuu:)
      Itse aloitin jarjeston kautta hotelli toissa jotta sain kielitaitoa parannettua.
      Taman jalkeen oli helpompi saada toita muualtakin (monet arvostavat aiempaa ulkoman kokemusta..)ja rohkeutta tullut paljon lisaa.
      Jotkut tyopaikat auttaa myoskin asunnon jarjestamisessa.
      Lahde ihmeessa kokeilemaan, Suomeen voi aina palata jos ei maailmalla viihdykkaan ;)

      • la chica

        Mä lähdin kavereiden kanssa ulkomaille kokeilemaan omia siipiä viime syksynä. Koulupaikka tosin oli jo Suomessa amk:ssa, mutta siirsin sitä. Muutama kuukaus elettiin Suomessa tienaamillamme rahoilla, minkä jälkeen kaverit palas Suomeen, minä jäin. Löysin duunipaikan puoleksi vuodeksi, mutta nyt olen jo palannut Suomeen töihin kesäksi. Nyt etsin kämppää syksyksi samasta maasta, uusi duunipaikka löytyi ensi kesään saakka ja opiskeluja siirrän edelleen vuodella. 2010 olis kai pakko aloittaa se koulu, ettei menetä opiskelupaikkaa, mutta siihen saakka meinaan nauttia menneistä ja tulevista kokemuksista.
        Mä suosittelen koko sydämestäni ulkomaille lähtöä välivuonna, mutta kannattaa jo koittaa varautua siihen, ettei Suomeen välttämättä enää koskaan maltakaan palata.. ;)


      • möyyy
        la chica kirjoitti:

        Mä lähdin kavereiden kanssa ulkomaille kokeilemaan omia siipiä viime syksynä. Koulupaikka tosin oli jo Suomessa amk:ssa, mutta siirsin sitä. Muutama kuukaus elettiin Suomessa tienaamillamme rahoilla, minkä jälkeen kaverit palas Suomeen, minä jäin. Löysin duunipaikan puoleksi vuodeksi, mutta nyt olen jo palannut Suomeen töihin kesäksi. Nyt etsin kämppää syksyksi samasta maasta, uusi duunipaikka löytyi ensi kesään saakka ja opiskeluja siirrän edelleen vuodella. 2010 olis kai pakko aloittaa se koulu, ettei menetä opiskelupaikkaa, mutta siihen saakka meinaan nauttia menneistä ja tulevista kokemuksista.
        Mä suosittelen koko sydämestäni ulkomaille lähtöä välivuonna, mutta kannattaa jo koittaa varautua siihen, ettei Suomeen välttämättä enää koskaan maltakaan palata.. ;)

        Saanko kysyä, että missä maassa olit ja mistä sait töitä? Kuulostaa erittäin kivalta nimittäin!


      • la chica
        möyyy kirjoitti:

        Saanko kysyä, että missä maassa olit ja mistä sait töitä? Kuulostaa erittäin kivalta nimittäin!

        Olin Espanjassa ja työskentelin viimeset kuukaudet au pairina.. sattumalta löytyi perhe oman sen hetkisen asuinpaikan läheltä ihan viime hetkillä ennen kuin olisin joutunut palaamaan Suomeen kavereiden mukana :)
        Syksyllä edessä ihan uusi duunipaikka, mutta itsenäisesti muutan asumaan - tosin samalle alueelle, missä nyt aiemminkin pyörin vapaa-ajoillani.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4903
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2320
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1836
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      37
      1530
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1338
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1257
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1176
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1171
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1166
    Aihe