1990 luvun alun Myresjöhus ok-talon sisäkaton kestävyys?

Huolestuneet 2 v pojan vanh...

Onko kellään kokemusta tai tietoa myresjöhus ok-talojen sisäkaton kestävyydestä? Meillä romahti sisäkatto alas n.20 cm ja lopullinen romahdus saatiin estettyä tukipuilla.Onni onnettomuudessa oli että katto saatiin ajoissa tuettua ja ettei kukaan perheestämme jäänyt katon alle ikävin seurauksin. Ilmeisesti kyseessä on jokin ruotsalainen kattolevy patentti jossa toisiinsa kiinnittyvät 2,3 cm paksut 240 x 60 cm levyt on kiinnitetty 2,5 tuuman nauloilla suoraan 120 cm jaolla oleviin kattotuoleihin ( koolauksia ei siis ole!!!)ja tämän päällä makaavat puhallusvillat.Pahimmillaan yhtä levyä kohden on vain neljä naulaa,naulat joutuvat kannattamaan sekä levyt ja villat.Talon rakentaja väittää että on toimittu ruotsalaisen myresjöhus:in ohjeiden mukaan.

2

1692

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllähän

      Sieltä pitää löytyä harvalaudoitus johon todellakin saa tiuhempaa levytyksen kiinni kuin 120cm jaolla enimmillään sen 30-40cm laudoituksen väli johon levyt naulataan ja tämä siis kattotuolien alapinnassa ja oliko siellä edes kosteussulkumuovia?.

    • Svedujen taloista jotain ti...

      Otappa lupamappi esiin, tai pyydä se myyjältä/talon rakentajalta.
      Jos ei löydy niin rakennusvalvonnasta saa kopiot.
      Katso leikkauskuvista yläpohjan rakennedetskut.
      Selviää ainakin ovatko kuvien mukaiset.
      Jos eivät, niin myyjä/rakentaja/vastaava mestari ovat vastuussa väärin tehdystä rakenteesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe