Pyytäisin käyttökokemuksia PC:lle tarkoitetuista digi-tv-USB-tikuista. Olen sellaista hommaamassa Vista-käyttikselle ja muutaman liikkeen läpikäytyäni en ole juuri viisaampi, että mikä olisi soveltuvin vehje.
Toivomukset ovat tällaiset:
- antenniverkkoon, eli mukana oma pikkuantenni tai aina parempi jos kaksikin
- hinta alle 100 euroa
- tallennusmahdollisuus mpeg- ja avi-formaateissa
- vikana muttei vähäisimpänä: helppo asennettavuus ja käytettävyys
Terratecista minulle on vuosien mittaan testeistä ja keskustelufoorumeista jäänyt myönteinen vaikutelma, tiedä sitten miten oikea käsitykseni onkaan. Toisin on taas Artecin kanssa, jonka muistan moititun monessa paikassa heikoksi.
Muita yleisiä (Terratec ei kyllä järin yleinen taida olla...) merkkejä ovat Anysee ja Pinnacle. Ainakin Anysee tuntuu olevan se, mitä myy joka marketti, eikä kodinkoneliikkeillä muita sitten olekaan.
Joten olisikohan ryhmän lukijoilla omia kokemuksia näistä toosista ja voisivat kertoilla hyviä ja huonoja kokemuksiaan niistä? Voi olla, etten osaa edes kaikki ominaisuuksia ottaa huomionkaan.
Digi-tv tietokoneeseen - kokemuksia kaivataan
6
1195
Vastaukset
- löytyy...
tietoa, jos jaksaa lukea :)
http://keskustelu.afterdawn.com/forum_view.cfm/194 - qntero
..laitteesta,A-Link DTU Digi-Tuner Stick, USB2.0 Toiminut ongelmitta,YLE:n tekstit näkyy,jne. Eikä hintakaan ole paha,about 30€. Kts: http://fin.afterdawn.com/laitteet/arvostelut.cfm/604/a-link_dtu Sikälimikäli em.palikan hankit,noudata asennuslevykkeellä(pdf) olevia asennusohjeita. Se "pika-asennusopas" on syvältä...
- mää vaan
Verkkokaupan halpis Fuj:tech DigiTV-tikku (19,90e) toimii ihan loistavasti eikä mukana tulevassa ohjelmassakaan (Arcsoft TotalMedia) ole moitteen sijaa perustoimintoja silmällä pitäen. AVI-muotoon se ei tallenna.
Pinnaclen PCTV 72e (paketissa luki kai PCTV USB Stick, hinta 39-59e) on niin ikään toiminut moitteetta. Pinnaclen TVCenter -ohjelmisto tallentaa kyllä halutessa DivX (avi) -muotoon, mutta on niin raskas ja buginen että kaataa tehokkaammankin koneen. Pinnaclen tikkujen kanssa suosittelen 15e hintaista DVBViewer -ohjelmaa.
Reddon 29 euron USB-tikusta... kävin sitä tutuille asentamassa ja oli pettymys. En saanut tikkua toimimaan Vistan omassa Media Center -ohjelmassa (kanavat löytyivät, mutta yrittäessä katsoa niitä ohjelma valitti että ei lähetystä). Tikun mukana tullut ohjelmisto oli aivan surkea: kanavia ei voinut järjestää ainakaan ensivirityksen jälkeen. Saattoi siinä virityksen aikana olla vaihe jossa tämä oli mahdollista. Jälkeenpäin ei moista valikkoa löytynyt. Käyttöliittymä oli omasta mielestäni hankala. Kanavat toki näkyivät ja tallennus MPEG2 -muotoon onnistui. Tikku saattaa sinänsä olla ihan hyvä, jospa se vaikka DVBViewerissa olisi toiminut... - test7308
Suurempi merkitys toimivuuteen on tikun mukana tulevalla ohjelmistolla kuin itse tikulla.Olen kokeillut n. kymmentä eri ohjelmaa, ja paras on BlazeVideo HDTV ohjelma ja toiseksi paras on Totalmedia.
- välillä ole
Tärkeintä on hankkia DVBViewer Pro 15€.
- mulla sellanen
Ihan hyvin tuntuu toimivan Terratecin T2:nen. Softa tuntuu hitaalta (tuplaydin prossullakin), mutta en tiedä onko se sitten tikun vika.
Lähettimeen on matkaa 42km ja joskus tuo tikku näyttää pätkivän enemmän kuin vastaavasti Technisatin digiboksi (tikku on ketjussa boksin jälkeen ja saa heikomman signaalin, kun ei ole ekana).
Diversity-moodia en ole käyttänyt, mutta kahden erikanavanipun vastaanottamisesta on hyötyä (joskus).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316