mäyräkoira

mäyräkoira ??

onko mäyräkoira hyvä lapsiperheisiin , lähteekö lk mäyräkoirasta hilsettä tai karvaa

8

1324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koirasta

      karvaa lähtee, oli lyhytkarvainen tai pitkäkarvainen tai sitte karkkari.

    • koiruus...

      Osaavissa käsissä sopii lapsiperheeseen. Älkää antako ulkonäön hämätä, persoonallinen, pikkuinen söpöläinen.

      (Joskus tärmää ihmisiin, jotka kohtelee mäykkyä kuin vauvaa ja olettaa sen olevan sohvaperuna...)

      Mäyräkoirat on itsepäisiä (jotku yksilöt värsin jääräpäitä). Tarvitsee hyvän peruskoulutuksen.

    • mäyräkoira ??

      mut jääkö se helposti jalan alle

      • Ei saa satuttaa..

        Pitää katsoa minne astuu ja opettaa lapsille ettei koiran päälle saa astua... Vaikka koira olisi todella iso, ei se silti tykkää jos esim. sen hännän tai tassu päälle astuu.


    • koirat

      Kaikki mäykyt ei ole itsepäisiä eikä jääräpäisiä.Meillä on 2v.karkkari aivan ihana otus ei pätkääkään itsepäinen,aina valmis joka hommaan mitä tehdään ja sanotaan.Jalan alle jäämisestä en tiedä mitä sillä tarkoitat, mutta meidän koira ei ole jäänyt jalan alle.

    • mine

      Joo kyl ne lasten kaa tulee toimeen. Karvaa lähtee ja etenkin keväällä mut se on aika huomaamatonta. Mun omat(2) ei ainakaa hilseile kuin stressitilanteissa esim. näyttelyt tai kokeet..
      Ne on ihania veijareita ja meillä ainakin lapset saa jopa pukea nukenvaatteita niiden päälle.. :) ne nauttii jatkuvasta huomiosta, jota lapset tarjoaa aika tavalla! :)

    • lapselle kaverix

      Jokin joviaali yksilö löytynee mutta noin ykskantaan mäyris pienestä koostaan huolimatta ei ole lastenlelu. Sen huumori kyllä kestää silloin kun luottamus on luotu. (kotiutuminen ei ole sama kuin luottamus) Silti lk-mäyris on kova ja herkkä yhtaikaa. Moni ei ymmärrä tätä yhtälöä ja ihmettelee sitten miksi mäykkä murahtaa lasta minkä käsi on mäykän suussa sen syödessä...vai miten se meni.

      Jo vaikka koira on pieni, sillä on dobberin luonne. Tätä kannattaa lapsiperheiden miettiä 2 kertaa ennenkuin. Toisaalta jos jaksaa malttaa voi löytää perheelle sopivankin lk-mäyriksen. Sieltä etsiessä löytää höveleitäkin tapauksia mutta nekään väärissä käsissä ole leluja.

      Lk-mäyris on pitkäkarvaisen ohella yksi - jos niin voi kirjoittaa - haastavimmista ellei herkimmistä roduista kouluttaa pennusta aikuiseksi. Harva on arka, moni rohkea ja moni myös hyvin herkkä. Miten kasvattaisit tällaista ihmislasta? Mäykälle kun imartelut mene perille. Miettikää itse aran ja herkän eroavuutta. Miten itse koette sen koirassa? Miten mäyräkoirassa jonka ego on monta kertaa suurempi kuin koko.
      Alkuperäiseen kysymykseen.
      Koira haukkuu ja siitä lähtee karvaa ja hilsettä kuin muistakin roduista. Paremman keskustelun turvin rotuun löytää mäyräkoirafoorumilta ilman pseudoa.

      • MÄYKÄKOIRA

        perhekoiraksi sopii aivan loistavasti.
        Paskapuhetta että mäykyt on aggressiivisia tai äkäisiä pieniä vastaan. Koiran on opittava väistämään ihmistä, ei ihmisen koiraa. Jos koira oppii siihen että sitä aina väistetään niin se laahusta missä tahtoo ja miten tahtoo. Lapsille mäykky sopii mainiosti kunhan muistaa lapsille kertoa tiukat säännöt, lapset ei myöskään saa liisiä ehdoista, tavoista ja säännöistä. Jos aikuiset ei anna herkkuja, ei anna lapsetkaan. Mutta ehdottomasti! En suosittele hankkimaan mitään lussukka kultsia tai muuta vastaavaa vaan kunnon reviirin vartioija ja mäykky varmasti pitää huolta lapsosista ja vartioi omaa laumaansa viimeiseen asti.
        nimim. 4 lapsen ja 3 mäykyn äippä :)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe