Siedätyshoito eläinallergiaan

Maash

Heips! Kertokaa hyvät ihmiset jos teillä on kokemusta tai tietoa tästä asiasta! Eli, olen ollut koko pienen ikäni (20 vuotta) allerginen eläimille, allergiasta kehittyi myös astma. Allergiani oireilee voimakkaasti, esim. koira ja kissa ihmisten luonakaan en voi kunnolla vierailla, koska muutama minuuttikin asuintilassa jossa eläimiä on ollut riittää oireiden alkamiseen. Oireet ovat nenän tukkoisuus, hengen ahdistus sekä silmien kutiaminen ja vuotaminen. Myös esim. koiran sylki joutuessaan iholleni aiheuttaa voimakkaan ihoreaktion (ihoalueen turpoaminen, kutiaminen ja polttelu). Ja valitettavasti lähipiirini ihmisillä on paljon eläimiä.. Kysynkin siis: Onko minun kohdallani mahdollista aloittaa siedätyshoito, ja voiko se olla niinkin tehokas että pystyisin tulevaisuudessa olemaan vaikka koira sylissäni? Olkaa ihania ja jakakaa tieto ja mielipiteet! Kaunis kiitos :)

4

1839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkäpä vois auttaa

      En tiedä asiasta vielä kovin paljoa, mutta jotain kuitenkin. Itsekin olen eläimille allerginen, ja varsinkin kissalle tosi pahasti. Aloitin juuri koivun siitepölyn siedätyshoidon, ja sitä varten käydyssä keskustelussa lääkärin kanssa hän kyseli muistakin allergioistani ja astmaoireista. Hän ehdotti, että aloitettaisiin samalla myös kissan siedätyshoito. Hän sanoi, että kuulemma koiran siedätyksistä ei ole kovin hyviä tuloksia, mutta kissasta vähän parempia. Ja että se voisi auttaa. Tosin sehän on yksilöllistä. Ei mullakaan ole siis tavoitteena se, että voisin joskus ottaa itselleni kissan, vaan se, etten saisi allergisia reaktiota esim. muiden vaatteista, tai että jos voisin joskus edes allergialääkkeen kanssa käydä kissanomistajien luona kylässä.. Hoito kestää kolme vuotta. Saapa nähdä, miten käy. Mutta sun kannattaa mennä lääkäriin ja kysellä lisää.

      • Maash

        Mietinkin juuri, että voiko siedätyshoidossa käyttää samanaikaisesti muihinkin allergioihin hoitoa, ja ilmeisesti voi. Itselläni on myös siitepölyallergia. Ja tokihan olisin onnellinen jos oireeni paranisivat edes hieman, juuri sillä tavalla että voisin suht vaivatta käydä veirailulla paikoissa joissa eläimiä on. Kuinka paljon sinun hoitosi tulee maksamaan?


    • palmikko

      Minä ja neljä lastani olemme allergisia mm. eläinepiteeleille, oireemme ovat yhteneväiset sinun oireisiisi ja neljällä meistä allegiat ovat edenneet astmaksi saakka.

      Vieläkään ei kovin kevein perustein aleta siedättämään eläimia vastaan, koska kyseessä ei ole elämää uhkaava sairaus - eläinkosketuksenhan voi usein välttää toisin kuin siitepölyt. Toisaalta siedätyksen tehokaan ei kuulemma ole niin hyvä, että allergialääkkeistä päästäisiin koskaan kokonaan.

      Allergologin mielestä siedätys olisi perusteltua sellaisessa eläinallergiassa, jonka oireet ilmenevät epäsuorassa altistuksessa tai jossa suoraa eläinaltistusta ei ole tarkoituksenmukaista välttää esim. työ- tai opaskoiratilanteissa. Hoito on pitkä ja kärsivällisyttä koetteleva.

      Ehkä mekin voimakkaammin vaatimalla olisimme saaneet siedätyshoitoa myös eläinallergiaoireisiimme, koska saamme rajujakin oireita julkisissa paikoissa silloin, kun kanssakulkijat tuovat vaatteissaan eläinpölyjä. Toistaiseksi olemme kuitenkin tyytyneet "välttämishoitoon".

      • Maash

        Onpa harmillista.. Sillä minäkin olen joutunut vain välttämään tilanteita ja paikkoja joissa eläimiä on/on ollut.. Vaikka työssäni joudunkin tapaamaan paljon ihmisiä, en kuitenkaan saa epäsuorista altistuksista mitään oireita (tästä täytyy nyt olla vain iloinen). Ehkä tulevaisuudessa tämäkin asia lääketieteessä kehittyy ja allergiset voisivat paremmin! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe