muutto Dubaihin

apua

Terve kaikille Dubaissa oleville! (ja kayneille!)

Muutto olisi edessa tassa sanotaanko kuukauden sisalla. Toveri asustelee siella suunnalla ja aluksi majoitun hanelle ja aloitan saman tien ahkeran tyonhaun. Onko kukaan tehnyt samoin kuin mina, eli mennyt paikan paalle toita etsimaan, vai oletteko saaneet toita etukateen?

Kaikki kokemukset Dubaista (kuka on asunut siella) ovat tervetulleita! Positiiviset kuin negatiivisetkin.

Kiitos kiitos.

9

5374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aatos1

      Hei !

      Työsopimus kannnattaa olla jo sovittuna etukäteen kun sinne lähtee, näiden viisumisysteemien vuoksi.

      • apua

        No olishan se tietysti hyva olla, mutta saanko kysya, etta miksi pitaisi olla viisumi heti sinne menoa kun jos toita saan, niin kylla tyopaikka viisumin sponssaa. Oleskelu siella sinne mentaessa on laillista kuitenkin muutama kuukausi, eli olen lomalle menossa ja samalla haen myos toihin...


      • ex-D
        apua kirjoitti:

        No olishan se tietysti hyva olla, mutta saanko kysya, etta miksi pitaisi olla viisumi heti sinne menoa kun jos toita saan, niin kylla tyopaikka viisumin sponssaa. Oleskelu siella sinne mentaessa on laillista kuitenkin muutama kuukausi, eli olen lomalle menossa ja samalla haen myos toihin...

        Moni tekee töitä Dubaissa turistiviisumilla eli ei työviisumi mikään välttämättömyys oikeasti ole. Kotimaasta riippuen käydään 30 tai 60 päivän välein kääntymässä esim. Omanissa tai Qatarissa ja taas on uusi viisumi passissa.

        Töiden haku Dubaissa on kovaa hommaa ja yleensä tuloksia ei synny ihan heti. Pääkanava on ns. rekrytoimistot, aika harva työnantaja hakee suoraan.


      • tulivat voimaan heinäkuussa...
        ex-D kirjoitti:

        Moni tekee töitä Dubaissa turistiviisumilla eli ei työviisumi mikään välttämättömyys oikeasti ole. Kotimaasta riippuen käydään 30 tai 60 päivän välein kääntymässä esim. Omanissa tai Qatarissa ja taas on uusi viisumi passissa.

        Töiden haku Dubaissa on kovaa hommaa ja yleensä tuloksia ei synny ihan heti. Pääkanava on ns. rekrytoimistot, aika harva työnantaja hakee suoraan.

        Ennen tapasi saada (mm. Suomen kansalainen) rajalla 60 päivän oleskelulupaviisumin passiinsa, jonka pystyi oikeastaan rajattomasti uusimaan käymällä vaikka Omanin puolella. Nykyään saa enää 30 päivän viisumin, EI ENÄÄ 60 päivää. Jotkut ovat saaneet uusittua uudeksi 30 päiväksi käyden kääntymässä Omanin puolella, mutta virallinen kanta on, että sen voisi uusia kerran, maksua vastaan (joku 500drh). Voihan siinä kuukaudessa töitä löytyäkin, mutta voi varautua käymään rajan takana ainakin kerran, sillä moni firma on aika hidas residenssiviisumeja järkätessään ja tuo 30 päivää on aika lyhyt...


      • ex-D
        tulivat voimaan heinäkuussa... kirjoitti:

        Ennen tapasi saada (mm. Suomen kansalainen) rajalla 60 päivän oleskelulupaviisumin passiinsa, jonka pystyi oikeastaan rajattomasti uusimaan käymällä vaikka Omanin puolella. Nykyään saa enää 30 päivän viisumin, EI ENÄÄ 60 päivää. Jotkut ovat saaneet uusittua uudeksi 30 päiväksi käyden kääntymässä Omanin puolella, mutta virallinen kanta on, että sen voisi uusia kerran, maksua vastaan (joku 500drh). Voihan siinä kuukaudessa töitä löytyäkin, mutta voi varautua käymään rajan takana ainakin kerran, sillä moni firma on aika hidas residenssiviisumeja järkätessään ja tuo 30 päivää on aika lyhyt...

        Suora lainaus Suomen Ulkoministeriön mastkustiedotteesta Arabiemiraatteihin 2.9.08

        "...Lentokentällä annettava leima oikeuttaa siis toistaiseksi matkailijan oleskelemaan maassa 2 kuukautta."

        http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68679&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI

        Eikä Suomen UM ole perillä mitä UAE:n matkustussäännökset ovat?


      • ed.
        ex-D kirjoitti:

        Suora lainaus Suomen Ulkoministeriön mastkustiedotteesta Arabiemiraatteihin 2.9.08

        "...Lentokentällä annettava leima oikeuttaa siis toistaiseksi matkailijan oleskelemaan maassa 2 kuukautta."

        http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68679&nodeid=15735&contentlan=1&culture=fi-FI

        Eikä Suomen UM ole perillä mitä UAE:n matkustussäännökset ovat?

        Ei kai sitten UM ole perillä 29.7.08 voimaan astuneista säädöksistä. Sopinee kokeilla - Dubain passintarkastuksen jälkeen tsekatkaa leima. Taitaapi vaan olla se 30 päivää.


      • 30 paivaa
        ed. kirjoitti:

        Ei kai sitten UM ole perillä 29.7.08 voimaan astuneista säädöksistä. Sopinee kokeilla - Dubain passintarkastuksen jälkeen tsekatkaa leima. Taitaapi vaan olla se 30 päivää.

        Oli nimittain pieni shokki itsellekin, silla oletin (tyhma, kun en tarkistanut asiaa) sen olevan edelleen sen 60 paivaa, mutta ei se enaa olekaan kuin 30 paivaa. Nyt on sitten aika kiirus saada passiin oleskelulupa.


    • kmayra

      Kannattaa varautua kuukauden mittaiseen tyon haku reissuun seuraavasti:

      Keraa yhteystiedot oman alasi yrityksista (Snoop around). Vieraile, noissa yrityksissa ahkerasti (4-5 ei sovittua ja noin 2 sovittua tapaamista per paiva). Soita ja faxaa yhteys henkiloille, jotka loydat usein vain vierailemalla ja soittelemalla (Snoop around). Kasvata "network" yhteyksiasi niin paljon kuin mahdollista ystavan ystavien valityksella. Laheta tai vie henkilokohtaisesti CV ym. asiapaperit (mm. passin kopio)kaikkiin mahdollisiin yrityksiin, henkiloille ja rekrytointi agenteille.

      Varaudu palaamaan suomeen valiajaksi ja jatka etsintaa yhteyshenkiloiden avulla vvaikkapa sahkopostilla. Kun tulee mahdollinen haastattelu ole valmis palaamaan Dubaihin (ellei haastattelu onnistu HETI taman vierailun aikana).

      Lisaksi ota selvaa etukateen alasi palkkatasosta taalla seka eduista (asunto jne.). MUISTA, etta kalustettu asunto voi tarkoittaa sankya ja poytaa sisaltaen vain hellan keittiossa ja ilmastointilaitteen.

      TEE PAATOS muuttamisesta VASTA seuraavan vierailun, haastattelujen ja tyosopimuksen allekirjoituksen JALKEEN.

      Muista, etta sopimus tehdaan YLEENSA 3 kuukauden koeajalla ja RESIDENS VISA status hoidetaan vasta sen jalkeen kuntoon yrityksen puolesta. (Resident Visa statuksen saamiseen tarvitaan myos puhdas paikallinen terveyspaperi (verikoe mm. AIDS etc.) WORK PERMIT voidaan hakea vasta kun Resident Visa status on kunnossa.

      Kun viimein onnistut ja muutat Dubaihin olet astunut ensimmaisen askeleen "expatriotin" tiella... monta on viela edessa, MUTTA ala lannistu!

      Onnea tyonhakuun ja tervetuloa Dubaihin

      • jokke

        moi!

        mitä töitä sieltä saísi helpoiten? Eli ei tartteis heti ku muuttaa sinne päästää johonkin huippu työhön,koska sit myöhemmin vois vaihtaa.

        kiitos


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      77
      669
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe